Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3187115 Постинги: 6846 Коментари: 4286
Постинги в блога от Октомври, 2017 г.
2 3  >  >>
 Трябва ли да напътстваме непълнолетните и престарелите хора? За първите няма спор - докато не станат пълнолетни, родителите носят отговорност за делата им, въпреки че от правна гледна точка не е точно така. Ако някой непълнолетен утрепе някой човек, той понася наказание, макар и твърде меко, в сравнение с това, ако е пълнолетен. В този случай родителят не отива в затвора. Не бива да бъркаме моралната отговорност и наказателната, според законодателството.


Ето ви конкретен случай. Стари хора. Наближават 80-те. Започват да се виждат регенеративните процеси в работата на мозъка и то ясно. Нелогически разсъждения. Втълпяване на несъществуващи факти. 


Знае се от всички, че въздухът, водата и храната са основните енергийни източници за човешкото тяло. С възрастта обаче, дисциплината в това отношение се влошава, а би трябвало да е точно обратното. Както обикновено, ние, съвременните хора, с много малко изключения, ядем, пием и правим какви ли не глупости, за да загубим здравето си и само големи сътресения понякога ни карат да се откажем от пушенето на тютюн, пиенето на алкохол, дрогирането или прекаляването с храни. Тогава е логично, с възрастта човек да поумнява, образно казано, натрупвайки достатъчно жизнен опит, че поне в последния си стадий от живота, да не прави глупости. Да, ама не. Моите наблюдения показват, че именно децата и възрастните хора в пределна възраст, са най-непоследователни в спазване на принципите на здравословното хранене, а особено за възрастните, където съпротивителние сили на организма са чувствително намалели, тези грешки струват скъпо и прескъпо и често се заплащат с цената на живота.


Конкретен пример. Човек с кръвна група 0, с пита излишък според ведите и един куп преминали болести и оперативни намеси. Наближава 80-те години. Купува си и яде баници. Груба грешка - глутен, в съчетание с 0 кръвна група е доста бърз начин да приключиш преждевременно живота си, особено когато си стар. Въпросът ми е - като се знае, че това е един от основните причинители на болест за този човек, трябва ли със сила да се ограничи консумацията на такива продукти, разбирайки, че това означава ограничаване и то съзнателно на свободата на един човек, ЗА ДА МОЖЕШ ДА ГО ПРЕДПАЗИШ ОТ САМИЯ НЕГО. И каква е целта на живота - той да умре, живеейки нещастен още няколко години или да умре щастлив, поглъщайки поредното парче баница, която организмът му няма да може да смели.

Труден въпрос, нали?
Категория: Политика
Прочетен: 278 Коментари: 0 Гласове: 1
 Отивате да си регистрирате кола в КАТ и ти казват - дължиш еко такса от 275лева. Питам защо се събира тази такса, отговор няма. Така било по закон. Законно те крадат. Ето това е най-хубавото на тези пари, за тези, които ги събират. 60 милиона лева на година. 


Започвам да разплитам чорапа. Влизам в сайта на министерството на екологията. Парите се събират за рециклиране на стари автомобили и се събират от частни фирми с "неясни собственици". Поне така пишат в пресата. Не е ясна цялата схема на тази далавера. Парите отиват в частна фирма. Колко от тези пари се превеждат на държавата, не се знае. Какви пари се превеждат на фирмите, които изкупуват стари коли, също не се знае. Колко участници има в тази схема, също не се знае. 

Защо е необходимо да се плаща тази такса, защото когато решиш да си продадеш колата за старо желязо, на теб ти плащат между 300 и 500 лева, заради "материала", който даваш. Не го даваш безплатно. Защо тогава да плащаш екотакса?


Аз лично стигнах доникъде в това си изследване. Ако някой има повече информация, моля да каже. Предварително благодаря.

Категория: Политика
Прочетен: 220 Коментари: 0 Гласове: 2
 Ако искаш да караш голяма кола, данъкът се увеличава. То всъщност не е данък, а такса, която дава право да караш кола и това право се продава на търг.
 Така се прави държава, а не като нашето подобие на държава, където политиката винаги изтиква икономиката в дъното или в ъгъла.

https://money.bg/auto/singapur-zabrani-uvelichenieto-na-broya-na-avtomobilite.html

Спомням си социализма при Живков. Една жигула струваше 6100 лева, но се чакаше за нея повече от 10 години. Тогава си задавах въпроса, защо, ако някой е склонен да плати 7000 лева, не му я продадат на него. Имаше хора, които бяха склонни да платят и 10 000 лева. Защо тогава държавата я продаваше за 6100 лева? ЗАЩОТО Е ТЪПА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА ДЪРЖАВА, ЕТО ЗАТОВА. ТОЛКОВА Е ПРОСТИЧЪК ОТГОВОРА. Защото партийните другари се оправдаваха, че  трябвало да има за всички, даже и за бедните, а в същото време криеха, че те си вземаха колите по същите тези ниски цени, по които ги продаваха на пролетариата, САМО ЧЕ БЕЗ ДА ЧАКАТ 10 ГОДИНИ. ЕТО ЗАТОВА. ЗАЩОТО ПО-ТЪПО НЕЩО ОТ СОЦИАЛИЗМА КАТО ИКОНОМИЧЕСКИ МОДЕЛ, ЧОВЕЧЕСТВОТО НЕ Е ВИЖДАЛО ДОСЕГА. ЗАЩОТО Е НАСИЛСТВЕН ИКОНОМИЧЕСКИ МОДЕЛ И ЦЕНИТЕ НЕ СЕ ФОРМИРАТ ОТ ПАЗАРА, А ОТ ПАРТИЙНИТЕ СЕКРЕТАРИ.


Сегашната ситуация с цените на колите е коренно променена. Сега можеш да си купиш читава кола и за една средна работна заплата. В страната вече са регистрирани почти 4 милиона моторни превозни средства. По улиците и пътищата на страната настана истинска лудница, защото увеличението на броя на колите изпреварва увеличението на възможностите на градската среда и на пътищата. Какво е решението? Ами простичко - събирай пари от автомобилистите, за да им направиш паркинги и пътища. Да, ама не. Социалистическата ни държава отказва да го прави. Първо и сравнително малкото пари, които събира като общински данъци от колите и второ, като винетки не се използват прозрачно за строителство на пътища, а второ, размерът на тези данъци е по-скоро смешен, на фона на онова, което го има в цивилизованите държави. Можете ли да ми кажете, какво означава, за една кола, в България да се плащат 4 евро общински данък годишно? В същото време, за същата кола, данъкът е близо 300 лева. Разликата е, че когато колата е товарна, данъкът е 4 евро, а когато е на физически лица, за превоз на пътници, той е 150 евро. Никой не може да ми каже, че това е справедливо. Нали колата е една и съща? Но това е социализма - няма връзка между получено усилие и постигнат резултат. Или казано по друг начин, не се знае кой пие и кой плаща.

