Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3222264 Постинги: 6928 Коментари: 4323
Постинги в блога от 07.12.2015 г.
 Престанете с тази "независимост". Никога те не са били независими и в рамките на тази политическа система никога няма да станат независими.


ПЪК И ЗАЩО ТРЯБВА ДА СА НЕЗАВИСИМИ? ЗА ДА ПРАВЯТ ТОВА, КОЕТО СМЯТАТ ЗА ДОБРЕ? НЕ, НЯМА ДА СТАНЕ. ТЕ ТРЯБВА ДА ПРАВЯТ ТОВА, КОЕТО НИЕ, ИЗБИРАТЕЛИТЕ, СМЯТАМЕ ЗА ДОБРЕ. ТЕ ТРЯБВА ДА СЛУЖАТ НА НАС, А НЕ НИЕ НА ТЯХ.


ЗАТОВА КАЗВАМ, СЪДЪТ, ПРОКУРАТУРАТА, ПОЛИЦИЯТА И ТАЙНИТЕ СЛУЖБИ, ТРЯБВА ДА БЪДАТ ЗАВИСИМИ. ТРЯБВА ДА СТАНАТ МНОГО ЗАВИСИМИ. ЗАВИСИМИ ОТ НАС.


НИЕ ТРЯБВА ДА ИЗБИРАМЕ СЪДИИТЕ, ПРОКУРОРИТЕ, ШЕФОВЕТЕ НА ПОЛИЦИЯТА И ТЕЗИ НА ТАЙНИТЕ СЛУЖБИ. ТЕЗИ ХОРА ТРЯБВА ДА СЕ ОТЧИТАТ ПРЕД НАС, А НЕ ПРЕД РЪКОВОДИТЕЛИТЕ НА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПАРТИИИ ИЛИ ПРЕД ЛОБИСТИТЕ, НА КОИТО СЕГА СЛУЖАТ.


КОЛКО Е ПРОСТО И САМО ЕДИН ПРОСТ НАРОД НЕ МОЖЕ ИЛИ НЕ ИСКА ДА ГО РАЗБЕРЕ. КОГАТО ПРЯКО ИЗБИРАМЕ ТЕЗИ ХОРА И ГИ СВАЛЯМЕ, АКО НЕ СМЕ ДОВОЛНИ ОТ РАБОТАТА ИМ, ТОВА ОЗНАЧАВА, ЧЕ ТЕ ЩЕ БЪДАТ ЗАВИСИМИ ОТ НАС И ТОГАВА ТЕ ЩЕ СИ ВЪРШАТ ДОБРЕ РАБОТАТА.


СЕГАШНАТА СИСТЕМА Е ТАКА НАПРАВЕНА, ЧЕ ДОРИ И ДА ИМА НЯКАКВИ СВЯСТНИ ХОРА В ТЕЗИ ИНСТИТУЦИИ, В ТЯХ СЕ ПРОЯВЯВА ЛОШОТО, НАГАЖДАЧЕСТВОТО, ВРЪЗКАРСТВОТО И Т.Н., ВМЕСТО ПОЧИТАНЕТО НА ЗАКОНА И ВОЛЯТА НА ИЗБИРАТЕЛИТЕ. ТОВА ИСКАМ ДА СЕ ПРОМЕНИ. ТОГАВА ТАЗИ ДЪРЖАВА ЩЕ СЕ ОПРАВИ И НИКОЙ НЯМА ДА ИМА СМЕТКА ДА Я НАПУСКА, ЗАЩОТО БЪЛГАРИЯ ЩЕ БЪДЕ НАЙ-ДОБРОТО МЯСТО ЗА ЖИВЕЕНЕ В СВЕТА. КОГАТО СЕ ВЪЗСТАНОВИ СПРАВЕДЛИВОСТТА. ТОГАВА ЩЕ ДОЙДАТ И ПАРИТЕ И УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА ОТ ЖИВОТА.
Категория: Политика
Прочетен: 776 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 07.12.2015 12:33
 Като ви казвам, че живеем в безобразна държава, в която политиците и бюрократите ни прецакват кой как намери за добре и в същото това време ни прецакват и общинските и държавните и частните фирми. Всеки ни прецаква кой както може.


Нали правото казва, че законите са затова, за да тържествува справедливостта?


Не ни ли казваха, че законите трябва да гарантират съразмерността, като основен принцип за налагане на наказанията? Как е възможно за убийство на един пешеходец на пътя да се дават 10 години затвор, а за друг да се дават 5 години и то условно. Нима животът на единия е по-скъп от този на другия?


