Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3195218 Постинги: 6870 Коментари: 4296
Постинги в блога от 04.11.2017 г.
 Какво пречи да изберат и служители, с които да се сключи договор за получаване на услуги в сферата на сигурността?

Какво пречи това да се направи и от други квартали на големите градове, от по-малките градове и от селата?


Ще ми е интересно по тази тема да се изкаже Босия, като жител на кв. Борово, София.


Ако приемем, че всеки един жител на квартала плаща по 1 лев месечно за сигурност, това ще са 20 хиляди лева на месец. 20 хиляди са живущите в квартала, по думите на сегашния квартален полицай. Така за година ще се съберат едни 240 хиляди лева, за осигуряване на сигурността на квартала. По мои изчисления, за издръжката на един полицай - заплати, осигуровки, данъци, оборудване и т.н. струва 16 хиляди лева на година или по 1333 лева на месец. Като разделим общата сума на приходите - 24 хиляди, на месечната издръжка на един полицай - 16 хиляди лева, се получава броят на полицаите, които могат да бъдат наети за период от 1 година  или 15 служители. Ако допуснем, че двама от тях ще бъдат отсъстващи от работа, по различни причини - отпуски, болест и други, то кварталът ще разполага във всеки един момент с 13 служители. Ако четирима души осигурват 24 часовата логистика на полицаите, то остават 9 служители, които оперативно могат да бъдат на улиците на квартала. Като ги разделим на 3 смени, ще получим 3-ма служители, които денонощно ще бъдат на улиците на квартала, разполагайки с 3 полицейски коли и съответното оборудване. БЕЗ СПОР, ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ Е ПО-ДОБРО ОТ СЕГАШНОТО, КОГАТО ТАМ ИМА САМО ЕДИН КВАРТАЛЕН ПОЛИЦАЙ, КОЙТО НЕ РАЗПОЛАГА С АВТОМОБИЛ, А ЗА ДРУГО ОБОРУДВАНЕ - ДА НЕ ГОВОРИМ.



Нека сега да видим какво прави това като пари за цялата държава. България има 7 милиона души. Ако всеки месец даваме по 1 лев за оперативна полиция по места, това са 7 милиона лева или по 84 милиона лева на годира. С тези пари по горната сметка могат да бъдат назначени на работа  5351 служители. Ако приложим приблизително горните критерии за пресметка, ще се получат близо 5000 служители, разделени на 3 смени или по 1666 полицейски патрула ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ НА ДЕНОНОЩИЕТО, РАЗОЛОЖЕНИ В ГРАДОВЕ И СЕЛА.


А ЗНАЕТЕ ЛИ КОЛКО ПОЛИЦЕЙСКИ ПАТРУЛА ИМА СЕГА В МОМЕНТА? НИТО ЕДИН. АКО ИМА ПАТРУЛИ, ТЕ СА ОТ ПЪТНА ПОЛИЦИЯ, А НЕ ОТ КВАРТАЛНАТА ПОЛИЦИЯ ИЛИ ОТ ЦЕНТРАЛИЗИРАНАТА "ОХРАНИТЕЛНА" ПОЛИЦИЯ, КАКТО СЕ ВОДИ СЕГА.
А АКО ВЗЕМЕМ САМО КАТАДЖИИТЕ, В СТРАНАТА ИМА НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 40 - 50 ПАТРУЛА ПО ПЪТИЩАТА И ТОВА Е ВСИЧКО.


Хайде пак да смятаме - Ако се абстрахираме от специализираните служби в МВР - КАТ, Транспортна полиция, Гранична полиция, Пожарна и аварийна безопасност, Отдел "Вътрешна сигурност" и т.н., на страната ни са необходими не повече от 5 500 служители, които да обезпечат реда в кварталите в големите градове и в малките градове и селата. Както вече казах - 1666 автомобила във всеки един момент, при сегашните нула автомобила.


Така, ако МВР са 60 хиляди души и 5500 служители ни стигат за да има ред и сигурност в населените места, какви ги вършат останалите 54 500 служители?

Преди време войската се грижеше за сигурността на границите. Нали от външни врагове уж трябваше да ни пази войската? Защо тази работа я дадоха на полицията? За какъв .... тогава ни е армията? И защо, при положение, че 84 милиона ни стигат, за да има мир и ред в населените места, ние, данъкоплатците, плащаме милиард и кусур лева, за нещо, което на ПРАКТИКА НЕ ПОЛУЧАВАМЕ? МНОГО ПЪТИ СЪМ ГО КАЗВАЛ - ДА ПЛАЩАШ ПАРИ В НЕРЕФОРМИРАНИ СЕКТОРИ Е ВСЕ ЕДНО, ДА ПОЛИВАШ САХАРА С ВОДА И ДА ОЧАКВАШ ТАМ ДА ПОНИКНЕ ПШЕНИЦА.





