Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3225681 Постинги: 6933 Коментари: 4323
Постинги в блога от 16.11.2015 г.
Ако попитате някой на улицата, какво за него е Франция, ще каже - Айфеловата кула, Париж, Шанз елизе, или там както се пише, Триумфалната арка, Лувъра, Нотр Дам, шансони, Мулен руж, мода, парфюми, вино и т.н. Някои казват, че е родина на свободата.

Наистина жалко затова, че десетина млади хора, които все още нищо не са създали в този живот, са се отдали на убийства в центъра на Париж. Толкова много кръв и загинали. Наистина е отвратително. Но аз винаги търся грешките затова, което става, в самия себе си. Дали Франция и французите правят това? Арабите са по-отмъстителни, надъхани от религията. Представете си обаче, че африканците решат да отмъстят на французите за глупостите, които последните са правили столетия наред в Африка! Ами ако хаитяните решат да отмъщават? Според мен французите не си дават такава сметка. Те са центърът на света и не са виновни за нищо. Светът трябва да им се кланя за културата, науката, архитектурата и т.н.

Затова ето ви и едно различно мнение за причината, заради което това се случва на Франция.



Как да приема, че държавата, която се олицетворява със СВОБОДАТА, получава колониална такса от 14 африкански държави?


Една от тях, Гвинея, през 1958 година се освобождава от френското "присъствие". Французите правят проблеми на Гвинея - отровени кладенци и насилие. За да се освободят от терора на  французите, гвинейците подписват споразумение с генерал Шарл де Гол, да плащат годишен данък на Франция, след което французите ги оставят на мира.


Това струва струва 40% от бюджета на Гвинея, 5 години, след като са освободени. Става дума за 1963г.


Франзуците са една от нациите, които трябва да се извинят на света за пораженията, направени в Хаити, Гвинея, Алжир и къде ли не по света, следствие на колониалната си политика. Да не си мислите, че красивите сгради в Париж или Марсилия, Лион и на други места във Франция,  са построени с парите на френските данъкоплатци?


Да накараш Хаити да плаща данък затова, че благодарение на отмяната на робството в Хаити, френските търговци  били загубили от тази забрана, си е чиста форма на икономическа порнография, пред която бледнеят разказите за данък "диш парасъ" по време на турско.
За периода 1804 до 1947г. са "свили" от бедните хаитяни еквивалента на 21 милиарда сегашни долари. Там и сега живеят роби в икономическия смисъл на думата - роби по икономически статус, въпреки, че формално вече са свободни. Те не знаят какво да правят с живота си. Кой ги е направил такива? Кой им е смачкал мозъците до неузнаваемост? Защо в Доминика нещата са много по-добри, а една граница ги дели?Народът е един и същ. Могат ли французите да дадат обяснение? Защо испанските колонии са по-богати от френските? Доминиканската република е испанско владение, а Хаити е френско. Резултатът е - поразителна разлика между двете. Хаити е съсипана отвсякъде. Както и всяка друга държава, колонизирана от французите. Сега хаитяните са 7пъти!!! по-бедни от съседите си - доминиканците. Защо на един остров в океана има такава разлика в икономическия статус на един народ, разделен от една граница? Можете ли да ми отговорите на този въпрос? Отговорът е следния: французите са излели върху островитяните толкова много отрицателна енергия, че открито са започнали да съсипват населението там. Източната част на острова, която пази по-силно спомена за испанското колониално владичество се отделя в Доминиканска република, докато цялата отрицателна енергия на французите помита като ураган западната част на острова, държавата Хаити. Това е отмъщението на монархията на Франция, по отношение на народа на Хаити, който е поискал и извоювал първи свободата си измежду всички френски колонии. Е как да не бъде наказана тази дързост!  Веднага изпращаш флотата си, за да събира репарации. Това е направила Франция, като е довела до просешка тояга Хаити. Не могат и досега да се оправят оттогава. Това е цената, платена от народа на Хаити, че говори креолски и е вярвал, че френската революция е нещо голямо и важно. Впоследствие се разбира, че революцията е важна за франзуците, но не и за хаитяните. Ръководителят на освободената колония Хаити - Франсоа Лувертюр е поканен за преговори от французите, след като преди това е изгонил от острова англичани и испанци. Спечелил е всяка битка, в която е участвал. Французите поканват Лувертюр на преговори за бъдещето на страната. Той се хваща на въдицата и французите го отвличат и откарват в Париж, където умира при неизяснени обстоятелства. Човекът, който удържа победи над испанската и английската армия е пленен и убит от французите. След това са продължили да "точат" Хаити, както преди. 

Франция е "направила" над 400 милиарда долара от "данък колонизация" от африканските държави. 

Колко граждани на Алжир загубиха живота си в борбата за освобождение на Алжир от френското господство? Не бяха ли 1 500 000 души?

Нека някой да каже кой премахна физически президентите на толкова държави, като този на Горна Волта, сегашната Буркина Фасо, ликвидиран от френския легион. А първият президент на Централната африканска република, ликвидиран с помощта на Жан Бокаса - член на легиона.

А президентът на Того - Олимпио. Кой го премахна? Става дума за 1963г. Поръчково убийство. След убийството тялото му е захвърлено до сградата на американското посолство. Хайде познайте дали не замесен някой настоящ или бивш член на легиона, който сам си е признал след това. За "смелата" си постъпка е получил награда от 612 долара от френското посолство.

За последните 50 години има 67 специални мисии в Африка в 26 страни от Африка, от които 16 са били бивши колонии на Франция. 61% от тези мисии са станали във френско говорящи страни в Африка.
Жак Ширак сам признава през 2008 г., че ролята на Франция залязва, заради липсата на контрол върху Африка. Просто не могат вече така открито да крадат от континента, както са го правили 2 столетия.

Нека да си припомним как се е формирал френският флот - чрез открито разбойничество. Кралят е плащал на корсарите да обират корабите на англичаните и на испанците и си е делял плячката с тях, а те са получавали кралско покровителство. Много етично, нали?


Е как да съм французин? И как да съм парижанин? Да, богати са, но благодарение на кръв и насилие над други народи.

Хайде стига със сълзливите репортажи. Аман от казионна журналистика. Хора, мислете - в СВЕТА ИМА ПРИЧИНА И СЛЕДСТВИЕ. НЯМА КАК ДА ПРАВИШ МИЗЕРИИ ПО СВЕТА И ДА РАЗЧИТАШ, ЧЕ НЯМА ДА ТИ СЕ ВЪРНЕ ТЪПКАНО.


Престанете с това, че Франция е родината на свободата. То и Гърция е родината на демокрацията, но основана на робския труд на стотици хиляди нещастни роби. ФРАНЦИЯ Е РОДИНА НА ФРЕНСКАТА СВОБОДА, НО НЕ И НА СВОБОДАТА НА ХАИТИ, ГВИНЕЯ, ТОГО, БУРКИНА ФАСО, ЦЕНТРАЛНАТА АФРИКАНСКА РЕПУБЛИКА, АЛЖИР И Т.Н. ТЕ УПОТРЕБЯВАТ СВОБОДАТА ТАКА, КАКТО ИМ Е УГОДНО. ЗА ТЯХ СВОБОДАТА НЯМА УНИВЕРСАЛНО ЗНАЧЕНИЕ. НАРОДИТЕ ПО СВЕТА НЯМАТ ПРАВО ДА СА СВОБОДНИ. ТЕ ИМАТ ПРАВО САМО ДА ПЛАЩАТ НА ФРАНЦИЯ КОЛОНИАЛЕН ДАНЪК. ЕГА ТИ И СВОБОДАТА ИМАТ ТЕЗИ ХОРА НАИСТИНА!!!


Очаквам извинения от французите за мизериите, които са правили по света. Знаете, извинението е първата крачка към признаването.

Какво е бъдещето на Франция? Черно. Защото милиони от Африка и Азия, ще отидат там, за да си потърсят откраднатото.

