Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3187264 Постинги: 6846 Коментари: 4286
Постинги в блога от Ноември, 2012 г.
2  >  >>
ЕЙ ВИЕ ОТ ХЕИ, КЪДЕ СТЕ? ЗНАЕМ И БЕЗ ВАС, ЧЕ ВОДАТА НЕ СТАВА ЗА ПИЕНЕ. ПОНЕ ЗА КЪПАНЕ СТАВА ЛИ?

ЕЙ ВИЕ ОТ АГЕНЦИЯТА ПО ХРАНИТЕ. НАЛИ КАТО ИЗЛЕЗЕ ОТ ЧЕШМАТА ВОДАТА СЕ ТЪЛКУВА ВЕЧЕ КАТО ХРАНА. ТА ВЪПРОСЪТ МИ Е - СТАВА ЛИ ЗА ХРАНА ИЛИ НЕ?

ЕЙ ВИЕ ОТ НАЦИОНАЛНАТА ТЕЛЕВИЗИЯ И ОТ ИЗМИСЛЕНИТЕ ЧАСТНИ МЕДИИ. ЗАНИМАВАТЕ НИ С ТОЛКОВА МНОГО ГЛУПОСТИ, А НА НИКОЙ ОТ ВАС НЕ МУ ИДВА НА НА ЪКЪЛА ДА ПОСТАВИТЕ ЗА ОБСЪЖДАНЕ ВЪПРОС, КОЙТО ЗАСЯГА ДВА МИЛИОНА ЖИТЕЛИ.

ЕЙ ВИЕ ОТ ЕКОЛОГИЧНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ - МОЖЕ БИ ТУК НЯМА ДАЛАВЕРА ЗА ВАС, ИНАЧЕ ЩЯХТЕ ДА ПРОГЛУШИТЕ СВЕТА С КРЯСЪЦИ ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА.

ЕЙ ВИЕ ОТ ЕКОМИНИСТЕРСТВОТО - ТОВА ВАС НЕ ВИ ЛИ ЗАСЯГА?

ЕЙ ВИЕ ОТ ОБЩИНАТА - НАЛИ ВИЕ СКЛЮЧИХТЕ ОНЗИ ТЪП ДОГОВОР ЗА КОНЦЕСИЯ - ВИЕ ЗНАЕТЕ ЛИ НЕЩО ПО ВЪПРОСА?

ЕЙ ВИЕ ОТ МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО. НАЛИ СТЕ И МИНИСТЕРСТВО НА ВОДИТЕ?
Категория: Политика
Прочетен: 1110 Коментари: 3 Гласове: 3
Сега идвам от магистрала Хемус - Ботевградско шосе - покрай мол Сердика - Алея Яворов - новото кръгово на кулата - бул. Драган Цанков - Интерпред.

Часът е 17.20 - невероятно задръстване. По ирония на съдбата, най-голямото задръстване е точно покрай маршрута на метрото. Колоната от автомобили започва още преди Интерпред, минава покрай КАТ и краят не се вижда в далечината. Тотален хаос.

Същото е положението и на бул. България, между бул. Гоце Делчев и бул. Каблешков. Цялата дясна лента за движение е заета с автомобили, които искат да правят ляв завой към бул. Каблешков и на практика всички коли, които искат на излязат от София имат на разположение...една лента за движение.


Самата концепция за автомобилен транспорт в София е сбъркана. Няма нито околовръстно шосе, нито мини ринг. Пътищата като че ли свършват в НИЩОТО. Типичен пример за това са:
1. Бул. Вапцаров, който свършва на Т - образно кръстовище, достигайки бул. Черни Връх.
2. Бул. Т. Каблешков, който завършва също в НИЩОТО, някъде преди Манастирски ливади.
3. Бул. Т. Александров и неговото продължение в Люлин, където също завършва в Нищото.
4. Новопостроената магистрала Люлин, която вкарва огромен поток от автомобили в едно тясно пътче в началото на комплекса.
5. Бул. Евлоги Георгиев, след като пресече буд. Мадрид и някак си срамежливо свършва в бул. Данаил Николаев.
6. Бул. Александър Стамболийски също свършва в нищото, стигайки до Западен парк.
7. Бул. Симеоновско шосе, след като стигне Алея Яворов и началото на бул. Вапцаров също няма къде да "изцеди" големия си поток, въпреки, че съществува техническа възможност той да се поеме от пътя, който минава покрай Семинарията и отива към хотел Хемус.
8. Новото шосе, което минава зад Централна гара и покрай тец Север, започвайки от пътен възел Надежда в посока изток - също завършва в НИЩОТО.
9. Като изключим стария пътен възел Бояна и в някаква степен пътния възел при Драгалевци и този на Църна маца, в София няма други подобри съоръжения. Както е известно първият и последният са още от времето на Живков.
10. В Младостите, Изгрев, Мусагеница, Зоопарка, Студентски град, Манастирски ливади -  на практика няма добра пътна връзка в посока Изток - Запад, което претоварва единствения съществуващ сега маршрут за връзка на комплексите с Цариградско шосе.

Вероятно могат да се дадат и много други примери. Препоръчвам на Петър Диков, главния архитект на София, да поразгледа през Гугъл транспортната мрежа на други градове. Обикновено задръстванията стават там, където има кръстовища или с примера на бул. България, където незнайно как е осъществена ЧЕРВЕНА вълна на светофарите. За ЗЕЛЕНА вълна няма пари и техническа готовност, но интересно как правят ЧЕРВЕНАТА вълна? Ако можеш да направиш червена вълна, какъв е проблемът да направиш ЗЕЛЕНА?
Транспортът в София ми прилича на работата на българското правителство, няма значение дали става дума за сегашното или за някакво друго правителство за последните 70 години. Постоянно ти пречат да работиш и отвреме на време ти пускат по някакво съоръжение, за да си направят собствена реклама.