Само си представете, как тези данъци в България контрастират с онези 4200 долара на година, които трябва да се платят от гражданина на Сингапур, за правото да управлява малка кола на територията на държавата? Сингапур предвижда да изразходи над 20 милиарда долара в следващите години, за да подобри и без това най-добрата пътна инфраструктура на света. Колко милиарда предвижда България? Няма и милиард, ако не се броят парите, взети безвъзмездно от ЕС. Е как да има тогава икономическо развитие и как да има чист въздух и т.н. и т.н.  И куцо и кьораво и сакато у нас имат коли, а някои семейства и по две. Не говоря за богати семейства, а за най-обикновени семейства с най-обикновени доходи. Това се случва заради нечестните политици, които нямат смелост да се изправят пред нас и да ни кажат - уважаеми съграждани, за да можем да осигурим нормална пътна инфраструктура на тези 4 милиона моторни превозни средства, всяка година са необходими поне 2 милиарда лева, които ще отидат само за поддържане и подобрение на сегашните пътища, без строителството на нови. Ако искате да има и нови пътища, ще трябват още поне 2 милиарда на година. Няма кой да плати сметката, освен онези, които ползват тези МПС-та. И като се започне с едно увеличение на таксите, данъците, винетките и т.н. на автомобилите, да се постигне онзи баланс, при който ще имаме качествени европейски пътища, по които да се движат качествени автомобили, защото сегашната политика на правителството води дотам, че лангуркаме таралясници по нещо подобно на пътища. 


Простичко казано, НИКЪДЕ В КОНСТИТУЦИЯТА НЕ Е ЗАПИСАНО, ЧЕ ИМАМЕ ПРАВО ДА ПРИТЕЖАВАМЕ АВТОМОБИЛ, ЧЕ ДАЖЕ И ПО ДВА НА СЕМЕЙСТВО. ТОВА Е ИКОНОМИЧЕСКИ ПРОЦЕС. В Дания е даже още по-строго по отношение на притежателите на автомобили, а страната е една от най-проспериращите на света и качеството на живота е едно от най-добрите на света. Там правителството напълно съзнателно намалява или задържа ръста на автомобилите, като налага драстични годишни данъци, които отказват по-голямата част от населението от покупка на кола. Но това не прави датчаните по-бедни и по-нещастни. Точно обратното - колкото повече въртят педалите на колелата, толкова са по-богати и по-щастливи. Има от какво да се поучим. Някои казват, че в Дания също било социализъм, имайки предвид всички тези придобивки като наистина безплатното образование и високо ниво на здравно обслужване, като всъщото време трудовия пазар е много по-свободен от този в България, например. Парадокс. Администрацията е същата като брой, спрямо работещия частен сектор, но тази администрация работи в полза на гражданите, за разлика от нас. Значи този социализъм е много по-добър от българския, без спор. Защо по дяволите не приемаме положителните практики, които работят? Ето, социалистическа Дания е  приела, че бедните не могат да имат коли и на практика ги забраняват, облагайки колите с високи данъци. Социалистическа България обаче приема, че бедните могат да карат коли и в резултат, нито пътищата ни пътища, нито колите ни коли, нито въздухът ни въздух, нито социализмът ни социализъм. Пълен бъркоч. Може ли човек, който получава социални помощи, да кара кола? Може ли пенсионер с 250 лева пенсия, да кара кола. Ей това не мога да го разбера. Представяте ли си, някой, който е на социални помощи в Дания, да може да си купи и поддържа кола?
Категория: Политика
Прочетен: 282 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 04.11.2017 11:59
 Отново и отново говоря и пиша за личната ни отговорност. Събота и неделя се претрепал от работа на село. Изморил се, изпотил се, духнал го вятъра, настинал, вдигнал температура и в неделя тича при личния доктор. Онзи му дава 3 дни отпуск по болест, а работодателят, защото е глупав, трябва да му ги плати. ЗАЩО? Каква вина има работодателят в този случай?

Друг случай. В събота и неделя прекаляване с ракия и цигари. На другия ден кашлица. Не може дъх да си вземе. Обрив по тялото. Отива на лекар. Същата процедура. 3 дни болнични, да плаща работодателят.