Ще направя нещо християнско, въпреки, че не съм привърженик на която и да е религия - ЩЕ СЕ МОЛЯ ЗА ФРАНЦУЗИТЕ, ЗАЩОТО ВИЖДАМ, ЧЕ ТЕ САМИТЕ НЕ ГО ПРАВЯТ. ФРАНЦИЯ ИМА НУЖДА ОТ РАЗКАЯНИЕ, А НЕ ОТ ТОВА ДА ДРЪНКА ОРЪЖИЕ. ЩЕЛИ ДА НАЗНАЧАТ НОВИ 5000 ПОЛИЦАИ. И 20000 ПОЛИЦАИ ДА НАЗНАЧИТЕ, ДУШАТА ВИ СЕ РАЗПАДА. ИМАТЕ НУЖДА ОТ ПРЕЧИСТВАНЕ НА ДУШАТА, А НЕ ОТ ПОЛИЦИЯ.  ХОРА ОТ НАД 60 НАЦИОНАЛНОСТИ ЗАГИНАХА ТЕЗИ ДНИ В ПАРИЖ, ИЗКУПУВАЙКИ ЧУЖДИ ГРЕШКИ.

За повече прочетете тук: http://answersafrica.com/countries-subjected-pay-colonial-tax-benefits-salvery-france.html




Категория: Политика
Прочетен: 2168 Коментари: 6 Гласове: 8
Последна промяна: 07.12.2015 13:05
 За леките автомобили и возила до 3,5 тона, швейцарците плащат 38.5 евро на година, което е значително по-малко от онова, което Лиляна Павлова ни готви за 2016г. - 96 лева.


Всичко над 3,5 тона подлежи на специални калкулации в зависимост:
  1. От екологичността на автомобила;
  2. Колко е тежък;
  3. Колко километра ще измине в държавата.

За пример, един ТИР 18 тона, с евро 5 мотор, изминавайки 100 километра в Швейцария, ще трябва да плати 74 лева, на базата на тези калкулации. 

Ако камионът е с евро 0, 1 и 2 , ще трябва да плати 101 лева или по левче на километър. За същото разстояние, българската държава ще вземе 21 лева.

Лиляна Павлова ни уверяваше, че съгласно регламент на ЕС, не можем да искаме от транзитните тирове повече от 11 евро на ден за винетка.

Това означава, че един тир, който влиза от Видин и отива за Одрин, ще измине 510 километра и ще плати 21 лева. В Швейцария този тир за същото изминато разстояние ще плати малко над 500 лева. Разбирате ли защо в Швейцария има пътища, а в България няма?


Хората там са направили сметката, че леките коли не рушат настилката или го правят минимално, в сравнение с тировете. Тировете рушат пътищата и трябва да плащат пропорционално на нанесените от тях щети. Според експерти, един тежък камион нанася 24000 пъти повече щети на пътищата, отколкото един лек автомобил!  Виж това - http://autoplanet1.com/novina/26674-rusiya-vyvede-taksi-za-kamioni-po-pytishtata


Ако изходим от регламента на ЕС, който ни ограничава в цената на винетките за един ден в размер на 21 лева, можем да вземаме тези пари от транзитно преминаващите тирове и това да служи за определяне на цената на винетките за вътрешните превози.


Така, да направим простичка сметка. Ако за 1 ден винетката е 21 лева, то логично е за годината да бъде 7 665 лева, а полугодишната - 3 837лв. Да се направи отстъпка от 20 % за годишната винетка и 10 % за полугодишната. Въпреки тези отстъпки, винетките за тировете ще струват с пъти повече, отколкото ще струват с новото увеличение от 01.01.2016г., планирано от правителството и могат да "вържат" бюджета на АПИ в краткосрочен период.

В бъдеще може да се помисли за формиране на цена на винетката, по швейцарското плавило, като се вземе предвид тежестта на автомобила над 3,5 тона, екологичността на мотора и изминатите километри. Системата вече я има в Швейцария и не е наложително да се измисля от нас, освен ако правителството иска да прибере едни пари от обществени поръчки, ей така, за бог да прости, както се казва. Административната реформа, която глътна почти 2 милиарда лева за 10 години е показателен пример затова. Естонците имат готово решение, което струва десетки пъти по-малко, ама оттам комисионни не могат да се вземат. Това е проблема за нашите управители.

 

Защо казвам, че онези от министерството, без да споменавам дали става дума за министъра или не и тези от АПИ, са или тъпаци или продажни копелета и крадци. САМО СИ ПОМИСЛЕТЕ, ДАЛИ НАЙ-ПРАКТИЧНАТА НАЦИЯ В ЕВРОПА - ШВЕЙЦАРСКАТА, ЩЕШЕ ДА ВЪВЕДЕ ТОЛ СИСТЕМА, АКО ПОЛЗИТЕ ОТ НЕЯ ПРЕВИШАВАХА ЩЕТИТЕ? ИЗГРАЖДАНЕТО НА ВСИЧКИ ТЕЗИ СЪОРЪЖЕНИЯ, ПОДДРЪЖКАТА ИМ И Т.Н. УСИЛИЯТА НА МИНИСТЕРСТВОТО ВЕРОЯТНО СА НАПЪЛНО РАЗБИРАЕМИ, АКО СИСТЕМАТА ЦЕЛИ ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАНЕ НА ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕНИ ФИРМИ, БЛИЗКИ ДО ВЛАСТТА, КОИТО СЛЕД ТОВА ДА ДЕЛЯТ ПЕЧАЛБАТА С ОНЕЗИ, КОИТО СА ИМ ОСИГУРИЛИ ТОЗИ БИЗНЕС, ЕСТЕСТВЕНО ЗА НАША СМЕТКА.

ЗАТОВА, АКО ИСКАТЕ ДА НЕ СИ МИСЛИМ, ЧЕ СТЕ КРАДЦИ, ПРОСТО ПРЕКОПИРАЙТЕ ШВЕЙЦАРСКАТА СИСТЕМА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПЪТНИТЕ ТАКСИ. НЕ МОЖЕ ЕДНА ШВЕЙЦАРИЯ ДА ИМА ПО-НИСКИ ПЪТНИ ТАКСИ ЗА ЛЕКИТЕ АВТОМОБИЛИ ОТ БЪЛГАРИЯ, ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, ЧЕ ПЪТИЩАТА ТАМ СА В ОТЛИЧНО СЪСТОЯНИЕ, ЗА РАЗЛИКА ОТ НАШИТЕ. НЕЩО НЕ МИ СЕ ВРЪЗВА СМЕТКАТА.


ПРЕДИ ГОДИНИ АЗ ПЛАТИХ ШВЕЙЦАРСКА ГОДИШНА ВИНЕТКА, КОЯТО СТРУВАШЕ 30 ЕВРО. ГОДИНАТА БЕШЕ 2008. ЗА 8 ГОДИНИ СА ПОСКЪПНАЛИ С 8 ЕВРО ИЛИ С ПО 1 ЕВРО НА ГОДИНА. ЗА ТЕЗИ ПЪТИЩА СЪМ СКЛОНЕН ДА ПЛАЩАМ И ДВОЙНО ПОВЕЧЕ ПАРИ. ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ПЪТИЩА ОБАЧЕ И 20 ЛЕВА НА ГОДИНА СА МНОГО ПАРИ.


ДРУГИЯТ ПРОБЛЕМ В БГ Е ЛИПСАТА НА КАКЪВТО И ДА Е ОБЩЕСТВЕН КОНТРОЛ ВЪРХУ ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ ЗА ПРАВЕНЕТО И ПОДДРЪЖКАТА НА ПЪТИЩАТА. ВСИЧКИ ЗНАЯТ, ЧЕ СИСТЕМАТА Е ЯКО КОРУМПИРАНА И ВЕРОЯТНО ГОЛЯМ ПРОЦЕНТ ОТ ПАРИТЕ, КОИТО ДАВАМЕ ЗА ТАЗИ ЦЕЛ СЕ КРАДАТ ОТ ПОЛИТИЦИТЕ И СВЪРЗАНИТЕ С ТЯХ ФИРМИ. САМИЯТ ФАКТ, ЧЕ НИТО МИНИСТЕРСТВОТО НИТО АПИ НИ ДАВАТ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ЦЕЛИЯТ ПРОЦЕС Е ДОСТАТЪЧНО ОСНОВАНИЕ ЗА ПОТВЪРЖДЕНИЕ НА СЪМНЕНИЕТО, КОЕТО ИМАМЕ ПО ОТНОШЕНИЕ НА ПРОЗРАЧНОСТТА В ДЕЙНОСТТА ИМ.