Категория: Политика
Прочетен: 114 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 04.11.2017 13:59
 Чудно нещо е това човешкия мозък. Значи може инженер химик да управлява банка, а не може банкер да управлява Медицинска академия, например.


Преди месеци имах среща с политик на висока позиция. Тогава му казах следното: МОГА ДА УПРАВЛЯВАМ ВСЯКА ЕДНА ИНСТИТУЦИЯ. НЕ МОГА ДА УПРАВЛЯВАМ САМОЛЕТ, НО МОГА ДА УПРАВЛЯВАМ САМОЛЕТНА КОМПАНИЯ.


Същото е и с министерство на здравеопазването. Защо лекари трябва да заемат този пост? ДОСЕГА НИТО ЕДИН ЛЕКАР НЕ СЕ Е СПРАВИЛ СЪС ЗАДАЧАТА. И това е неоспорим факт.

Да си управител или мениджър, това е дарба, това е призвание за работа с хора. Познаването на балансите, на паричните потоци и на счетоводните записвания идват на второ място. Вярно е, че тяхното непознаване може да доведе една институция до конфузни ситуации и до неблагоприятни последици, но също така е ясно, че много добри познавачи на финансите и счетоводните записвания са довели управлявани от тях институции до фалит, защото не са били добри управители.



В България никъде не се учи истинско управление на предприятието, без значение в кой отрасъл е това предприятие. Ето например, управлението на една мандра за производство на сирене. Аз като управител, ще гледан на счетоводните записвания безпристрастно, независимо от това, дали ще осчетоводявам прясно мляко и готова продукция - сирене и кашкавал. Мога да се науча на някои тънкости в производствения процес, които да ми позволят по-добро икономическо управление на целия бизнес, но това са екстри, които само ще допълнят моят опит на добър управител. Но главното е да знам как се управляват балансите на тази мандра, а така също и хората, които работят в нея. Не е задължително преди това да съм бил майстор на сирене, за да стана управител на мандрата.

Същото е и в здравеопазването. Във всяка една болница има счетоводни записвания. Има разходи и приходи, които трябва да се осчетоводят. Има хора, с които да се работи - доктори, медицински сестри, санитари и т.н. Счетоводството и икономиката изобщо са универсални продукти, които дават картината на паричното функциониране на една институция, независимо от нейния характер. Вероятно има и добри доктори, които имат качествата да бъдат добри мениджъри, НО ТАКА, КАКТО Е НЕОБХОДИМО ЕДИН ИКОНОМИСТ ДА ПРЕМИНЕ ПРЕЗ МЕДИЦИНСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИКА, ЗА ДА СТАНЕ ХИРУРГ НАПРИМЕР, ТАКА Е НЕОБХОДИМО И ЕДИН ДОКТОР ДА ПРЕМИНЕ ПРЕЗ ИКОНОМИЧЕСКО ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИКА, КАКТО И ПРЕЗ УПРАВЛЕНСКО ОБРАЗОВАНИЕ, ЗА ДА СТАНЕ УПРАВИТЕЛ НА МЕДИЦИНСКО ЗАВЕДЕНИЕ. 

И сега да се върнем към темата за избора на министър на здравеопазването. Какво разбирам аз, например, от здравеопазване, че да имам представа, че мога да се справя с тази длъжност и то добре? ТОГАВА ЗАДАВАМ СЛЕДВАЩИЯ ВЪПРОС - КАКВО РАЗБИРАТ ДОКТОРИТЕ ОТ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ, ЧЕ ИМ ДАВАМЕ ВЪЗМОЖНОСТ ДА УПРАВЛЯВАТ ТОЗИ ПРОЦЕС? АКО ДОКТОРИТЕ РАЗБИРАХА ОТ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ, НЯМАШЕ ДА Е ТОЛКОВА ТРАГИЧНА ЦЯЛАТА СИСТЕМА - ОТ БЪРЗАТА ПОМОЩ, ДО МЕДИЦИНСКИТЕ ИНТЕРВЕНЦИИ ПРИ ОПЕРАЦИЯ И СЛЕДБОЛНИЧНАТА ПОМОЩ. А ЗАБРАВИХ, ДОБОЛНИЧНАТА ПОМОЩ. ЦЯЛАТА СИСТЕМА СЕ РАЗКАПВА, ТАКА ЧЕ НЕ МИ КАЗВАЙТЕ, ЧЕ ДОКТОР ТРЯБВА ДА БЪДЕ МИНИСТЪР НА ДОКТОРИТЕ. 
Категория: Политика
Прочетен: 116 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 04.11.2017 13:18
 Тези дни ми се наложи  да пътувам по магистралите почти всеки ден. От дълго време наблюдавам, образно казано, бъркотията, която се създава в някои участъци на магистралите и при някои хронични поведения на водачите на МПС.