Защо, ако някой не се грижи добре за здравето си, работодателят трябва да го отнася? Ей това ми обяснете, че не го разбирам. Ама така е, като живеем още при социализма, където този който пие, не плаща сметката, а някой друг трябва да я плаща. НА ТОВА МУ ВИКАТ СОЛИДАРНО ОБЩЕСТВО. ВИКАТ МУ ТАКА ОНЕЗИ, КОИТО ИМАТ НАЙ-МАЛКО УЧАСТИЕ ВЪВ ФОРМИРАНЕТО НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ФОНДОВЕ И НАЙ-ГОЛЯМО УЧАСТИЕ В ТЯХНОТО КОНСУМИРАНЕ.
Категория: Политика
Прочетен: 180 Коментари: 0 Гласове: 2
 Съществуването на българския пенсионер е жалко. Няма спор. Но нека да видим дали той самият не носи вина за тази ситуация, в която е изпаднал.
  1. Ако пенсиите са малко, защо пенсионерите продължават да издържат деца и внуци? Преди малко мой приятел ми сподели случай с възрастен пенсионер. Отива внукът на гости и му казва: Дядо, дай ми 700 лева, да ходя на море. Някакъв 19 годишен пикльо, който един лев данък не е дал на тази държава и нищо съществено не е направил в този живот иска да ходи на море. И гледа да ощави когото му падне, ако не майка и баща, то дядо и баба. Животът е даден веднъж и се живее веднъж. А старите, кучета ги яли. Въпросният възрастен човек измърморил нещо от рода, че няма пари и му дал 200 лева. Внукът пак няма да е доволен, колкото и да му дадеш, защото така е научен. Вместо да отиде да работи през лятото, да изкара пари, той иска да ходи на море. Да се надува там пред момичетата, че е голяма работа и да харчи чуждите пари. И всъщност дядото, вместо да изхарчи тези пари за себе си, той ги дава на внука си! След това пенсиите били малки. Ами те колкото и големи да са, ако пенсионерите раздават пари на свои роднини, то няма да има за тях.
  2. Ако пенсиите са малко, защо някои от пенсионерите си харчат пари на бингото. Аз познавам такъв случай. Сега научавам за втори. Получава пенсията и тича в бингото. След това реве, че няма пари. Не е плащала вноски за здраве, получава пенсия за старост и сега има нужда от операция. Кой да плати операцията? Такива балъци като мен, които си плащат вноските и плащат данъци. Защо?
  3. Познавах пенсионер, който всеки ден си купуваше кутия цигари и "патронче" мастика. Всеки божи ден. Знам, защото имахме магазин преди години и така. Ей така, за нищо, отиват едни 300 лева на месец. Вярно, той ми е споделял, че получава голяма пенсия, но каквато и да е, това са 300 лева на месец за нещо, от което този човек няма никаква нужда. Точно обратното, това го съсипваше допълнително. Лека му пръст, не се промени до смъртта си. Умря пушейки цигара и пиейки мастика. На него също не му стигаха парите, за да пуши още повече и да пие още повече.
  4. Затова, как пенсионери се прехвърлят или фиктивно продават имуществата си, за да се "пишат" социално слаби и да вземат енергийни помощи и други подобни, вече съм писал многократно и няма да говоря.
  5. Познавам две пенсионерки, които всеки ден обикалят магазините за втора ръка дрехи. Изобщо не им трябват тези парцали, но купуват ли купуват, защото е евтино. След това пълнят и без това претрупаните си гардероби, от които нищо не са изхвърлили, започвайки от 70-те години на миналия век, та насам. Те също се оплакват от това, че пенсиите им са малки.
  6. Всички пенсионери гълтат илачи като за световно. Много пъти съм водил дискусия с пенсионери, защо вземат хапчета против високо кръвно налягане. Гледам, човекът е прекалено тежък за годините си и яко плющи манджи и патешки трътки, защото са евтини. Казвам му, спри да ядеш тези боклуци и мини на режим - хем ще икономисаш пари, които сега даваш за излишна храна, хем и ще подобриш здравето си. Така и ще спреш да приеш илачи за кръвно и оттам ще икономисаш пари. Да не говорим за тичането по лекари, плащането на такси и "лекарства", загубеното време и времето, изгубено в оплакване на съдбата си. Да, ама как да се промени навикът на тези хора? За мнозина от тях, само смъртта може да ги промени - към по-добро.
  7. Мои комшии - двамата млади пенсионери. Всеки ден готвят по една голяма тава било с ориз и пилешко или нещо друго. Голяма тава. И двамата им е тру дно да се навеждат. Защо го правите, питам. Еми, по навик, отговарят. И те се оплакват, че пенсиите са ниски.
  8. Друг случай, още по-фрапантен. Дядото, кръвна група нула, с отклонение "пита" по ведите. Казвам му, не бива да ядеш хляб и баници. Той отговаря, че не може без хляб. Трети инсулт. Няма как да стане. Чудя се, как е жив. Не стига другото, ами си купува и някаква съмнителна "сръбска наденица" и я яде с хляба. Казвам му, ти си нула кръвна група. Стомахът ти е свръхчувствителен към различните Е-та, които ги има в изобилие в наденицата. Убиваш се сам. Ама кой да слуша. Едно си баба знае, едно си бае. Народна поговорка.
Категория: Политика
Прочетен: 161 Коментари: 0 Гласове: 2
 Едно и също. Едно и също. Просто не мога да се сдържа, да не коментирам продължаващата дебилщина на част от тези хора. За какво им даваме пари, че и пенсиите им увеличаваме? За да ги хвърлят след това през терасата на измислени полицаи, инспектори, доктори, данъчни и какви ли не измамници.


Просто престанете да публикувате такива съобщения. Знаем, че част от българските пенсионери са дебилни. Дебилност, която вероятно има и физически определения, но в голяма степен и социални. СОЦИАЛИЗМЪТ В ДЕЙСТВИЕ. Така са ги научили. Като добитъкът, който му казваш какво да прави. Много пъти съм давал за пример испанските или френските пенсионери. Представяте ли си френски пенсионер да хвърли една торба пари от терасата, за да "подпомогне" полицията в издирване на телефонни измамници? Това може да се случи само в една СОЦИАЛИСТИЧЕСКА БЪЛГАРИЯ. ЧОВЕШКИ МОЗЪК, ДОВЕДЕН ДО ИДИОТИЯ.

Това може да го направи само пенсионер, закърмен от идеите на социализма, човек, със смляна от социалистите и от системата душа, човек, останал без съпротивителни сили. ОФЦА с "ф". Тъпан, блямба. Какво повече да кажа за тези хора. Продукт на системата. Смачкани отвсякъде. Наивници. 

Оставете ги да ги крадат, след като са толкова наивни и престанете да ни занимавате с тях. Старите са безнадеждно изтървани. Лошото е, че изтървахме и младите. Нищо позитивно не се задава на хоризонта. Хем намаляваме, хем и "матриалът" става все по-ненадежден. Какво остана? Да бягаме ли? Все още кой за където може?

Категория: Политика
Прочетен: 148 Коментари: 0 Гласове: 1
 Трети случай на самопризнание на български учител, което ме накара да напиша тази статия.

Тези учители не работят в българско училище. Работят в къщи. Учениците сами ги търсят и плащат за да имат тяхното време. Плащат, за да научат нещо, което не са научили в училище. За да се подготвят за матури или други изпити.


Тези хора изкарват минимум по 50 лева на ден и декларират, че са щастливи, защото правят това, което най-много обичат - преподават на децата с огън и плам, с желание и радост, защото няма кой да ги занимава с простотии, както те самите се изразяват. Нямат над главите си бюрократи, които да ги притесняват. Няма директори, които да им измислят глупави отчети и не изпадат в празнословия, типични напоследък за българското училище. И резултатът веднага се вижда - ако не подготвят съответния ученик, той няма да издържи изпитите и потокът от клиенти ще секне. Учители признават, че си позволяват и да отказват да подготвят определен ученик, защото е много изостанал и е мъка да се работи с него. Нека да измине отредения си път през по-ниските стадии на обучение и тогава да дойде при мен. Не съм аз този, който да изправям недостатъците на системата или поне не в такъв размер. Това ми заяви единият от тези учители.