ТАКА ЧЕ, МИЛИАРДИ ДА ИМ ДАДЕШ ДОПЪЛНИТЕЛНО НА БЪЛГАРСКИТЕ УПРАВНИЦИ, ПРИ ТАЗИ СИСТЕМА НА КРАДЕНЕ И ЛИПСА НА ОБЩЕСТВЕН КОНТРОЛ,  ПАК НЯМА ДА ИМАМЕ ХУБАВИ ПЪТИЩА.


Категория: Политика
Прочетен: 615 Коментари: 2 Гласове: 1
Последна промяна: 17.11.2015 16:45
 http://novanews.novatv.bg/news/view/2015/11/16/130642/%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D1%87%D0%B5%D0%B2-%D0%B5-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D1%8A%D0%B4/?utm_source=news&utm_medium=link&utm_campaign=hot


На първо място, баща ти трябва да е комунист, да е бил известен функционер.


На второ място, трябва да си бил на някаква държавна работа, например - главен прокурор. По време на прокурорстването, не трябва да си свършил нищо, за да не нараниш някого. Да си би любезен и внимателен, все едно не си главен прокурор, а почитател на Буда. Така ставаш удобен за всички и хоп - председател на КС.



След това как да караме децата си да учат, за да сполучат? Как да караме да проявяват характер и непримиримост към несправедливостта? Те не са слепи и виждат накъде вървят работите. На тази основа, системата тотално се деморализира. Справедливостта и качествата на индивида нямат никакво значени. Връзките и комунистическото минало определят статуса.


Няма отърване от комунистическата партия и от комунистическите тайни служби. Като някакви кърлежи и натрапници са. Ама какво да се прави, след като в държавата е имало 900 000 комунисти. Кой как да се оттърве от толкова много хора. Кой ще тръгне срещу тях? Те са мафия и то най-силната и успешната мафия в света. Преди бяха явно общество. Сега са тайно общество. Така се получава ТОКСИЧНО ОБЩЕСТВО.


Само си помислете кои личности са в този съвет - Филип Димитров и Борис Велчев. Единият педер и несретник, а другият син на комунист, идеално отговарящ на определението за идеален кандедат. Те комунистите приеха проклетата конституция, която ни мъчи и сега. Сега е моментът тази смотана конституция да се защитава. И трябва да се защитава от човек, който добре борави с правните норми до степен, че да забравим, че наистина има свобода, за която да се борим.
Категория: Политика
Прочетен: 231 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 16.11.2015 18:00
 Случаят с стрелецът Петко от Лясковец е показателен. 

Обвинението е, че Петко е убил Шарков и след това е искал да убие и останалите полицаи.

Брей да му се не види. Все едно Петко е отишъл посред нощ в София и е решил да убие спецполицаите, като ги отстрелва един по един в домовете им!!! И тъй като всичко е толкова секретно, че повече не бива, остава да гадаем дали ченгетата не са се изпрозастреляли, "използвайки" за целта "приятелски" огън и сега насрани гледат да излязат от срама, обвинявайки един нещастник за смъртта на свой колега.



На него му викнали "полиция" и според обвинението, той е трябвало да се предаде. Ужасно тъпа логика. Именно заради това, че бай Миле навремето вдигна ръце, когато му извиката "полиция", сега не е между живите. След това се установи, че полицаите в този случай били подправени. Е как да постъпва човек тогава, като чуе вика "полиция" и това достатъчно оправдание ли е, всеки да вдигне ръце, след като самата полиция не е направила така, че да не злоупотребяват с името й?


За поведението на милиционерите няма да говоря много. Всички знаете моето мнение. Ако аз съм на тяхно място, ще попитам началника къде ме праща и какво налага толкова много тежко въоръжени хора отиват да арестуват човек, за който има оперативна информация, че не е заколил и едно пиле през живота си, нито е удрял на някой шамар дори. Но тъпите милиционери, са се направили на герои и не са задавали въпроси. Нали знаете, милиционерите служат на началника си и изпълняват безропотно заповеди. Те не служат на закона и затова не заслужават нашето уважение. Още повече, че са се направили на рамбовци и не са имали защитни съоръжения - бронежилетки, каски, защитни шлемове и т.н. 


Според мен има всички основания да се предполага, че полицаите са се опитали да убият Петко, а не обратното. Но за да се заложи такова обвинение срещу тях, прокурорът не трябва да е държавен прокурор, защото и милиционерите са държавни и полицията е държавна и т.н. Гарван не вади гарвану око. Идиотски случай и ако му повярваме, значи не чиним като народ. Ако Петко се е опитвал да ги убие, те какво са искали да направят, изстрелвайки над 500 куршума срещу него? Може би са изпратили комсомолски "привет" на Петко, нещо като поздрав, нещо като блага вест! Бах ти и лицемерието наистина.

Милиционерите са постъпили като кучета - казали са им "хвани този" и кучетата са тръгнали да го хванат. Те не разсъждават. Затова са кучета. Изпълнителни са. Ако обаче и обвинителите са такива, а те са такива - тежко ни като народ. Ще четем за справедливост само по книгите, но в действителност няма да има такова понятие.


Имаме нужда от обществен обвинител, избран от жителите по места. Ако Лясковец имаше такъв служител и той отговаряше за раздаване на правосъдие в града, не знам дали така щеше да се развие процеса срещу Петко. Не разбирам тъпите ченгета ей и това е. Как ще изпратиш цяла кохорта спец части от София, за да арестуваш някой в Лясковец. Ами там няма ли полиция бре говеда недни? За какво е тази полиция там? Да пише актове за превишена скорост и да покрива наркодилърите.

В ОЧАКВАНЕ СЪМ НЯКОЙ ХИТЪР АДВОКАТ ДА ПРЕДЛОЖИ НА ПЕТКО И МАЙКА МУ, ДА ОСЪДЯТ БЪЛГАРИЯ В СЪДА ЗА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ДА СЕ НАЛОЖИ ПАК ДА ПЛАЩАМЕ ОБЕЗЩЕТЕНИЯ. САМО ЧЕ, ТОЗИ ПЪТ ОБЕЗЩЕТЕНИЕТО ЩЕ БЪДЕ ГОЛЯМО - РАНИЛИ СА ЧОВЕКА И СА ПРЕВЪРНАЛИ ДОМА МУ В УЧЕБЕН ПОЛИГОТ ПО СТРЕЛБА. ДОБРЕ, ЧЕ СЪДЪТ НЕ СЕ ПРОИЗНАСЯ ЗА ДУШЕВНИ ТРАВМИ, ЧЕ ЩЕ ТРЯБВА ДА ПЛАЩАМЕ ТОЛКОВА, ЧЕ ДА СЕ НАЛОЖИ ПРОМЯНА НА БЮДЖЕТА НА СЪДЕБНАТА СИСТЕМА И МВР - ДЕМЕК ЩЕ СЕ НАЛОЖИ АКТУАЛИЗАЦИЯ.
Категория: Политика
Прочетен: 260 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 16.11.2015 13:33
 Защо казвам в две?


Защото има държави, където няма достатъчно политически свободи, но икономиката върви ударно напред - това е Китай, например, а показателен пример в това отношение е Сингапур.


Ние предполагаме, че нямаме толкова умни управители, които да предоставят повече икономическа свобода. ЗАТОВА ИСКАМЕ ПОЛИТИЧЕСКАТА ВЛАСТ ОТ ТЯХ, ЗАЩОТО ТОВА Е ЕДИНСТВЕНИЯТ НАЧИН ДА СИ ОСИГУРИМ ТАЗИ ИКОНОМИЧЕСКА СВОБОДА.


РАЗБИРАТЕ ЛИ ВРЪЗКАТА? ИРЛАНДЦИТЕ СЛУЧИХА НА УПРАВНИЦИ, КАКТО ТЕЗИ В СИНГАПУР И ХОНГ КОНГ. НИЕ, НЕ. СЛЕД КАТО НЕ СЛУЧВАМЕ НА УПРАВНИЦИ, А НА БАНДИТИ ИЛИ НА ПРОСТИ ХОРА, КОИТО НЕ ЗНАЯТ НАКЪДЕ ДА ПОВЕДАТ СТАДОТО ИМЕННО ЗАЩОТО СА ПРОСТИ, НИЕ, ИЗБИРАТЕЛИТЕ, ТРЯБВА ДА НАПРАВИМ ТАКА, ЧЕ ДА ВЗЕМЕМ ВЛАСТТА ОТ ТЕЗИ ЛУМПЕНИ, А НЕ ДА Я ДАВАМЕ ПОСТОЯННО НА ВСЕКИ 4 ГОДИНИ.