Същата тази несправедливост виждаме и в отношенията между общинската или държавна и аз вече не знам каква е, Софийска топлофикация, която за няколко лева дълг начислява 1000 лева задължения!!! Прехвърлила е топката на някакви адвокати, които да водят тези дела, естествено това са хора, свързани по един или друг начин с директорите на Топлофикация или до някой общински съветник от Голяма столична община и всичко това се превръща в машина за правене на пари, криейки се зад законовата определеност на тези взаимоотношения. Но къде остана принципът на съразмерността?

КАК Е ВЪЗМОЖНО ЗА ДЪЛГ ОТ 2 СТОТИНКИ ДА СЕ ИСКАТ 1000 ЛЕВА? ТОВА И МАФИЯТА НЕ ГО ПРАВИ. ТОВА Е 50 000 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТ ДЪЛГА. КАКВО БЕЗОБРАЗИЕ. АКО БЯХ НАРОДЕН ПРАТЕНИК, ОЩЕ ДНЕС ЩЯХ ДА ПРЕДЛОЖА ЗАКОНОВИ ПРОМЕНИ, ЗА ДА ПРЕСТАНЕ С ТАЗИ ПРЕСТЪПНА ПРАКТИКА. АКО БЯХ...

ДА, АМА НЕ СЪМ.
Категория: Политика
Прочетен: 246 Коментари: 0 Гласове: 0
 От две седмици се правя на пешеходец в София. Имаше публикации, че София не е проектиран като град за пешеходци и аз се впуснах в приключението да проверя, дали това е така.


Установи се, че е така в много голяма степен.


Какво означава да си пешеходец в София. Това означава, да можеш да отидеш пеша на работа, ако разстоянието е в рамките между 5 и 8 километра в едната посока. Тук говоря за тези, които нямат деца да оставят в детските градини и училища, а тези, които не са болни и могат да вървят и тези, които са преобладаващо работещи в офис. Става дума за стотици хиляди души в София, които работят по различните офиси и учреждения и които имат нужда от раздвижване. Става дума и за такива други професии, които не са администрация, но са сериозно обездвижени, поради естеството си на работа, като учителите, например.

Нека да кажа нещо и за километрите. Аз съм човек надхвърлил 50-тата си година. Имах проблеми да измина и километър пеша. Но с упоритост, стигнах до 20 километра на ден, разбира се като максимална стойност. Обикновено се включвам в границите на 10 километра пеша всеки ден. И това е от 2 седмици насам. Минах през мускулна треска на краката. Задникът ме болеше почти през цялото това време. Организмът ми се настрои по някакъв начин. Станах малко по-жизнен от преди. Не оставих автомобила напълно, защото ми служи, за да върша работата си, но го замених там, където мога да се придвижвам пеша.


Та да минем на въпроса. В София има две добри възможности за пешеходно придвижване в посока центъра и обратно. Първата е за живущите в района на парк хотел Москва и община Изток, ако живеят в района на руското посолство. Пътят влиза в Борисовата градина откъм тенис кортовете и минава през целия парк, та чак до стадион Васил Левски или до Орлов мост, в зависимост от избора.


Втората възможност е за живущите около Южния парк, които могат да използват парка за придвижване към центъра и обратно, като след това се прехвърлят в парка, който е между басейна Спартак и хотел Хилтън. След това по Моста на влюбените се стига до НДК и оттам по Витошка до административния център на града.


Нека да отбележа, че не се досещам за нито една друга възможност за оптимално пешеходно придвижване в посока към центъра на София. Ловният парк от зоологическата градина до старата телевизионна кула не става за тази цел. Маршрутът не е обозначен добре, настилката е по-скоро за туристически обувки, отколкото за обувки за градска среда. Няма подобаващо осветление, а съществуващите пътеки си вървят насам натам, без ясна визия къде искат да отидат.


Също трябва да се осигури и по-добър достъп на тези, които живеят в района зад Интерпред и Мусагеница.


Със сигурност, ако има добре поддържани и обозначени пешеходни маршрути, които влизат в по-малка степен в контакт с основните пътища, ще има и повече желаещи да ходят до центъра и да се връщат оттам пеша. Аз лично бих го направил.


Сега, за да избегна мръсния въздух, който е запазена марка за булевардите Симеоновско шосе, Драган Цанков и Черни връх, изминавам една част от разстоянието до центъра, използвайки градски транспорт или кола.
Движението по тротоарите на тези булеварси си е направи изпитание. Трябва да имате задължително маска, за да се предпазите в някаква степен от мръсния въздух. Да не говоря за това, ако се наложи по тези тротоари да се придвижи количка с малко дете. Някъде тротоарите направо си изчезват, а на други места или плочките са разбрицани или изобщо ги няма.