И какво всъщност правят тези хора? Постигнали са това, за което са мечтали - НО ИЗВЪН СИСТЕМАТА. Получават достатъчно пари, работят с радост и виждат резултатите от своя труд.


СИСТЕМАТА, СИСТЕМАТА ТРЯБВА ДА ПРОМЕНИМ. ИНАЧЕ НИЩО НЕ СМЕ НАПРАВИЛИ. НИЩО.
  1. Да се преразгледат всички дисциплини, които се учат в българското училище и да се намалят часовете на тези, които са образно казано "бля, бля", като се даде предимство на часове по медицина, първа помощ, човешко общуване - писмено и устно и т.н. и т.н.
  2. Погледнете учебниците - тези по математика за 8-ми клас бъкат от глупости, които няма да са нужни на никой, който иска да е монтьор в сервиз или шофьор на тир или автобус. Няма да помогнат нищо и на този, който ще става фермер. Пълнят главите на децата ни простотии, все едно всички ще стават математици. Абе научете децата да смятат, простите аритметични действия. Научете ги да умножават, делят, да събира и изваждат, да степенуват и да пресмятат площ или обем. Какво им пълните главите със сложни математически формули, а като излязат от училище, има риск да ги утрепе тока.
  3. Интернет е навсякъде. Дигитализирайте училището и престанете да ни занимавате с глупости, колко тежала ученическата раница. Стига с тези измислени учебници и стига с тези тетрадки и какво ли още не. Светът се дигитализира. Изоставаме.
  4. Научете децата да спортуват и да работят. Останалото ще си дойде само. Научете ги да обичат природата, да я пазят и възпроизвеждат. Научете ги да не завиждат, да не мразят, а да обичат. Какво повече искаме?
  5. Направете класовете в зависимост от степента на подготвеност на учениците. Така е в Холандия. Работи. 
  6. Направете система за оценка на знанията, които не са зависими от субективността. Има компютри. Има такива програми. Това важи и за университетите с нагласените им оценки и манипулирани дипломи.

Преди малко един приятел ми каза случка, свързана с немската гимназия в София. Учителка, изгонена от директора, дава частни уроци. Тя казала, че всички кадърни учителки били изгонени и сега същите тези учителки, дават частни уроци на учениците от немската. Абсурди, български абсурди.

Категория: Политика
Прочетен: 252 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 24.10.2017 13:49
 
Според Евростат  сме на трето място по продължителност на работната седмица. Пред нас са турците и гърците. http://dnes.dir.bg/news/rabota-evrostat-rabotna-sedmitza-26503632

Но като сложиш колко време работници и служители се скатават през работно време, може да паднем доста ниско в класацията. То не са телефонни разговори, пушене, бърборене на глупости и пиене на кафе, закусване, обяд и следобедна закуска, висене в кенефа, оправяне на тоалета и т.н. и т.н. Който е обективен, ще ме разбере, за какво говоря. За качеството на работата изобщо не отварям дума.



Нашенецът не работи чак толкова по-добре и в чужбина. Видях как са си оставили ръцете на една гръцка къща, където са замазали материала в подпокривното простраство...с ръце, без да използват никакъв инструмент. От мой опит знам - ако строителен майстор го оставиш сам, без да го наблюдаваш, задължително ще осере работата, пък дори и да е в някоя по-развита страна. Ще си остави ръцете така, както всички сме виждали. В къщи няма да го направи така, но на теб ще го направи. Защото си клиент или по-скоро, защото никога не си бил клиент в неговите очи. За него ти си натрапник, от който трябва да смъкне някой лев.

Преди няколко месеца извадихме един камък от водопроводна тръба. Камък, който не може да бъде там, освен, ако майстор умишлено не го сложи. Също като "баш майстора". Вероятно сте гледали филма. Сложи шапка в комина, че на собственика след това му се разката фамилията да търси решение. На нас също. През задника ни излезе, докато го хванем. Добре, че в последните години има камери, с които можеш да видиш, къде педерасът е поставил камъка, за да къртиш точно там.


В събота и неделя, мой приятел е събрал бригада в село Горубляне, софийско. Правят канал. Преди това искал оферти от фирми и най-изгодната била 12 хиляди лева. Та човекът му писнало от простотии, събрал хора и си направил канала. Излязъл му около 2500 лева. Вижте за какво става дума, за каква разлика. Ояли се, че са се не видели.


Вчера изпратих една от колите да се почисти отвътре със специална машина, защото беше много мръсна. Купихме си ваучер за 35 лева, че да ни излезе по-евтино. Оставяме колата сутринта. Следобяд изпращам хора да я вземат. Мокра е разбира се, трябва да изсъхне. На другия ден виждаме какво се е случило. Оставили са си ръцете. Задната част на автомобила изобщо не са я пипали. По тавана - петна. Предна дясна стъпенка - също на петна. Какво да ги правиш? Да си губиш пак времето, да отидеш на другия край на София, да им висиш над главите, да вдигнеш скандал, че да си свършат работа. Тъпа история.


Купувам сокоистисквачка от Метро. Нося я в провинцията като подарък. Опитваме се да я включим да работи. Къде работи, къде не. Технологичен недостатък. По едно време окончателно спря. Та толкова за подаръка. Излязъл съм тъпак, че так съм се предоверил и не съм тествал продукта преди да изляза от магазина. Сега или трябва да я нося на ремонт, отново на другия край на София или да го изхвърля на боклука, за да не си губя времето.

Купувам кола. На старо. на 7 години. Уж запазена. Проблем след проблем. Фолсваген. Тъпа работа. Днес се наложи да го дърпаме в района на Перник. Установи се, че вместо да сложат една проста кука отпред на колата, където да се закачи въжето, те са поставили някаква резба, на която се навива кука за дърпане. Да, ама предишният собственик си я прибрал, а аз откъде да знам, че тъпата немска инженерна мисъл ще измисли толкова непрактично нещо. Цял месец се занимаваме с климатичната инсталация на същата кола и какво ли не сменихме и при кого ли не ходихме, преди да я направят, а сега и това. Все някакви битовизми ще ви отровят деня. И в това отровителство участваме всички ние. Случвало ли ви се е да купите кола. В резервоара има толкова малко бензинец, че отиването до първата бензиностанция е голям проблем. То бива бива скръндзи ама чак толкова. Преди 3 години продадох кола. В резервоара, в 3/4 от целия обем, имаше бензин. Купувачът каза, че му се случва за пръв път. Със сигурност, ако се наложи той самият да препродаде колата на някой друг, няма да постъпи така. Ако трябва ще го източи, но няма да го остави на следващия. Такива сме си...


