Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3234986 Постинги: 6936 Коментари: 4324
Постинги в блога от 12.11.2019 г.
 Това е тема, по която има много изписано.

Всички знаят, че Столична община, получава от Републиканския бюджет субсидия от 120 милиона лева за градския транспорт. Едни огромни пари, изливани всяка година и накрая не можем да разберем колко наистина струва билетчето, каква е реалната му цена.


Голям проблем имаме още от самото начало - няма държавна или общинска структура, която да може да функционира ефективно в реална пазарна среда, защото ако е имало, нямаше да се разпадне социализма първо като икономическа система. Единствено частните  субекти могат да предложат качествена стока и услуга на оптимална цена.


Например, никой не знае, каква ще бъде цената на тока, ако стопанските обекти, които произвеждаха ток, тези, които го доставяха до населените места и тези, които го продават на крайния клиент, бяха частни и работеха в условията на реална пазарна конкуренция. Със сигурност обаче цената за крайния потребител би трябвало да са по-ниски. Сега някой може ли да определи, какво всъщност се случва в енергетиката - пълна боза, пълна държавна боза. Един голям хаос. Добре че, държавата не определяше и цената на хляба, неговото производство, съхранение, транспортиране и продаване, че вероятно щеше да се наложи и хлябът да бъде субсидиран, за да се стигне до някаква приемлива за потребителя цена.

Същото е и със субсидирания транспорт. Как ще бъде формирана ефективна и оправдана от пазара среда, като всички ние виждаме, как превозните средства се движат в столицата полупразни и затова им викат "въздуховози". В същото време, улиците са пълни с коли. Градският транспорт е празен, с изключение на пиковите часове. Въпреки големите приказки и призиви, хората си предпочитат личния транспорт, въпреки субсидираните цени на билетите. Той пак излиза скъп. Ако ли път направя реалната сметка за това, колко струват билетите на двама души, да ходят всеки ден на работа с градския транспорт, като имат по едно прекачване, то тя излиза 32 лева на ден. 4 лева за един билет, 8 лева за един човек в двете направлениея, 16 лева на ден или 32 лева за двамата. Това е реалната цена. Защо е толкова висока ли? Защото ако към 1,6 лева за билетче, се прибавят и часта от онези 120 милиона субдисии от държавата и свърхвисоката себестойност на превоза, заради социалистическото разбиране, че трима души могат да бъдат превозвани в продължение на 15 километра с превозно средство, което струва един милион евро, ето затова сметката излиза скъпа.

Ако частни фирми имаха възможност да упражняват тази дейност, може би НЯМАШЕ ДА ИМА НУЖДА И ОТ СУБСИДИЯ. НИКОГА НЕ МОЖЕТЕ ДА НАПРАВИТЕ ТОЧНА СМЕТКА КОЛКО РЕАЛНО ИЗЛИЗА ЦЕНАТА, АКО ТРАНСПОРТЪТ Е ОБЩЕСТВЕН И ЦЕНАТА НА ПРЕВОЗА СЕ ДЕФОРМИРА ОТ ЦЕНТРАЛНА СУБСИДИЯ. ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА РАЗХИЩЕНИЯТА, КРАЖБИТЕ, КОРУПЦИОННИТЕ ПРАКТИКИ И ТАКА НАТАТЪК И НАКРАЯ СМЕТКАТА ЩЕ НИ ИЗЛЕЗЕ ТВЪРДЕ СОЛЕНА.

