Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3222627 Постинги: 6928 Коментари: 4323
Постинги в блога от 05.08.2016 г.
 http://9gag.com/gag/aPW7OMB


Скъсах се от смях, като видях това. Вижте едно съвременно средство за разминиране.

Нужно е да намериш човешко същество, което има мозък, колкото едно аспиринче и да му поставиш цел. Стига да успее да асимилира целта все пак.



Категория: Политика
Прочетен: 429 Коментари: 0 Гласове: -1
 Под "копелета" имам предвид "граждани"


Ето как протича животът в България. Говоря за средностатистическия живот.

  1. Раждаш се, обикновено в циганско гето или някакъв бордей или по изключение в българско семейство, което едва свързва двата края, заради ниска икономическа култура, заради недостатъчно възпитание и образование и обикновено се разчита на помощта на родители;
  2. Още от първите мигове след раждането, детето го отравят така добре с ваксини, че след това организмът на това дете прави какви ли не усилия, за да се изчисти от тези отрови, които официалните държавни лица му вкарват в тялото;
  3. Детето живее и расте, докато проходи, в мизерията на гетото или в най-добрия случай в някой панелен блок, в някой социалистически жилищен комплекс в големия град. Родители и деца се грижат за него, доколкото могат и доколкото им стигат познанията и възможностите. А както знаем, особено познанията са като на пещерен човек, че дори и по-зле. Възрастните нямат акъл за себе си, а камо ли да гледат деца, ама такова е положението. Държавата дава някакви мизерни пари за отглеждането на детето, които обаче се оказват напълно достатъчни, за да се издържа цялата циганска челяд, начело с майката, таткото, бабата и дядото.
  4. След като стане от детето "човек", трябва да му се намери ясла или детска градина. Тъй като доходите не са достатъчни, че да се пратят на частна, търси се общинска детска градина. В малките населени места, освен в село Чавдар, Софийско, няма такова чудо, а в големите градове, местата не стигат и трябват връзки, за да се вкара детето там. Аз поне съм търсил връзки за това. В детската градина, обикновено детата престояват там, само и само да не пречат на възрастните. Няма система за обучение, така, че да излязат оттам и да влязат в училище като готови за учебни и трудови процеси млади граждани. Ден да мине, друг да дойде и самунът да се изяде. Да не забравя, че имунизационният календар се спазва толкова стриктно, защото иначе докторите биха останали без работа и пари. Те толкова се "грижат" за здравето на децата, че няма как да пропуснат поредната инжекция, която ще ги направи зависими от същите тези доктори до края на живота им.
  5. След това децата влизат в някакво училище. Над 10 000 от тях, предимно от цигански произход, ще избягат от училище още първите години. Престарели учители и учителки, които не могат да пуснат компютъра, а камо ли да работят на него, ще "учат" децата ни на писмо и четмо. Децата ще скучаят в училище и ще се научат да правят глупости. Така на практика се получава - неистересното училище се замества с интересните неща, които децата могат да усвоят от улицата - наркотици, алкохол, цигари, дискотеки и какво ли още не "интересно" нещо. Децата ни стават мързеливи, нагли и не искат да учат. Ние им спестяваме усилията, като не ги караме да работят и да полагат усилие. Следствие на това, като завършат училище, единственото нещо, с което ги помним е скъпият бал в края на училището, когато до ранни зори се надвикват 1, 2,3 и т.н......12