Също преди месец сложихме по стените корк. Масторът уж беше добър. Останахме доволни. Минаха няколко дни и лайсните по ъглите изпопадаха всички. Питахме къде е майстора, да си оправи нещата, а той в Париж представете си. Работи там. И това е най-отговорният човек в бранша, който съм виждал. Представете си за другите. Имам колега, който ненапразно не пуска майстор в къщи. Научил се е всичко да прави сам. Купил си е различни машинки и това е - решил си е проблема. Нито ще се разправя с малоумници, нито ще ги гледа в ръцете. Просто си го прави сам. Имам друг приятел с по-големи възможности, който вече трето десетилетие не пуска български майстор в дома си. Ако има нещо за правене, вдига телефона и вика гръцки майстор. Оня си носи и гърци за общи работници. Не иска да има работа с българи, защото веднъж се излъгал и дошъл да свърши работата в България сам, като се надявал тук да си намери общи работници за измазването на къщата на моя приятел, че изпаднал в приключение и се наложило да се обажда в Гърция, че да му дойдат хора, да му помогнат. Моят приятел казва така: "Вярно, много скъпо е да си го позволиш - струва ми 3 пъти повече, отколкото ми искат българските майстори, но СЛЕД НЕГО НИКОЙ НЕ МИНАВА"  и това ми спестява много време и пари.

Та аз пробвах няколко пъти, като плащах на майстори повече, отколкото ми искат, но им казвам, че очаквам да си свършат работата добре. Те потриват ръце и вероятно си казват, ето намерихме балък. И като се започне едно надлъгване, пишман да станеш. Казваш му: Нали ти дадох два пъти повече пари, отколкото поиска, само и само да свършеш качествено работата, а той си работи така, както си работи обикновено. Изобщо не се старае повече. Поиска 20 лева на квадрат за лепене на плочки. Давам 40 и пак няма резултат. Може такава да ми е орисията, не знам. Но като питам околните и при тях е същата работа. Такива сме си ние българите. Немукаетни хора, както казваше дядо ми. Спомням си приказката за Бата, който сключил договор с бългаски доставчици на кожи. Не си спомням кой разказваше тази случка. Дали това беше Иван Хаджийски или някой друг, не помня. Та Бата сключил договор с производители на кожи от Габрово и онези след 1 година доставки, влошили силно качеството. Но Бата бил сложил в договора клауза за неустойки и се наложило пишман габровските производители дълги години да плащат тези неустойки. А иначе се били подготвили за изложението, като представяли най-качествените си продукти на производителите на обувки и Бата им повярвал, но като знае какъв е балканският манталитет, че няма мажоритет на това, което правим, си сложил клаузите за санкции и след това си получил компенсациите, като ги осъдил за несвършената работа.

Преди малко една от служебните коли закъса на пътя. Не може да зарежда акумулатора. Влязохме в проблеми. Говорихме с майстори, какво може да бъде. Някой видял нашия човек на пътя и се обадил на жена му. Тя е на работа в хлебозавода в града. Качила се на колата и отишла на мястото, да му "даде" ток. Обаждахме се къде ли не. Решихме да го дръпнем оттам. Оказа се, че някой откраднал куката, която се завива отпред на теглича. Мислехме да поръчаме репатрак. Накрая той успя да запали и да дойде до сервиза. Какво се разбра накрая - когато са слагали ремъците, ремъкът на алтернатора не бил затегнат както трябва. Разбирате ли заради каква простотия си изгубихме 3 часа от времето и ангажирахме толкова хора. ЗАРАДИ НЕКАЧЕСТВЕНАТА РАБОТА НА ЕДИН ЧОВЕК. ПРОСТО КАТО ФАСУЛ. ДА БЕШЕ СТЕГНАЛ ПРОКЛЕТИЯ РЕМЪК. ДА, АМА НЕ. БЪЛГАРСКА РАБОТА, КАКТО СЕ КАЗВА.



НЕЩОТО, КОЕТО СОЦИАЛИЗМЪТ УБИ В НАС Е ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВОТО. ОСВЕН НЕГО, ТОЙ УБИ И ОНАЗИ ОТГОВОРНОСТ ЗА СВЪРШЕНАТА РАБОТА, КОЯТО ТРЯБВА ДА Я ИМА ОТ ОБИКНОВЕНИЯ МАЙСТОР, СЛУЖИТЕЛ ИЛИ ИЗОБЩО ВСЕКИ ЧОВЕК. НИЩО КАЧЕСТВЕНО НЕ ИЗЛИЗА ВЕЧЕ ОТ НАШИТЕ РЪЦЕ. ПРЕТУПВАМЕ СИ РАБОТАТА И ТОВА Е. СЛЕД ТОВА СЕ ОПЛАКВАМЕ. НИТО УЛИЦИТЕ НИ УЛИЦИ, НИТО ТРОТОАРИТЕ НИ ТРОТОАРИ, НИТО КЪЩИТЕ НИ КЪЩИ, НИТО КОЛИТЕ НИ КОЛИ, НИТО ХРАНИТЕ НИ ХРАНИ И Т.Н. НЯМАМЕ СЪВЕСТ, ОТГОВОРНОСТ ЗА ДЕЛАТА НИ. ДЕН ДА МИНЕ, ДРУГ ДА ДОЙДЕ. ТОЗИ МАНТАЛИТЕТ ИДВА ОТ СОЦИАЛИЗМА, КЪДЕТО ВАЖНОТО БЕШЕ ДА НАПРВИШ КОЛИЧЕСТВО, ЗАЩОТО НАДНИЦАТА НИ ЗАВИСЕШЕ ОТ ТОВА, А НЕ ОТ КАЧЕСТВОТО НА РАБОТАТА НИ. КОГА ЩЕ СЕ ПРОМЕНИ ВСИЧКО ТОВА - НЕ ЗНАМ. Някои българи си вършат съвестно работата заради самите тях, защото нещо е останало от едновремешното възпитание. Други го правят в чужбина, защото там никой не прави компромиси. В България обаче сме жива трагедия. Зарити сме от битовизми, които ни пречат да се концентрираме и да бъдем успешни. И като гледам си казвам - ВСИЧКИ СМЕ В КЮПА - И ДОКТОРА И УЧИТЕЛЯ И ДЪРЖАВНИЯТ СЛУЖИТЕЛ И МАЙСТОРА И УПРАВИТЕЛЯ И КОЙТО СЕ СЕТИШ ДРУГ. ВСИЧКИ СМЕ В КЮПА, ЗАГУБИЛИ ОНОВА НЕЩО, КОЕТО СЕ КАЗВА ЧУВСТВО НА ОТГОВОРНОСТ ПРЕД СЕБЕ СИ И ОБЩЕСТВОТО. ДОСТА УСПЕШНО СЕ САМОУБИВАМЕ И КАТО ОТДЕЛНИ ЛИЧНОСТИ И КАТО ОБЩЕСТВО И КАТО ДЪРЖАВА.
Категория: Политика
Прочетен: Коментари: Гласове:
Последна промяна: 24.10.2017 13:03
 Ей, джурналята, кажете малко повече информация по въпроса. Идете там и питайте, тези, които протестират, какви са - катаджии, от гранична полиция, пожарникари, чантаджии или какви? 

