Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 1447577 Постинги: 3471 Коментари: 2762
Постинги в блога от Май, 2017 г.
2  >  >>
 Мой служител е извикан от съда за някакво дело. Всякакви опити да разбере за какво дело са го викали са безрезултатни за него.

Отива той в уречения час и нищо не разбира от това дело.

Разпитва и други, които са призовани, дали знаят защо са тук. Един от тях му отговаря - "Грам хабер си нямам, за какво ме викат".


Коментарите оставам за вас.








Категория: Политика
Прочетен: 46 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 18.06 18:43
Разбира се, има голяма доза ирония в заглавието. Тази сфера на дейност в България, както много други, също е прекалено регулирана и в същото време - недостатъчно регулирана. Резултатът е както навсякъде - въртят се едни огромни пари, а информацията от одиторските доклади не става за нищо.



Спомням си времето, когато в България фалираха 16 банки. Тези банки бяха одитирани от известни имена и фирми. Никоя от тези фирми не беше лишена от правото да извършва одити, заради нагласени одиторски доклади, което само потвърждава правилото за формалността на задачата - машината за пари работи, а информацията за обществеността и инвеститорите - голяма работа, ако е пълен булшит.


Когато един инвеститор иска да купи едно предприятие, да не си мислите, че чете доклада на одиторите. Той знае, че докладът е проформа и е заради изискването на закона. Той знае, че докладът не струва и си назначава сам одит, който да му даде информация, какво се случва в проверяваната фирма. Оттук изводът:


Единственият истински одит е този, който съответният инвеститор назначава, за да разбере дали си струва да даде еди колко си пари за тази фирма или не.


 Ако предположим, че такива одити се извършват в не-повече от 1-2% от българските фирми, които подлежат на задължителен годишен одит по закона, значи останалите 98-99% одити на фирми са загуба на време, ресурс и най-важното, мъгла в очите на обществеността, ако иска да разбере, какво аджеба се случва в една фирма.

Витиеватите слова, с които започва всеки един доклад за одит на фирма е потвърждение за това, което казвам. Все едно, че различните одиторски фирми преписват едни и същи стандартни фрази, с които се опитват и успяват, да снемат всякаква отговорност от себе си, ако се случи нещо лошо с фирмата.


За да формираш едно одиторско предприятие е необходимо 3/4 от управителното тяло трябва да са регистрирани от Института за дипломирани експерт-счетоводители. одитори.  Това означава, че управителното тяло на една такава фирма не може да бъде по-малко от 4 души, от които 3-ма трябва да са одитори. Получаването на сертификат от Института също е доста дискутирана тема, като съмненията за корупционни практики варират в размер на 5 цифрени суми, за да се получи сертификат. Така се формират затворени професии, една от която е професията на експерт-счетоводителя. Определи ли са си долна граница и по такъв начин показват среден пръст на конкуренцията, като обективна среда за работа в една пазарна икономика. Но кой ти гледа обективизма!!! Важното е да се докопат до парите и то по законен начин. Удобна формулировка нали? Задавам въпроса, защо няма хиляди и хиляди експерт-счетоводители? Защо умишлено, без да може да се докаже естествено, се ограничава техния брой? За да имат повече работа и повече лапане. Ето затова. Как хубавичко със законови средства и методи са си направили една ЗАТВОРЕНА ПРОФЕСИЯ, която от една страна им носи страхотни доходи, а от друга страна - НИКАКВА ОТГОВОРНОСТ.


И какво излиза - няма обективни критерии, затова, кой може да стане експерт-счетоводител. Няма обективни критарии, на които трябва да отговаря една одиторска фирма. Няма обективни критерии затова, на фирма или на одитор да се отнема правото за практикуване на тази професия или дейност.


Какво трябва да се случи, за да може един експерт-счетоводител и една одиторска фирма, да загубят право да практикуват тази дейност? НА ПРАКТИКА В БЪЛГАРИЯ - НИЩО. КОТЕРИЙНОСТТА, БАДЖАНАЩИНАТА, ВРЪЗКАРСТВОТО, ПОЛИТИКАНСТВАНЕТО, УРЕЖДАНЕТО И НАГЛАСЯНЕТО ПРОЦЪФТЯВАТ. Когато Енрон фалира в САЩ, съответните институции отнеха лиценза на Артур Андерсън, защото тази фирма беше одиторът, който не само, че скри от обществеността информация за истинското състояние на компанията, но се доказа, че съзнателно е ликлидирала доказателства, която я уличават в съучастничество.

Какво стана след фалита на КТБ? НИЩО. Какво се случи с КПМГ, които бяха одитори на КТБ. НИЩО. Това е България - ЕДНО ГОЛЯМО НИЩО.


