Моят блог в Blog.bg
Постинги в блога от 09.05.2018 г.
09.05.2018 11:20 -
БНБ "СЪВЕТВА" БАНКИТЕ ДА ВНИМАВАТ С ЖИЛИЩНИТЕ КРЕДИТИ!
https://www.investor.bg/analizi/85/a/bnb-pak-predupredi-bankite-da-ne-riskuvat-pri-otpuskaneto-na-jilishtni-zaemi-260600/ Добре подредена статия от Инвестор.
Но нека да се концентриламе на главното - БНБ "СЪВЕТВА% банкита да внимават с ръста на жилищните кредити.
Вместо да ги СЪВЕТВА, тя ТРЯБВА ДА ГИ ХВАНЕ за гушата, че както е тръгнало, след няколко години ще живеем в АБСОЛЮТНА БЕТОННА ДЖУНГЛА В ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ, а рисковете кредитите да излязат извън контрол са големи.
Десетилетия работех в тази област и все още не ми е чужда. И продължавам да твърдя, че КРЕДИТИ ЗА ПОКУПКА НА ЖИЛИЩЕ НЕ БИВА ДА СЕ ДАВАТ НА КЛИЕНТ, КОЙТО НЕ ОБЕЗПЕЧИ ПОЛОВИНАТА ОТ ЦЕНАТА НА ЖИЛИЩЕТО, В МОМЕНТА НА ПРИДОБИВАНЕ. Сега банките правят така, че и куцо и кьораво и сакато да стигне до кредит, а не са малко случаите, когато банки кредитират почти 100% от покупката. Така лесно се стига да кредитен балон. Трябва много да внимаваме, как банките разпределят парите на вложителите, защото при гръмването на всеки балон и на всяка банка, пострада ли са депозиторите на банките, а на далавера са кредитополучателите. Затова алчността на вторите трябва максимално да се ограничи. Сега банките не плащат лихви по депозитите. Максимизирайки лихвата в актива обаче, те си осигуряват ненормална за едно пазарно общество печалба. След като банковият сектор е администриран и след като БНБ вече определи "нормални" нива на банковите такси за управление, примерно на РС, защо да не определи и "нормални" нива за лихвите по кредитите и да гарантира по-високи нива на ликвидност. В края на краищата, ако е администрация, нека бъде администрация. Ако е пазар, нека да бъде пазар. А то какво е това животно в българската банкова система - нито администрацията като администрация, нито пазарът като пазар. Ако един бизнес е регулиран, дори и печалбата трябва да бъде регулирана. Казвам това с ясното съзнание, че съм отявлен привърженик на пазарното стопанство. За жалост, банковата ни система тръгна по пътя на администрирането - като се започне от това кой може да бъде собстевеник на банка и кой управител и се стигне дотам, да се определя размера на таксите, които банките могат да искат от клиентите си. За жалост.
Но нека да се концентриламе на главното - БНБ "СЪВЕТВА% банкита да внимават с ръста на жилищните кредити.
Вместо да ги СЪВЕТВА, тя ТРЯБВА ДА ГИ ХВАНЕ за гушата, че както е тръгнало, след няколко години ще живеем в АБСОЛЮТНА БЕТОННА ДЖУНГЛА В ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ, а рисковете кредитите да излязат извън контрол са големи.