Отново и отново - изминавам 20 километра в столицата. Километрични задръствания, навсякъде фрашкано с коли. Не виждам никаква полиция.


Отивам до кварталния магазин, на 300 метра от местоработата. След това се разхождам из целия квартал. Кьорав полицай не можеш да видиш.


Къде са тези полицаи, кажете ми? Само аз ли не ги виждам? Да не съм кьорав нещо? Като изключим катаджиите, други полицаи не мога да видя. Та искам да знам, какви са тези полицаи, които протестират и освен за пари за нещо друго протестират. Искали да се промени законът за МВР. Дали ще искат да се престане с връзкарството в МВР и политическите назначения, че май затова работата не върви. Ама то така се работи в централизирана структура - козируваш не на закона, а на началството. На кой му пука за закона. Ако квартал Борово, със своите 22 хиляди жители има един полицай, къде са останалите полицаи? Ако Лозенец има двама квартални, къде са останалите полицаи? Ако Бояна има само един полицай, къде са останалите полицаи? В канцелариите, разбира се. Те там служат. Пият кафета, пушат цигари и чакат да им свърши работното време. И ако може през това време да помислят за личния си интерес - ето това върши служителят на МВР, защото ако не правеше това, в тази страна за една седмица ще заловят или поне ще контролират бандитите. Искат заплати - А ДАЛИ СА СИ ГИ ЗАРАБОТИЛИ? КУПУВАЛИ СИ ХАРТИЯ И ОБУВКИ САМИ. АЗ СЪЩО СИ КУПУВАМ ХАРТИЯ И ОБУВКИ, НО НЕ ПРАВЯ ПРОБЛЕМ ОТ ТОЗИ ФАКТ. И ТЕЗИ ЗАПЛАТИ, КОИТО ПОЛУЧАВАТЕ СА ВИ МНОГО, ЗА "РАБОТАТА", КОЯТО ВЪРШИТЕ. ПО-ДОБРЕ Е БЕЗ ВАС, ОТКОЛКОТО С ВАС, ЗАЩОТО БАНДИТИТЕ С УНИФОРМА МОЖЕ И ДА СА ПОВЕЧЕ ОТ ТЕЗИ БЕЗ УНИФОРМА.
Категория: Политика
Прочетен: 146 Коментари: 0 Гласове: 1
 Колко висше е образованието, което го водим, че е висше? Много пъти съм си задавал въпроса, като е толкова висше това образование, на кого му трябва. Завършваш висше образование и с малки изключение не получаваш и 500 евро заплата. Завършваш курс за професионален шофьор и ето ти от 1500 до 2000 евро заплата. Значи, ИЛИ ВИСШИСТИТЕ ВЗЕМАТ МАЛКО ИЛИ ТИРАДЖИИТЕ ВЗЕМАТ МНОГО. Или нямаме нужда от толкова много висшисти, което изглежда е истината.


Мислили ли сте, какви са вашите очаквания от един младеж, завършил висше образование. Като е завършил висше образование, защо му трябва поне 10 години яко бачкане в някоя или няколко фирми, за да "вдене" за какво става на въпрос? Защо още от назначаването на един висшист, който няма трудов опит, всичко започва както се казва, отначало. Да не ви казвам, че училището в България учи на какви ли не глупости младите хора, но не ги учи на най-важните неща в живота - как да се оправят с него. Не ги учи как да общуват с хората и писмено и устно. Не ги учи и на много други неща, които мястото не е тук, да ги споменавам.

Всички знаем, че държавната централизана машина превърна образованието в бизнес, но неуправляван държавен бизнес. И този бизнес, също като бизнесът със здравеопазването например, също крета и не върви както трябва. Дори и законът за висшето образование, което дава много права на университетите, не можа да свърши работата, както се казва. Ректорите се превърнаха в местни феодали, които усвояват парите на тъпите данъкоплатци, които са допуснали тъпата държава да им ги вземе и да ги раздаде така безотговорно на същите тези ректори, под формата на делегирани бюджети и измамни държавни поръчки за обучение.


Да влезеш в университет и да го завършиш у нас, не е проблем. Даже има и незаети места, което означава, че университетите не могат да изпълнят държавната поръчка за прием на студенти. Има около 45 хиляди места, които държавата планира всяка година, като в последната година университетите не могат да изпълнят и тази поръчка. Просто защото няма мераклии за учене. Че защо да има? Какво се научава там, което не може да се научи на улицата или в някоя фирма. Ако човек попадне на някоя читава фирма, ще научи много повече от това, което би научил в един университет. Поне такова е нивото на университетите. Там престарели преподаватели ще ви пълнят главите с неща, които са ги дъвкали десетилетия, опитвайки се да се адаптират към промените, променяйки терминологията на изразяване. Това особено много се отнася за техниката и технологиите, които много бързо се променят. Чувам отзиви от студенти, които с досада трябва да изтърпят глупостите на някой преподавател, защото все пак са обещали на родителите си, че ще си "изкарат" диплома за висше образование. А всъщност този преподавател знае по-малко от тях, особено, ако се отнася до компютърните познания. Има младежи, които живеят вече във второто десетилетие на 21-ви век, а техните преподаватели са застинали някъде 30 години назад във времето.