Нека да започнем с един въпрос, който си го задаваме от много години. ЗАЩО НА "ХЕМУС" МОЖЕ, А НА "ТРАКИЯ", НЕ МОЖЕ? Какво имам предвид? Когато пътувате по "Хемус", малко след разклона за Ботевград, в посока София, аварийната лента може да се използва за движение от МПС-тата. Само тази "придобивка", в много голяма степен решава проблема с натрупването на бавнодвижещи се МПС по височините над Ботевград, в посока София и облекчава значително трафика. ЗАЩО ТАЗИ "ПРИДОБИВКА" НЕ СЕ ПРИЛАГА НА МАГИСТРАЛА "ТРАКИЯ"? 


Да ви кажа ли защо? Защото преди време депутатът Олимпи Кътев лобираше за използването на аварийната лента, тъй като самият той е попадал на няколко пъти в задръствания, връщайки се в София с колата си. САМО НЕ РАЗБИРАМ, ЗАЩО ДЕПУТАТЪТ НЕ СЕ РАЗХОДИ ДО ПЛОВДИВ И ОБРАТНО И ДА ПРЕДЛОЖИ СЪЩОТО ДА СЕ СЛУЧИ И НА МАГИСТРАЛА "ТРАКИЯ". Но както всички знаем, работите в България се решават на парче. Няма я тази визия за решаването на проблемите, каквато трябва да има. 

Та първото мое предложение е: НА ОСНОВАНИЕ НА ИЗКЛЮЧЕНИЕТО ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО АВАРИЙНАТА ЛЕНТА, КОЕТО ВЕЧЕ Е НАПРАВЕНО ПО МАГИСТРАЛА "ХЕМУС", ДА СЕ НАПРАВИ ТАКОВА ИЗКЛЮЧЕНИЕ И ЗА МАГИСТРАЛА "ТРАКИЯ", В УЧАСТЪЦИТЕ, В КОИТО ИМА ИЗКАЧВАНИЯ.



Второ. Много пъти съм бил свидетел на изпреварвания на тирове по магистралата. Тъй като единият се движи с 80, а другият с 85, на мен лично ми се струва, че тези изпреварвания се случват цяла вечност. Натрупват се десетки автомобили, които чакат тировете да се изпреварят. Губи се време и пари. Замърсява се допълнително околната среда, защото намаляваш скоростта от 140 на 85 и след това отново набираш скорост. И така и не разбирам, каква е логиката, тирове да се изпреварват. Този, който изпреварна, не знае ли, че колкото и изпреварвания да направи, все ще стигне до някой граничен пункт като "Капитан Андреево" или "Кулата", "Калотина" или "Дунав мост", където ще виси като прани гащи в продължение на часове, а някога и денонощия!!! За какво им е тогава да изпреварват. Струва си, ако на границата техните документи се обработят веднага и съответният тир продължи пътя си в другата държава. Но ако там се чака с часове, ЗА КАКЪВ ДЯВОЛ МУ Е ДА БЪРЗА?


Второто ми предложение е, да се приеме забрана за изпреварване на всички МПС, с товароподемност над 12,5 тона.

Спомням си, как пътувах с автобус по една от френските магистрали. Шофьорът "закова" на 85км/час и не мръдна от тази скорост. И ни накара всички да си сложим коланите. Какво е това безобразие при нас, автобус да се движи с повече от 120 км/час и то по двупосочен път, а не по магистрала, водач на МПС да подаде сигнал на 112 и в продължение на пътя през две области - Търновска и Старозагорска, КАТ да не спре и да не накаже този водач!!! Това се случи вчера, 03.11.2017г. Даваха го по новините.


Така че, на магистрала, автобуси и камиони, да си стоят в дясната лента за движение.


Тези мои предложения не изискват съществени допълнителни разходи, освен там, където по принцип си е наложителен ремонтът на пътните платна. Просто разчертаваш на височините на "Тракия" аварийната лента, за да се пригоди за движение, слагаш 3 знака, които да регламентират това движение и забраняваш със закон, на българските магистрали, тирове и автобуси да се изпреварват.



Категория: Политика
Прочетен: 88 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 04.11.2017 11:50
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3195218
Постинги: 6870
Коментари: 4296
Гласове: 2398
Архив
Календар
«  Ноември, 2017  >>
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930