Сега си спомням за одитори, които бяха одитирали банки, без да споделят в докладите си мислене, че има проблеми и след това банките фалираха. За награда им дадоха големи постове в държавната администрация. Това е България - едно голямо НИЩО.



Какво да се направи. Трябва да има обществена институция, която да хване за гушата ОДИТОРСКАТА МАФИЯ. Тази институция трява да се ръководи от Председател и двама заместници, които да се избират пряко от Суверена и да се отчитат пряко на Суверена всеки месец. Иначе няма да се оправим.


Категория: Политика
Прочетен: 74 Коментари: 0 Гласове: 1
България е на 46-то място по икономическа свобода.


Македония е на 32-ро място по икономическа свобода.


Косово е едно място преди нас - 45-то място.

За тези, които не са много добри в тази материя, ще кажа, че колкото по-дълги години една държава поддържа много добри показатели за икономическа свобода, толкова е по-голяма вероятността по-бързо да се стигне до икономически възход, който да класира страната сред най-развитите държави на света. Така например, може Македония в момента да "прави" по-нисък БВП на глава от населението на България, но в дългосрочна перспектива, ако се задържи тази разлика във възможностите за правене на бизнес, тя няма как да не доведе до сравнително по-бърз растеж в Македония, спрямо България.




Защо политически нестабилната Македония е по-добро място за правене на бизнес от България? Защо правителството на Македония, въпреки цялата контроверзност на неговото съществуване, политически натиск върху опонентите си, включително физическа разправа, юридическа разправа и т.н., та защо тази държава бележи за последните 10 години по-голям напредък от България?


Ето някои факти за Македония за последните 10 години:
  1. Правителството осъществява инвестиционна програма за близо милиард евро за преустройство на центъра на столицата - Скопие, пари, които биха могли да допринесат за икономическия растеж на страната по-добре, ако бяха инвестирани да кажем по-умно - например в инфраструктурата
  2. Но като гледам какво става в държавата, тя е една строителна площадка, въпреки разсипията на обществен ресурс, съсредоточен в центъра на Скопие - магистралата от Скопие към Охрид се строи, магистралата от Демир Капия до връзката с магистралата към Гевгелия вече е изградена - 23 километра в много тежък терен с множество виадукти и два големи тунела. Строи се и магистралата от Скопие към Щип. Разшири се трасето от Велес към Щип. Планира се високоскоростен път от Градско към Прилеп и от Струга към албанската граница. Направи се магистралата от Куманово до сръбската граница. Да не споменавам по-малките пътища, които са проектирани или са в процес на реконструкция. Да не ви споменавам строителството на спортни площадки и зали по градове и села, въпреки, че страната няма тази подкрепа, която ние имаме от Съюза в това направление. Спортната зала в Скопие беше построена преди Бойко да направи зала Арена в София. Още с влизането в малкото градче Крива Паланка, веднага след българската граница в посока Скопие, може да се види новата спортна зала на градчето и обекти, на които гражданите мога да спортуват. Много пъти съм казвал, че обектите за свободен достъп в жилищни райони, каквито правителството направи в градовете, лично на мен ми липсват в София. Тук такива съоръжения нямаме и се принуждаваме да ходим в дворовете на училищата, за да поиграем баскет, примерно.
  3. Тези промени, които наблюдавам там са и в областта на подобряване на административното обслужване. Обслужването на едно гише там е отдавна. Дори имат програма, наречена "Няма грешна врата", която има задача да упъти гражданите, които искат някаква услуга от държавата и са почукали на грешната врата. Администрацията е длъжна да ги упъти в правилната посока.