Питам се, ако нашите предци са имали размаха при няколко пъти по-малка София да планират преди 80 години едно такова съоръжение като бул. Цар Борис ІІІ, който отвежда целият автомобилен поток от София в посока Югозападна България и без никакви промени за тези години то да функционира безупречно, как при тези технически възможности, с които разполагаме, проблемът с транспорта на София става все по-голям?

За какво са питам подлезите по бул. България, освен за размножаване на плъхове? Вместо това може да се направят без съществени разходи кръстовища на две нива и тези, които искат да напуснат София да не спират на нито един от трите кръстовища - при Гешов, Гоце Делчев и Каблешков. Да, ама не.


То не стига другото, ами част от хаоса го правим всички ние - неподготвените, дремещи, бъркащи си в носа или правещи си поредната порция грим бъргарски шофьори от мъжки и женски произход. Не да ни сложиш секундарник на светофара - една кофа вода ни трябва на всеки светофар, докато разберем, че сме излезли на пътя не да пречим, а да се придвижим максимално оптимизирано и да не се влачим като куци коне. Типично по български - или караме като смахнати или се влачим като умрели.



Категория: Политика
Прочетен: 882 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 01.12.2012 09:44
НЯМА КАК - СВЕТОВНА ТЕНДЕНЦИЯ - БОКЛУЦИТЕ РАНО ИЛИ КЪСНО ПОБЕЖДАВАТ.
Категория: Политика
Прочетен: 654 Коментари: 0 Гласове: 1
ЧЕ КАТО МОГАТ ДА ИЗКАРАТ БЕЗ ПАТРИАРХ ТОЛКОВА МЕСЕЦИ, ЗАЩО ИМ Е ДА ГО ИЗБИРАТ ИЗОБЩО?

ВЪРВЯ СИ ПО УЛИЦАТА И ПИТАМ: ЕЙ ЧОВЕЧЕ, ЗНАЕШ ЛИ, ЧЕ НЯМАМЕ ПАТРИАРХ? А ТОЙ МИ ОТГОВОРИ - ПУКА МИ НА ЧУШКАТА ДАЛИ ИМАМЕ ПАТРИАРХ ИЛИ НЕ. ПРИТРАБВАЛ МИ Е. ДОСЕГА НЕ МИ Е ТРЯБВАЛ И В БЪДЕЩЕ НЕ МИ ТРЯБВА.

ДА, АМА НА НЯКОЙ ДРУГ МУ ТРЯБВА - ЗА ДА ПРАВИ ДАЛАВЕРА С ВЯРАТА. ЗАЩОТО И С НЕЯ ВЕЧЕ ПРАВЯТ ДАЛАВЕРА.
Категория: Политика
Прочетен: 390 Коментари: 0 Гласове: 1
Ние в България нямаме пътища, пък те плащат за да изследват пътища в космоса.

На търновската община пък отпуснали стотици хиляди лева, да пропагандира полезността на рибата. При толкова много мизерия в тази страна за какво се дават пари!!!

Всичко в тази прокълната страна е далавера и грабеж с помощта на политици и чиновници. Нищо друго. И така ще бъде дотогава, докато не си извоюваме правото да упражняваме обществен контрол  при харчене на парите на данъкоплатците.
Категория: Политика
Прочетен: 406 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 27.11.2012 20:02
САМО ОТНОВО НЕ РАЗБРАХ, НЕЩО ДРУГО ЩЕ ПОСТИГНЕ ЛИ БЪЛГАРИЯ?

ТОВА, ЧЕ ЩЕ УСВОИМ 2 МИЛИАРДА ЕВРО НА ГОДИНА Е ЧУДЕСНА НОВИНА. ЩЕ СЕ ОБЛАЖИ ПОРЕДНИЯТ ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО, ЧРЕЗ ДЪЩЕРЯ СИ, СВАТЯТА СИ ИЛИ НЯКОЙ ДРУГ РОДНИНА.

НЯКАКВИ СУМИ ЩЕ СТИГНАТ И ДО ОБИКНОВЕНИТЕ ХОРА.

НО ЗА БОГА, УЧИЛИ ЛИ СТЕ ИКОНОМИКА? ТЕЗИ ПАРИ НАИСТИНА СЪЗДАВАТ ЗАЕТОСТ В ИКОНОМИКАТА, НО СЪЗДАВАТ И ТАРИКАТСКО ОТНОШЕНИЕ, СЪЗДАВАТ ДАЛАВЕРИ, ЧИНОВНИЧЕСТВО И НЕСПРАВЕДЛИВОСТ В ИКОНОМИЧЕСКИЯ ЦИКЪЛ. ТЕ ПРАВЯТ ПОВЕЧЕ ПОРАЗИИ НА БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКА, ОТКОЛКОТО НОСЯТ ПОЛЗИ. Не е нужно да ходите в Северозападната България. Идете само на 5 километра от София и то в полите на Витоша. Само на 5 километра от Владая се намира Мърчаево. Не само, че всичко е застинало от времето на зрелите години на Живков, но и това даже е разрушено частично. Въпреки европейските програми. Европейските програми работят преди всичко за европейската и българската администрация. Типично комунистически преразпределителни процеси. Ще вземем от този, ще дадем на онзи!!! Като изключим трансгаричните проекти, всяка друга активност, която е предназначена за преливане на пари от данъкоплатците в частни лица деструктурира икономическата система. Не напразно Западна Европа и САЩ не са вече образец за икономически просперитет.

ВСИЧКИ СМЕ СЕ ВТОРАЧИЛИ В ТОВА КОЛКО ПАРИ УСВОЯВАМЕ ОТ ФОНДОВЕТЕ И ЗАБРАВЯМЕ НЕЩО МНОГО ПО-ВАЖНО - ВЪПРЕКИ ПОВИШАЕМОСТТА НА ТОВА УСВОЯВАНЕ, В БЪЛГАРИЯ ТРУДНО СЕ ПРАВИ БИЗНЕС. АДМИНИСТРАЦИЯТА И ПОЛИТИЦИТЕ СА ВЕЗДЕСЪЩИ, ИКОНОМИКАТА НИ Е ЧАСТИЧНО СВОБОДНА, ДЪРЖАВАТА Е НАБЪРКАНА НАВСЯКЪДЕ, А ПО-ГОЛЯМАТА ЧАСТ ОТ НАСЕЛЕНИЕТО РАЗЧИТА НА МИЗЕРНИ ПОМОЩИ ОТ БЮДЖЕТА.

