Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3196600 Постинги: 6870 Коментари: 4298
Постинги в блога от 19.03.2019 г.
 https://www.24chasa.bg/novini/article/7354129


Каква новина!!! Каква велика новина!!! Когато пенсионерите очакват увеличение на пенсиите, премиерът се изтъпанчва и казва, че няма да се намаляват пенсиите. Утре могат да кажат, че пенсионерите няма да получат увеличение на пенсиите, но те трябва да бъдат щастливи, защото няма да бъдат разпъвани на кръст. Демек, трябва да са благодарни, че няма да им се случи нещо по-лошо. ТОВА СА ТИПИЧНИТЕ ЧЕНГЕДЖИЙСКИ НОМЕРА. 
Категория: Политика
Прочетен: 176 Коментари: 0 Гласове: 2
 1. Получаваш право да строиш корниз 7,5 метра. Накрая излиза сграда с височина от 30 метра, защото тарикатите строители се възползват от тъпото законодателство, а чиновниците в общините и тези в централната администрация нехаят. Всички виждат какво се случва и никой не си мърда гъза да поправи нещата.
2. Получаваш право в сграда да има 16 апартамента с 16 гаража. В процеса на допълнително проектиране и строителство, апартаментите стават 32, правейки от всеки голям апартамент, два по-малки. В крайна сметка, се получава хаос. Хората си купуват малки апартаменти и пристигат с по две голи от всички краища на държавата. Няма лошо, че идват отвсякъде. И аз идвам от някъде. Не съм софиянец.  Хората не са виновни. Някой в общината е проспал цялата тази далавера, но никой не носи отговорност за автомобилния хаос, който се създава в района, благодарение на това проспиване.
3. Получава разрешение за строителство на ателиета, а не на апартаменти. Ателиетата няма нужда да бъдат обезпечени с паркоместа или гаражи. Такава била нормативната база. Да, ама в ателиетата живеят хора, които също идват отнякъде с по две коли. Не само, че нямат осигурени паркоместа, но  и след това заемат две места на оскъдната и без това за паркиране улица. Всички знаят, че така се прави. Проблемът не е само в София. Ходих в Бургас и се интересувах, защо в един квартал като Пенчо Славейков има такъв проблем с паркирането. Ами социалистите преди 35 години са направили едни грамадни блокове, но места за паркиране никой не е предвидил. Както и да е. Сега продължават да застрояват малкото останали парцели, но ги застрояват с ателиета. Така няма нужда строителя да осигурява парко места. Това е положението. Всичко го знаят - от кмета, до главния архитект или министъра на регионалното развитие и благоустройството. Всички знаят за този проблем и продължават да издават разрешителни за ателиета. 
4. Вижте качеството на строителството. Такъв боклук се строи в последните години в София, че няма повече накъде. Изключение правят такива фирми като Аргус и Чепишев, но те са изключение. Навсякъде мазилките започват да се рушат още от първите години на живот на жилищните постройки. Навсякъде в мазетата има вода. Бях изумен, когато видях в една кооперация, как строителят е построил долу в мазетата....река. Наистина река. Вместо да отведе подпочвените води, той е взел по-евтиното решение, разбира се, а този, който се прекара и си купи там апартамент, той да му бере гайлето. Кой е този надзорник, който е приел обекта и е издал акт за ползването му? Такова безхаберие е в тази държава.
5. Дават разрешителни за строеж, а наоколо кал. Газиш в кал не само по време на строителството, но и години след това. Влизаш в кооперацията с обувки, оцапани с кал. Абе не е за разправяне. И както трудно се намира обслужващ персонал, който да чисти блоковете, сами разбирате...Много пъти съм давал за пример държави, където, за да получиш разрешение за строителство, първо общината трябва да осигури необходимата инфраструктура за това - асфалтов път, вода, ток, газ. Това го видях с очите си в Мадрид. Вероятно да, по-скъпо е, но по-евтино ли ни излиза, като трябва да газим калта? А за скъпотията да не прекаляваме. Строителите докарват апартаментите до продажба, като цената им излиза около 350 евро на квадрат, а ги продават в София на три пъти по-висока цена. Така че има откъде да се вземат пари за инфраструктура. Ако пък се опитат да натоварят крайната цена с тези разходи, тя също има някакъв предел, който зависи от готовността на купувачите да плащат. Но няма как, в европейска столица като София, цените на новите апартаменти в кварталите извън центъра, да са два пъти по-евтини от тези в Белград, например. Ама там няма кал. Нали разбирате разликата. В Белград не съм минал през една окалена улица, за да стигна до жилищна сграда, а вярвайте ми, имам доста километра навъртени там.
6. Дават разрешителни за стоеж да жилища, а в квартал от няколко квадратни километра - това е зоната под южната дъга на София, никъде няма нито една обществена ясла, детска градина или училище. Това на какво прилича. След това имало автомобилно задръстване. Ами хората си купуват коли и обикалят из София, за да откарат децата си на детска градина или училище!!!
7. Сградите се строят без елементарни изисквания за екология. На колко новостроящи се сгради в София сте видели, да бъдат обезпечени със соларни инсталации? Колко сгради сте видели проектантите да са помислили къде да се поставят климатиците? Отвсякъде висят някакви маркучи като черва. Никаква естетика. 
8. Да сте видели нова сграда с изрядно направена изолация? Или поне да няма съществени забележки.
9. За тарикатлъците по неплащането на разходите за общите части, за постоянното пазарене и отказ от участие във възстановяването на части от сградата, покрива и т.н. изобщо да не повдигам на въпрос. И става дума за дребни суми. Пари за цигари, алкохол, кафе и какви ли не глупости ще намерят, ама за плащане за поддръжка на сградата не искат да намерят. И няма сила, която да ги накара да плащат. Централната държава просто не работи на такова ниво, а да тръгнеш да се занимаваш и да търсиш законния ред, минавайки през толкова процедури, харчене на пари и време, просто не си струва и я караш докъдето можеш, пък след това да става каквото ще.
10. За боклуците, които ни заобикалят и за нежеланието да участваме в създаването на по-добра околна среда също да не отварям дума. Отговорността в някаква степен за българина свършва на прага на апартамента му. Другото не го интересува и не му пука. На събранията на кооперациите, в които съм живял, ако се съберат и 20 % от собствениците, ще е цяло събитие. Просто не им пука и това е.
11. А иначе устите ни са големи. Нямат затваряне. Всичко знаем и всичко можем. Само че нищо не правим. така сме устроени. Тарикати. Дребни тарикати. Самопрецакващи се тарикати. Има толкова още примери, които мога да дам и то само в областта на строителството и управлението на общите части на сградите. А за другите сфери на живота? За сменените части на автомобила, без да има нужда? За надписаните лекарства, от които няма нужда! За измисленото от докторите лечение, от което наистина няма нужда! За разтакаването по администрациите и бюрократичните изгъзици, с които е пълен животът ни! А нефункциониращата държавна и общинска машина, която трови живота ни! Всичко това са тарикатлъци, оправдания, мрънкания, тъпчене на едно място. Много сме объркани ние, българите. Много.

Категория: Политика
Прочетен: 532 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 22.03.2019 09:43
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3196600
Постинги: 6870
Коментари: 4298
Гласове: 2399
Архив
Календар
«  Март, 2019  >>
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031