САМО СИ ПРЕДСТАВЕТЕ - ЗА 20 ГОДИНИ, ПО 120 МИЛИОНА ЛЕВА СУБСИДИЯ, ТОВА СА 2,4 МИЛИАРДА ЛЕВА, ХВЪРЛЕНИ НА ВЯТЪРА. КАКВА ИНФРАСТРУКТУРА МОЖЕШЕ ДА ИМА СОФИЯ, АКО ТЕЗИ ПАРИ БЯХА ВЛОЖЕНИ В УЛИЦИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, МОСТОВЕ, НАДЛЕЗИ, ПАРКИНГИ? А СЕГА, ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ТЯХ ПРОСТО СА ОТКРАДНАТИ.
Категория: Политика
Прочетен: 469 Коментари: 2 Гласове: 1
 

Аз лично не вярвам да има служби в държавата, които да не са корумпирани, включително и тези, които трябва да се борят с корупцията и да осъществяват контрол. Постоянно получавам сведения за повсеместна корупция, като в малките населени места, това е доведено до невероятни размери. Горски се договарят с отделни физически лица или фирми и "покриват" тяхната дейност по изсичане на цел местности, нарушавайки редица разпоредби. Рибари не излизат да хващат риба, защото шефът на местното контролно подразделение по рибарство и аквакултури се е обадил на "неговия човек", рибар, да не излиза днес на риболов. Рибарят не остава длъжен и отнася един чувал риба на началника. Един чувал бяла риба, сом, амур - това са риби, които на излизане от реката или водоема струват по 10 лева килото. Полицай покрива бандит, който влиза да краде от апартаменти в голям град. За покриване на наркотрафика да не говоря. Постоянно излизат съобщения за замесени служители на МВР и т.н.

Всичко в тази администрация и държавни служби е прогнило и корумпирано.


Моето предложение е, контролната дейност да се извършва от частни фирми, а приходите им да се формират в процент от глобите, наложени на физически лица и институции. 


Става дума за контрол върху:
  1. Морската зона;
  2. Реките;
  3. Горите;
  4. Защитените територии;
  5. Населените места;
  6. Да имат право да извършват разследвания и да събират доказателствен материал;
  7. Всяка една институция на държавата и общините, включително и техни фирми, регламентиращи всяка една дейност и упражнявайки правомощия, във връзка с изпълнението на техните задължения.
Можете ли да си представите, какво ще се случи със вземането на проба от една магистрала, например? Ами ако магистралата не е направена така, както трябва, а парите са усвоени?

Често давам за пример това, което ми каза един началник на средно ниво в малък град, който не се подписвал на документ за приемането на обект на общината, изграждан от частна фирма. Всички са се подписали, само той не, защото според него, обектът бил направен, като са икономисани поне 20% от материалите. Стигнало се до заплашване на него лично и на семейството му. Защо този човек да бъде подложен на такова изпитание и както той ми заяви, подписах, защото останах сам - защо да рискувам да ми се случи нещо, заради осем стотин лева заплата!!!

Как да се процедира в този случай - минава частна фирма и взема проба от обекта. Ако пробата покаже, че материалът е по-малко от този, който е по спецификация, следва глоба на фирмата изпълнител, заради неизпълнение на договора, а фирмата контрольор ще си получи парите от наложената глоба. Тогава нито изпълнителят ще рискува да не слага достатъчно материал в обекта, нито ще има заплахи за живота и здравето на общински или държавни служители да си затварят очите. Движещ ще бъде икономическия интерес на частните контрольори.

Това е само един пример. 



Предполагам, че тези фирми ще бъдат създадени от служители на сегашните контролни органи, но при всички случаи те ще се справят със задачата по-добре, отколкото се справят сегашните органи. На практика, в условията на държавна централизирана власт и самите контролни органи НЯМА КАК ДА БЪДАТ НЕЗАВИСИМИ КЪМ ТОЗИ МОМЕНТ. ВСЕКИ КОНТРОЛЬОР ЗАВИСИ ОТ ТОЗИ, КОЙТО ГО Е НАЗНАЧИЛ, А ВСЕКИ ЕДИН ДОКЛАД ИЛИ АКТ, ТРЯБВА ДА БЪДЕ "ЗАДВИЖЕН" ОТ НАЧАЛСТВОТО НА ТОЗИ КОНТРОЛЬОР. А КОЙ МОЖЕ СЛЕД ТОВА ДА КОНТРОЛИРА НАЧАЛСТВОТО? ТАКА УСИЛИЕТО НА ТЕЗИ ХОРА ОТИВА В КОШЧЕТО ЗА БОКЛУК. ТОВА СЪМ ГО ИЗПИТАЛ НА ГЪРБА СИ, ЗНАМ ГО ОТ СОБСТВЕН ОПИТ.