ТОВА Е АНТИИКОНОМИКА.
Категория: Политика
Прочетен: 569 Коментари: 2 Гласове: 2
Последна промяна: 26.11.2012 08:38
В предишни постинги съм казал, че СЕМЕЙСТВОТО НЕ МОЖЕ ДА ВЪЗПИТАВА.

СЕГА ИСКАМ ДА СЕ ДОУТОЧНЯ. В сравнение с това, което очаквам от държавата, от гледна точна на пребиваването на едно дете в продължение на около 16 години, през повечето дни в годината, по 8 часа на ден, в определено учебно заведение, семейството има по-малки възможности.

Но искам да направя едно много важно уточнение, по отношение на възпитателната роля на семейството. Знам, че в много от случаите родителите няма да направят това за своите деца, но не пречи да се замислят.

1. НАДЯВАМ СЕ, СЛЕД КАТО СТЕ НАПРАВИЛИ ДЕТЕ ИЛИ ДЕЦА, ОБИЧАЙТЕ ГИ. НАДЯВАМ СЕ, НЕ СТЕ ОТ ОНЕЗИ 10-20 % ЛУМПЕНИ, КОИТО ПРАВЯТ ДЕЦА, ЗА ДА ПОЛУЧАВАТ СЕМЕЙНИ ПОМОЩИ И ЛЮБОВТА ИМ СЕ ИЗМЕРВА С КИНТИТЕ, КОИТО ПОЛУЧАВАТ ОТ ДЪРЖАВАТА ЗА ТОВА, ЧЕ СА СЕ РАЗПЛОДИЛИ.

2. АКО ГИ ОБИЧАТЕ НАИСТИНА, НЕ КРИЙТЕ ЛЮБОВТА СИ КЪМ ТЯХ, А Я ПОКАЗВАЙТЕ ПРИ ВСЕКИ ВЪЗМОЖЕН СЛУЧАЙ. НЕ СИ МИСЛЕТЕ, ЧЕ ЛЮБОВТА РАЗГЛЕЗВА. ЗАБРАВЕТЕ ТЕЗИ КОМУНИСТИЧЕСКИ ТРИКОВЕ ЗА СУРОВОСТТА НА ЖИВОТА И ТЕМ ПОДОБНИ - ПРЕГРЪЩАЙТЕ ДЕЦАТА СИ, ЦЕЛУВАЙТЕ ГИ И ГИ ГУШКАЙТЕ КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ, ВСЕКИ ДЕН, БЕЗ ПРЕКЪСВАНЕ, ПОНЕ, ДОКАТО СА ОЩЕ МАЛКИ И НЕ СА ЗАПОЧНАЛИ ДА СЕ ПРЕГРЪЩАТ С НЯКОЙ ДРУГ, ВМЕСТО С ВАС.

3. НЯМА НИЩО ПО-ВАЖНО ЗА ЕДНО ДЕТЕ, ОСВЕН ФИЗИЧЕСКОТО ЗДРАВЕ, РАЗБИРА СЕ, ОТКОЛКОТО ТОВА, РОДИТЕЛИТЕ ДА ПОКАЗВАТ ПОСТОЯННО, ЧЕ ГО ОБИЧАТ.

4. НАУЧЕТЕ ДЕТЕТО СИ НА ХИГИЕННИ НАВИЦИ. СЪС СИГУРНОСТ ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ, ЧЕ ХИГИЕНАТА Е ДОПРИНЕСЛА МНОГО ПОВЕЧЕ ЗА УДЪЛЖАВАНЕ НА ЖИВОТА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО, ОТКОЛКОТО ПРИМЕРНО - ВАКСИНАЦИИТЕ.

5. А АКО МОЖЕТЕ И ДА ГО НАУЧИТЕ ДА НЕ ЗЛОБЕЕ, ДА НЕ СЕ ОБИЖДА И ДА НЕ МРАЗИ И ТОЙ СЪЩО ДА РАЗДАВА ЛЮБОВ, ТАКА, КАКТО ПОЛУЧАВА ОТ РОДИТЕЛИТЕ СИ - ЩЕ СТЕ НАПРАВИЛИ ТОЛКОВА ГОЛЯМО ДОБРО ЗА НЕГО, ЗА СЕБЕ СИ И ЗА ОБЩЕСТВОТО, ЩЕ СИ НЯМАТЕ НА ПРЕДСТАВА.

6. СЛЕДВАЩОТО НЕЩО Е, АКО МОЖЕ ДА СЕ НАУЧИ ЕДНО ДЕТЕ ДА ПРАВИ ПРАВИЛНИЯ ИЗБОР. ВСЯКО НЕЩО В ЖИВОТА Е ИЗБОР. ТРЯБВА ДА СЕ СЛУШАТ СИГНАЛИТЕ, КОИТО ПОСТОЯННО ПОЛУЧАВАМЕ. ЗА ЖАЛОСТ, В ПОВЕЧЕТО СЛУЧАИ НЕ ГО ПРАВИМ.

7. ВСИЧКО ДРУГО ОСТАВЕТЕ НА ЕДНА ПРИЕТА ОТ ЦЯЛОТО НИ ОБЩЕСТВО ОБРАЗОВАТЕЛНО-ВЪЗПИТАТЕЛНА ПРОГРАМА, КОЯТО ЩЕ ДОИЗГРАДИ ДЕЦАТА НИ ПРЕД ПЪРВИТЕ 20-25 ГОДИНИ ОТ ЖИВОТА ИМ.
Категория: Политика
Прочетен: 647 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 25.11.2012 09:55
НИКОЙ ОТ ТЯХ НЕ Е РАБОТИЛ!!!