Обаче трябва да се изхарчат едни пари, за сметка на данъкоплатците и след това статистиката да покаже, че може да сме бедни, но сме на едно от първите места в Европа по висшисти на 100 хиляди души население. Голям праз.

Да се върнем на заплащането на тираджията. Колкото и усилия да полагате, вероятността през този живот да получите заплата колкото един тираджия, само защото имате висше образование, е минимална. Вие си правете изводите. Или ставайте тираджия или приемайте политиката, че "кетапът", получен от някой български измислен университет, трябва да бъде надграден от самите вас, с много четене и практически опит и желание за развитие.


Когато съм на тази тема, отново и отново в съзнанието ми е онзи разговор с един босненец, емигрант в САЩ от 1990г., с когото се запознах в метрото на Ню-Йорк. Постоянно го давам за пример този случай. Та той каза, колко много пари изкарвал, като оправял различни проблеми, свързани с водопроводите на брокери, банкери и други видни фигури в града. Наистина, трябва да имате развинтена фантазия, за да разберете за какви пари става дума. Тук такива пари изкарват директорите на банките. Обаче човекът беше малко тъжен, че не е учил и не е "вървял нагоре", както самият той се изрази, защото тези хора, на които той поправял крановете на чешмите, получавали десетки и стотици пъти повече от него.

Ето това е капитализъм и там си заслужава да учиш. Не като нашия капитализъм. Само си помислете, колко таксиметрови шофьори в Америка има, които са завършили бакалавър и след това магистър? Това го има само в измислената ни България, с измислената ни политическа класа, с измисленото ни образование, здравеопазване и т.н. и с ИЗМИСЛЕНИЯТ НИ НАРОД, С НЕГОВАТА ВОЛСКА ТЪРПИМОСТ И НЕХАЙСТВО, КОГАТО ГО ГРАБЯТ И ПРЕКАРВАТ.
Категория: Политика
Прочетен: 178 Коментари: 0 Гласове: 1
 
Въпросът винаги е бил: "Кой ще кара влака?"


Какво се случва в Европа? Случват се естествени неща. Богатите не искат да плащат сметката на бедните. Бедните пък от своя страна са се изтарикатили и вегетират за сметка на богатите. Няма нищо неестествено в социалистическата флазеология, за "равномерно икономическо развитие на отделните региони". Такова чудо никога не е имало в историята и никога няма да има. Нищо равномерно не може да има, освен "равномерната" английска ливада. Но ако можеш да подстрижеш една ливада като англичаните, то как да подстрижеш една икономика? Не става. Винаги ще има бедни и богати хора и бедни и богати региони.


Вижте няколко примера от миналото. Видин е бил много важен град в определен етап от нашето развитие. Същото се отнася и за Свищов. Например, през 19-ти век, Свищов е много по-богат и голям от София. Сегашната столица по това време е бил малък град, дори и по онези разбирания. Тогава големи градове да били Шумен, Русе, Свищов, Стара Загора...

Какво е разбирането на социалистите за "равномерното икономическо развитие"? НА СОЦИАЛИСТИТЕ ИЗОБЩО НЕ ИМ ПУКА ЗА ИКОНОМИЧЕСКОТО РАЗВИТИЕ. На тях обаче им пука кой взема решенията и кой харчи общите пари. Нито една социалистическа измислица не е прокопсала, като се започне от младежката република "Странджа-Сакар", като се премине през социалистическите глупости на СИВ и се стигне до сегашните социалистически послания на бюрократите от Брюксел. Каквото и да се случва в краткосрочен план, Сицилия няма да заприлича на Ломбардия, нито Северозападна България ще заприлича скоро на Югозападна. Политическите решения могат да създадат град от нищото. Така е създаден Константинопол, стъпвайки върху основите на Византион. Така е създадена и днешна София, стъпвайки върху основите на онова малко градче, което почти никой не споменава до Освобождението. По онова време се е говорило за градове като Пловдив, Стара Загора, Копривщица, Шумен, Русе, Свищов, Варна...Кой ти е знаел нещо за София. Но избирането на София за столица, превръща града в това, което е сега - мегалополис, според българските разбирания. Ако преди около 130 години бяха избрали Търново за столица, сега градът със сигурност щеше да е над 1 милион жители. Същото щеше да се случи и с всеки друг град, че и дори и село да бяха избрали. Това е политическо решение, а знае се, че където са политиците, там са и парите. Поне в държавите с крехка демокрация, като нашата.


Икономическото развитие обаче "играе" по други правила. Например, Вашингтон е столица на САЩ от 200 години, но големите градове са Ню-Йорк, Лос Анжелис, Чикаго. Например в щата Вашингтон, който е в противоположната страна на столицата, в северозапада на САЩ, както и в Калифорния, богатите са повече, отколкото във Вашингтон. Колкото и да е зависим бизнеса от политиците, явно е, че в САЩ икономиката е по-свободна от тях, отколкото е в други държави.

Общностното развитие е важно нещо, няма спор, но то трябва да се подчинява на природни закони, а не на политически решения. Сегашната политическа и икономическа картина много прилича на така познатата ни социалистическа картина - който управлява политиката, управлява и бизнеса. Бизнесът зависи дотолкова от политиците, че се приема едва ли не като неразривно свързан. Това го виждаме и на национално ниво и на европейско. Какво стана като направихме толкова много стадиони в селата? Направихме ли ги по-привлекателни от градовете за живеене? Колко хора напуснаха градовете и отидоха на село, заради стадионите, построени с общностни, европейски пари?

Регионалното развитие трябва да следва фактите. Разбира се, зорлем и Исперих може да бъде направен да процъфтява икономически и да стане най-развитият регион на България, ако се изсипят държавни пари там, но какво ще кажат тогава данъкоплатците?

Хората в Европа вече си задават тези въпроси. Днес са се разбунтували каталунците. Каква ирония! По време на Франко, каталунците са били ляво ориентирани и Франко яко ги е сгазил. Сега е обратното - центърът на страната - Мадрид е ляво ориентиран, а Каталуния обратно. Централизмът като понятие е преди всичко тоталитарно понятие, независимо дали става дума за държавата на Карл, Симеон Велики или тези на Хитлер и Сталин. Колкото повече територия, колкото повече хора, колкото повече данъкоплатци, толкова повече власт и пари. Вижте държавите, които се водят класически колонизатори - техните централи не искат никакви отцепнически движения. Франция съсипа не една страна по света, преди да се съгласи да признае тяхната независимост. Същото се отнася и за Британия и Испания. Испания например върви към Кастилия. Това е видно. Въпреки всички междинни етапи, които включват някаква автономия. Европа се федерализира, независимо какво мислят социалистическите кратуни в Брюксел, Мадрид, Лондон или Париж. Моделът на Швейцарската конфедерация е модел, който ще се разпространи в Европа още през това столетие и в следващото.