ДА Я ВЗЕМЕМ, ОЗНАЧАВА ДА УСПЕЕМ ДА КОНТРОЛИРАМЕ УПРАВНИЦИТЕ СИ, ДА НЕ СЕ БЪЗИКАТ С НАС. ТОВА, ЧЕ БЪЛГАРИЯ Е НА КОЙРУКА ПО ПОВЕЧЕТО ПОКАЗАТЕЛИ В ЕВРОПА Е СЛЕДСТВИЕ НА "ГРИЖИТЕ", КОИТО СОЦИАЛИСТИЧЕСКАТА ДЪРЖАВА ПОЛАГА ЗА НАС.

ВРЕМЕ Е ДА РАЗБЕРЕМ, ЧЕ ДВИГАТЕЛЯТ НА ИКОНОМИЧЕСКАТА АКТИВНОСТ НА ВСЯКО ЕДНО ОБЩЕСТВО Е СПРАВЕДЛИВАТА И ТОЧНА ОЦЕНКА НА СВОБОДНИЯ ПАЗАР. ВСИЧКО ОСТАНАЛО Е ПОПУЛИЗЪМ ИЛИ КОМУНИЗЪМ. НИКОЙ НИКОМУ НЕ Е ДЛЪЖЕН И АКО СМЯТА ДА НАПРАВИ НЕЩО ЗА ОБЩЕСТВОТО, ТОВА Е НЕГОТО ПРАВО, А НЕ ЗАДЪЛЖЕНИЕ, КАКТО НИ ВМЕНЯВАТ СОЦИАЛИСТИ И КОМУНИСТИ. ЗАЩОТО АКО НЕ СЕ ОСВОБОДИМ ОТ ТОВА ОБРЕМЕНЯВАНЕ, НАСЛОЕНО В НАШИТЕ МОЗЪЦИ В ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ДЕСЕТИЛЕТИЯ СОЦИАЛИЗЪМ, НИЩО СЪЩЕСТВЕНО НЯМА ДА НАПРАВИМ.

НИКОЙ ОТ ОНЕЗИ ДОЧООЛУ И ЧОЧООЛУ, КОИТО НИ УПРАВЛЯВАТ, НЯМА ДА НИ ДАДЕ СВОБОДАТА БЕЗ БОЙ. ИМАЙТЕ ГО ПРЕДВИД. ТАКАВА Е БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ. ТРЯБВА ДА СИ ВЗЕМЕМ НАЙ-ВАЖНОТО ОТ ДЪРЖАВАТА, КОЯТО НА ПРАКТИКА НЕ Е НАША, А ТЯХНА ДЪРЖАВА. ТРЯБВА ДА СИ ИЗВОЮВАМЕ СВОБОДАТА - ПРАВОТО НИЕ ДА ВЗЕМАМЕ РЕШЕНИЯ, А ДРУГ ДА ГИ ИЗПЪЛНЯВА.
Категория: Политика
Прочетен: 207 Коментари: 0 Гласове: 1
Списъкът на страните, които Сингапур изпреварва е дълъг.
Но нека да споменем някои от тях още веднъж:
  1. Швеция;
  2. Норвегия;
  3. Дания;
  4. Финландия;
  5. Австрия;
  6. Чехия;
  7. Гърция;
  8. Португалия

Да не споменавам повече. Тези са достатъчни. Да спомена само, че е на път да изпревари и Швейцария, с нейното 7,5 милионно население и най-конкурентна икономика в Европа, с традиции в пряката демокрация, непознати за друга страна в света.

Само помислете - Швеция в продължения на столетия е пример за развита държава. Почти 400 години шведската армия и стомана са били най-добрите в целия свят. Сега Швеция отстъпна на държава, която е създадена преди 60 години.

Поне първите 5 държави от горния списък са свръхразвити и модерни страни и имат трайно установени силни институции от столетия насам. Имат по-голямо население от Сингапур и огромни, за мащабите на Сингапур, територии, които или са много плодородни или предоставят подземни богатства, за които Сингапур може само да мечтае. Как изглежда 60 годишната история на Сингапур пред хилядолетната история на Гърция? Смешно звучи нали? НО ЗАТОВА ИСТОРИЯТА Е ИНТЕРЕСНА, ЗАЩОТО В СЪВРЕМЕННИЯ СВЯТ НИКОЙ НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВА КОЛКО ДЪЛГА ТИ Е ИСТОРИЯТА, А КАКВО МОЖЕШ ДА ПРЕДЛОЖИШ НА СВЕТА - СТОКИ ИЛИ УСЛУГИ. СИНГАПУР Е ПОКАЗАТЕЛЕН ПРИМЕР ЗАТОВА, КАК ЕДНА ПРОПАДНАЛА ТЕРИТОРИЯ, РАЗДИРАНА ОТ КОНФЛИКТИ И ПРОТИВОРЕЧИЯ, МОЖЕ ПРИ ДОБРО И УМНО РЪКОВОДСТВО ДА ИЗПРЕВАРИ ДЪРЖАВИ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ И ТРАДИЦИИ. НЕ Е ВАЖНО КОЙ Е ИЗМИСЛИЛ КОЛЕЛОТО, БАРУТА ИЛИ АВТОМОБИЛА. ВАЖНОТО Е ХОРАТА В ЕДНА ДЪРЖАВА,  ДАЛИ СА ГОТОВИ ДА ПРЕДЛОЖАТ НА СВЕТА ОНОВА, КОЕТО ДОРИ И ХОРАТА ОТ ДЪРЖАВАТА, ИЗМИСЛИЛА АВТОМОБИЛА, НЕ МОГАТ ДА ПРЕДЛОЖАТ В ТАКЪВ ОБЕМ И КАЧЕТВО. ТОВА Е СИНГАПУР. НЯМАТ ИСТОРИЯ, ИМАТ САМО НАСТОЯЩЕ И БЪДЕЩЕ. ЗА РАЗЛИКА ОТ НАС, КОИТО ИМАМЕ ИСТОРИЯ, НО ИЗГЛЕЖДА ДРУГО НЯМАМЕ.

ЕТО И ЗАКЛЮЧЕНИЕТО. ЗАЩО ТАМ РАБОТАТА Е СТАНАЛА, А ПРИ НАС - НЕ?
НИЩО НЕ СТРУВА ПОВЕЧЕ ОТ СВОБОДАТА. ЗАЩОТО ВСИЧКИТЕ ТЕЗИ ИЗБРОЕНИ ПО-ГОРЕ ДЪРЖАВИ, ВЪПРЕКИ ЗНАЧИТЕЛНИТЕ СИ ПОСТИЖЕНИЯ В ИКОНОМИКАТА, СТОЯТ НА ПО-НИСКО СТЪПАЛО ОТ ЕДНА ДЪРЖАВА, КОЯТО ИМА САМО 60 ГОДИШНА ИСТОРИЯ. И КАТО ВКЛЮЧИМ В ТАЗИ СТАТИСТИКА И ТОВА, ЧЕ САМАТА МАЛАЙЗИЯ Е "ИЗГОНИЛА" СИНГАПУР ОТ СЕБЕ СИ, ЗАРАДИ КОНФЛИКТЪТ МЕЖДУ КИТАЙСКОТО И НЕКИТАЙСКОТО НАСЕЛЕНИЕ ПРЕДИ 60 ГОДИНИ, МОЖЕТЕ ДА РАЗБЕРЕТЕ ИСТИНСКОТО ЗНАЧЕНИЕ НА ТОВА, КОЕТО Е СТАНАЛО В СИНГАПУР СЛЕД ТОВА.

ВСИЧКО Е БЛАГОДАРЕНИЕ НА СВОБОДАТА, КОЯТО НИТО ЕДНО ПРАВИТЕЛСТВО НА СВЕТА НЕ Е ДАЛО В ТАКАВА СТЕПЕН НА СОБСТВЕНИЯ СИ НАРОД, КАКТО ПРАВИТЕЛСТВОТО НА СИНГАПУР Е ДАЛО НА СВОЯ НАРОД.