И ето моят въпрос - въпреки простотиите, които се правят там - и политически и в областта на неразумното, направо престъпно харчене на обществен ресурс, македонските реформи са забележителни. Какво да кажем ние. Ако македонците правят всичко това, въпреки както казах, простотиите на правителството си, как ние не можем дори и да се доближим до техните успехи? И защо? Значи македонските простотии са незначителни спрямо нашите, българските простотии, за да успеят въпреки това да ни надминат. Светът е състезание. И не само със себе си, но предимно с другите. Явно другите ни надминават, а типичните балкански страсти и мръсотийки, които си правим един друг и на правителствено и на лично ниво, ни докарват дотам, че да сме постоянно лошият пример на Европа. След като дори и Косово се класира на по-предно място от нас!!! Какво друго ни остава? Босна и Молдова са след нас. Хвала богу.
Категория: Политика
Прочетен: 58 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 01.06 19:39
 Как виждам идеалната държава?
  1. Харчовете на държавата са в границата до 15% от БВП на страната. Най-близко до тази граница са Хонг Конг и Тайван - едни от най-технологичните и богати страни на света. Харчовете на нашата държава представляват 40% от БВП - тук не включват парите от общата консолидирана финансова сметка - около 36 милиарда лева, при БВП от 90 млрд. Тоест, ако се приеме политиката на Хонг Конг и Тайван, нашата държава трябва да се ограничи до не повече от 20 млрд. лева консолидирана сметка и около 5-6 милиарда лева държавен бюджет, при сегашно ниво от 19 млрд.;
  2. Държавата не трябва да има заеми, освен за текущото обслужване на плащанията си, във връзка с несъвпадението на падежната структура на данъците и потребностите на държавата да харчи пари по месеци. Най-близко до това състояние е Хонг Конг, където държавата има дълг в размер на 0,1% от БВП;
  3. Държавата не се ангажира с плащания на заплати, освен ако не става дума за чиновници и политици, които управляват страната, пишат законите и следят за спазването им, както и тези, които отговарят за националната сигурност. Държавата не трябва да предлага услуги, които могат да се предложат от частни лица - социално осигуряване, здравеопазване и други. Единствената обществена услуга, която трябва да бъде заплащана от държавата, това е образованието до степен на основно образование, а така също и стипендии за отличен успех за тези, които учат по-високо образование от основно.
  4. Държавата поема всички разходи по отглеждането и възпитанието на децата до навършване на 16 годишна възраст.
  5. Държавата заплаща строителството на инфраструктурата от обществена значимост.
  6. Бюджетът никога не е дефицитен, а тъкмо обратното - трябва да е в излишък. Бюджетът на Южна Корея е на излишък, който излишък е по-голям от целия наш бюджет за 1 години. И след това се чудим, защо там икономиката върви. Така корейската държава плаща заплати на 5% от заетите лица, а нашата държава плаща заплати на 27% от заетите лица.
  7. Всеки сам е отговорен за социалното си обезпечаване и здравно осигуряване, след навършване на определена възраст. Никой не е задължен да издържа насилствено трети лица, различни от собствените деца и родители.

Трябва много да внимаваме при оценката на финансовата, правната и пазарната ситуация на всяка една страна и тяхното значение за общоикономическото й развитие, защото държави като Конко /Киншаса/ и Туркменистан са отлично представени в раздел "Разходи на държавата спрямо БВП" и "Държавен дълг спрямо БВП", като в същото време, Конго има БВП на глава от населението 1000 долара, а Туркменистан - 17 пъти повече. Оценката винаги трябва да се гледа комплексно и класифицирайки изискванията си във финансовата област, да не забравяме и другите важни области за формиране на успешна държава - правов ред, сигурност и защита на собствеността, умереност на регулациите и работещи държавни институции, развити финансови и стокови пазари.

Категория: Политика
Прочетен: 147 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 01.06 19:29
 СТРАХЪТ, страхът е в основатана българския живот. В основата на икономиката ни, на социалните ни взаимоотношения, в морала и в разбиранията за живота изобщо.


Ако се върнем назад в историята, преди хиляди години и се запитаме, кое е онова нещо, което е карало един човек да прави неща в полза на друг човек, въпреки желанията му, ще видим, че това е заради страха. Робът е работил заради страха за живота си. Той е бил стока, купена от господаря, който е имал право да го продаде или да го лиши от живот. Неговото право на съществуване е било само икономически измерено, заради стойността му като стока, а не заради качеството му на човек. Владелецът е трябвало да се грижи за него, защото той е струвал пари и му е вършел работа. Иначе не би го направил.


В един момент обаче, срахът е отстъпил на съпротивата, която се появява в различна форма. Има случаи, в които робът е забравял инстинктите си за самосъхранения и е поискал друг живот. Ако Римската империя е могла да направи поземлена реформа и да предостави граждански права на всички свои граждани, да притежават земята, която обработват, те със сигурност са щели да бъдат по-производителни и по-отдадени на идеята за нейната защита и за защита на държавата. Ама как да накараш хиляди и хиляди дембели, изнежени от правото си да бъдат господари и които за нищо друго не са ставали - нито за военачалници, нито за войници, нито за работници. И така империята се е разпаднала, загубила жизнените сокове, заради мързела и инфантилността на класата на собствениците.

Цялата човешка история след това е история на насилие СТРАХ и войни. 

Кога в едно общество се загнездва страха? Когато една група хора реши да печели от него. Когато една група хора, реши да отнеме правата на друга група хора. Когато една група хора, определи на друга група хора, че те имат задължения, но нямат права.