ТА ГОСПОЖО ФАНДЪКОВА, АЗ КАТО ЗАКЛЕТ АВТОМОБИЛИСТ И КАТО БЪДЕЩ ПЕШЕХОДЕЦ В ГРАДСКИ УСЛОВИЯ,  ВИ ПРЕПОРЪЧВАМ, ДА ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА ТОВА МОЕ ПРЕДЛОЖЕНИЕ - ДА СЕ ПРОЕКТИРАТ И ИЗПЪЛНЯТ ПЕШЕХОДНИ МАРШРУТИ, КОИТО ДА ОБЕЗПЕЧАТ ЕДНА ДОБРА СРЕДА ЗА ПРИДВИЖВАНЕ НА ПЕШЕХОДЦИ ОТ КВАРТАЛИТЕ НА СОФИЯ КЪМ ЦЕНТЪРА. ЕСТЕСТВЕНО НЕ СТАВА ДУМА ДА ИМА ТАКЪВ МАРШРУТ ОТ ОБЕЛЯ ДО ЦЕНТЪРА ИЛИ ОТ КАЗИЧЕНЕ ДО ЦЕНТЪРА, НО ПОНЕ В РАМКИТЕ НА 5-6 КИЛОМЕТРА ОТ ЦЕНТЪРА ЩЕ БЪДЕ ДОБРА ИДЕЯ ДА СЕ ОБЕЗПЕЧАТ ТАКИВА МАРШРУТИ. ТАЗИ ИДЕЯ ЩЕ Е ТРУДНО ДА СЕ ОСЪЩЕСТВИ В СЕВЕРНА И ЗАПАДНА ПОСОКА ОТ ЦЕНТЪРА НА СТОЛИЦАТА, НО В ПОСОКА ИЗТОК И ЮГ ТОВА МОЖЕ ДА СТАНЕ С МИНИМАЛНИ СРЕДСТВА, ИЗПОЛЗВАЙКИ ИНФРАСТРУКТУРАТА НА СЕГА СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ПАРКОВИ ЗОНИ В ТАЗИ ЧАСТ НА СТОЛИЦАТА, КАТО СЕ ПОДОБРЯТ ПЕШЕХОДНИТЕ АЛЕИ - ОБОЗНАЧАВАНЕ, АСФАЛТИРАНЕ, ОСВЕТЛЕНИЕ И Т.Н.

С извинение, проектираните паркове като Борисовата градина и в по-голяма степен, Ловния парк, са така направени, че не "кореспондират" помежду си. Всеки е направен сам за себе си и пътеките са направени "едно към гьотьоре" или "едно към кесим", както ви е удобно го разбирайте. Направихте един добър подлез, който свързва Ловния парк с Горни Лозенец, минавайки под бул. Вапцаров, но този пешеходен маршрут както започва от нищото, така и свършва в нищото. Не се знае откъде идва и къде отива и обикновено ако все пак някой мине оттам, продължава да върви по тротоарите на бул. Вапцаров, което не е добра идея, вместо да се направи проход и да се обозначи пътека в посока центъра и околните квартали.


Тази архитектурна вакханалия на парковото строителство е показателен израз на българската неподредена душа. И икономиката ни е такава и администрацията и политиката. Всичко е една бъркотия. Но все отнякъде трябва да се започне. Предлагам ви нещо простичко, което няма да струва почти нищо на столична община, но ефектите ще бъдат значителни. Направете пешеходни алеи, за да могат хората да имат такава възможност - хем да ходят на фитнес и в същото време да ходят или да се връщат от работа - с един куршум два заека. Ще бъдам по-здрави и градът ще е по-малко натоварен с автомобили.


И още една идея, която някой може да нарече глупава, а друг може да я определи като революционна. Защо да не се предвиди по 1 метър пешеходна пътека отстрани на линията на метрото, когато се проектира новото метро. От всяка страна по 1 метър. И да се направи пешеходна пътека. Това разстояние и сега го има, така че не се налага да се копае по-голяма "дупка" за да мине метрото. Трябва само да се направи съответното съоръжение, което да предпазва пешеходците от метрото - и като шум и като физическо съприкосновение. Долу няма замърсяване от изгаряне на гориво, а в зимно време ще бъде удобно за "пешачене", защото ще е независимо от атмосферните условия навън - дъжд, сняг, вятър и т.н.
Категория: Политика
Прочетен: 193 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 07.12.2015 11:53
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3222264
Постинги: 6928
Коментари: 4323
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Декември, 2015  >>
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031