Силни кантони, които са избрали централна власт, която да координира общите им цели и приоритети, а не силна централна власт, която да координира кантоните. Нали разбирате, колко огромна е разликата.

Когато кантоните избират централната власт, ще има само 7 министри и малка администрация. Когато централната власт координира работата на кантоните, ще имаме 17 министри. Разликата между една федерализирана държава като Швейцария и една централизирана държава като всяка една друга европейска страна. Сега ми кажете, коя власт ще свърши повече работа за своя народ - тази, която има 7 министри или тази, която има 17 министри? В Швейцария има 7 министри - 4-ри жени и трима мъже. Как се справят тези хора с работата си при тази огромна икономика, която има Швейцария? На нас и 17 министри не ни стигат и пак сме зле. Факти за размисли.
Категория: Политика
Прочетен: 163 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 11.03.2018 13:03
 В първите 10 страни по развитие на предприемачеството и по възможности за правене на бизнес, няма нито една страна, която да е живяла в социализъм или комунизъм.


Само вижте за какви държави става дума - Австралия, Сингапур, Канада, Швеция, Швейцария, Британия, САЩ, Япония, Германия...


Комунизмът и неговата сивота, убиха предприемаческия дух на българина. Централизираната машина стигна дотам, че да казва на индивида, как да произвежда сирене, кашкавал и хляб. Резултатът е видим и сега - българинът чака наготово от държавата, кърмилницата, онази същата, която го лъжи, че му помага в неговото израстване.


ДОКАТО НЕ СЕ ОСВОБОДИМ ОТ МИСЛЕНЕТО, ЧЕ ДЪРЖАВАТА МОЖЕ ДА БЪДЕ ДОБЪР ПРОИЗВОДИТЕЛ НА СТОКИ И УСЛУГИ, ДОТОГАВА ЩЕ СМЕ ИЗОСТАНАЛИ И СМОТАНИ. ФАЛА БОГУ, ЧЕ ДЪРЖАВАТА НИ НЕ ПРОИЗВЕЖДА КОЛИ И ЕЛЕКТРОУРЕДИ, ЗАЩОТО ИСТОРИЯТА ПОКАЗВА, ЧЕ СОЦИАЛИСТИЧЕСКАТА ДЪРЖАВА, КАКВАТО ВСЕ ОЩЕ СМЕ НИЕ, НЕ МОЖЕ ДА ПРОИЗВЕДЕ НИЩО ПО-ХУБАВО ОТ ТРАБАНТ. ТЯ РАЗУМНО СЕ ИЗТЕГЛИ ОТ ТОВА НЕБЛАГОПРИЯТНО ПОПРИЩЕ И ГО ОСТАВИ НА ЧАСТНИТЕ ПРЕДПРИЕМАЧИ. НО ЗА ЖАЛОСТ СИ ОСТАВИ ОНЕЗИ СФЕРИ, КОИТО НЕ СЕ ПОДДАВАТ ТОЛКОВА ЛЕСНО НА АНАЛИЗ КАТО ПРОИЗВОДСТВОТО И ТЪРГОВИЯТА, НАПРИМЕР. ЗАПАЗИ СИ ОНАЗИ ЧАСТ ОТ ЖИВОТА НИ, КОЯТО ЛЕСНО МОЖЕ ДА СЕ ПОЛИТИЗИРА И МАНИПУЛИРА. ТОВА СА УСЛУГИТЕ, СВЪРЗАНИ СЪС СОЦИАЛНОТО НИ ОБЕЗПЕЧАВАНЕ, ЗДРАВНОТО ОСИГУРЯВАНЕ, СИГУРНОСТТА И ПРАВОВИЯ РЕД. И ЗАТОВА НИТО ОТ ТЕЗИ ЧЕТИРИ ИЗБРОЕНИ СФЕРИ НЕ Е КАКТО ТРЯБВА ДА БЪДЕ.


СОЦИАЛИСТИЧЕСКИЯТ ПРИНЦИП, "НА ВСЕКИГО ПО МАЛКО", ДОВЕЖДА СИТУАЦИЯТА ДОТАМ, ЧЕ НИТО ЗДРАВЕТО НИ Е ЗДРАВЕ, НИТО ПЕНСИИТЕ НИ СА ПЕНСИИ, НИТО СИГУРНОСТТА НИ Е СИГУРНОСТ, НИТО ПРАВОВИЯТ РЕД Е ПРАВОВ.


ТРЯБВА ДА ОТНЕМЕМ ТЕЗИ ФУНКЦИИ ОТ ДЪРЖАВАТА. ДЪРЖАВАТА НЕ Е ФИРМА, ЗА ДА НИ ПРЕДЛАГА УСЛУГИ. ТЯ ТРЯБВА ДА ПИШЕ ПРАВИЛАТА И ДА СЪБЛЮДАВА, ДАЛИ СЕ СПАЗВАТ. НЕ МОЖАХМЕ ЛИ НАЙ-ПОСЛЕ ДА РАЗБЕРЕМ ТОВА! ДЪРЖАВАТА МОЖЕ ДА ПРЕДЛОЖИ ТРАБАНТ В СФЕРАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО, ТРАБАНТ В СФЕРАТА НА СОЦИАЛНОТО ПОДПОМАГАНЕ, ТРАБАНТ В СФЕРАТА НА МЕДИЦИНАТА И КАРУЦА В СФЕРАТА НА СИГУРНОСТТА И ПРАВОВИЯ РЕД.


НАЙ-ЖАЛКАТА КАРТИНА Е ДЪРЖАВАТА, В РОЛЯТА НА МИЛ РОДИТЕЛ, КОЙТО НЕ ЗНАЕ КОГА ДА СПРЕ ДА СЕ "ГРИЖИ" ЗА ДЕЦАТА СИ.
Категория: Политика
Прочетен: 271 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 22.10.2017 20:56
2 3  >  >>
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3187115
Постинги: 6846
Коментари: 4286
Гласове: 2393
Архив
Календар
«  Октомври, 2017  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031