Това се е случвало винаги в историята, случва се и сега. Само формата малко се е променила. Мога да дам пример с една жена, която е зле гримирана и същата жена, която е добре "направена". Разликите са съществени, поне визуално, НО СТАВА ДУМА ЗА ЕДНА И СЪЩА ЖЕНА. Така е и сега. Сега страхът също е водещ в нашия живот. Ненапразно, народът е измислил приказките "Страх лозе пази" и "Наведена главица, сабя не я сече". Само че гримът, който се използва в нашия политически, икономически и социален живот е много усъвършенстван. Иначе сме си все същите роби, наследници на онези, от Римската империя. НАКАРАЛИ СА НИ ДА МИСЛИМ, ЧЕ ИМАМЕ ПРАВА. НАКАРАЛИ СА НИ И НИЕ СМЕ ПОВЯРВАЛИ. ПОВЯРВАЛИ СМЕ, ЗАЩОТО СМЕ ОТКАЗАЛИ ДА МИСЛИМ. Отказали сме, защото сме разрешили на природното ни любопитство, което би трябвало да го има във всеки един нормален човек и жаждата за ПОЗНАНИЯ, да бъдат заменени с нищо и никому ненужни ЗНАНИЯ.

Така се формира политиката на НЕСИГУРНАТА СИГУРНОСТ. Но ние си знаем, че става дума за СИГУРНА НЕСИГУРНОСТ, от която се печели. Но не печелим ние, обикновените граждани, а тези, които прибират пари от нас, заради страха ни. Страх от всичко - от това, какво ще ни се случи днес, утре или в следващите дни. Страхът прави пари. Плащаме за услуги, които не виждаме смисъл да имаме, но въпреки това плащаме. Купуваме неща, от които нямаме нужда. Живеем живот, като че ли не нашият, а някакъв чужд. Ставаме членове на една или друга организация или сме си индивидуални бунтовници, без да разбираме защо. Някои рискуват най-важното нещо, което притежават - живота си, защото са позволили на други да им бъркат в мозъка. Губим пътя и заораваме в тресавището.


Време е да престанем да се държим като  чужденци в собствената ни държава. Та то арабите имат по-голямо самочувствие от нас, въпреки че живеят незаконно на нашата територия и в нашата държава. Стоп, какво казах? НАШАТА? Всъщност държавата наша ли е? СТРАХЛИВИТЕ ХОРА НЕ ЗАСЛУЖАВАТ ДА ИМАТ ДЪРЖАВА. Страхливите хора заслужават да живеят в обстановка на НЕСИГУРНА СИГУРНОСТ или СИГУРНА НЕСИГУРНОСТ. Страхливите и тъпите и смотаните. Тогава става страшно. Хем страхлив, хем тъп, хем смонат. Тогава ни остава само да кажем "Боже, пази България", защото явно ние не можем да я опазим. 
Категория: Политика
Прочетен: 50 Коментари: 0 Гласове: 2
 Ето какви цели си е поставило министерството: 

"Постигане на по-добро здраве за гражданите чрез интегрирана профилактика, ранна диагностика и ефективно лечение на заболяванията и уврежданията сред:
  • Децата от 0-1 годишна възраст с цел снижаване на смъртността с 20%  за 10 годишен период (до 6.8 на 1000 живородени деца през 2020); 
  • Децата от 1-9 годишна възраст с цел снижаване на смъртността с 20%  за 10 годишен период (до 0.24 на 1000 през 2020 г.); 
  • Подрастващите и младите хора от 10-19 годишна възраст с цел снижаване на смъртността с 20%  за 10 годишен период (до 0.32 на 1000 рез 2020 г.);
  • Лицата в икономически активните групи от 20-65 годишна възраст с цел повишаване на работоспособността и снижаване на смъртността с 20%  за 10 годишен период (до 4,19 на 1000 през 2020 г.);
  • Възрастните хора над 65 години с цел увеличаване с 20 % на средната продължителност на предстоящият живот на хората след навършване на 65 годишна възраст (до 15,6 години през 2020г.)."
Източник: https://www.mh.government.bg/bg/politiki/upravlenski-tseli-i-prioriteti/


Чудесни цели - по-добро здраве - "интегрирана профилактика" "ранна диагностика", "ефективно лечение".