  6. След това тези деца отиват в университета, където ги чакат, независимо от това дали са двойкаджии, дали заслужават или не, само и само даскалите там да си вземат заплатите и да подобряват статистиката, която сочи, че 1/3 от всички завършили средно образование стават след това висшисти. В университетите ги учат на поредните глупости, от същите стари даскали, които са преподавали наука по времето на Тодор Живков. Същата скука и непроизводителност, каквато е и в средното училище. Същата незаинтересованост и нежелание за учене. Само и само да вземат кетап, или диплома, както се казва модерному.
  7. И като завършат университета и като ми дойдат да кандидатстват за работа, разбирам, че повечето от тях не стават за работа. Трябва да започнат да учат наново. Да, ама ги мързи. Тотално. Имах 7 ученика на практика при мен, част от които буквално заспиваха на масата на обяд. И ти чакаш от тези хора да ти работят, да ти донесат принадена стойност и да направиш добри баланси. Чеп за зеле не става от тези хора. Защо? Защото СИСТЕМАТА ги е направи такива, като се започне от липсата на елементарни познания на майката и бащата, когато са правили детето, как се отглежда и как се възпитава, мине се през десетките ваксинации, които буквално отравят детския организъм и се стигне до пълната незаинтересованост от това децата да учат и да се развиват, защото СИСТЕМАТА е отредила, че УСПЕШНИ МОГАТ ДА БЪДАТ НЕ ТЕЗИ, КОИТО ПОЛАГАТ УСИЛИЯ ДА СЕ РАЗВИВАТ, А ТЕЗИ, КОИТО ИМАТ ВРЪЗКИ. ДОРИ И В ЧАСТНИТЕ ФИРМИ Е ЯВЛЕНИЕ, ПО-НЕКАДЪРНИЯТ ДА СМЕНИ ПО-КАДЪРНИЯ, ЗАЩОТО ИМА ВРЪЗКИ, ТА КАКВО ОСТАВА В ДЪРЖАВНИЯ СЕКТОР. РАБОТИЛ СЪМ НА ДЪРЖАВНА РАБОТА 10 ГОДИНИ И ЗНАМ - ПЪЛНА НЕЗАИНТЕРЕСОВАНОСТ. РАБОТИЛ СЪМ НА ЧАСТНО БЛИЗО 20 ГОДИНИ И ЗНАМ - НИЩО КОЙ ЗНАЕ КОЛКО ПО-РАЗЛИЧНО. ПОЧТИ ВСЕКИ СЕ ПРАВИ НА ДРЕБЕН ТАРИКАТ, АКО МОЖЕ ДА ОТКРАДНЕ ОТ РАБОТНОТО ВРЕМЕ, АКО МОЖЕ ДА ВЗЕМЕ ПОВЕЧЕ ПАРИ С ПО-МАЛКО РАБОТА, АКО МОЖЕ И Т.Н. И Т.Н. ИМА НАИСТИНА КАДЪРНИ И СПОСОБНИ ХОРА, КОИТО НЕ НАМИРАТ СМИСЪЛ ДА ОСТАНАТ И НЕ ИСКАТ ДА ЖИВЕЯТ В УСЛОВИЯТА НА ТАЗИ СИСТЕМА И ТЪРСЯТ ДРУГА СИСТЕМА, МАЛКО В ЗАПАДНА ПОСОКА КАКТО СЕ КАЗВА, ЗАЩОТО И ТАМ НЕЩАТА НЕ СА КОЙ ЗНАЕ КОЛКО ПО-РАЗЛИЧНИ ОТКОЛКОТО СА ТУК, НО ПОНЕ ДАВАТ ПОВЕЧЕ ПАРИ.
  8. ТУК НЕ СЕ ЦЕНИ СПРАВЕДЛИВОСТТА. ТУК НЕ СЕ ЦЕНИ ЕТИЧНОСТТА. ЦЕНЯТ СЕ ВРЪЗКИТЕ. ПОЛИТИЧЕСКАТА КЛАСА, СЪСТАВЕНА ОТ СОЦИАЛИСТИ И КОМУНИСТИ Е НАПРАВИЛА ТАКИВА ПРАВИЛА, СПОРЕД КОИТО КРИТЕРИИТЕ ЗА УСПЕХА СА ДЕФОРМИРАНИ И ЗА РАЗЛИЧНИ ОТ ПРИРОДНИТЕ ТАКИВА. ЧЕСТ, ДОСТОЙНСТВО, ТРУДОЛЮБИЕ, ОТДАДЕНОСТ НА РАБОТАТА, СА ЯВЛЕНИЯ, КОИТО ОТДАВНА СА ЗАБРАВЕНИ НА ТАЗИ ТЕРИТОРИЯ, НАРЕЧЕНА БЪЛГАРИЯ. ЗАБРАВЕНИ СА ЦЕЛЕНАСОЧЕНО, СЛЕД ДЕСЕТКИ ГОДИНИ КОМУНИСТИЧЕСКО ВЪЗПИТАНИЕ И ПРОМИВАНЕ НА МОЗЪЦИ. В КРАЙНА СМЕТКА СОЦИАЛИЗМЪТ НАПРАВИ ОТ ХОРАТА ТАКИВА ПРОФЕСИОНАЛИСТИ, КОИТО ИЗМИСЛИХА МОСКВИЧИТЕ И ТРАБАНТИТЕ, ЗА ДА МОГАТ ДА СИ ОТМЪСТЯТ НА ЦЯЛОТО ОБЩЕСТВО, ЧЕ СА НЕЩАСТНИ И ЧЕ СА РОБИ ПО СВОЕ СОБСТВЕНО РЕШЕНИЕ.
  9. КАК ДА СЕ ОПРАВЯТ РАБОТИТЕ ЛИ? ЗАПОЧВАМ ДА СИ МИСЛЯ, ЧЕ ВЪПРЕКИ МОИТЕ ОЧАКВАНИЯ, ДА СИ ИЗВОЮВАМЕ СВОБОДАТА И ДА ИМАМЕ КОНТРОЛ НАД ВЛАСТТА, КОЯТО ДА ПРИНУДИМ ДА ВЪВЕДЕ ЧЕСТНИ ПРАВИЛА НА ИГРАТА И ДА ПРЕСТАНЕ ДА РАЗВРАЩАВА ОБЩЕСТВОТО, ВСЕ ПОВЕЧЕ СЕ НАДИГА И НАСТРОЕНИЕТО, СПОРЕД КОЕТО РАБОТИТЕ ТУК СА ТАКА ЗАТЛАЧЕНИ, ЧЕ НА ПРАКИТКА Е ПОЧТИ НЕВЪЗМОЖНО ДА СЕ ОПРАВЯТ И НЕ ЗАЩОТО ВЛАСТТА НЕ ИСКА ДА СЕ ПРОМЕНИ. ТОВА Е ЯСНО И НА МАЛКИТЕ ДЕЦА. ЛОШОТО Е, ЧЕ ОБИКНОВЕНИЯТ ГРАЖДАНИН НЕ ИСКА ПРОМЯНА, ЗАЩОТО ЩЕ ТРЯБВА ДА ЗАПРЕТНЕ РЪКАВИТЕ И ДА РАБОТИ КАЧЕСТВЕНО И ЕФЕКТИВНО, ТАКА, КАКТО НИКОГА НЕ ГО Е ПРАВИЛ. РЕТРОГРАДНОТО МИСЛЕНЕ НЕ Е САМО АБОНАМЕНТ НА ВЛАСТТА, НО И НА ПО-ГОЛЯМАТА ЧАСТ ОТ НАСЕЛЕНИЕТО. РАЗЛОЖЕНИЕТО Е ВСЕОБЩО И КАТО ХОЛЕРА Е ОБХВАНАЛО ЦЯЛОТО ОБЩЕСТВО.