НИКОЙ ОТ ТЯХ НЕ Е ПЛАЩАЛ ДАНЪЦИ!!!



И второто нещо е липсата на безрезервна любов от страна на родителите им към тях. Искат или не искат, това е сериозем медицински проблем. Иначе нямаше с лека ръка да отнемат /поне първите трима/ милиони човешки животи.

Парадоксът в световната история е този, че от всички, "най-демократично" е избран Хитлер.

ДРУГОТО НЕЩО Е, ЧЕ ЛЕНИН Е ПРОДУКТ НА НЕМСКО ФИНАНСИРАНЕ, А ХИТЛЕР - НА АМЕРИКАНСКО, ЗА ДА МОЖЕ ДА СЕ ИЗПРАВИ СРЕЩУ СТАЛИН, КОЙТО Е ОТНЕЛ КОНЦЕСИИТЕ НА ГОЛЕМИ АМЕРИКАНСКИ КОРПОРАЦИИ В СССР.


И ОЩЕ НЕЩО - НИКОЙ ОТ ТЯХ НЕ Е БИЛ ПОНЕ ЗАМОЖЕН. ЕНГЕЛС Е ПЛАЩАЛ ПУРИТЕ НА МАРКС, НЕМСКОТО ВЪНШНО МИНИСТЕРСТВО, ЧРЕЗ ПОСТАВЕНИ ФИРМИ - РАЗХОДИТЕ НА ЛЕНИН, КАКТО КАЗАХМЕ - АМЕРИКАНСКИТЕ КОРПОРАЦИИ - СМЕТКИТЕ НА ХИТЛЕР, А СТАЛИН Е ПРИТЕЖАВАЛ ЧИСТО ФОРМАЛНО САМО ДРЕХИТЕ, КОИТО Е НОСИЛ И МЕДАЛИТЕ. И ЕТО ОБРАЗЪТ НА САТРАПА:

1. ТОЙ Е БЕДЕН
2. ТОЙ ИСКА ДА ПРИСВОИ РЕСУРСИ ОТ ПО-БОГАТИТЕ, ЗА СМЕТКА НА ПОЛИТИЧЕСКАТА ВЛАСТ.
3. ТОЙ НИКОГА НЕ Е РАБОТИЛ И НЕ Е ПЛАЩАЛ ДАНЪЦИ.
4. ТОЙ НЕ Е ПОЛУЧИЛ БЕЗРЕЗЕРВНА ЛЮБОВ ОТ РОДИТЕЛИТЕ СИ. ДОРИ И СЕ СЪМНЯВАМ, ДАЛИ Е ПОЛУЧИЛ ИЗОБЩО НЯКАКВА ЛЮБОВ, ПЪК КАМО ЛИ И БЕЗРЕЗЕРВНА.
5. И В ЗАКЛЮЧЕНИЕ - ВИНАГИ ГОВОРЯТ ЕДНО, А ВЪРШАТ ДРУГО И ГО ПРАВЯТ В "ИНТЕРЕС" НА СВОИТЕ НАРОДИ, РАЗБИРА СЕ.


ВСИЧКИ ЗНАЯТ КАКВИ РЕЗУЛТАТИ СА ПОСТИГНАЛИ ТЕЗИ ХОРА В СМАЧКВАНЕТО НА СВОБОДАТА ПО СВЕТА.


СЕГА СЕ ОГЛЕДАЙТЕ И ВИЖТЕ КОЙ НИ УПРАВЛЯВА И ГИ ПОПИТАЙТЕ - КАКВО СА РАБОТИЛИ, КАКВИ ДАНЪЦИ СА ПЛАТИЛИ НА ДЪРЖАВАТА И КАКВИ ПРОЕКТИ СА ЗАПОЧНАЛИ И ЗАВЪРШИЛИ.


ЕДВА ТОГАВА РЕШЕТЕ ДАЛИ ДА ИМ ДАДЕТЕ ВЛАСТ.


В СЛЕДВАЩИ ПОСТИНГИ ЩЕ РАЗВИЯ И ТЕЗАТА СИ ЗА РОЛЯТА НА "НАУЧНИТЕ" РАБОТНИЦИ В УПРАВЛЕНИЕТО НА СТРАНАТА. ДА ВИДИМ КАК СА УПРАВЛЯВАЛИ ДЪРЖАВАТА, СЛЕД КАТО СА ТОЛКОВА НАУЧНИ ИЛИ НАУЧЕНИ..

Категория: Политика
Прочетен: 950 Коментари: 1 Гласове: 2
Последна промяна: 20.11.2012 18:18

 

В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ ЩЕ ПРОИЗВЕЖДАШ САМО ЧИНОВНИЦИ, КОИТО ХАБЕР ПОНЯТИЕ СИ НЯМАТ ОТ РЕАЛНАТА ИКОНОМИКА И ЩЕ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ТЕ ПОДТИСКАТ И УНИЖАВАТ. НЕ ГЛАСУВАЙ ЗА ХОРА, КОИТО НЯМАТ ПОНЕ 20 ГОДИНИ ТРУДОВ СТАЖ И ХОРА, КОИТО НЕ СА ЗАЕМАЛИ РЪКОВОДНИ ПОЗИЦИИ В РЕАЛНИЯ СЕКТОР.

ВСИЧКИ, КОИТО ТИ СИ ИЗБРАЛ ДОСЕГА СА ИЛИ ПАРТИЗАНИ И ХУЛИГАНИ ИЛИ НАУЧНИ РАБОТНИЦИ, ПАРТИЙНИ И КОМСОМОЛСКИ СЕКРЕТАРИ. НАЙ-ГОЛЕМИЯТ „УСПЕХ” В ТВОЯ ИЗБОР СА БИВШ ЦАР И НЕГОВИЯТ КРЪЧМАР. СЕГА ПАК СЕ ЗАДАВА КРЪЧМАР НА ПОЛИТИЧЕСКИЯ НЕБОСКЛОН.

