Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3214603 Постинги: 6916 Коментари: 4317
Постинги в блога от 20.12.2014 г.
Проглушиха ми ушите с проблемите на БДЖ. Трябвало да им даваме минимум по 200 милиона на година, че да не фалирали. Били социална фирма. Децата нямало с какво да ходят на училище, ако спрели влаковете.

Спомняте ли си какви ги приказваха, преди да фалира Кремиковци? Същите врели некипели. И какво стана като фалира? Стана това, че замърсяването на софийското поле намаля съществено. Нищо друго.

Няма и не трябва да има социални фирми. Всяка фирма има приходи и разходи. Ако разходите са повече от приходите, очаква я фалит. Още повече, че и влаковете им мръсни, постоянно някакви проблеми стават с тях - я се запалва някой вагон, я някой пиян ватман кара влака, я мирише вътре, че се не трае. Да не говорим, че една тарга цигани пристига в София точно с безплатното социално БДЖ. По-добре да фалира и всичко да се приключва. Тези 200 милиона можем да ги използваме за по-добри цели.


Представете си колко милиарди левове са източили в БДЖ за последните десетилетия. Яко крадене, както навсякъде, където държавата е стопанин. Я се опитайте да откраднете нафта от частен превозвач така, както всяка нощ се краде нафта от БДЖ. Да не говорим за прескъпите вагони, които им продаде Моллов преди години и за хилядите знайни и незнайни далаверки на ръководството на БДЖ, под благовидния поглед на политици и бюрократи. Затова, който не може да се издържа, да фалира. Така ще бъде по-добре както за пазара, така и за данъкоплатците като цяло.
Категория: Политика
Прочетен: 714 Коментари: 4 Гласове: 1

ТОВА НЯМА ДА СТАНЕ, КАКТО СА Я ЗАМИСЛИЛИ.


Само за реформи приказват, а реформи на виждам. Или поне не мога да видя.


Пенсионната "реформа" си я знаем - ВМЕСТО ДА СЕ ПОСТАВИ НА ДИСКУСИЯ ВЪПРОСЪТ, НЕ Е ЛИ ВРЕМЕ ВСЕКИ, КОЙТО ЗАПОЧВА РАБОТА, ДА НОСИ ОТГОВОРНОСТ ОТРАНО ЗА ВРЕМЕТО, В КОЕТО ЩЕ БЪДЕ ПЕНСИОНЕР И ДА ПОЗВОЛИМ НА МЛАДИТЕ ХОРА ДА СЕ ОСИГУРЯВАТ САМИ ЗА ПЕНСИЯ, БЕЗ ДЪРЖАВАТА ДА Е НАБЪРКАНА В ТОЗИ ПРОЦЕС, ТЕ ГОВОРЯТ ЗАТОВА, КАК ЩЕЛИ ДА УВЕЛИЧАВАТ ГОДИНИТЕ, СЛЕД КОИТО ВСЕКИ ЕДИН ОТ НАС МОЖЕ ДА СЕ ПЕНСИОНИРА, ЗАЩОТО ТЪПИТЕ ПЕНСИОНЕРИ, ВЪПРЕКИ, ЧЕ СА БЕДНИ, НЕ УМИРАТ В ДОСТАТЪЧНА СТЕПЕН МЛАДИ И ЖИВЕЯТ ЛИ ЖИВЕЯТ, ПОЛУЧАВАЙКИ "ЩЕДРИ" ПОМОЩИ ОТ КРАДЛИВАТА СИ ДЪРЖАВА.

Пенсионна реформа не се извършва така, от ден до пладне. Иска се дискусия г-да политици. Не искаме да ни правите вие реформата. ИСКАМЕ ДА УЧАСТВАМЕ, А НЕ СА СТОИМ ОТСТРАНИ.


Здравната реформа. Каква е тя? Никаква. Полицаи да придружават "Бърза помощ". Това чух. Там изсипваме едни 3 милиарда лева и става едно яко крадене. Та здравната реформа отдавна е направена за лекарите, ОСТАВА НЯКОЙ ДА НАПРАВИ РЕФОРМА И ЗА НАС - ПАЦИЕНТИТЕ. И ТУК ИСКАМЕ ДА УЧАСТВАМЕ, А НЕ СА СТОИМ КАТО НАКАЗАНИ В ЪГЪЛА.