Категория: Политика
Прочетен: 897 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 05.08.2016 13:55
 http://www.bgonair.bg/world/2016-08-05/atentatorite-ot-parizh-i-bryuksel-poluchavali-sotsialni-pomoshti



Ето срещу това пиша и се бунтувам от десетилетия насам. От тъпата социална държава. Това са на практика резултатите от дейността на същата социална държава. ПЕТИМАТА ТЕРОРИСТИ, КОИТО ОКЪРВАВИХА ПАРИЖ, СА ПОЛУЧИЛИ ПОЧТИ 50 ХИЛЯДИ ЕВРО СОЦИАЛНА ПОМОЩ ОТ СОЦИАЛИСТИЧЕСКА ФРАНЦИЯ, ЗА КОЕТО ТЕ НАИСТИНА СА СЕ ОТБЛАГОДАРИЛИ ПОДОБАВАЩО.

СЕГА ТЪПИТЕ ФРАНЦУЗИ ОСВЕН ДА ЗАПОЧНАТ ДА ДАВАТ ОЩЕ ПОВЕЧЕ, БЕЛКИМ ОНЕЗИ ЧАЛМИ СЕ КРОТНАТ НАЙ-ПОСЛЕ. ДА, АМА НЕ.



СВИКНАХ С ФАКТА, ЧЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ МИЛИОНИ ТАРИКАТИ, КОИТО ИЗТОЧВАТ СОЦИАЛНИТЕ ФОНДОВЕ НА ДЪРЖАВАТА.


СЕГА ВЕЧЕ СЕ ЗНАЕ, ЧЕ ОНЕЗИ, КОИТО УБИВАХА С ТАКАВА НАСЛАДА ФРАНЦУЗИ И ЗАПАДНОЕВРОПЕЙЦИ, СА ПОЛУЧИЛИ ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ ЕВРО СОЦИАЛНИ ПОМОЩИ. ЕТО ЗА ТОВА ГОВОРЯ. ХРАНИ КУЧЕ, ДА ТЕ ЛАЕ. НЕ СЪМ ИЗМИСЛИЛ АЗ ТАЗИ ПОГОВОРКА.  С ПАРИТЕ, КОИТО ТЕЗИ ТЕРОРИСТИ СА ПОЛУЧИЛИ ОТ ДЪРЖАВАТА КАТО СОЦИАЛНИ ПОМОЩИ  БИ МОГЛО ДА СЕ ПОСТРОЯТ ДЕТСКИ ГРАДИНИ, ПЪТИЩА ИЛИ ДРУГА ИНФРАСТРУКТУРА. ДА, АМА НЕ. КОМУНИСТИТЕ СА НА ВЛАСТ НАВСЯКЪДЕ.
Категория: Политика
Прочетен: 294 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 05.08.2016 18:13
 Хайде да престанем с патернализма и всичките социалистически глупости. Постоянно се оплакваме, че инфраструктурата ни е зле. Вярно е, че държавата неправилно структурира и харчи бюджета ни. Без спор. Но нека да погледнем и от друга посока този проблем.


Ако имаме 3 800 000 регистрирани коли в България, защо нямаме пари за пътища.


Да кажем така. Аз отивам да регистрирам една стара чупентия в КАТ и там ми искат да извърша няколко основни плащания:

  1. Еко такса - плащам около 250 лева на всяка кола преди регистрация;
  2. Гражданска отговорност - 250 лева на кола;
  3. Регистрация - 68 лева;
  4. Нотариални такси, оценка и други глупости. - 250 лева.
  5. Да не включвам всички разходи, които харчим по колите, само за да ги "вкараме" в пътя, след като ги внесем в БГ - смяна на ролки, ремъци, масла, филтри и други ремонти, които са минимум средно по 500-700 лева за всяка кола.
  6. Да не говорим за милиардите, които плащаме всяка година под формата на ДДС, акцизи разни такси върху горива, резервни части, консумативи и какво ли още не.
  7. Всяка година даваме на АПИ по едни близо 300 милиона лева.

Нека така да го кажем. Нито знаем къде отива тази екотакса и за какво се ползва, нито гражданската отговорност е нещо, което е честно и справедливо оценено, нито регистрацията струва толкова, защото ако се даде право на частни фирми да регистрират колите или на общините, както е в Словения, например, може да се установи, че тази работа може да се върши и за по-малко пари. Ако кажем, че и нотариалната такса и разните там оценки са напълно излишни, защото в Англия например, можете да купите кола, като напишете договор върху ресторанска салфетка - имах и такъв случай, а да не говорим за другите постъпления на държавата от бизнеса с коли се питам АДЖЕБА, ЗАЩО СЛЕД КАТО СТАВА ДУМА ЗА МИЛИАРДИ ПОСТЪПЛЕНИЯ ОТ ТОЗИ БИЗНЕС, ИНФРАСТРУКТУРАТА НИ Е В ТАКОВА УЖАСНО СЪСТОЯНИЕ, ВЪПРЕКИ БЕЗСПОРНИТЕ УСИЛИЯ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО В ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ. НЕКА ДА СМЕТНЕМ, АКО ЗА ПОСЛЕДНИТЕ 10 ГОДИНИ ИМАМЕ УВЕЛИЧЕНИЕ НА КОЛИТЕ С 1 000 000 БРОЯ, КАКВО Е ВЗЕЛА ДЪРЖАВАТА, ЗА ДА ГИ РЕГИСТРИРА.