Първо нека да видим, какво е направено дотук и каква е ситуацията:
  1. Ако има здравна реформа, тя е правена за докторите и за собствениците на здравни заведения, а не за пациентите. Въпреки това, няма доволни доктори и няма доволни пациенти. Колкото повече пари се налива в тази система, а те към момента са над 6 милиарда лева годишно, толкова недоволните стават все повече;
  2. Къде в тези цели е пациентът - значи друг трябва да мисли за нашето здраве, чрез "интегрирана профилактика", "ранна диагностика" и "ефективно лечение". А ние какво ще правим през това време? Ще си го клатим налява и надясно? Къде е образователната страна на медицината? Докторите последно, имат ли сметка ние да разбираме малко от медицина или нямат? Страхуват ли се, че ако много много ни "светват" на тази тема, ще вземем да минем и без тяхи  ще трябва да си търсят друга работа?
  3. Така и не успях да намера ОТЧЕТ ЗА ИЗПЪЛНЕНОТО ДОСЕГА. НЕКА ДА КАЖАТ, СЛЕД КАТО РАННАТА ДИАГНОСТИКА И ИНТЕГРИРАНАТА ПРОФИЛАКТИКА СА ТОЛКОВА ВАЖНИ, НЕКА ДА КАЖАТ КАКВО СА НАПРАВИЛИ В ТЕЗИ ДВЕ ПОСОКИ, КОЛКО ПАРИ СА ВЛОЖЕНИ, КАТО ПРОЦЕНТ ОТ ВСИЧКИ РАЗХОДИ ЗА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И КАКЪВ Е ЕФЕКТЪТ? ПО-ЗДРАВО ЛИ СТАНА НАСЛЕНИЕТО? ПО-ДЪЛГО ЛИ ЗАПОЧНА ДА ЖИВЕЕ? НАМАЛЯХА ЛИ БОЛЕСТИТЕ? ПО-МАЛКО ХОРА ЛИ ВЕЧЕ УМИРАТ ОТ ВЪТРЕШНО-БОЛНИЧНИ ИНФЕКЦИИ?
ЗА БОГА УВАЖАЕМИ ДОКТОРИ И ПОЛИТИЦИ, КОИТО СЕ ЗАНИМАВАТ С ТОЗИ БИЗНЕС - КАКВИ СА КРИТЕРИИТЕ ЗА ДОБРО ЗДРАВЕ И КАК СЕ ПОСТИГАТ? КАЖЕТЕ НАЙ-ПОСЛЕ ТОВА НАЙ-ВАЖНО ЗА ВСИЧКИ НАС ОПРЕДЕЛЕНИЕ.

Как си мислите, че в 2020г., българинът ще живее 80 години средно, както вие предвиждате? На какво основание мислите, че това ще се осъществи, след като сега живеем средно около 76 години, а ни остават още само 3 години до 2020г.!!! На чудо ли се надявате? Знаете ли кои в кои държави и при какви условия достигат средна продължителност на живота от 80 години?

КАЖЕТЕ В КАКВА СТЕПЕН ОТГОВОРНОСТТА ЗА ЗДРАВЕТО СЕ НОСИ ОТ ПАЦИЕНТА И ДО КАКВА СТЕПЕН ОТ ДОКТОРА? КАЖЕТЕ ИМА ЛИ И ДРУГ НАЧИН ЗА ПОДДЪРЖАНЕ НА ЛЕЧЕНИЕ, ОСВЕН ОНЗИ, КОЙТО НИ ПОКАЗВАТЕ - ПЪТЯ КЪМ АПТЕКИТЕ ЗА ХИМИКАЛИ? ЗАПИШЕТЕ В ЕДИН ПОНЕ ДОКУМЕНТ, КОЛКО ПРОЦЕНТА ОТ ЗАПИСАНИТЕ ПРИ ОБЩОПРАКТИКУВАЩИТЕ ЛЕКАРИ ПАЦИЕНТИ, КОЛКО ПРОЦЕНТА ОТ ТЯХ ТРЯБВА ДА СА В ИДЕАЛНО ЗДРАВЕ, В ДОБРО ЗДРАВЕ, В НЕДОБРО ЗДРАВЕ ИЛИ В ЛОШО ЗДРАВЕ! ЗА ИЗЛЕКУВАН ПАЦИЕНТ ЛИ ЩЕ ПЛАЩАТЕ ИЛИ ЗА ПОДТИСНАТИ СИМПТОМИ НА ЗАБОЛЯВАНЕТО? ЗА ЗДРАВИ ПАЦИЕНТИ ЛИ ЩЕ ПЛАЩАТЕ НА ДОКТОРИТЕ ИЛИ ЗА ПРИЕТИ И "ОБСЛУЖЕНИ" ПАЦИЕНТИ? ТОВА СА ВЪПРОСИТЕ, НА КОИТО ТРЯБА ДА ОТГОВАРЯТЕ. А ИНАЧЕ САЙТЪТ НА МИНИСТЕРСТВОТО Е ПЪЛЕН С ЕДИН КУП ИЗЛИШНА ИНФОРМАЦИЯ, ОТ КОЯТО НИТО ЩЕ СТАНЕМ ПО-ЗДРАВИ, НИТО ПО-ЩАСТЛИВИ.