Съдебната реформа - щели да правят нови правила за избор на ВСС. Щели да слагат нов софтуер, че да не могат съдиите да си "харесват" дела и да си ги разпределят помежду си, в зависимост кой съдия на кой клан на бизнеса служи. Щели да правят атестации на съдиите. Дрън дрън, ако това е реформа. ИСКАМЕ НИЕ ДА СИ ИЗБИРАМЕ СЪДИЯТА, ПРОКУРОРА И ПОЛИЦАЯ В КВАРТАЛА. НЕ НИ ПУКА ЗА ЦЕНТРАЛИЗИРАНАТА ВИ СЪДЕБНА СИСТЕМА, КОЯТО НЕ ПРАВИ НИЩО ДРУГО, ОСВЕН ДА СЕ ОБОГАТЯВА ЗА СМЕТКА НА НАШЕТО ТЪРПЕНИЕ. ИСКАМЕ ДА УЧАСТВАМЕ, А НЕ ДА СТОИМ В КЬОШЕТО НА СТАЯТА КАТО НАКАЗАНО ДЕТЕ.

Образователната реформа - образованието ни запада. Държавата налага програма, която вместо да прави от децата ни личности, ги прави подлоги на властта. Смачква ги и ги прави страхливи, невъзпитани и безидейни. И те какво да правят, освен да вземат спрейовете и да нашарят все що им видят очите, до степен, в която сградите отвън заприличаха на пълни грозотии. Не стига друго, ами вместо да нарисуват някакви хубави картини, те драскат такива небивалици, че и самите те не разбират какво шарят. Ама така е, като държавата и е смачкала талантите за правене на нещо добро и е дала възможност да се показват лошите им черти. ИСКАМЕ ДА УЧАСТВАМЕ И В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА РЕФОРМА. ИСКАМЕ РОДИТЕЛИТЕ ДА ИМАТ ПРАВО ДА УЧАСТВАТ ВЪВ ВЗЕМАНЕ НА ВАЖНИТЕ РЕШЕНИЯ В УЧИЛИЩАТА, КЪДЕТО УЧАТ ДЕЦАТА ИМ. ИСКАМЕ ДЕЦАТА НИ ДА СЕ ВЪЗПИТАВАТ ПО ПРОГРЕСИВНА ПРОГРАМА, ОДОБРЕНА ОТ ВСИЧКИ НАС. ИСКАМЕ ДА ЗНАЯТ ПОВЕЧЕ ЗА ЧОВЕШКОТО ТЯЛО И ЗА ТОВА КАК ТРЯБВА ДА СЕ ОТНАСЯТ ДЕЦАТА НИ С НЕГО. ДА ЗНАЯТ КАКВО Е ДОБРО И КАКВО Е ЛОШО ЗА НЕГО. ИСКАМЕ ВЪЗПИТАНИ ДЕЦА, КОИТО ЦЕНЯТ СВОЯТА СВОБОДА И СВОБОДАТА НА ДРУГИТЕ. ИСКАМЕ УЧИЛИЩЕТО ДА ВЪЗПИТАВА ДЕЦАТА НИ И ДА ИМ НАЛОЖИ ТРУДОВИ НАВИЦИ, КАКВИТО СЕГА НЯМА. ИСКАМЕ МНОГО РАБОТИ, НО НА ПЪРВО ВРЕМЕ, ТРЯБВА ДА СИ ИЗВОЮВАМЕ ПРАВОТО ДА УЧАСТВАМЕ В ТАЗИ РЕФОРМА. БЕЗ НАС НЯМА ДА СТАНЕ.

Реформата в МВР, армията и тайните служби - трябва да наложим нова система за вътрешен ред и сигурност и да накараме тези близо 100 000 човека, на които плащаме заплати, да си размърдат задниците и да започнат да работят за нас, а не само и единствено за себе си, за политическите си покровители или направо да си го кажем - за престъпниците. ТОВА НЯМА КАК ДА СТАНЕ ПАК БЕЗ НАС.