Десетилетия работех в тази област и все още не ми е чужда. И продължавам да твърдя, че КРЕДИТИ ЗА ПОКУПКА НА ЖИЛИЩЕ НЕ БИВА ДА СЕ ДАВАТ НА КЛИЕНТ, КОЙТО НЕ ОБЕЗПЕЧИ ПОЛОВИНАТА ОТ ЦЕНАТА НА ЖИЛИЩЕТО, В МОМЕНТА НА ПРИДОБИВАНЕ. Сега банките правят така, че и куцо и кьораво и сакато да стигне до кредит, а не са малко случаите, когато банки кредитират почти 100% от покупката. Така лесно се стига да кредитен балон. Трябва много да внимаваме, как банките разпределят парите на вложителите, защото при гръмването на всеки балон и на всяка банка, пострада ли са депозиторите на банките, а на далавера са кредитополучателите. Затова алчността на вторите трябва максимално да се ограничи. Сега банките не плащат лихви по депозитите. Максимизирайки лихвата в актива обаче, те си осигуряват ненормална за едно пазарно общество печалба. След като банковият сектор е администриран и след като БНБ вече определи "нормални" нива на банковите такси за управление, примерно на РС, защо да не определи и "нормални" нива за лихвите по кредитите и да гарантира по-високи нива на ликвидност. В края на краищата, ако е администрация, нека бъде администрация. Ако е пазар, нека да бъде пазар. А то какво е това животно в българската банкова система - нито администрацията като администрация, нито пазарът като пазар. Ако един бизнес е регулиран, дори и печалбата трябва да бъде регулирана. Казвам това с ясното съзнание, че съм отявлен привърженик на пазарното стопанство. За жалост, банковата ни система тръгна по пътя на администрирането - като се започне от това кой може да бъде собстевеник на банка и кой управител и се стигне дотам, да се определя размера на таксите, които банките могат да искат от клиентите си. За жалост.
09.05.2018 11:00 -
Макар и неофициално, най-после правителството показа зъби на Брюксел.
https://www.bgonair.bg/economy/2018-05-08/pravitelstvoto-zastana-zad-prevozvachite-sreshtu-novite-evroreglamenti?utm_source=investor.bg&utm_medium=box&utm_campaign=box
Ивайло Московски прави изявление в подкрепа на българските превозвачи.
Всички са информирани за щенията на президента на Франция - Макрон, да наложи на източноевропейските превозвачи да работят при условията на френските шофьори. То би било хубаво нашите шофьори да вземат по 6 хиляди евро заплати, но така бизнесът на транспортните фирми няма да е конкурентен. Пък има и един куп френски /синдикални/ глупости, целта на които е да попречат на нашите превозвачи да бъдат конкурентни.
Чудни са тези западноевропейци. Направиха така, че запълниха празнотите в своите икономики, захранвайки ги с милиони източно-европейци. Така техните икономики процъфтяват, а източноевропейските - да го духат. НАЛИ ПАЗАРЪТ ЩЕШЕ ДА ОПРЕДЕЛИ КОЕ КОЛКО СТРУВА? АКО РАБОТНИЦИ ОТ ИЗТОКА ОТИДАТ ДА РАБОТЯТ ЗА ПОВЕЧЕ ПАРИ НА ЗАПАД, НЯМА ЛОШО. ТАКА СА РЕШИЛИ ТАКА СА НАПРАВИЛИ. ИКОНОМИКАТА Е КАТО ПРИ СЕКСА. НЯМА САМО ГОРЕ И НЯМА САМО ДОЛУ. ТРЯБВА ПРОМЯНА. ИНАЧЕ СЕ ГУБИ УДОВОЛСТВИЕТО. НЕ МОЖЕ ДА ПОЛУЧАВАШ САМО ПОЗИТИВИТЕ ОТ ЕДИН СЪЮЗ И ДА ПРЕХВЪРЛЯШ НЕГАТИВИТЕ НА НЕЩАСТНИТЕ ИЗТОЧНИ БРАТЯ.
ТАКА МАЛОУМНАТА ПОЛИТИКА НА БРЮКСЕЛ, РАНО ИЛИ КЪСНО ЩЕ ТРЯБВА ДА НАМЕРИ СЕРИОЗЕН ОТПОР ОТ СТРАНА НА ИЗТОЧНО ЕВРОПЕЙСКИТЕ ПРАВИТЕЛСТВА. ДНЕС ОРБАН ЩЕ СЕ ОПЪЛЧИ НА КВОТИТЕ ЗА БЕЖАНЦИТЕ, УТРЕ НАШЕТО ПРАВИТЕЛСТВО ЩЕ СЕ ОПЪЛЧИ НА МАЛОУМИЯТА НА МАКРОН, КОЙТО ИСКА ДА АДМИНИСТРИРА ТРАНСПОРТНИЯ ПАЗАР.