Категория: Политика
Прочетен: 101 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 22.05 16:42
 За да се докопаш до такива програми, трябва да бъдеш консултиран от фирми на "нашите" хора. Ако се опиташ да се справиш сам - загубен си. Все има нещо, което няма да знаеш и е скрито от теб. Без човек отвътре - не става. Ако се опиташ да получиш някаква допълнителна информация от съответното ведомство, което се опитахме да направим за пореден път тази сутрин, ти казват, че законът не го позволява.


Параграф 22. Опитът ни е от "Програмата за развитие на селските райони" и "Програма за иновации и конкурентноспособност". Загубихме си една седмица в простотии. За пореден път ще махна с ръка и ще им тегля една майна.


Категория: Политика
Прочетен: 61 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 20.05 01:30
 Както всички знаем, има Комисия за защита на потребителите. В голяма степен работата на тази комисия се върши от от Омбудсмана. В общинските съвети също има служители, които дублират работата на комисията.


В нашата страна, както всички знаят, защитата на правата на граждани и фирми не е на добро ниво. От една страна стоят държавните институции, а от другата страна - отделната личност или фирма. Държавата има целият инструментариум да вкара в проблеми всяка една личност или фирми, независимо от законодателството в страната, което уж гарантира правата и свободите. И го прави.

Защитата на потребителите е една от съществените политики, които засега не се прилагат на добро ниво от страна на държавните институции. Всички знаят какви са проблемите, но никой "не потегля" да ги решава. Напоследък Мая Манолова, в качеството си на Омбудсман прави похвални усилия в тази посока, но аз си мисля, че тази политика трябва да бъде с ранг на министерство, което на първо време да покаже важността на проблема, защото в крайна сметка всички ние, българските граждани сме потребители, а кое е по-важно от това да се защитават интересите на всички български граждани? Съществуването на комисията не оправдава очакванията. Като се поинтересувате каква работа е свършила комисията и ще видите, че са направени над 30 хиляди проверки и какво от това? Едно голямо нищо.

Няма нужда от толкова много проверки. Самите граждани са тези, които на пракитка проверяват всички търговски обекти и тези, които предлагат услуги. Ако се създаде ефективен механизъм, съответната институция да кореспондира активно с гражданите и предложи законодателни промени, които да подобрят сегашната ситуация, тя ще си е изпълнила функциите, заложени в програмата, а именно, защита на правата на потребителите.

Основните проблеми са струпани в отношенията с институции, които предлагат монополни стоки и услуги на гражданите - електричество, вода, телефонни услуги, топлина и т.н.

Други проблеми са свързани с ниската степен на защита на лично и фирмено имущество и права.

Трети проблеми са свързани с предлагането на масови хранителни стоки и напитки.

Четвърти проблеми са свързани с некачественото строителство и неспазването на съответните норми в тази посока.

И т.н. и т.н. Да не излезе така, че това министерство да се окаже най-важното в нашия живот! А все още го няма.
Категория: Политика
Прочетен: 42 Коментари: 0 Гласове: 1
 http://www.heritage.org/index/country/bulgaria

Разгледайте тази страница, която се отнася за България.

Най-ниските оценки са за юридическата ефективност. Цялата отговорност е на министерството на правосъдието, което отговаря за адекватността на законодателството в областта на защитата на правата и дейността на съдебната власт. Ако съдът, прокуратурата, следствието, МВР и службите не работят както трябва, вината е на МП, което не е предложило на Народното събрание законодателни мерки, които да доведат до подобряване на работата на системата за правосъдие и сигурност.


Как тогава да си обясня изказване на министъра на правосъдието, според която, съдебната реформа е завършена? 