НЕКА ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ И ДРУГО - ЗА ДА Е РАЗВИТА ЕДНА ДЪРЖАВА, ТРЯБВА В НЕЯ ДА НЯМА КОМУНИСТИ. А КОМУНИСТИТЕ НАЛИ ЗНАЕТЕ - ТЕ СА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ КРАДЦИ, СЛАДКИТЕ СЛАДКОДУМЦИ, КОИТО ОБЕЩАВАТ, ЧЕ ЩЕ ИМА СПРАВЕДЛИВОСТ ЗА БЕДНИТЕ И ОНЕПРАВДАНИТЕ И НАКРАЯ СЕ ПОЛУЧАВА НЕ НИТО ИМА СПРАВИДЛИВОСТ НИТО НИЩО, ОСВЕН БЕДНИ И ОНЕПРАВДАНИ. СИНГАПУРЦИТЕ СА ОСЪЗНАЛИ СОБСТВЕНИЯ СИ ИНТЕРЕС И СА ГО ПРЕПЛЕЛИ В ОБЩЕСТВЕНИЯ ИНТЕРЕС. ЗНАЯТ, ЧЕ САМО ЗАЕДНО МОГАТ ДА ПОСТИГНАТ ЦЕЛИТЕ СИ, НО СЪЩО ТАКА ЗНАЯТ, ЧЕ НЕ ПАРТИЙНИТЕ ЦЕНТРАЛИ ЩЕ КАЖАТ КОЙ КОЛКО Е СПОСОБЕН, А ПАЗАРЪТ - НАЙ-СВОБОДНИЯТ ПАЗАР, КОЙТО СВЕТЪТ ПОЗНАВА. ДОРИ НЕ ИМ ПУКА, ЧЕ НЯМА ИСТИНСКА ДЕМОКРАЦИЯ. НА КОЙ МУ ДРЕМЕ ЗА ДЕМОКРАЦИЯТА, КОГАТО ИМА СВОБОДЕН ПАЗАР - ПОВЕЧЕТО СА БОГАТИ И УСПЕЛИ, ЗАЩОТО СВОБОДАТА НА ИКОНОМИКАТА Е ГОЛЯМАТА ЧАСТ ОТ ОБЩОТО ПОНЯТИЕ ЗА СВОБОДАТА. АКО ТЯ Е ОСЪЩЕСТВЕНА, ЩЕ ПРОСТИМ НА ВСЯКО ЕДНО ПРАВИТЕЛСТВО, ЧЕ ПОЛИТИЧЕСКИТЕ СВОБОДИ СА ОГРАНИЧЕНИ.

НИЕ СМЕ СЕ КОНЦЕНТРИРАЛИ ДА СЕ ПРЕБОРИМ, ЗА ДА ИМА ДЕМОКРАЦИЯ ПРИ НАС, ПРОСТО ЗАЩОТО НЯМАМЕ ТОЛКОВА УМНИ УПРАВНИЦИ, КОИТО ДА НИ ПРЕДОСТАВЯТ ГОЛЯМА ИКОНОМИЧЕСКА СВОБОДА, А ТЕ ДА ПОЛЗВАТ ВЛАСТТА СИ КОЛКОТО СИ ИСКАТ СЛЕД ТОВА. НО НЕ, НАШИТЕ УПРАВНИЦИ СА ДЪРВЕТА - ХЕМ НЕ ДАВАТ СВОБОДА ДА ПРАВИМ ПАРИ И БИЗНЕС, ХЕМ НЕ ДАВАТ ДА ИМА У НАС ДЕМОКРАЦИЯ. Е ПОСЛЕ КАК ДА НЕ ИМ СЕ СЛУЧИ СЛУЧКА?

Категория: Политика
Прочетен: 213 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 16.11.2015 13:25
 Не е сън да ви се размине и рано или късно ще трябва да отговорите на този въпрос. Без да сме някакви догматици или обществени егоисти, ние искаме отговор на този въпрос, заради постоянно възникващото съмнение от толкова години, че общината краде от моя квартал пари и ги дава на други квартали.

Не съм против това общината да определя целите за развитие на общината за години напред. Но първо, нека тези цели да бъдат оповестени и да бъдат съгласувани с нас, избирателите. Не е необходимо да правите референдуми за тази цел - направете едно простичко допитване до населението, като направите анкета в интернет. И това ще свърши някаква работа пред нищото, което правите сега успешно и то в продължение на много години - държите избирателите на тъмно.

Общината трябва да инвестира в такива обекти, от които полза имат по-голямата част от гражданите - градът трябва да има съвременни пътни артерии, които да извеждат поток от автомобили навън и да осигуряват влизането на автомобили в града. Никой не спори. Необходимо е изграждането на съвременна инфраструктура, която да засяга целият град - като атмосферна канализация, например.

Но от друга страна, липсата на промяна в един квартал в продължение на десетилетия и то квартал, в който годишните имотни данъци са едни от най-високите в София, показва, че направленията за изразходване на общите средства са доста субективно определени и един квартал може да получи повече пари от общата каса, от друг квартал, независимо от това кой какъв принос има в нея.


Например, в квартала, в който аз живея, живеят още 20 хиляди души. В този квартал няма нито една общинска детска градина. В продължение на повече от 25 години такова е положението. Плащаме данъци, а детски градини се правят в други квартали, не при нас. За тези 25 години имаме асфалтирани не повече от 300 метра път и то не пълноразмерен. Къде отиват тогава нашите пари?


Споделям виждането, че обществените потребности трябва да се задоволяват приоритетно, но потребностите на квартала също са обществени. Кои според вас са "по-обществени" потребности? Как определяте, че детска градина ще се строи в Обеля, а не в Бояна, например? Какви са критериите? Никой не знае. Именно затова чувството за несправедливост е едно постоянно усещане в България. Всеки прецаква всеки кой как може, особено там, където няма пазарни отношения. А харченето на обществените пари не се определя от пазарите отношения, а от това кой какво лоби има в общината.

Срещу това недоволствам и предлагам ПОЛОВИНАТА ОТ ВСИЧКИ ДАНЪЦИ И ТАКСИ, КОИТО ПЛАЩАТ ВСЕКИ ЕДИН КВАРТАЛ В ГОЛЕМИЯ ГРАД, ДА ОСТАВАТ ЗА ПОКРИВАНЕ НА НУЖДИТЕ НА ТОЗИ КВАРТАЛ, А ОСТАНАЛАТА ПОЛОВИНА ДА ОТИВА В ОБЩИНСКАТА КАСА ЗА ЗАДОВОЛЯВАНЕ НА ОБЩИТЕ ЦЕЛИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ОБЩИНАТА, А ТОВА СА ПРЕДИ ВСИЧКО РАЗХОДИТЕ ЗА АДМИНИСТРАЦИЯТА НА ОБЩИНАТА И ГОЛЕМИТЕ ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОЕКТИ.