Престъпността не може да функционира, като се започне от най-ниското ниво и се стигне до най-високото, ако тя не се покрива всякакъв вид служители, натоварени с власт.











Тези частни разследващи фирми, ще свърши работата, която не я върши прокуратурата.


Тона няма да струват нищо на обществото. В същото време, ще има порядък, защото без ред, обществото се разпада.


А как можем да накараме държавните и общинските контролни органи да си свършат работата? Дайте им минимална работна заплата на всички - от обикновения контрольор, та до директора на службата. Останалите пари нека да си ги изкарат сами, излизайки от канцелариите и вършейки работата, за която сега обществото им плаща. Така хем ще изкарват много повече пари, отколкото сега, хем и ще се възцари ред в държавата. 





Категория: Политика
Прочетен: 85 Коментари: 0 Гласове: 0
https://www.24zdrave.bg/Article/7857866 




Статията в 24 часа е за Владимир Иванов, на 38 години, инвазивен кардиолог,, завършил в Германия и живял там 15 години. Сега работи в същата тази болница, която се тресе от корупция и от прилагането на лоши медицински практики - точене на касата, ТЕЛК- ове, издадени при съмнителни обстоятелства и т.н.

Та същият този Владимир Иванов бил спасил 5 души за денонощие от масивен инфаркт, слагайки стентове.

Изразявам само мнение - вероятно този е докторът, който е дал информацията на НОВА и на Васил Иванов, за да направи разследване, във връзка със съществуващите лоши практики, да се слагат стентове на здрави пациенти, за да се точи касата.

Иронията тук е, че той е поканен за работа в болницата от същия този лъже-доктор, Вълков, шефа на болницата и който вероятно прави някакви далавери с отзи доктор, който слага стентове на здрави пациенти.

Казвам вероятно, че той е изнесъл тази информация от болницата, защото едва ли има друг по-компетентен от него във връзка със слагането на стентовете.



И сега имам няколко въпроса:
  1. Дали доктор Иванов, който е спасил петима души от инфаркт за едно денонощие, дали той получава също 57 хиляди лева заплата, като онзи изпечен измамник доктор, който е слагал стентове на здрави пациенти? Да не би да се установи, че той е по-ниско платен от неговия колега далаверджия.
  2. Той ли е наистина "къртицата на справедливостта", изнасяйки информация за нарушенията в болницата? Ако е той, да бъде възнаграден богато за проявената доблест и смелост, да не търпи глупостите, които са се вършили в болницата;
Между другото, колко е наивен директорът на болницата Вълков, като казва, че управлявал добре болницата и от 2013г. тя била на печалба. Бих изтъкнал и друг аргумент пред шефа на болницата. Концентрационните лагери, където са изкаряли евреите през ВСВ, също са били на печалба и немците са постигали голяма икономическа рентабилност. Затова казвам, че докторът - директор е АБСОЛЮТЕН ДЕБИЛ.


В ЕДИН ОТ ЗАПИСИТЕ СЕ ВИЖДА И ЧУВА КАК ТОЙ КАЗВА И ДРУГО: КАКВО СЪМ ВИНОВЕН АЗ, ЧЕ СЪМ БОЛЕН!!!
Това няма да го коментирам, още повече, че излиза от устата на доктор, който е полагал Хипократовата клетва, но знае за Хипократ толкова, колкото баба Гена от Горно нанагорнище. Още повече, със сигурност не е чел Закона за дравето.

Категория: Политика
Прочетен: 241 Коментари: 2 Гласове: 1
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3234986
Постинги: 6936
Коментари: 4324
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Ноември, 2019  >>
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930