Категория: Политика
Прочетен: 39 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 16.05 10:27
 Могат да бъдат забелязани и други оперативни програми, по които изтичат милиарди евро от джобовете на данъкоплатците:
  1. Оперативна програма "Изследване на галактическото пространство, използвайки микроскоп, вместо телескоп".
  2. Оперативна програма "Намиране на интелектуална работа на неграмотни цигани"
  3. Оперативна програма "Сбижаване на хората, които стотици години се мразят, заради естествени причини"
  4. Оперативна програма "Социализация на хора, които не подлежат на социализация"
  5. Оперативна програма "Подпомагане на райони и градове, които са били цветущи в миналото, като Никополис ад Нестум, Местум и Искрум"
  6. Оперативна програма "Опазване на лалугерите, чрез изграждане на къщички за тях, по метода на едропанелния кофраж"
  7. Оперативна програма "Опазване на грабливите птици, които се хранят с лалугери, чрез осигуряване на свободен достът до лалугери, които се припичат на слънце, пред новоизградените им къщи, по оперативна програма "Опазване.....
  8. Оперативна програма "Осеменяване на кафяви и черни мечки и получаване на хибрид - кафяво-черна мечка, която да подпомогне горските служители, за опазване на горите от набезите на бракониерите"
  9. Оперативна програма "Осигуряване на нелайняна градска среда, чрез осигуряване на специални памперси за кучета, които да предпазват от изкушения домашните любимци, да се изхождат с кеф на плочките пред блока"
  10. Оперативна програма "Дръж ми шапката, когато и двете ти ръце са заети"
  11. Оперативна програма "Намиране на млади и хубави секретарки, с цел животински секс на бюрото на началника"
  12. Оперативна програма "Икономика на връзките и връзки в икономиката", която да допълни безсмислените науки, усвоявани в българските университети.
  13. Оперативна програма "Осеменяване на млад пръч"
  14. Оперативна програма "Мижи да те лажам, че имам да крадам"
  15. Оперативна програма "Придобиване на практически умения на младите майки, да произвеждат по половин кило кърма на ден в процес на кърмене, който да продължава поне 3 години"
  16. Оперативна програма "Интелектуализация чрез махленски събор в селските кръчми"
  17. Оперативна програма......................Повече неам нерви.
Само болни бюрократични мозъци могат да измислят цялата тази пъклена схема на разграбване на милиарди евро от обществените фондове. Хиляди и хиляди алчи бюрократи, които иначе биха умрели от глад, ако трябваха сами да си изкарват прехраната в частния бизнес, са ангажирани да разпределят на свои близки и познати, приятели и различни кръгове, парите на европейските данъкоплатци, с крайно съмнителен ефект, независимо дали става дума за програми за трудова заетост, субсидиране на селското стопанство или директно финансиране на потребностите на отделни граждани на обществото.

Като положителен пример за използването на средства по европейските фондове, това е създаването на кадастрална карта на България - нещо, от което наистина има нужда и ще бъде от полза на цялото общество. Друг положителен пример е създаването на ГИС Базирана електронна система "Единна информационна точка", която ще "дефинира изисквания относно прозрачността и достъпността на информацията по отношение на физическата инфраструктура, притежавана или оперирана от „Мрежови оператори“ и „Оператори на съобщителни мрежи“, която може да се преизползва за ускорено разгръщане на електронни съобщителни мрежи". Това ще даде информация за цялата физическа инфраструктура на България, което е особено важно за обществото. Изграждането на публичен регистър на недвижимите културни ценности е също важен елемент в провеждането на политиката на Министерството на културата. Никой не поставя под съмнение въвеждането на интегрирана система за ЕЛЕКТРОННИ ТЪРГОВЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ. 

По отношение на изготвянето на програми нямаме равни на себе си. До 2020г. са предвидени изграждането на 31 големи информационни проекта, които, ако се осъществят, биха дали видим напредък на електронното управление на БГ. Позволете ми обаче да бъда скептик, защото НАПИСВАНЕТО НА ПРОГРАМИТЕ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ СА ДВЕ МНОГО СЪЩЕСТВЕНИ РАЗЛИЧНИ ПО СВОЯ ХАРАКТЕР ДЕЙНОСТИ. ИЗПЪЛНЕНИЕТО НИ Е ПРОБЛЕМА НА НАС, БЪЛГАРИТЕ. ВСЕ СТАВА НЕЩО, ЧЕ РАБОТАТА, КОЯТО ИЗВЪРШВАМЕ, НЕ Е КАКТО ТРЯБВА. Погледнете информационния портал на правителството и ще разберете за какво става дума. https://opendata.government.bg/dataset/finansovo-izpulnenie-skf-2007-2013/resource/e1803324-e9d0-4065-9bc4-05b009bf0f11

Огромно количество излишна и неподредена информация. Кому е нужно всичко това?

Категория: Политика
Прочетен: 36 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 16.05 09:37
 Нали знаете как се прави новина и какъв е замисълът. Няма новина без замисъл за влияние.

Ето ви една публикация от преди 2 години, в която се казва, че Дания забранява плащанията в брой. https://money.bg/finance/daniya-zabranyava-plashtaniyata-v-broy.html

Преди две седмица оттам се върна мой служител, който ми се оплака, че на две места се е опитвал да плати с карта, но не е успял. На едното  място му казали, че терминалите били развалени, а на другото, че изобщо няма ПОС терминал. Първият обект е представете си: Бъргър кинг, а не някаква селска кръчма и то в Копенхаген. Вторият обект е местен ресторант за бързо хранене, с окол 50 броя седящи места. Как е решил проблема? Поръчал е стока и като не е намерил начин да плати, последвала е разходка от няколко километра, за да намери банкомат. Значи хем нямат банкомати като хората, хем и не приемат карти. 



