Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3217198 Постинги: 6920 Коментари: 4320
Постинги в блога от 17.06.2012 г.

 

Колко трудно е да се ориентира човек, ако влезе в сайта на НАПИ! Общи приказки и програми, а не можеш да видиш ОТ ЗАПОЧНАТОТО СТРОИТЕЛСТВО КОЙ ДОКЪДЕ Я Е ДОКАРАЛ, ДАЛИ СА СПАЗЕНИ СРОКОВЕТЕ, ДАЛИ СА ПРЕДОГОВОРЕНИ УСЛОВИЯТА И АКО СА, КОГА  И С КОЛКО И КАКВИ СА ПРИЧИНИТЕ И Т.Н. Нищо такова не видях в сайта, във връзка с пътя Батак – Доспат.

 

Та какво видяха очите ми там? Преди година минах оттам и кипеше невероятна дейност. Като се започне от разклона за Доспат, след Батак, в продължение на десетки километри стотици хора и много техника се бяха впуснали в работа. След като стигнах язовир Беглик, видях табела, на която пише, че проектът трябва да бъде завършен април 2012г. И струва 12 милиона, от които 2 милиона за сметка на бюджета и 10 за сметка на европейско финансиране.

Минах няколко месеца след датата, предвидена за завършване. Познайте дали е завършен пътя? Познахте – НЕ Е. И защо не е? Казва ли ти някой и смееш ли да питаш. Ето някои разсъждения.

 

Още тогава се усъмних, дали този път може да се направи за 12 милиона лева. Основен проблем на този път винаги е била системата за отвеждане на водата, а така също и снегът и ледът през зимата. Тук постоянно е влажно и това съсипва асфалта. Необходимо е да се работи качествено, за да бъде пътят траен, а не ДА ИЗДЪРЖИ ТОЛКОВА, КОЛКОТО Е МАНДАТЪТ НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ, КОЛКОТО ДА ОТЧЕТАТ ДЕЙНОСТ, А СЛЕД ТЯХ И ПОТОП.

Какво се получава сега. Фирмата, която е спечелила търга е участвала с най-ниската оферта. Всички знаят, че с тези пари не може да се направи качествен път, но кой ли и очаква да бъде така. Бойко не може да ходи на всички строежи и да им диша във врата. Те и на това разчитат. Сега започва едно извиване на ръце, едно предоговаряне, заради възникнали непланирани разходи и усложнения, било заради снега, било заради пролетните води. Все едно никой не е знаел, че там пада сняг и има много пролетни води.

Сега обаче, АКО ИМА ЗАВИШЕНИЕ НА ЦЕНАТА НА СТРОЕЖА, ТО ЩЕ БЪДЕ ЗА СМЕТКА НА ВСИЧКИ НАС – ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ, ЗАЩОТО НЯМА КАК ДА ПОИСКАМЕ ОТ ЕВРОПЕЙСКИТЕ ПАРТНЬОРИ ДОПЪЛНИТЕЛНО ПАРИ. ИМАЛО Е ТЪРГ, ПРОЦЕДУРАТА Е ЗАВЪРШЕНА. ТАКА ПРИНЦИПЪТ НА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА НАЙ-НИСКА ЦЕНА, С НАДЕЖДАТА ДА СЕ СПЕЧЕЛИ И СЛЕД ТОВА ДА СЕ ИЗВИВАТ РЪЦЕТЕ ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНО ФИНАНСИРАНЕ, НИ ИЗИГРАВА ЛОША ШЕГА, ЗАЩОТО НА ПРАКТИКА ДЕЛЪТ НА БЮДЖЕТА В ИЗГРАЖДАНЕТО НА ПЪТЯ МОЖЕ ДА ДОСТИГНЕ И НАДМИНЕ 50%, ПРИ ПЛАНИРАНИ 20%.

Преди години участвах в студентски бригади при строителството на пътища зад Полярния кръг в Коми. Без да имаме кой знае каква квалификация ние знаехме колко чакъл, колко пясък и колко битум ще отиде за 1 километър път и си планирахме работата всеки ден.

Не е ли трудно НАПИ да си направи сметката, че ако иска да има примерно 8 метра широк път с отводнителни съоръжения, който да издържи при тези условия 10 години, без да се налага основен ремонт, ще бъдат необходими толкова хиляди тона чакъл, толкова асфалт и при такива и такива цени да си пресметне реалната цена, под която няма смисъл да се пада, защото ще лъжем преди всичко себе си и в крайна сметка усвояването на фондовете именно заради такива случаи е ниско и работата на агенцията постоянно е критикувана.

 

Та да се върнем на пътя. Така като гледам, той няма да се завърши тази година. Забелязах и друго нещо. След като сроковете са отдавна пропуснати, защо не се работи и в събота и неделя, пък ако трябва от 6 сутринта до 21 часа вечерта? Аз поне така съм работил, когато участвах в строителството на северната магистрала. Работихме по 16 часа на ден и имахме време само да се изкъпем и да хапнем малко и след това веднага в леглата. И за 3 месеца свършихме чудеса от героизъм в строителството.  Никой не е мислил за Кодекс на труда, за спазване на минути за почивка и ред подобни глупости. Работа до скъсване. И затова вземахме заплати 5 пъти по-висока от стартовата заплата за висшист тогава в БГ.

 

А сега как се работи по пътя Батак Доспат? Оправдават се, че тежката зима им е причинила неудобства и забавяне на работата. Сега от какво се оплакват и не работят в условията на топлото лято? Кога ще работят, ако не сега? Значи преди няколко месеца зимата е била причината, а сега причината е в Кодекса на труда, защото има събота, неделя, а в останалото време – работно време като за чиновници. Типично българска работа.


Категория: Политика
Прочетен: 1782 Коментари: 3 Гласове: 2
Последна промяна: 19.06.2012 20:33
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3217198
Постинги: 6920
Коментари: 4320
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Юни, 2012  >>
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930