 

ЗАЩО НАРОДЕ СИ ТОЛКОВА ПРОСТ? НЕ ТЕ ЛИ ИНТЕРЕСУВА, ЧОВЕКЪТ ЗА КОЙТО ГЛАСУВАШ КОЙ Е, ОТКЪДЕ ИДВА, КАКВО Е РАБОТИЛ И КАКВО Е ПОСТИГНАЛ В ЖИВОТА. ЗАЩО СИ НАИСТИНА ТОЛКОВА ТЪП, ЧЕ ГЛАСУВАШ ЗА ХОРА, КОИТО НЕ СА РАБОТИЛИ И ЕДИН ДЕН В ЖИВОТА СИ И НЕ СА ПЛАЩАЛИ ДАНЪЦИ НА СЪЩАТА ТАЗИ ДЪРЖАВА, НА КОЯТО ВСИЧКИ НИЕ СЕ ВОДИМ ГРАЖДАНИ. ЗАЩО ДАВАШ ГЛАСА СИ ЗА ЛУМПЕНИ, КАРИЕРИСТИ, ИЗМАМНИЦИ И АВАНТЮРИСТИ. НИМА ТРУДЪТ, КОЙТО ПОЛАГАШ ИЛИ СИ ПОЛАГАЛ НЕ ТИ Е МИЛ И ДРАГ И СЕ РАЗДЕЛЯШ С НЕГО ТОЛКОВА ЛЕСНО?

 

ЗАЩОТО ТОЧНО ТОВА ПРАВИШ, КАТО ДАВАШ ВЛАСТ НА ТЕЗИ БЕЗРАБОТНИ ЛЕНТЯИ И ИЗМАМНИЦИ. ДАВАШ ИМ ОТ СОБСТВЕНОТО МАТЕРИАЛНО БОГАТСТВО, ЧЕ И НА ДУХОВНОТО БОГАТСТВО ТИ ПОСЕГНАХА. СМАЧКАХА ТЕ ОТВСЯКЪДЕ, А ТИ ПРОДЪЛЖАВАШ ДА ГЛАСУВАШ ЗА ТЯХ, КАТО ОЛИГОФРЕН.

 

ДА НАРОДЕ, ТИ СИ ЕДИН ОЛИГОФРЕН, ТЪП И БЕЗДАРЕН, ЗАЩОТО НЕ МОЖЕШ ДА РАЗЛИЧИШ КИРКАТА ОТ ЛОПАТАТА. ОСВЕН, АКО НЕ ДОКАЖЕШ ПРОТИВНОТО.

 

И ПРЕСТАНИ ДА ИЗБИРАШ МЕЖДУ ДВЕ ЗЛИНИ, ПО-МАЛКАТА. ТРОПНИ С КРАК И ПОИСКАЙ НОВА СИСТЕМА И НОВО УПРАВЛЕНИЕ, КОЕТО ДА ТИ ДАДАТ ПРАВА ТИ ДА ОПРЕДЕЛЯШ БЪДЕЩЕТО СИ. ЗАЩОТО СЕГА СИ РОБ. РОБ НА СОБСТВЕНИТЕ СИ ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ, НЕРЕШИТЕЛНОСТ И БЕЗДУШИЕ. ДА НАРОДЕ – ТИ СИ ЕДИН БЕЗДУШЕН СУБЕКТ, КОЙТО НЯМА МНЕНИЕ И ТЪРПИ КАТО ВОЛ. ДАЖЕ МАГАРЕТАТА СА ПО-СВОБОДНИ ОТ ТЕБЕ. ТЕ ПОНЯКОГА СЕ ДЪРПАТ, КОГАТО ГИ КАРАТ ДА МИНАТ ПО МОСТА. ЗА РАЗЛИКА ОТ ТЕБ.


Категория: Политика
Прочетен: 520 Коментари: 0 Гласове: 3
Последна промяна: 20.11.2012 11:42

НЕКА ПАК ДА ГО КАЖА – СЕМЕЙСТВОТО В БЪЛГАРИЯ НЕ МОЖЕ ДА ВЪЗПИТАВА. ТО САМОТО СЕМЕЙСТВО ИМА НУЖДА ОТ ВЪЗПИТАНИЕ И ОБРАЗОВАНИЕ, ПЪК КАМО ЛИ И ТО ДА ВЪЗПИТАВА ДЕТЕ. КАКВО СИ МИСЛИТЕ, ЧЕ ЗНАЯТ ЕДНИ ДВАДЕСЕТ ГОДИШНИ МЛАДЕЖИ? ИЛИ ЕДНА ЦИГАНСКА МАЙКА НА 14 ГОДИНИ?

 