250 000 000 ОТ ЕКОТАКСИ
250 000 000 ОТ ГО ВСЯКА ГОДИНА ИЛИ 2 500 000 000 ЛВ. ЗА 10 ГОДИНИ
 68  000 000 ОТ РЕГИСТРАЦИЯ
250 000 000 ОТ НОТАРИАЛНИ ТАКСИ И ДРУГИ ТАКСИ
300 000 000 ЗА ЕДНА ГОДИНА ОТ ВИНЕТКИ ИЛИ 3 000 000 000 ЗА 10 ГОДИНИ
100 000 000 ВСЯКА ГОДИНА ЗА ОБЩИНСКИ ДАНЪЦИ ИЛИ 1 000 000 000 ЗА 10 ГОДИНИ

Значи приблизително това са близо 6 милиарда лева суха пара от нови 1 000 000 регистрация и от данъци, такси и други глупости за останалите коли. Сега може ли държавата да ни каже, дали за 10 години е вложила 6 милиарда лева в пътната инфраструктура на страната, но като приспадне сумата на парите, получени по различни програми от Европа! Ето я простичката сметка, на която някой трябва да отговори.

И нека да кажем, че тук въпросът трябва да се разглежда двустранно - от една страна държавата ни потурчва парите, а от друга, не може да плащаме толкова малко, за да "караме" кола. Това е недопустимо. Особено, когато става дума за превозните средства, които са над 3,5 и най-вече за тежките камиони, които са главните виновници за разбиването на пътищата. Всяка година в АПИ трябва да постъпват не 300 милиона лева за поддържане и строителство на нови пътища, а минимум 1 милиард. Винетка от 97 лева е приемлива цена за леките коли, още повече, че тя е по-висока от винетката в Швейцария, където има къде къде по-добри пътища. Но ако приложим швейцарската практика за облагане на тировете на километър, наистина в АПИ ще влязат вместо 300 милиона на година, 1 милиард, което е вече нещо друго, спрямо сегашната практика. И нека да престанем с тази простотия - имаш кола, но не плащаш за винетка, защото не излизаш от населеното място. И започва една скъпоструваща система за надлъгване и дебнене. Простичко - ако искаш да имаш кола - плащаш винетка, пък ако искаш карай, ако искаш гледай кокошки в нея. Твоя си работа. Плащаш 100 лева данък на общината, за да ти направи общинския път и плащаш 100 лева на държавата за да ти направи пътят, който е собственост на държавата. И без изключения - болни, сакати, прости, бедни и какви ли още не. Ако искат да имат кола - нека си плащат, че много тарикати се навъдиха в тази държава. И друго, ако имаш кола, нямаш право на помощи - енергийни, социални, за бедни и за какво ли още не друго. Аман от цигани с опел, с фалшиви или съвсем без книжки.

Ето и една сметка за 2017г., приблизително. Дотогава превозните средства ще станат 4 милиона. От тях 3 милиона са автомобили. Те плащат по 100 лева за държавните пътища или 300 милиона лева. Те плащат и по 100 лева за общинските пътища или още 300 милиона лева. Или общо стават 600 милиона дотук. Останалите превозни средства - 1 милион са, 1/5 автобуси, 3/5 лекотоварни и 1/5 тирове.

200 хиляди автобуса по 1000 лева винетка - 200 милиона лева
200 хиляди тира по 3000 лева - 600 милиона лева
800 хиляди лекотоварни МПС - по 300 лева винетка 240 милиона лева.


Така от товарните МПС и автобусите ще се съберат 840 милиона лева. Като се прибавят и 600 милиона от леките коли, се получава 1 440 мил. лева. Това са вече сериозни пари и тогава има по-голям шанс да получим добра инфраструктура. И като събереш още стотина милиона от транзитно преминаващи МПС, ето ти повече от 1,5 милиарда лева за пътища всяка година. Бъдете сигурни, че тогава ще имаме друго възприятие за пътната инфраструктура, естествено обаче ако наложим електронните търгове за строителство, международен одит на качеството и преостановяване на практиката за оскъпяване на обектите след спечелването на търга. И да не забравим - до 2012г. все още можем да разчитаме на европейски пари, за да си пооправим инфраструктурата.


Категория: Политика
Прочетен: 276 Коментари: 0 Гласове: -1
Последна промяна: 15.02.2017 16:06
 Напоследък пиша статии, които събират много минуси. Възмутени са много - измислени пенсионери и инвалиди, мързеливи бедни, социалисти и комунисти, ченгета и държавни чиновници. ЕЙ МНОГО ПАПЛАЧ СЕ НАВЪДИ НАПОСЛЕДЪК. НИКОЙ ОТ ТЯХ НЯМА ЧУВСТВО ЗА СПРАВЕДЛИВОСТ, НИКОЙ НЕ ПОГЛЕЖДА СЕБЕ СИ - ВСЕКИ ИСКА И КОЛКОТО МОЖЕ ПОВЕЧЕ. НЕ ГЛЕДА ДАЛИ Е СПРАВЕДЛИВО ДА ПОЛУЧАВА ПАРИ ОТ ДЪРЖАВНИТЕ ФОНДОВЕ. МНОГО ВАЖНО. И Е ГОТОВ ДА ЗАСТАНЕ СРЕЩУ ВСЕКИ, КОЙТО ОСПОРИ ТОВА НЕГОВО ПРАВО - ДА КРАДЕ ОТ БЮДЖЕТА. ЗАТОВА КАЗВАМ, ЧЕ МНОГО ТАКИВА СЕ НАРОИХА.



КАКВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ ЗДРАВНИТЕ ВНОСКИ И ЗДРАВНИТЕ ЗАСТРАХОВКИ? МНОГО СЪЩЕСТВЕНА. ПРИ ПЪРВИТЕ, ДЪРЖАВАТА КРАДЕ ОТ ТЕЗИ, КОИТО ПЛАЩАТ И ДАВА НА ОНЕЗИ, КОИТО НЕ ПЛАЩАТ. ТИПИЧНО КОМУНИСТИЧЕСКА ИСТОРИЯ. И ЗАТОВА ИМАМЕ СКЪПО И НЕЕФЕКТИВНО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ, КОЕТО НИ СТРУВА ЕДНИ 7 МИЛИАРДА ЛЕВА НА ГОДИНА И ПАК ФАЙДА НЯМА.



КАКВО ПРЕДЛАГАМ АЗ? ВМЕСТО СИСТЕМАТА НА ЗДРАВНИ ВНОСКИ, КОИТО СЕ ИЗЧИСЛЯВАТ НА БАЗА НА ПОЛУЧЕНИЯ ДОХОД, КОЙТО СЕ ОБЛАГА С 8% И ТЕЗИ ПАРИ ОТИВАТ В ЗДРАВНАТА КАСА, ДА СЕ НАПРАВИ СИСТЕМА НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ, КОЯТО СЕ ОСНОВАВА НА ПЛАЩАНЕТО НА ЗДРАВНИ ЗАСТРАХОВКИ.


КЪДЕ Е РАЗЛИКАТА? РАЗЛИКАТА Е МНОГО СЪЩЕСТВЕНА. ПЪРВО, ЯСНО ЩЕ СЕ РАЗБЕРЕ, КОЙ Е ОСИГУРЕН И КОЙ НЕ, ЗАЩОТО ЗАСТРАХОВАТЕЛЯТ ПЛАЩА И ТЪЙ КАТО ТОВА Е ЧАСТНА ИНСТИТУЦИЯ, ЗАСТРАХОВАТЕЛЯТ НЯМА ДА БЪДЕ ТОЛКОВА ЩЕДЪР, КАКТО СА ЩЕДРИ ДЪРЖАВНИТЕ ИНСТИТУЦИИ, КОИТО НИ КРАДАТ И РАЗСИПВАТ ПАРИТЕ, А ЩЕ СЛЕДИ, ДАЛИ ОБСТОЯТЕЛСТВАТА, КОИТО ВСЕКИ ЕДИН ОСИГУРЕН ПРЕДЯВЯВА ЗА ДА ПОЛУЧИ ПАРИ ЗАВЕДЕНИЕТО, В КОЕТО СЕ ЛЕКУВА, СА НАЛИЦЕ.


ОЩЕ ПОВЕЧЕ, ЧЕ АКО ОТИДЕМ ПРИ ЗАСТРАХОВАТЕЛ, ЗА ДА СИ НАПРАВИМ ЗАСТРАХОВКА, ТОЙ ЩЕ СЕ ПОИНТЕРЕСУВА ОТ НАШЕТО ЗДРАВНО СЪСТОЯНИЕ. АКО ПИЕМ, ПУШИМ, ПРЕЯЖДАМЕ И ИМАМЕ ИЗЛИШНИ КИЛОГРАМИ ИЛИ ИМАМЕ ДРУГ ФАКТОР, КОЙТО НИЕ, КАТО ГРАЖДАНИ НЕГЛИЖИРАМЕ, ТОЙ ИЛИ ЩЕ ОТКАЖЕ ДА СКЛЮЧИ С НАС ЗАСТРАХОВКА ИЛИ ЩЕ НИ ПОСТАВИ УСЛОВИЯ, ЗА ДА ИМАМЕ ЗАСТРАХОВКА, КОИТО УСЛОВИЯ ТРЯБВА ДА ИЗПЪЛНИМ ИЛИ ЩЕ НИ УВЕЛИЧИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНАТА ВНОСКИ, ПРИ РАВНИ ДРУГИ УСЛОВИЯ, КОЕТО МОЖЕ ДА НИ ОБЕЗСЪРЧИ ДА СЕ ЗАСТРАХОВАМЕ.


ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ, ОСНОВАНО НА ЗАСТРАХОВАНЕ ЩЕ ЗАСИЛИ ЛИЧНАТА НИ ОТГОВОРНОСТ КЪМ СОБСТВЕНОТО НИ ЗДРАВЕ, КОЕТО СЕГА В ГОЛЯМА СТЕПЕН НЕГЛИЖИРАМЕ. ОТ ДРУГА СТРАНА, БОЛНИЦИТЕ НЯМА ДА МОГАТ ДА ПРАВЯТ ДАЛАВЕРИ С КАСАТА И ДА Я ЛЪЖАТ, КАТО ПОЛУЧАВАТ НЕЗАСЛУЖЕНИ ПРИХОДИ ОТ НЕСЪЩЕСТВУВАЩО ЛЕЧЕНИЕ, КАКВАТО Е ПРАКТИКАТА СЕГА. ЕДНО Е БОЛНИЦИТЕ ДА СИ ИМА РАБОТА С КАСАТА И С НЕЙНАТА НЕПРАКТИЧНОСТ И ИМИТАЦИЯ НА ПРОВЕРКИ И СЪВСЕМ ДРУГО Е ДА СИ ИМАТ РАБОТА С ЧАСТНИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ЗДРАВНИ ФОНДОВЕ, КОИТО СЛЕДВА ДА ПЛАТЯТ ВСЯКА ЕДНА ИНТЕРВЕНЦИЯ. МИСЛИТЕ ЛИ, ЧЕ ЛЕСНО МОЖЕТЕ ДА ИЗЛЪЖЕТЕ ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ СИ? МИСЛИТЕ ЛИ, ЧЕ ДОКТОРИТЕ МОГАТ ДА ИЗПИСВАТ СКЪПОСТРУВАЩИ ОПЕРАЦИИ, КАКТО ПРАВЯТ СЕГА, КОИТО ТАКА ЛЕСНО ЩЕ БЪДАТ ПОКРИТИ, КАКТО ГИ ПОКРИВА ЗДРАВНАТА КАСА СЕГА? НЕ РАЗБИРА СЕ.


ТОГАВА ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ, ЧЕ НАШЕТО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ НЯМА НУЖДА ОТ ТЕЗИ 7 МИЛИАРДА ЛЕВА, КОИТО ДАВАМЕ СЕГА ЗА ЗДРАВЕ, А ОТ МНОГО ПО-МАЛКО ПАРИ. ТОГАВА ЩЕ РАЗБЕРЕМ, ЧЕ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ НЕ СЕ ПРАВИ ОТ КАСАТА ИЛИ ОТ БОЛНИЦИТЕ, А ЗАВИСИ ПРЕДИМНО ОТ НАС САМИТЕ, ОТ ГРАЖДАНИТЕ, КОИТО ДОТОЛКОВА СА НЕЗАПОЗНАТИ СЪС СВОЕТО СОБСТВЕНО ТЯЛО И КАК ТРЯБВА ДА СЕ ГРИЖАТ ЗА НЕГО, ЧЕ СТАВАТ ОСНОВНАТА ПРИЧИНА, ЗА ДА ИМАТ НУЖДА ОТ ЛЕКАРСКА НАМЕСА.
Категория: Политика
Прочетен: 253 Коментари: 0 Гласове: -1
Последна промяна: 15.02.2017 15:59
Изграждането и поддържането на инфраструктурата на страната е една от основните функции на страната и единствената, която има пряко отношение към икономиката.

Останалите функции както знаете, е законодателната и функцията по осигуряване на реда и сигурността.


Нашата държава обаче е ангажирана с много несвойствени функции, за които многократно съм говорил и които пречат да изпълнява основните си функции. Това е например социалното осигуряване, здравеопазването и ред други услуги, които не трябвало да се предлагат от държавата и не би трябвало да се поемат от бюджета, защото по същата логика държавата ще се ангажира пряко в процеса на икономическия цикъл, както беше при социализма, а всички знаят как завърши всичко това - с крах на стопанството и години на криза.


Да кажем, че сега бюджетът е 19 милиарда лева. Като изключим онези 6 милиарда лева, които отиват за пенсии и здраве, значи остават 13 милиарда лева. От тези пари трябва да изключим още поне 1 милиард лева, които отиват за явни и скрити субсидии на държавни предприятия и остават 12 милиарда. 6 милиарда лева ни струва администрацията, включително и образованието до средното. Останалите 6 милиарда трябва да отиват за развитие и поддръжка на съществуващата инфраструктура, като към тези пари трябва да се прибавят и онези, които плащаме под формата на винетки и пътни такси за преминаване през България.


Тези пари са напълно достатъчно, ако се харчат разумно. А как да стане това? Лесно.
  1. Провеждане на електронни търгове в реално време. Така всеки заинтересован може да гледа как върви "наддаването". Пазарът така ще изпили цените, че няма да остане нищо за подкупване на малки и голем иначалници.
  2. Въвеждане на принципа, че цената няма да се предоговаря заради нищо друго, освен ако са налице природни форсмажорни обстоятелства. Активизиране на свлачища, които не са предвидени в предварителните разчети, земетресения и други природни стихии. Така ще се предотврати практиката, да печели фирмата с най-ниска подадена цена в офертата, а след това да се подписват анекси за увеличаване на цената, заради извършването на измислени допълнителни работи.
  3. Въвеждане на международен одит на строителните обекти, които са правени с държавни пари. Така ще бъдем сигурни, че онова количество материал, което е било обект на търга, е сложено и то както трябва, в съответния строителен обект. Тогава няма да имаме пътища, които започват да се развалят още преди да е приключил стоежът им, а ще имаме пътища, които в следващите 20 години няма да имат нужда от съществен ремонт.

ТЕЗИ ВЛОЖЕНИЯ, КОИТО ЩЕ СЕ ПРАВЯТ ОТ ПРАВИТЕЛСТВОТО И ПОД КОНТРОЛА НА МЕХАНИЗМИТЕ, ПОСОЧЕНИ ПО-ГОРЕ, ЩЕ ДАДАТ НА ИКОНОМИКАТА ТЛАСЪК, КАКЪВТО МОЖЕ ДА ДАДАТ ХАРЧОВЕТЕ, ПРАВЕНИ ОТ ЧАСТНИТЕ ЛИЦА.


