Моят блог в Blog.bg
Постинги в блога от 16.05.2017 г.
16.05.2017 10:57 -
Европрограмите са направени за "нашите" хора.
За да се докопаш до такива програми, трябва да бъдеш консултиран от фирми на "нашите" хора. Ако се опиташ да се справиш сам - загубен си. Все има нещо, което няма да знаеш и е скрито от теб. Без човек отвътре - не става. Ако се опиташ да получиш някаква допълнителна информация от съответното ведомство, което се опитахме да направим за пореден път тази сутрин, ти казват, че законът не го позволява.
Параграф 22. Опитът ни е от "Програмата за развитие на селските райони" и "Програма за иновации и конкурентноспособност". Загубихме си една седмица в простотии. За пореден път ще махна с ръка и ще им тегля една майна.
Параграф 22. Опитът ни е от "Програмата за развитие на селските райони" и "Програма за иновации и конкурентноспособност". Загубихме си една седмица в простотии. За пореден път ще махна с ръка и ще им тегля една майна.
16.05.2017 10:43 -
Време е да се помисли за Министерство за защита на потребителите
Както всички знаем, има Комисия за защита на потребителите. В голяма степен работата на тази комисия се върши от от Омбудсмана. В общинските съвети също има служители, които дублират работата на комисията.
В нашата страна, както всички знаят, защитата на правата на граждани и фирми не е на добро ниво. От една страна стоят държавните институции, а от другата страна - отделната личност или фирма. Държавата има целият инструментариум да вкара в проблеми всяка една личност или фирми, независимо от законодателството в страната, което уж гарантира правата и свободите. И го прави.
Защитата на потребителите е една от съществените политики, които засега не се прилагат на добро ниво от страна на държавните институции. Всички знаят какви са проблемите, но никой "не потегля" да ги решава. Напоследък Мая Манолова, в качеството си на Омбудсман прави похвални усилия в тази посока, но аз си мисля, че тази политика трябва да бъде с ранг на министерство, което на първо време да покаже важността на проблема, защото в крайна сметка всички ние, българските граждани сме потребители, а кое е по-важно от това да се защитават интересите на всички български граждани? Съществуването на комисията не оправдава очакванията. Като се поинтересувате каква работа е свършила комисията и ще видите, че са направени над 30 хиляди проверки и какво от това? Едно голямо нищо.
Няма нужда от толкова много проверки. Самите граждани са тези, които на пракитка проверяват всички търговски обекти и тези, които предлагат услуги. Ако се създаде ефективен механизъм, съответната институция да кореспондира активно с гражданите и предложи законодателни промени, които да подобрят сегашната ситуация, тя ще си е изпълнила функциите, заложени в програмата, а именно, защита на правата на потребителите.
Основните проблеми са струпани в отношенията с институции, които предлагат монополни стоки и услуги на гражданите - електричество, вода, телефонни услуги, топлина и т.н.
Други проблеми са свързани с ниската степен на защита на лично и фирмено имущество и права.
Трети проблеми са свързани с предлагането на масови хранителни стоки и напитки.
Четвърти проблеми са свързани с некачественото строителство и неспазването на съответните норми в тази посока.
И т.н. и т.н. Да не излезе така, че това министерство да се окаже най-важното в нашия живот! А все още го няма.
В нашата страна, както всички знаят, защитата на правата на граждани и фирми не е на добро ниво. От една страна стоят държавните институции, а от другата страна - отделната личност или фирма. Държавата има целият инструментариум да вкара в проблеми всяка една личност или фирми, независимо от законодателството в страната, което уж гарантира правата и свободите. И го прави.
Защитата на потребителите е една от съществените политики, които засега не се прилагат на добро ниво от страна на държавните институции. Всички знаят какви са проблемите, но никой "не потегля" да ги решава. Напоследък Мая Манолова, в качеството си на Омбудсман прави похвални усилия в тази посока, но аз си мисля, че тази политика трябва да бъде с ранг на министерство, което на първо време да покаже важността на проблема, защото в крайна сметка всички ние, българските граждани сме потребители, а кое е по-важно от това да се защитават интересите на всички български граждани? Съществуването на комисията не оправдава очакванията. Като се поинтересувате каква работа е свършила комисията и ще видите, че са направени над 30 хиляди проверки и какво от това? Едно голямо нищо.
Няма нужда от толкова много проверки. Самите граждани са тези, които на пракитка проверяват всички търговски обекти и тези, които предлагат услуги. Ако се създаде ефективен механизъм, съответната институция да кореспондира активно с гражданите и предложи законодателни промени, които да подобрят сегашната ситуация, тя ще си е изпълнила функциите, заложени в програмата, а именно, защита на правата на потребителите.
Основните проблеми са струпани в отношенията с институции, които предлагат монополни стоки и услуги на гражданите - електричество, вода, телефонни услуги, топлина и т.н.
Други проблеми са свързани с ниската степен на защита на лично и фирмено имущество и права.
Трети проблеми са свързани с предлагането на масови хранителни стоки и напитки.
Четвърти проблеми са свързани с некачественото строителство и неспазването на съответните норми в тази посока.
И т.н. и т.н. Да не излезе така, че това министерство да се окаже най-важното в нашия живот! А все още го няма.
16.05.2017 10:23 -
Основният проблем на България е правителството и в частност Министерство на правосъдието.
http://www.heritage.org/index/country/bulgaria
Разгледайте тази страница, която се отнася за България.
Най-ниските оценки са за юридическата ефективност. Цялата отговорност е на министерството на правосъдието, което отговаря за адекватността на законодателството в областта на защитата на правата и дейността на съдебната власт. Ако съдът, прокуратурата, следствието, МВР и службите не работят както трябва, вината е на МП, което не е предложило на Народното събрание законодателни мерки, които да доведат до подобряване на работата на системата за правосъдие и сигурност.
Как тогава да си обясня изказване на министъра на правосъдието, според която, съдебната реформа е завършена?
Разгледайте тази страница, която се отнася за България.
Най-ниските оценки са за юридическата ефективност. Цялата отговорност е на министерството на правосъдието, което отговаря за адекватността на законодателството в областта на защитата на правата и дейността на съдебната власт. Ако съдът, прокуратурата, следствието, МВР и службите не работят както трябва, вината е на МП, което не е предложило на Народното събрание законодателни мерки, които да доведат до подобряване на работата на системата за правосъдие и сигурност.
Как тогава да си обясня изказване на министъра на правосъдието, според която, съдебната реформа е завършена?
Търсене
За този блог
Гласове: 2406