ДЪРЖАВАТА ТРЯБВА ДА ВЪЗПИТАВА И ОБРАЗОВА. ПРЕДИ ГОДИНИ, МОЕТО ДЕТЕ МИ НАПРАВИ ЗАБЕЛЕЖКА, ЗА ТОВА, ЧЕ НЕ ИЗВЪРШВАМ НЯКОИ ДЕЯНИЯ КАКТО ТРЯБВА. ТАКА ГО НАУЧИЛИ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА /ГОСПОЖИТЕ ЧОЛАКОВА И ЧОБАНОВА – БОГ ДА ИМ ДАДЕ ЗДРАВЕ ЗА ОТДАДЕНОСТТА ИМ НА ПРОФЕСИЯТА И ЗА НЕВЕРОЯТНИТЕ КАЧЕСТВА КОИТО ПРИТЕЖАВАХА ДА ОБРАЗОВАТ И ВЪЗПИТАВАТ/. АЗ БЯХ МНОГО ВПЕЧАТЛЕН ОТ ЗАБЕЛЕЖКАТА НА ЕДНО 5 ГОДИШНО ДЕТЕ И ТАКА ВЗАИМНО СЕ ВЪЗПИТАВАХМЕ И ОБРАЗОВАХМЕ ПРЕЗ ГОДИНИТЕ. НО УСИЛИЯТА НА ТЕЗИ УЧИТЕЛИ ДАВАХА ДОБРИ РЕЗУЛТАТИ ВЪПРЕКИ СЪЩЕСТВУВАЩАТА ОБРАЗОВАТЕЛНА СИСТЕМА, КОЯТО ХРАНЕШЕ ДЕЦАТА НИ С БЯЛ ХЛЯБ И НАУЧЕНИ ФРАЗИ. ТЪЙ КАТО НЯМАШЕ РАЗУМНА СИСТЕМА И ПРОДЪЛЖАВА ДА НЯМА И СЕГА, ТЕЗИ УЧИТЕЛИ ПРИЛАГАХА СВОЯ И ТО ДОСТА УСПЕШНО. ИМАЛ СЪМ КЪСМЕТ, ЧЕ НЕ СЪМ ПОПАДНАЛ НА ТАКИВА, КОИТО ДА ПРИЛАГАТ ЛОША СИСТЕМА. А ТОВА ДЪРЖАВАТА НЕ БИВА ДА ДОПУСКА. ЗАТОВА БАБИТЕ ОТ МИНИСТЕРСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО ДА СЕ ВЗЕМАТ В РЪЦЕ И ДА НАПРАВЯТ ЕДНА СТРАТЕГИЯ НА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ, ЗА ДА НЕ СЕ ЧУДИМ ПОСЛЕ, ЗАЩОТО ДЕЦАТА НИ БЯГАТ В ЧУЖБИНА.

 

НЕОБХОДИМА Е ПРОГРАМА, КОЯТО ДА НАПРАВИ НАШИТЕ ДЕЦА ПО-ОБРАЗОВАНИ, ПО-ВЪЗПИТАНИ, ПО-ЗДРАВИ ФИЗИЧЕСКИ И ДУХОВНО И ПО-ОТГОВОРНИ КЪМ СЕБЕ СИ И ОКОЛНИТЕ И НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО ПО-СОЦИАЛИЗИРАНИ, ЗАЩОТО ВСИЧКО В ТОВА ОБЩЕСТВО СЕ ПРАВИ С ОБЩИ УСИЛИЯ.

 

А ЗНАЕТЕ ЛИ КАКВО УЧАТ НАШИТЕ ДЕЦА СЕГА? ЕТО ВИ ЕДНА ЗАДАЧА ЗА ДЕЦА ОТ 3-ТИ КЛАС:

 

ИМА 21 МЕЧКИ. 12 МЕЧКИ НЕ ОБИЧАТ БОРОВИНКИ. 8 МЕЧКИ НЕ ОБИЧАТ ДРЕНКИ. 5 МЕЧКИ ОБИЧАТ И ДРЕНКИ И БОРОВИНКИ. КОЛКО МЕЧКИ НЕ ОБИЧАТ НИТО ДРЕНКИ, НИТО БОРОВИНКИ.

 

И ТОВА Е ЗАДАЧА ЗА 3-ТИ КЛАС!!! В СЪЩОТО ВРЕМЕ ДЕЦАТА НЕ ЗНАЯТ КЪДЕ ИМ Е ЧЕРНИЯ ДРОБ И ЗА КАКВО ИМ СЛУЖИ, ДА НЕ ГОВОРЯ, ЧЕ ПОЛОВИНАТА ОТ КЛАСОВЕТЕ ОТСЪСТВАТ ПРИ ПЪРВАТА ГРИПНА ВЪЛНА ПРЕЗ ЗИМАТА.

 

ТА ТАЗИ ЗАДАЧА НЕ БЕШЕ РЕШЕНА ОТ НИТО ЕДИН ВЪЗРАСТЕН, НА КОЙТО СЪМ Я ПОСТАВИЛ, ЕЙ ТАКА, БЕЗ ДА СЕ ЗАМИСЛЯ МНОГО, ОТ ПРИМА ВИСТА. КАКВО ТОГАВА ОЧАКВАМЕ ОТ ДЕЦАТА СИ? ДА ХОДЯТ НА УЧИЛИЩЕ С РАДОСТ? ДА ИМА ЖЕЛАНИЯ В ТЕХНИТЕ ДУШИ?

 

ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ТОВА, ЧЕ САМО ЕДИН ТЪП УЧИТЕЛ МОЖЕ ДА ИЗМИСЛИ ТАКАВА ГЛУПАВА ЗАДАЧА. БИХ ГО ПОПИТАЛ ТОЗИ КРЕТЕН: ТОЙ ЛИЧНО ПОЗНАВА ЛИ ПО ИМЕ ОНАЗИ МЕЧКА, КОЯТО НЕ ОБИЧА БОРОВИНКИ И ДРЕНКИ? БА СИ И ТЪПИТЕ ДАСКАЛИ ИМАМЕ НАИСТИНА!!! И ИСКАМЕ ДА НАПРАВЯТ НЕЩО СВЯСТНО С ДЕЦАТА НИ. ЗА МНОГО ОТ ДАСКАЛИТЕ, УЧИТЕЛСКАТА ПРОФЕСИЯ Е СИГУРЕН ПРИСТАН В БУРНОТО МОРЕ НА ЖИВОТА. НЯМАМЕ НУЖДА ОТ ТАКИВА УЧИТЕЛИ. НЕ ИСКАМ ПОСЛЕ ДЕЦАТА НИ ДА СЕ „УДАВЯТ” В ЖИТЕЙСКИ ПРОБЛЕМИ, ЗАЩОТО УЧИТЕЛИТЕ НИ НЕ СА ГИ НАУЧИЛИ ДА „ПЛУВАТ” В ТЯХ.