Реформа в администрацията - има хиляди и хиляди измислени бюрократи, които ни тровят живота. Там също трябва реформа. НО И ТАМ НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ БЕЗ НАС. Стотици хиляди служители трябва да излязат от лоното на държавния чиновник и да отидат на пазара на труда. Трябва да се престане със субсидирането на държавни и общински предприятия. Да се ограничи всяка административна намеса в пазара и да се поставят монополите на тяхното място. Да се подкрепят малкия и среден бизнес, защото това е средата за развитието на демократични идеи и за просперираща икономика. Да се премахнат всички видове администриране на бизнес и да се престане с държавното влияние в образуването на цените.  НО И ТОВА НЯМА КАК ДА СТАНЕ БЕЗ НАС. РЕФОРМИ НЕ МОГАТ ДА СЕ ПРАВЯТ БЕЗ СУВЕРЕНА. НЕ МОЖЕ ТОЗИ, КОЙТО ПЛАЩА СМЕТКАТА, ДА СТОИ ОТСТРАНИ И ДА ГЛЕДА КАК ПОЛИТИЦИ, НЯКОИ ОТ КОИТО СА ОЩЕ ДЕЦА, СЕ ПРАВЯТ НА УМНИ И НАЧЕТЕНИ И СИ МИСЛЯТ, ЧЕ МОГАТ ДА ПРОКАРВАТ ШИБАНИТЕ СИ ИДЕИ, БЕЗ ДА ИМАТ НУЖДА ДА СЕ КОНСУЛТИРАТ С НАС. ТОГАВА И САМО ТОГАВА, РЕФОРМИТЕ ЩЕ ИМАТ НЯКАКЪВ ШАНС ЗА УСПЕХ.
Категория: Политика
Прочетен: 464 Коментари: 2 Гласове: 3
Определено мога да кажа, че ситуацията с българските пътища е много добра, но ако тези пътища ги имахме през 1980г. Сега вече не ни вършат много добра работа.


Не съм бил в Босна, но в останалите балкански държави пътищата са много по-добри от нашите, включително и в Албания, която до преди 10 години нямаше път до Тирана от македонска страна и пътувахме 80 километра само на първа и втора предавка по нещо като подобие на път, дори и чакъл нямаше като настилка. Сега имат по-добри пътища от нас и по-поддържани. Румънците също имаха по-лоши пътища от нас и те ни изпревариха. Сърби и македонци са с БВП на глава от населението малко по-нисък от нашия, но пътищата им са по-добри от нашите.
  1. Много малко пътища имаме, на които настилките да не са потрошени от тежките камиони. Или по-скоро от крадливите ремонти, които са извършвани на тях от страна на измислени фирми, нагласени от измислени политици и бюрократи.
  2. На няколко пъти съм се писал писма до Агенцията Пътища, за лошата хигиена около пътища в България, дори и тогава, когато са новопостроени. Обещават да свършат работата, все едно трябва някой да ги накара, че да я свършат. Сега се връщам от пътя Свиленград - Хасково - Пловдив. Целият е осеян с боклуци. Особено в района на с. Виница е отвратително - найлони, боклуци, изхвърлени около единствената чешма на пътя от Хасково до Пловдив.
  3. Тировете продължават да трошат пътищата ни, а пътните такси за тях са едни и същи. И въпреки, че всички знаят, че дясното платно за движение е най-натоварено и най-податливо за разбиване, не знам как ги правят тези ремонти и как се печелят тези търгове, но навсякъде в България дясното платно на пътищата е много по-разбито от другите платна. Ами вземете, че сложете повече материал бе, толкова ли е трудно да се осмисли. Не е необходимо човек да е инженер, за да разбере тези прости неща;
  4. По пътищата ни се движат много смръдльовци. Пушат като за световно. Преди повече от 25 години са ме спирали преди Велико Търново, за да направят проверка на изходните газове на автомобила ми. Сега никой не прави това. Вземете, че накарайте тези пунктове, където се извършва годишен преглед, да правят и такъв анализ и всеки, който си е купил някаква смръдлива коруба за 400 лева да вземе да си оправи колата или да я хвърли на боклука. Не сме длъжни да дишаме този отврат, само защото и Сульо и Пульо трябва да имат кола. На магистралата карах с 90 и изпреварих една Жигула. Вътре се возеше целият цигански катун от Столипиново. На задната седалка имаше един възрастен и 4 деца. Чудя се как тази коруба се движи изобщо по пътя. И какво излиза отзад... Време е наистина, да не се правим на социална държава и да спрем от движение всяко МПС, което изхвърля наднормено количество диоксид и разни други боклуци. Преди месец пътувах към Самоков и един микробус само дето не ме отрови. Затворих въздушните пътища към купето и пак прониква миризма вътре;
  5. Пътувах по първокласен път с ограничение от 90км/час. Движех се с 80-90. Изпреварих само едно МПС. На другите явно им пречех. Дори и автобуси ме изпреварваха и няколко ТИР-а. Явно е, че за такива пътища като Свиленград - Пловдив или Луковит - Русе или Дупница - Кулата, там, където е възможно, да се увеличи лимитът на максималната скорост поне на 100км/час, така че да "вкора" в закона голямата част от водачите, които карат с над 90км/час. Също е добре да се премахнат някои смешни ограничения от 40 и 50 км/час и да се направят примерно 60км/час. Така и така никой не ги спазва, а държавата няма добър механизъм за контрол. По-добре е да се повиши малко лимитът за ограничение на максималната скорост и да се завишат санкциите при нарушаването му. И отново любимата ми идея - да се монтират GPS на всеки автомобил и при нарушение глобата да ни идва автоматично на мейл, SMS, на поща или друг носител на информация. При две неплатени глоби, централнизираната система да изключва автоматично двигателя, когато е в покой и да отстрани от движение МПС-то, до заплащане на глобата. Ще спестим милиарди левове от застраховки и други разходи, повече от 600 човека няма да умрат през годината, а повече от 3000 няма да бъдат осакатени в катастрофи. Простичко е. Стига да има политици на място;
  6. АКО НЕ СИ ЛИНЕЙКА ИЛИ ПОЖАРНА, ЗА КАКВО ТИ Е ДА БЪРЗАШ?