И ВТОРИЯТ МОМЕНТ Е В СЪЗДАВАНЕТО НА СИСТЕМА ЗА ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ ЗА ПРИОРИТЕТИТЕ В РАЗХОДНАТА СТРАНА НА БЮДЖЕТА. АКО В ЕДНА БРАЗИЛИЯ МОЖЕ ДА ИМА ГРАДОВЕ, В КОИТО ОБЩЕСТВЕНОСТТА ИМА ПОСЛЕДНАТА ДУМА ЗА ТОВА КЪДЕ ОБЩИНСКОТО РЪКОВОДСТВО ДА ХАРЧИ ОБЩИТЕ ПАРИ, ЗАЩО ТОВА ДА НЕ СТАНЕ И В БЪЛГАРИЯ? ПОНЕ ВЕДНЪЖ ПРОЯВЕТЕ ДЕМОКРАТИЗЪМ И ПОПИТАЙТЕ СОФИЯНЦИ, ДАЛИ ИСКАТ ИЛИ НЕ ДА СЕ ОСЪЩЕСТВИ ЕДИН ПРОЕКТ И НА КОЙ ПРОЕКТ ДА СЕ ДАДЕ ПРИОРИТЕТ. СЕГА ЧУВАМ ЧЕ МАСА ПАРИ БИЛИ ПРИГОТВЕНИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА ЕСТЕТИЧЕСКИЯ ВИД НА ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ. ЦЕНТЪРЪТ НА СОФИЯ Е ПРЕКРАСЕН И НЕ СЕ НУЖДАЕ ОТ ПОДОБРЕНИЕ. АКО НАКАРАТЕ ЧАСТНИТЕ СОБСТВЕНИЦИ НА СГРАДИТЕ ДА ГИ САНИРАТ, ЗАЩОТО МАЗИЛКИТЕ НА МНОГО ОТ ТЯХ СА ОПАСНИ, ДРУГО НЕ Е НЕОБХОДИМО ДА ПРАВИТЕ. ИМА СИ И ПАРКОВЕ И ГРАДИНКИ. ПОПРАВЕТЕ ТРОТОАРИТЕ И МАЛКИТЕ УЛИЧКИ И НИЩО ПОВЕЧЕ. НЕ Е НЕОБХОДИМО ДА СЕ ХАРЧАТ МИЛИОНИ ЗА СКЪПИ ПРОЕКТИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА НЕЩО, КОЕТО НЕ Е В ЛОШО СЪСТОЯНИЕ, КАТО В СЪЩОТО ТОВА ВРЕМЕ ЕДНА ЧАСТ ОТ ГРАДА НЯМА КАНАЛИЗАЦИЯ, А ВСИЧКИ МАЛКИ УЛИЧКИ ПО КВАРТАЛИТЕ СА В УЖАСНО СЪСТОЯНИЕ. УТОЧНЕТЕ ПРИОРИТЕТИТЕ И НИ ГИ ПРЕДСТАВЕТЕ НА НАС, ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ В СОФИЯ, ПЪК НИЕ ДА РЕШИМ КОЕ Е ДОБРО И КОЕ НЕ Е ДОБРО ЗА ОБЩИНАТА. ТОВА, ЧЕ СМЕ ВИ ИЗБРАЛИ ЗА КМЕТ НЕ ОЗНАЧАВА, ЧЕ СМЕ СЪГЛАСНИ ДА РЕШАВАТЕ БЕЗ НАС. НЕ СМЕ ВИ ДАЛИ ПЪЛНОМОЩНО ДА УПРАВЛЯВАТЕ. НИЩО НЕ СМЕ ПОДПИСВАЛИ. САМО СМЕ ВИ ОПРЕДЕЛИЛИ КАТО ЛИЦЕ ЗА КОНТАКТ С НАС - ИЗБИРАТЕЛИТЕ И НИКО ПОВЕЧЕ. 

НО НА ПЪРВО ВРЕМЕ, ДАЙТЕ НИ ИНФОРМАЦИЯ КАКВО СТАВА С РАЗПРЕДЕЛЕНИЕТО НА ПАРИТЕ НА СОФИЯНЦИ. ПО КВАРТАЛИ, АКО ОБИЧАТЕ, ЧЕ ДА ВИДИМ КОЙ Е НАМАЗАЛ И КОЙ Е ЗАГАЗИЛ.
Категория: Политика
Прочетен: 190 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 16.11.2015 10:44
 Само помислете - стотици милиони отиват за субсидиране на БДЖ. Стотици милиони отиват за субсидиране на софийския градски транспорт. Стотици милиони отиват за субсидиране на общинския транспорт на големите градове. Защо е всичко това? Задръстванията в София стават все по-големи, независимо от метрото и обществения транспорт или може би заради тях. Визирам "празните" курсове, които правят автобусите, като изключвам сутрин и привечер, след приключване на работа.


Независимо от метрото в София, лудницата по пътищата продължава. Аз не виждам никакво облекчение в трафика, след пускането на толкова много линии и станции на метрото. Това също е субсидиран транспорт и при тези цени, никога няма да излезе на печалба. Не стига другото, ами общественият транспорт се ползва и от допълнителни предимства, като бус лента например и ако се абстрахираме от времето за отиване и връщане от работа в София например, което е сутрин от 8 до 9 и вечер от 5,30 до 6,30 часа, не виждам защо да поддържаме тази толкова скъпа и неефективна услуга.


Трябва да се помисли за СПОДЕЛЕНИЯ ТРАНСПОРТ.

Споделеният транспорт е идея, която набира сила и в нашата страна. Засяга преди всичко младите - тези, които имат компютри, смарт телефони и таблети, които могат да се организират и да ползват лични превозни средства, превръщайки ги в обществени. Например в социалните мрежи има групи по интереси, които включват и пътувания от и към определено място. Например група за пътуване София - Пловдив, в двете посоки. Има такива групи и за Варна, Бургас. Колкото е по-голям един град, толкова по-организирани са хората. Цените са под цените за билетите, а условията - значително по-добри имайки предвид бързината на пътуването и факта, че в много от случаите те вземат от дома или от офиса, спестявайки вътрешноградското пътуване, както и оставяне на удобно място в населеното място, към което се пътува.


Тук естествено могат да се изтъкнат много причини, заради които властта може да ограничи такъв вид общуване и пътуване. Като се започне от това, че не всяко МПС има застраховка на всички места в колата, получаване на доходи, които не се регистрират пред НАП и т.н. Но това не може да служи за аргумент за ограничаване на тази практика. Всяка една конкуренция трябва да се поощрява. Вижте какво става в Лондон. Върховният съд на Британия се произнесе, че Юбер може да продължава дейността си. ЗАЩО ГО ЗАБРАНИХА В БЪЛГАРИЯ? АКО Е ЗАРАДИ ДАНЪЧНИТЕ ЕФЕКТИ, НЕ Е ПРОБЛЕМ  - ТОВА Е ВЪПРОС НА СОФТУЕР И ВСЯКО ЕДНО ПЪТУВАНЕ ЩЕ СЕ ОБЛОЖИ С ДАНЪК. ДА НЕ БИ СЕГА БАКШИШИТЕ ДА ПЛАЩАТ НЯКАКВИ ДАНЪЦИ? НЕ, СЪДЪТ У НАС ЗАПАЗИ СТАТУКВОТО.


Пътувам в работен ден от София към Благоевград. Насреща ми са хиляди коли с пернишка регистрация, които пътуват към София. Хората от района на Перник отиват на работа в София. Забелязвам обаче, че повечето от тях пътуват сами в колите си. Само си помислете, ако половината от тях се "синхронизират" в пътуванията си с други колеги, какво ще се случи с автомобилното движение в посока София и обратно към Перник - ще намалее драстично. Хората ползват личен транспорт, защото ВЪПРЕКИ ВСИЧКИ УВЕЩАНИЯ ЗА ПРЕДИМСТВАТА НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ТРАНСПОРТ, ТОЙ Е МУДЕН И НЕДОБРЕ ОРГАНИЗИРАН И НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО, СКЪП, КАТО СЕ ИМА ПРЕДВИД И ЗАГУБЕНОТО ВРЕМЕ И НЕОБХОДИМОСТТА ОТ СМЯНА НА ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, ЗА ДА СЕ СВЪРШИ НЯКАКВА РАБОТА. А АКО ТРЯБВА ДА СЕ НОСИ НЯКАКЪВ БАГАЖ, ПОЛЗВАНЕТО НА ОБЩЕСТВЕН ТРАНСПОРТ СЕ ПРЕВРЪЩА В ТЕГОБА.

Затова трябва да се помисли за социализация на личния транспорт - хем да си остане личен, хем и да стане обществен. Така ще се решат много по-съществено проблемите със задръстванията в големите градове и по-специално в София.

Засега съществува и  проблем с ползването на технологията. Немалко от пътуващите от Перник до София хора са обикновени работници, които работят по строежите в големия град или извършват други услуги. Предполага се, че само интелигентни, млади и технически грамотни хора могат да се организират чрез социалните мрежи за такъв вид пътувания. За да се подобри състоянието на уличното движение в София, може например да се предвидят някакви такси за самостоятелно пътуване с кола. Така ще си правим хубаво сметката когато тръгваме нанякъде, да предложим на някой друг да пътува с нас. Пък е полезно и за завързване на нови приятелства и за получаване на някакъв макар и минимален доход. Защото помислете си, ако при единия случай на придвижване - сам в колата - ви вземат 5 лева такса, а в другия, да получите тези 5 лева като боннус и да си платите бензина от Перник до София, представете си кой ще изберете. А информационната база може да бъде разработена и от Софийска община, имайки предвид колко стотици милиони левове досега е дала за субсидиране на транспорта в София, защо да не даде пари и за разработването и прилагането на такава система. В голяма степен това важи и за движението с колите в самия град. Наистина повечето от пътуванията се извършват само с шофьор.