 

ЗА МЕН Е СИГУРНО, ЧЕ УЧИТЕЛИТЕ СА ТАКИВА ИМЕННО ЗАЩОТО НЯМАТ ПОЛОЖИТЕЛЕН МОДЕЛ НА ПРОГРАМА, КОЯТО ДА СЛЕДВАТ И В КОЯТО ДА НАМЕРЯТ ОЩЕ ПОВЕЧЕ СВОЕТО ПРИЗВАНИЕ. ЗАРАДИ ТОВА ЦЯЛОТО УЧИТЕЛСКО СЪСЛОВИЕ С МНОГО МАЛКО ИЗКЛЮЧЕНИЯ СА ПРОДУКТ НА ОНОВА АПАТИЧНО СЪСТОЯНИЕ, В КОЕТО ПОЛИТИЦИТЕ СА ВКАРАЛИ ЦЕЛИЯТ НИ НАРОД. СЪСТОЯНИЕ, В КОЕТО ЛЕСНО МОГАТ ДА НИ УПРАВЛЯВАТ И МАНИПУЛИРАТ. БЕЗ ДА ИМ ВЪЗРАЗЯВАМЕ. МНОГО ВАЖНО, ЧЕ СЪЩАТА ТАЗИ ДЪРЖАВА, КОЯТО ГИ ХРАНИ – ЗАГИВА.


Категория: Политика
Прочетен: 860 Коментари: 1 Гласове: 1
Последна промяна: 16.12.2012 22:07

Защо трябва да правим бързи реформи в образованието?

Световни експерти предричат, че през следващите 20-30 години, близо половината професии, които съществуват сега – ЩЕ ИЗЧЕЗНАТ.

Да не говоря за това, че според прогнозите, към 2050г., ако изобщо я има България на картата, ще разполагаме с 1 500 000 работещи, при същото население /оптимистична картина/ или два пъти по-малко от сега. Разбирате ли какво ни очаква, ако не започнем веднага реформа в образованието? Ще имаме милиони неграмотни цигани, които освен за боклучии, няма да стават за друга работа.

 

Всички знаем, че необразованият човек не е много полезен за съвременното общество. В понятието „образование” включвам и понятието „възпитание”. Така че, когато говоря за образовани хора, разбирайте и възпитани хора.

 

Животът е съревнование – между всички нас в самата държава, а и между държави, блокове държави и т.н.


Въпросът е в това, всички да са убедени, че това съревнование е честно и че се играе по единни и общоприети правила на зачитане на правото на по-добрия, по-силния, по-образования и т.н.,  да получава по-голяма част от общественото богатство. Всички трябва да са съгласни, че богатите са си заслужили богатството по честен път, с усилие и постоянство, а не с политически протекции, както е сега. Така че, всяка една реформа няма как да не се пречупва през тези принципи. Всяко нещо опира до интереса. Всеки интерес трябава да бъде задоволяван на база на постигнатото и прието от обществото усилие за всеки конкретен човек. Сделките трябва да са честни и общодостъпни.

 

И сега да се върнем на висшето образование. Всички знаем, че образованието е недостатъчно, непродуктивно, без практическа насоченост и неефективно. Учителите и преподавателите са незаинтересовани да подобряват качеството на обучението. Те са зависими от централно спуснати програми, които в повечето случаи отговарят повече на техните изисквания, защото се правят от техни колеги, отколкото на изискванията на обществото.

 

Само за пример. През последните 10 години като ръководител на различни фирми, съм правил конкурси за избор на персонал и съм прегледал повече от 2000 досиета на кандидати. Само един единствен път съм поискал да видя диплом за завършено висше образование. Тъй като съм участвал преди години в тази система, първо като студент и след това като преподавател във висше учебно заведение, съм запознат със системата на обучение и с нейното качество. Нещо повече – участвал съм три години в производството на нискокачествен „материал”, защото сам не можеш да направиш нищо съществено. Остава ти само да избираш – или да останеш в лайната или да бягаш надалеко.

 

Та, системата създава погрешна представа за това кой е умен и кой не. Затова не гледам дипломи и никога не съм се интересувал какъв е успеха. При всички случаи, тези които се дипломират излизат с недостатъчни познания за работа във фирмите, независимо от успеха им.

 

И тъй като съм икономист ще давам примери предимно с тази материя. За тези, които са учили други науки, могат те самите да се опитат да приложат казаното тук в техните ареали.

 

Като управител на фирмата на мен ми трябват следните завършени специалисти:

1.     Счетоводители. Главен счетоводител, който има цялостен поглед върху конкретното фирмено законодателство и което засяга работата на фирмата. Да прави баланс и отчет на фирмата всяка година. Да осъществава контакт с данъчните, социалните и други власти, във връзка с функционирането на фирмата. Да участва в изработването на плановете и да подпомага дейността на одиторите. Също ми е необходим и обикновен счетоводител, който да прави ведомостите за заплати, ДДС-то, да изчислява нетното и брутното трудово възнаграждение, да осчетоводява получените и издадените фактури, да се грижи за евиденцията на дълготрайните материални и нематериални активи, и т.н. Необходим ми е и финансово грамотен служител, който да прави анализ на дейността на фирмата, от гледна точка на финансовите отчети, да планира дейността на фирмата, с помощта на главния счетоводител, да анализира текущото състояние и да следи до каква степен се изпълнява бюджета. Необходим ми е и служител, който да извършва контролна дейност в областта на признаването на разходите на фирмата и законността на взетите от счетоводството операции.

2.    
Дали ми вярвате, но през целият си управленски стаж не съм срещнал нито един що годе подготвен студент, който да върши която и да е от тези задачи, без да е минал години допълнително обучение във фирмата. Просто няма такова образование, което да ми е полезно на мен самия.

3.    
Няма и не може да има при тази система за обучение и при тези преподаватели качествено обучение. Например, преподавателите по банково дело са посещавали банки само за да си открият депозит или разплащателна сметка. Какво очаквате тогава - да ви научат на банково дело? Единствено преподавателите по счетоводство имат някакъв шанс да се включат веднага в процеса на работа на една фирма, естествено след като се запознаят с работата на специализирания счетоводен софтуер. Но даже и те не разбират конкретната проблематика, защото преподавателят по банково счетоводство, ще му трябва време да свикне със счетоводството в една строителна фирма.