И РАЗБИРА СЕ, ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ НАЙ-ВАЖНОТО. НИЕ ДАВАМЕ ПАРИ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО, А ТОВА СА 6 МИЛИАРДА НА ГОДИНА, ЗА ДА НИ ОСИГУРИ СИГУРНОСТ, РЕД И СВОБОДА В СЪЩОТО ВРЕМЕ. ЗАСЕГА НЕ ПОЛУЧАВАМЕ НИЩО ОТ ТОВА ИЛИ ТВЪРДЕ МАЛКО, ЗА ПАРИТЕ, КОИТО ДАВАМЕ. АКО ПРАВИТЕЛСТВОТО НЕ НАПРАВИ ТОВА, КАКВИТО И УСИЛИЯ ДА ПОЛАГА В РАЗВИТИЕТО НА ИНФРАСТРУКТУРАТА, ТЕ НЯМА ДА БЪДАТ ЕФЕКТИВНО, ЗАРАДИ КОЛУПЦИОННИТЕ ПРАКТИКИ, КОИТО СЕГА СЪЩЕСТВУВАТ. ИСКАМЕ И ДВЕТЕ РАБОТИ ДА ВЪРВЯТ ЗАЕДНО - НИЕ ДА ПОЛУЧИМ РЕДА И СИГУРНОСТТА, КОИТО ОЧАКВАМЕ ОТ ПРАВИТЕЛСТВОТО И ЧРЕЗ ЗАКОНОДАТЕЛНАТА УРЕДБА ДА ПОЛУЧИМ СВОБОДАТА, ОТ КОЯТО СЕ НУЖДАЕ ЕДНА ИКОНОМИКА, ЗА ДА ПРОСПЕРИРА, А ОТ ДРУГА СТРАНА, ОЧАКВАМЕ ИНФРАСТРУКТУРА, КОЯТО ДА ПОДКРЕПИ В ГОЛЯМА СТЕПЕН ИКОНОМИЧЕСКИЯ ПРОГРЕС, КОЙТО ЩЕ ДОЙДЕ ЗАЕДНО СЪС СВОБОДАТА. ПРОСТИЧКО.

Категория: Политика
Прочетен: 298 Коментари: 0 Гласове: -1
Последна промяна: 05.08.2016 11:37
Една от любимите ми теми.

Започват едни спорове, доколко правителството трябва да бъде стимул и може ли да бъде стимул за икономическото развитие на страната. В някаква степен и за определен период от време - да, може. Но ДО НЯКАКВА СТЕПЕН И В ОПРЕДЕЛЕН ПЕРИОД ОТ ВРЕМЕ. ПРАВИТЕЛСТВОТО НЕ БИВА ДА ОТНЕМА ПАЛМАТА НА ПЪРВЕНСТВОТО В ИКОНОМИКАТА, ОТ ЧАСТНИТЕ ЛИЦА, НО В ОПРЕДЕЛЕН МОМЕНТ МОЖЕ ДА ЗАЕМА ПОДОБАВАЩ ДЯЛ ОТ ИКОНОМИКАТА И ПО-СКОРО В ЧАСТТА, СВЪРЗАНА С ХАРЧЕНЕТО НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ СРЕДСТВА.


Естествено всички знаем максимата - ако правителстовто харчи повече, частните лица ще харчат по-малко. НО НЕКА ДА ВИДИМ ТОВА ОТ ПОЗИЦИИТЕ НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА ИНВЕСТИТИИ И КАК ТЕЗИ ИНВЕСТИЦИИ СЕ ОТРАЗЯВАТ НА УВЕЛИЧЕНИЕ НА ПОТРЕБЛЕНИЕТО В ЕДНА СТРАНА ИЗОБЩО.


Казахме, че не можем да изядем днес един хляб, утре - два хляба и т.н., освен ако не искаме да умрем от преяждане. Казахме, че и в областта на жилищата, колите и потребителските стоки също има елементи на пресищане, които са зависими от ДЪЛГОВЕЧНОСТТА И КАЧЕСТВОТО НА СЪМИЯ ПРОДУКТ. Ако къщата ти е добре направена, това не е вафла, че да я купуваш всеки ден. Минават години, а понякога с десетилетия, когато решиш да направиш някаква голяма промяна.

Казахме също, че бизнесът "ходене насам - натам" процъфтява както никога досега и като гледам няма граници, които да не може да преодолее. Твърде много станаха хората с пари и тези, които имат време да ги харчат.. 


И сега - какво  да очакваме от правителството?

ОБЩЕСТВОТО ЩЕ СЕ НУЖДАЕ ОТ ВСЕ ПО-ДОБРА И ДОБРА ИНФРАСТРУКТУРА, А ТЯ Е В СФЕРАТА НА РАЗРЕШИТЕЛНИЯ РЕЖИМ ОТ СТРАНА НА ПРАВИТЕЛСТВОТО И ОБЩИНИТЕ. НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА РЕШИ ДА ПРАВИ ПЪТ, ПРЕЧИСТВАТЕЛНА СТАНЦИЯ, ДА ПРОКАРВА ВОДОПРОВОД И Т.Н., БЕЗ РАЗРЕШЕНИЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО И ОБЩИНИТЕ. ТУК СЕ КРИЯТ НЕОБЯТНИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИНВЕСТИЦИИ И ЗА ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ, ДОРИ И ТОГАВА, КОГАТО НЯМА ПРЯКА ВРЪЗКА МЕЖДУ САМИЯ ПРОЕКТ И НЕГОВАТА ВЪЗВРЪЩАЕМОСТ.