ТАКА НЯМА ДА СТАНЕ - ИЛИ ПРАВИМ ЕДИНЕН ПАЗАР, КЪДЕТО ИМЕННО ПАЗАРЪТ ДА ОПРЕДЕЛИ КОЙ Е КОНКУРЕНТЕН И КОЙ НЕ, ИЛИ ВСЕКИ ДА СИ ХВАЩА ЧУКОВЕТЕ И ДА ХОДИ НА МАЙНАТА СИ.
Ивайло Московски прави изявление в подкрепа на българските превозвачи.
Всички са информирани за щенията на президента на Франция - Макрон, да наложи на източноевропейските превозвачи да работят при условията на френските шофьори. То би било хубаво нашите шофьори да вземат по 6 хиляди евро заплати, но така бизнесът на транспортните фирми няма да е конкурентен. Пък има и един куп френски /синдикални/ глупости, целта на които е да попречат на нашите превозвачи да бъдат конкурентни.
Чудни са тези западноевропейци. Направиха така, че запълниха празнотите в своите икономики, захранвайки ги с милиони източно-европейци. Така техните икономики процъфтяват, а източноевропейските - да го духат. НАЛИ ПАЗАРЪТ ЩЕШЕ ДА ОПРЕДЕЛИ КОЕ КОЛКО СТРУВА? АКО РАБОТНИЦИ ОТ ИЗТОКА ОТИДАТ ДА РАБОТЯТ ЗА ПОВЕЧЕ ПАРИ НА ЗАПАД, НЯМА ЛОШО. ТАКА СА РЕШИЛИ ТАКА СА НАПРАВИЛИ. ИКОНОМИКАТА Е КАТО ПРИ СЕКСА. НЯМА САМО ГОРЕ И НЯМА САМО ДОЛУ. ТРЯБВА ПРОМЯНА. ИНАЧЕ СЕ ГУБИ УДОВОЛСТВИЕТО. НЕ МОЖЕ ДА ПОЛУЧАВАШ САМО ПОЗИТИВИТЕ ОТ ЕДИН СЪЮЗ И ДА ПРЕХВЪРЛЯШ НЕГАТИВИТЕ НА НЕЩАСТНИТЕ ИЗТОЧНИ БРАТЯ.
ТАКА МАЛОУМНАТА ПОЛИТИКА НА БРЮКСЕЛ, РАНО ИЛИ КЪСНО ЩЕ ТРЯБВА ДА НАМЕРИ СЕРИОЗЕН ОТПОР ОТ СТРАНА НА ИЗТОЧНО ЕВРОПЕЙСКИТЕ ПРАВИТЕЛСТВА. ДНЕС ОРБАН ЩЕ СЕ ОПЪЛЧИ НА КВОТИТЕ ЗА БЕЖАНЦИТЕ, УТРЕ НАШЕТО ПРАВИТЕЛСТВО ЩЕ СЕ ОПЪЛЧИ НА МАЛОУМИЯТА НА МАКРОН, КОЙТО ИСКА ДА АДМИНИСТРИРА ТРАНСПОРТНИЯ ПАЗАР.
ТАКА НЯМА ДА СТАНЕ - ИЛИ ПРАВИМ ЕДИНЕН ПАЗАР, КЪДЕТО ИМЕННО ПАЗАРЪТ ДА ОПРЕДЕЛИ КОЙ Е КОНКУРЕНТЕН И КОЙ НЕ, ИЛИ ВСЕКИ ДА СИ ХВАЩА ЧУКОВЕТЕ И ДА ХОДИ НА МАЙНАТА СИ.
Търсене
За този блог
Гласове: 2406