4.     Няма как при тази система за преподаване да се получи качествен материал от студенти при тяхното завършване. В УНСС например дават такъв пример на студентите.  Трябва да се сдобиете с Ролекс за 10 000 лева. Имате няколко възможности – да получите кредит от банка, да го вземете на лизинг и т.н. Естествено, че такива тъпи въпроси може да задава само човек, който си няма елементарно понятие от живота. Човек толкова много откъснал се от реалността, че няма повече накъде. И на какво ще научи този човек нашите деца? На това, че могат да си купят Ролекс на кредит!!! Глупава работа нали? Та кой си купува Ролекс на кредит бе говеда недни? Или друг пример – да се намери най-малкото Голямо и най-голямото Малко. Някой нещо да е чувал такова нещо в икономическата практика? Пълни нелепости, с които се пълнят мозъчните клетки на студентите, а преподавателите се правят на по-умни, отколкото са.

5.     Задайте въпроси към студент по икономика за макроикономиката на страната. Например за БВП, за държавния дълг, за дългът на фирмите, за външния дълг, за вътрешната задлъжнялост, за инфлационните процеси, за ролята на централната банка, за ролята на министерството на финансите, за ролята на парламента и правителството по отношение на икономическата политика и ще видите какъв бъркоч от мнения ще получите.

 

 

А сега ето и някои предложения, които съм ги давал в различна форма многократно досега.

1.     Министерството на образованието да плаща субсидия само за тези студенти, които са получили минимум мн.добър 4.5 за всеки един семестър. Ние данъкоплатците нямаме сметка да плащаме образованието на двойкаджии и тройкаджии.

2.     Тестовете да са публични и достъпни за всеки. Въпросите да са изцяло с практическо приложение, нещо, което напълно липсва в програмите за обучение в нашите университети.

3.     На всеки тест по всеки един предмет да се полага и един устен изпит. Оценката на този изпит не може да надвишава с повече от 1 единица оценката на теста. Важно условие е публичността на изпита – всеки да има право да присъства на изпита – затова уважаеми преподаватели има интернет!!!

4.     Така, при тази система, студентите ще залягат над книгите, а не над чашите в нощните заведения. Преподавателите няма да имат възможност да си продават тъпите си учебници с прикрито насилие, формулирано и подпечатано с техните подписи на заглавната страница. Да не говорим за това, че повечето от техните учебници са заимствани, да не кажа преписани от чуждземни автори. Няма да има субективизъм в оценките, а уреждането на изпити ще бъде изключение, а не правило.

5.     Програмата за обучение трябва да се измени коренно, като във всяко едно висше учебно заведение трябва да се включат и допълнителни предмети като биохимия, всекидневни спортни занимания, тим билдинг занятия и мотивационни програми. Да не забравяме изучаването на международен език.

6.     Ако това се направи, чак тогава кръчмите в студентски град ще имат по-малък шанс от училищната дейност. Трябва да се стигне до момента, в който студентите да ходят с желание на лекции и упражнения, а не с апатия. Това зависи преди всичко от държавната политика, която в този момент хич я няма.


Категория: Политика
Прочетен: 1203 Коментари: 5 Гласове: 2
Последна промяна: 18.11.2012 17:19
ЕДИН СЕЛСКИ КМЕТ ПОЛУЧАВА ПО-ГОЛЯМА ЗАПЛАТА ОТ ПАТРИАРХА. ТОЛКОВА ОТГОВОРНОСТИ, ТОЛКОВА МАЛКО ПАРИ И ТОЛКОВА МНОГО ХОРА СЕ НАТИСКАТ ЗА ДА СТАНАТ НАЧАЛНИЦИ.

ТЕ ЗА ДУХОВНИ НАЧАЛНИЦИ ЛИ СЕ НАТИСКАТ ИЛИ ЗА ЦЪРКОВНИ?

И КАКВО ТОЛКОВА ВАЖНО ИМА В ТОВА, СИНОДЪТ ДА СИ ИЗБЕРЕ ШЕФ? ТО НЕ СА РЕПОРТАЖИ ПО ТЕЛЕВИЗИИТЕ, ЧАСОВЕ ДИСКУСИИ ПО РАДИАТА. ЩЕ ВЗЕМЕ ДА СИ КАЖЕ ЧОВЕК, ЧЕ НЕЩО ТОЛКОВА ВАЖНО СЕ СЛУЧВА.


С КАКВО ЦЪРКВАТА ПРОМЕНЯ НАШИЯ ДУХОВЕН ИЛИ МАТЕРИАЛЕН ЖИВОТ? ДАЛИ НИ ПРАВИ ПО-ДОБРИ? ЦЪРКВАТА Е ЗАБРАВИЛА ЗА НАС, ТАКА, КАКТО И НИЕ СМЕ ЗАБРАВИЛИ ЗА НЕЯ. НЕКА ТАМ БРАДАТИТЕ СИ ПРАВЯТ ДАЛАВЕРИТЕ И МОЛЯ ЖУРНАЛИСТИТЕ, ДА НЕ НИ ЗАНИМАВАТЕ С НЕЩА, КОИТО НЕ НИ ЗАСЯГАТ ПРЯКО. НЕ СТИГА, ЧЕ ЦЪРКВАТА НЕ РЕШАВА НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ НА ОБЩЕСТВОТО, А И ОТГОРЕ НА ТОВА, ВСИЧКИ НИЕ ТРЯБВА ДА СЛУШАМЕ ЗА НЕЙНИТЕ ПРОБЛЕМИ. БАСИ И ОБЪРКАНАТА МАТЕМАТИКА НАИСТИНА. НЕЩО КАТО "БОЛЕН ЗДРАВ НОСИ".
Категория: Политика
Прочетен: 541 Коментари: 1 Гласове: 2
2  >  >>
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3187264
Постинги: 6846
Коментари: 4286
Гласове: 2393
Архив
Календар
«  Ноември, 2012  >>
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930