Доколкото е възможно, това предложение се опитвам да го спазвам в работата на фирмата, която ръководя, когато става дума за отиване и връщане от работа. В другия случай обаче се налага да пътуват сами, защото автомобилът е средство за осъществяване на работни задачи. Подобно е положението с разносвачите на храни, напитки и други автомобили на фирми, на които основната работа е да предлагат услуги на гражданите.


Няма никакви правни пречки за направим споделените пътувания да бъдат съобразени със закона, защото:
  1. За да можеш да управляваш МПС, ти трябва да имаш издадено удостоверение от съответните държавни органи;
  2. Не е скъпо да се направят застраховки на всички места в едно МПС. Струва няколко лева за година;
  3. Не е проблем дори и от гледна точка на данъците, всеки един ангажимент да бъде обложен с данък, след извършване на услугата. Има такава техническа възможност.
  4. Единственият проблем, както винаги се случва в една централизирана държавна е самата бавноподвижна, догматична, флегматична и незаинтересована бюрокрация, която я мързи да направи каквото и да е, различно от статуквото.



Има техническа възможност това да стане. Има възможност да се обложат с такса индивидуалните пътувания и да се поощрят споделените пътувания. Ще се спестят много пари на обществото, ще има значителен екологичен ефект и няма да има нужда да изсипваме стотици милиони левове в обществения транспорт, а на практика да осигуряваме безплатно пътуване на бедните, които пътуват насам натам именно, защото транспортът е субсидиран. Разбира се, както казах в началото, изключвам отиването сутрин на работа и връщането вечерно време към дома след работа.
Категория: Политика
Прочетен: 180 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 07.12.2015 15:37
 Демократи от всяко село - обединявайте се.

Демократи от всяка община - обединявайте се!


Ако промените жилищната си кооперация и започнете да си говорите по въпроси, които засягат всички живущи - значи сте постигнали успех в прилагането на демократична форма на управление.


Ако се споразумеете със съседите си и изгладите дребнавите си страсти и се организирате така, че да се пазите и отговаряте един за друг - значи сте постигнали успех в прилагането на демокрацията.


Ако се споразумеете на вашата улица да има ред и хигиена  и всеки да е отговорен затова - значи демокрацията е близо до вас.


Ако се споразумеете да искате сметка на кмета, полицая, съдията, прокурора в населеното място, където живеете, значи демокрацията е близо до вас.


Не си мислете, че сте много ангажиран и нямате време за обществена дейност. Така съсипвате и своето бъдеще и бъдещето на децата си. Поне за тях помислете. Време е за промяна и тя изисква всеки от нас да участва. ЛИЧНИЯТ УСПЕХ ЩЕ БЪДЕ ИСТИНСКИ УСПЕХ, АКО ОСВЕН ВАШИЯТ СТАТУС, УСПЕЕТЕ ДА ВЪЗДЕЙСТВАТЕ ПОНЕ МЪНИЧКО ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ СТАТУС. С БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ ТОВА НЕ СЕ ПОСТИГА. ТРЯБВА ДА УЧАСТВАТЕ В ДЕМОКРАТИЧЕН ПРОЦЕС. ТРЯБВА ДА ИЗИСКВАТЕ И ОТ СЕБЕ СИ И ОТ ОКОЛНИТЕ, НО НАЙ-ВЕЧЕ ОТ ТЕЗИ, НА КОИТО СТЕ ДАЛИ ПАРИТЕ СИ, БЕЗ ДА СЕ ИНТЕРЕСУВАТЕ ОТ ТОВА КАК ТЕ ГИ ХАРЧАТ. ДОРИ И ДА СТЕ БОГАТИ, АКО ЖИВЕЕТЕ В ЕДНА ТОКСИЧНА, МИЗЕРНА, ЗЛОБНА И ЗАВИСТЛИВА СРЕДА, НАДАЛИ ЩЕ МОЖЕТЕ ДА СЕ АБСТРАХИРАТЕ НАПЪЛНО ОТ НЕЯ, ОСВЕН АКО НЕ СТЕ МАЗОХИСТ.

ПОМИСЛЕТЕ, ЧЕ СТЕ ДАЛИ ЕДНИ 20 МИЛИАРДА ЛЕВА В РЪЦЕТЕ НА БЕЗОТГОВОРНИ ХОРА. И ТЕ СА БЕЗОТГОВОРНИ, ЗАЩОТО НИЕ ВСИЧКИ СМЕ ТАКИВА. КАКВО ОЧАКВАТЕ ТОГАВА ОТ ТЯХ? ВРЕМЕ Е ДА СЕ СЪБУДИТЕ И ДА ИСКАТЕ ВСЕКИ ДЕН СМЕТКА КАКВО ТЕЗИ ХОРА ПРАВЯТ С ПАРИТЕ ВИ.
Категория: Политика
Прочетен: 201 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 16.11.2015 09:48
 При липсата на достатъчно дивеч, защо да не залавят емигранти? Така ще бъдат по-полезни на обществото, ще си правят гимнастиката и със СИГУРНОСТ, НЯМА ДА СЕ ВЪРНАТ С ПРАЗНИ РЪЦЕ. МОЖЕ ДА ИМ СЕ ПЛАЩА ЗА ЗАЛОВЕН ЕМИГРАНТ - ПРИМЕРНО ПО 50 ЛЕВА. ОСНОВАНИЕТО Е - НАРУШАВАНЕ НА ДЪРЖАВНАТА ГРАНИЦА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, ОТ КОЕТО СЛЕДВА ЕФЕКТИВНО НАКАЗАНИЕ СПОРЕД НАКАЗАТЕЛНИЯ КОДЕКС. ЕТО ТИ ОСНОВАНИЕТО.


Необходимо е да се направи поправка в законодателството, в което изрично да се казва, че ПРИ УСТАНОВЯВАНЕ НА НАРУШЕНИЕ НА ДЪРЖАВНАТА ГРАНИЦА И НЕЛЕГАЛНО ПРЕМИНАВАНЕ И ПРЕБИВАВАНЕ НА НАША ТЕРИТОРИЯ, НА ВЪПРОСНОТО ЛИЦЕ ДА БЪДЕ ОТКАЗАНО ЗАВИНАГИ ПРАВОТО ДА КАНДИДАТСТВА ЗА СТАТУТ НА БЕЖАНЕЦ. КОЕТО ОЗНАЧАВА ТРУДОВ ЛАГЕР ЗА ЗАПЛАЩАНЕ НА РАЗХОДИТЕ ПО ЕКСТРАДАЦИЯ И СЛЕД ТОВА ДЕПОРТАЦИЯ В СТРАНАТА, ОТКЪДЕТО СА ДОШЛИ. И НИКАКВИ ОПРАВДАНИЯ, ЧЕ НЕ МОЖЕЛО ДА СЕ ОПРЕДЕЛИ ОТКЪДЕ ИДВАЛИ, ИМАЛО МЕЖДУНАРОДНИ СПОРАЗУМЕНИЯ ЗА БЕЖАНЦИ И Т.Н. МЕН НИКОЙ НЕ МЕ Е ПИТАЛ ДАЛИ ТЕЗИ СПОРАЗУМЕНИЯ ДА СЕ ПОДПИСВАТ ОТ БЪЛГАРИЯ ИЛИ НЕ. КОЙТО ГИ Е ПОДПИСВАЛ НАВРЕМЕТО, НЕКА СЕГА ДА ДАВА ОТГОВОР КАКВО ДА СЕ ПРАВИ С БЕЖАНЦИТЕ. ИСКАМ ДА ЗНАМ ИМЕНАТА НА ВСИЧКИ, КОИТО СА ПОДПИСВАЛИ ТЕЗИ ДОГОВОРИ, ПО КОИТО БЪЛГАРИЯ Е ЗАДЪЛЖЕНА СТРАНА.

И НЕКА СЕ ВЪРНЕМ НА БЕЖАНЦИТЕ. МНОГО ЛЕСНО С ТАЗИ ЗАДАЧА ЩЕ СЕ СПРАВЯТ ЛОВЦИТЕ - ДОСТАТЪЧНО Е ДА ИМ СЕ ПЛАЩА ПО 50 ЛЕВА НА ЗАЛОВЕН БЕЖАНЕЦ. И НИКОЙ НЯМА ДА ПОСМЕЕ ДА ВЛЕЗЕ В СТРАНАТА НИ НЕКАНЕН.
Категория: Политика
Прочетен: 202 Коментари: 0 Гласове: 0
 Кажете ми, какво да правят младите хора, които служеха в армията на Садам, преди американците да влязат в Ирак през 2003г. По това време Садам или водеше война с шиитски Иран, или малтретираше кюрдите на север. Шиитите в Ирак бяха толкова смачкани, че не смееха и глава да повдигнат. Каквито са и сега.