Та вижте какво се получава - може народът да не иска, но правителството натиска и рано или късно ще постигне целите си - ще контролира всеки харч на своите граждани. Спомням си едно изказване на високопоставен служител на швейцарската централна банка, който препоръча на швейцарските граждани да спестяват....в едри купюри. Според мен няма друг народ и друго управление в Европа, което да надмине швейцарския народ и управление, по практичност. Нито приеха абсолютната забрана за тютюна, въпреки отвратителната му миризма, нито се подлъгаха по такива забрани, каквито северните страни се опитват да наложат на гражданите си. Швейцарците се опитват да живеят практично, без да насилват икономиката. И затова им се получава.


Та, ако вярваме на патилото, а не на журналята, по-добре е да си вземете мангизи в кеш и да не разчитате, че картите ви ще влязат в употреба навсякъде.
Категория: Политика
Прочетен: 32 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 01.06 19:19
 Тези дни се ровя в документация, свързана с електронното управление. Както ви е известно, има специален закон за електронно управление.

В този закон са упоменати правата и задълженията на ДА "Електронно управление". Това е агенция, която е на пряко подчинение на МС и която агенция, координира държавната политика в тази област.


В същото време, всички знаем, че ИТ бизнеса на държавата е съсредоточен като политика в Министерството на транспорта, съобщенията и информационните съобщения. Нали последните две думи на заглавието на министерството са именно "информационни технологии". По политики това са:
  1. Цифрова България
  2. Интернет управление
  3. Широколентова свързаност
  4. Киберсигурност
  5. Свободно движение на данни
  6. Информационни и комуникационни технологии /ИКТ/ за обществото
  7. Платформа за ИКТ стандарти
Има и обществен съвет за ИТ и интернет. 

Сега ще се изненадате ли, ако ви кажа, че в този Обществен съвет, на който се дискутират на практика политиките за ИТ бизнеса в страната, НЕ ПРИСЪСТВАТ ЧЛЕНОВЕ НА ДЪРЖАВНАТА АГЕНЦИЯ "ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ"!!!!

Прегледах Решението на Министерството на транспорта, съобщенията и ИТ, подписано от министър Московски, на 29.12.2016г., за създаването на експертен Обществен съвет  към министерството, в което НИКОЙ НЕ СЕ ДОСЕЩА ДА ВКЛЮЧИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА ДА"Електронно управление". Ето, вижте тук: http://www.saveti.government.bg/web/cc_701/1


Имам усещането, че в тази държава, всеки работи сам за себе си. Спойка или лепило както се казва, няма.

Има създаден Съвет за електронно управление, в който го няма най-важния член - Председателят на ДА за електронно управление. Само забележете - в този съвет все още фигурира името на Румяна Бъчварова, в качеството й на зам. министър председател по коалиционната политика и държавната администрация!!! В този съвет участва и министърът на транспорта, съобщенията и ИТ - Ивайло Московски. Само дето шефът на специализираната агенция, която отговаря за електронното управление го няма. Има някакви членове от Съвета за електронно управление, които не са на нивото на министрите, докато Председателят на ДА "Електронно управление" е първостепенен разпоредител на държавни средства и е на подчинение директно на МС, а не на някое министерство. Самата конструкция и на този съвет показва формалност и нежелание за свършване на работа. Има информация за работата на този съвет от 2015г., значи само си помислете, каква заинтересованост за работа има там. Дори и не са успели да форматират съвета съобразно с появата на ДА"Електронно управление", както се казва, поне от кумова срама да го бяха направили.


Та в тази държава, министерства, агенции, комисии, съвети, комитети и какво ли още няма, само работата нещо не ходи. Твърде много разводняване на права и отговорности и твърде малко резултати за обществото. 

И както винаги съм казвал - НЯМА ОТЧЕТИ ЗА ПРЕД ОБЩЕСТВОТО, КОЙ КАКВО Е ЗАВЪРШИЛ. НЕЩО НА ХАРТИЯ. САМО СЪЗДАВАТ АДМИНИСТРАТИВНИ ЗВЕНА И УСВОЯВАТ ПАРИ - НАШИТЕ ПАРИ.

Категория: Политика
Прочетен: 52 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 15.05 11:01
2  >  >>
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 1447577
Постинги: 3471
Коментари: 2762
Гласове: 1179
Календар
«  Май, 2017  >>
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031