    Много пъти съм си задавал този въпрос. Какво правим, след като стигнем с бързането си 10-15 или 30 минути по-рано от обикновеното? Нищо полезно. Бързаш, бързаш и накрая стигаш в къщи, влизаш вътре и се изтягаш на канапето пред телевизора. Голям праз, че си бързал. А понякога и не се стига с това бързане. Разбирам да транспортираме болен към болницата или отиваме да погасим пожар. Тогава наистина трябва да се бърза. Ама в други случаи не виждам смисъл. Да не би да ни чака Скарлет Йохансон в кревата или чанта с пари? Ако е така, можем да се замислим и да рискуваме в някаква степен. Но сигурен съм, че нито Скарлет ни чака, нито торба с пари. Затова по-кротко. Ще бъдем по-пестеливи и екологични, ще се кефим на българската природа и ще пристигнем живи у дома. Днес си направих експеримент - разликата между екологичното шофиране и шофирането тип "газ до дупка" е около 2,4 пъти в разхода на гориво. Да не говорим за свръхамортизацията на мотор, разходи за консумативи, гуми и т.н.
  7. Дупките - една от любимите ми теми. Както споменах в един от предишните ми постинги, преди няколко дни, автомобил на фирмата се натресе в дупка на една от отбивките на магистрала Тракия, в посока от Стара Загора към София, на около 25-тия километър след колелото на Стара Загора. Две нови гуми се скъсаха така, че първите двама вулканизатори казаха, че не могат да се направят. Погледнах Гугъл преди 2 години. Снимал е мястото, но дупка не се вижда. Изпращах кола от София с две гуми посред нощ, че да не спи служителят в колата вечерта на този студ. Една несвършена добре работа от строители и надзорници и се появява дупка, няколко години, след като е свършило строителството. Някой е откраднал от материала, както се случва в БГ и аз се набутах с разходи за логистика, загуба на време и ресурси, заради тази несвършена както трябва работа от държавата. Всеки водач се е тресвал поне веднъж месечно в някаква дупка, от която трудно се излиза. Някои са толкова дълбоки, че оставам с впечатлението, че ми падат пломбите на зъбите. Навсякъде има дупки в тази държава - и на пътищата и в бюджета и в държавната бюрокрация и в държавните институции и в портмонетата ни и в душите ни - навсякъде има дупки;
  8. И накрая за ченгетата. Не знам къде са тези хора, които се пенсионират в разцвета на силите си, но не ги виждам нито по пътищата, нито в кварталите по градовете, нито по селата. Просто ги няма. Стоят си в къщи и отчитат дейност оттам. Вчера гледах по телевизията, как полицията ни съветва, какво да правим по време на празниците, за да не станем жертва на обир. Да не сме се обаждали на никого, къде пътуваме и за колко време, да сме си купили яка врата със скъпа ключалка, да сме внимавали каква дограма слагаме на прозорците и вратите, защото имало възможност лесно да се отваря, да сме имали шпионка и да не сме оставяли ключа под изтривалката /кой за бога прави вече това?/. Толкова много приказки, вместо да си свършат работата, за която им даваме един куп пари. От всичко 57 хиляди служители на МВР, я има 1000 човека дежурни нощно време, а и ако има толкова хора на улиците, те спят в най-добрия случай в колите си или осигуряват чадър на някой разбойник, който има план да ограби поредния апартамент. С едно изречение - точат ни парите и ни заблуждават, че работят нещо полезно за обществото.


Категория: Политика
Прочетен: 233 Коментари: 0 Гласове: 1
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3214603
Постинги: 6916
Коментари: 4317
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Декември, 2014  >>
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031