Та преди години, администраторът на Ирак, Пол Бремър, много бързаше да разтури армията и да предаде управлението на шиитите, но явно си е направил грешна сметка. След това американци, англичани и французи не получиха концесии за търсене на петрол и газ в сирийската пустиня и това беше солиден повод да се скарат с Асад. За да му натрият фасона, си затваряха очите за разбойниците от сунитската общност, които идваха от разтурената армия на Садам и която стана основата за формирането на ислямската държава. Разбира се помогнаха и радикални младежи от Белгия, Британия, Франция и откъде ли не, но предимно от бившите колониални страни и от страните от бившия СССР, тоест оттам, откъдето преди столетия е започнал проблема с намесата в работата на други държави, с безжалостната експлоатация на хора и природни ресурси, благодарение на което Западна Европа и САЩ са това, което са сега - могъщи икономики без социални перспективи, поради разнеженото си и изпедерастено население.

Кой формира тези армии от толкова много хора, вместо да насочи тези ресурси за нещо градивно - примерно да се строят пътища, пречиствателни станции, канализация за вода, тротоари, зелени площи и т.н.?

Тези армии се формират от централизираната власт, независимо дали става дума за социалистическа централизирана власт, централизирана власт от западен тип или от централизирана власт, тип арабска диктатура. Колкото повече централизация, толкова повече проблемите се "решават" със сила, демек стават още по-големи проблеми.


Защото централизираната власт не знае друг подход. Изпраща армията и създава голям шум около дейността си. Вижте всички американски намеси в последните 20-30 години ище разберете за какво говоря. Първо дразниш света, като му се бъркаш в работата, настояваш да ти купуват боклуците скъпо и прескъпо и искаш да вземеш ресурсите, колкото е възможно по-евтино. Как е възможно кока колата да струва по-скъпо от нефта? ЗА ЕДНА КОЛА Е НЕОБХОДИМА ВОДА, ЗАХАР И НЯКАКВИ ОЦВЕТИТЕЛИ, А КАТО ВРЕМЕ СЕ ПРАВИ ЗА СЕКУНДА, ДОКАТО НЕФТЪТ Е СТАНАЛ НЕФТ СЛЕД ХИЛЯДИ ГОДИНИ ПРЕСТОЙ ПОД ЗЕМЯТА.  Явно системата на пазарните отношения не е толкова пазарна, за да се стигне дотам, че държавата да е в основата на пазара по света и то централизираната държава, тип САЩ, ЕС, Русия, Китай и т.н. Явно е, че светът има нужда от демокрация, за да няма толкова армии, НА КОИТО ДА ИМ СЕ ТЪРСИ РАБОТА.



ЦЕНТРАЛИЗИРАНИТЕ АРМИЯ И ПОЛИЦИЯ МОГАТ И СА ПРАВИЛИ ПРЕВРАТИ И СА СВАЛЯЛИ ОТ ВЛАСТ ПРАВИТЕЛСТВА И СА СЛАГАЛИ НА ВЛАСТ ДРУГИ ПРАВИТЕЛСТВА. ТОВА НЯМА ДА СЕ СЛУЧИ В ЕДНА ДЕЦЕНТРАЛИЗИРАНА ВЛАСТ, КЪДЕТО АРМИЯТА И ПОЛИЦИЯТА ЩЕ БЪДЕ НА ПОДЧИНЕНИЕ НА МЕСТНИ СТРУКТУРИ, ПРЯКО ИЗБИРАЕМИ ОТ ИЗБИРАТЕЛИТЕ. СВЕТЪТ СЕ ПРОМЕНЯ, А ВЛАСТТА СИ ОСТАВА ВСЕ СЪЩАТА - ВЛАСТТА ПРОДЪЛЖАВА ДА ИСКА И ДА КОНСУМИРА ВЛАСТТА САМОСТОЯТЕЛНО, БЕЗ ДОПИТВАНЕТО ДО ИЗБИРАТЕЛИТЕ. И ОТТАМ ИДВАТ ПРОБЛЕМИТЕ. СТОТИЦИ И ХИЛЯДИ ПОЛИЦАИ И ВОЙСКА, КОЯТО НИЩО НЕ МОЖЕ ДА НАПРАВИ, ЗА ДА НИ ГАРАНТИРА СИГУРНОСТ. НО ТЯ Е СЪЗДАДЕНА НЕ ДА ГАРАНТИРА СИГУРНОСТ, А НЕСИГУРНОСТ, ОТ КОЯТО ДА СЕ ИЗДЪРЖА И ЗАРАДИ КОЯТО ИСКА НАШИТЕ ПАРИ. ЗАТОВА СИ МИСЛЯ, ЧЕ ИСТИНСКИТЕ ТЕРОРИСТИ СА ОНЕЗИ, КОИТО ПОДКРЕПЯТ ЦЕНТРАЛИЗМА, С ЦЕЛИЯТ МУ АНТУРАЖ ОТ ВЪОРЪЖЕНИ СИЛИ, ПОЛИЦИЯ, СЪДИЛИЩА, ПРОКУРАТУРА, КОИТО ИНСТИТУЦИИ РАБОТЯТ СРЕЩУ НАС В ПОДКРЕПА НА ОНЕЗИ, ОТ КОИТО ЗАВИСЯТ.
Категория: Политика
Прочетен: 209 Коментари: 0 Гласове: 0
 http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=5110270


Как ще дойде краят на нещо, което никога не е идвало и никога не е имало по българските земи, а и в по-голямата част на Европа.


И нека ясно да заявя: КОМУНИСТИТЕ ИМАТ ЕДНИ ПРЕДСТАВИ ЗА ДЕМОКРАЦИЯТА, А ДЕМОКРАТИТЕ ИМАТ ДРУГИ ПРЕДСТАВИ ЗА НЕЯ. ВИЕ ОТ КОИ СТЕ И КАК Я ВИЖДАТЕ ТАЗИ РАБОТА, НАРЕЧЕНА ДЕМОКРАЦИЯ?

Нали вече знаете правилото: ПРЕДСТАВИТЕЛНАТА ДЕМОКРАЦИЯ Е ДЕМОКРАЦИЯ, САМО АКО ИМА ИЗРИЧНО ПИСМЕНО АНГАЖИРАНЕ ОТ СТРАНА НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА ВЛАСТ, С ЯСНО ПОСОЧЕНИ ПРАВА И ОТГОВОРНОСТИ И ОТЧЕТНОСТ ПРЕД ТОЗИ, КОЙТО ДАВА ПЪЛНОМОЩИЕТО И ИСКА НЯКОЙ ДРУГ ДА УПРАВЛЯВА ВМЕСТО НЕГО. ИМА ЛИ ТАКОВА НЕЩО НЯКЪДЕ В ЕВРОПА? НЯМА.


Така че генералът - бригадир, да не си измисля понятия, от които нищо не разбира. Той е от поколението и от тези, които защитаваха социализма в най-пошлия му вид - социализъм на репресии и превръщането на българския народ в безропотно стадо, което гласуваше само и единствено за Партията. Социализмът пропадна, защото именно такива като Бригадир Аспарухов искаха властта за себе си и ръководеха стадото с подмолни, полицейски методи.

Нека не се подлъгваме по такива пишман анализатори в системата за сигурност. Демокрацията няма алтернатива. Нека да направим така, че да променим първо кварталът, в който живеем, като предявим претенциите си към централната власт, за финансова и административна самостоятелност, която да ни позволи да управляваме живота си, без да зависим от политическите партии и техните лидери, а да зависим само от нас. Тогава няма да има ОТ  КОГО ДА СЕ ЖАЛВАМЕ, ЗАЩОТО РЕШЕНИЯТА ЩЕ ГИ ВЗЕМАМЕ НИЕ, ИЗБИРАТЕЛИТЕ. Това е демокрацията, а не онова, което бригадирът Аспарухов си мисли, че е.
Категория: Политика
Прочетен: 205 Коментари: 0 Гласове: -1
Последна промяна: 16.11.2015 08:32
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3225681
Постинги: 6933
Коментари: 4323
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Ноември, 2015  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30