Например, може една магистрала да се построи с обществени средства, но не е задължително всяко едно пътуване по нея да бъде веднага платено чрез тол такса. Може да се търси друг вид финансиране, такова, каквото е в Швейцария и Германия, например - чрез обществените фондове, като по този начин се спестят милионите спирания и тръгвания или ограничения на скоростта за тези автомобили които имат електронни системи за отчитане на изминатото разстояние и на практика ефектът на националната икономика ще бъде по-добър в този случай. Не напразно държави като Швейцария и Германия са по-богати и организирани, използвайки тази система, отколкото държави като Италия, например, които използват системата "плащай и карай", на момента.

Тук възникват разбира се въпроси, които сме чували непрекъснато - нали и Хитлер е наредил да се правят магистрали, за да се намали безработицата. Същото е правил и Рузвелт, копирайки икономическия модел на Кейнс, с цел намаляване на огромната безработица, по време на Голямата деприсия в САЩ. Нямам нищо напротив накова инвестиционно поведение от страна на държавата. Доказано е, че всяко подобрение на инфраструктурата на една държава е пряко свързано с повишаване на БВП. В това няма спор.


Следваща статия.



Категория: Политика
Прочетен: 305 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 05.08.2016 11:02
 Нека първо да поговорим за личното потребление. 

В някои области на личното потребление, то е крайно ограничено. Става дума за потреблението на храни и напитки.

КОЛКОТО И ДА СЕ СТАРАЕМ ДА ПОТРЕБЯВАМЕ ПОВЕЧЕ ХРАНИ И НАПИТКИ, ТОЛКОВА ПО-БОЛНИ СТАВАМЕ И В СЪЩОТО ТОВА ВРЕМЕ, ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ РАСТЕ ХРАНАТА, КОЯТО ИЗХВЪРЛЯМЕ.

ТЕЗИ ДНИ ИЗЛЕЗЕ СЪОБЩЕНИЕ, ЧЕ ЧОВЕЧЕСТВОТО ИЗХВЪРЛЯ ХРАНА ЗА 800 МИЛИАРДА ДОЛАРА ВСЯКА ГОДИНА. ПРОСТО ЗАЩОТО НЕ УСПЯВА ДА СИ НАПРАВИ ДОБРЕ СМЕТКАТА ЗА НУЖДИ И ПОТРЕБЛЕНИЕ. ИЗЛИШЪКЪТ РАСТЕ, КАТО В СЪЩОТО ТОВА ВРЕМЕ, МИЛИОНИ УМИРАТ ОТ ГЛАД В АФРИКА, ЗАЩОТО СА В ЦИКЪЛ НА СВРЪХПРОИЗВОДСТВО НА НАСЕЛЕНИЕ ТАМ.


ТАКА, ЧОВЕК НЕ МОЖЕ ДНЕС ДА Е ИЗЯЛ ПОЛОВИН ХЛЯБ, А УТРЕ ЕДИН, ВДРУГИДЕН - ДВА И Т.Н. ПРОСТО ВСЕВИШНИЯ НИ Е ПОСТАВИЛ ОГРАНИЧЕНИЯ, КОИТО НИЕ ВСЯЧЕСТКИ СЕ СТРЕМИМ НА ПРЕМАХНЕМ ИЛИ НАДСКОЧИМ, ЕСТЕСТВЕНО БЕЗ УСПЕХ.

ЗНАЧИ РАЗБРАХМЕ, ЛИЧНОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ НА ХРАНИ СЕ ДВИЖИ В ТЕСНИТЕ ГРАНИЦИ НА ФИЗИЧЕСКИТЕ НИ ОГРАНИЧЕНИЯ, НАЛОЖЕНИ ОТ СЪЗДАТЕЛЯ. АКО ГОВОРИМ ЗА НАПРАВЛЕНИЯТА ЗА ИНВЕСТИЦИИ И РАСТЕЖ, ОСТАВАМЕ НАСТРАНА ИНВЕСТИЦИИТЕ, С ЦЕЛ ПОВИШАВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКОТО ТЪРСЕНЕ НА ХРАНИ И НАПИТКИ. ТУК МОЖЕ ДА СЕ РАЗЧИТА САМО НА СМЯНА НА НЯКОИ ВКУСОВИ ПРЕДСТАВИ И ТАКА ЕДНИ ИГРАЧИ ДА СЕ НАСТАНЯТ НА ПАЗАРА, А ДРУГИ ДА БЪДАТ ИЗХВЪРЛЕНИ ОТ НЕГО. ТОВА ОБАЧЕ Е ТРУДЕН ПРОЦЕС И ОБИКНОВЕНО НЕ СЕ СЛУЧВА ТАКА. ВСЕ ЕДНО В САЩ ДА ПРЕСТАНАТ ДА ЯДАТ ХАМБУРГЕРИ ОТ МАКДОНАЛДС, А В МАКЕДОНИЯ ДА ЗАПОЧНАТ ДА ГИ ЯДАТ. ПРОСТО НА ЕДНОТО МЯСТО ХОРАТА СА СЕ РАЗБОЛЯЛИ ОТ ИДЕЯТА ДА СЕ ХРАСЯТ С ТЯХ, А НА ДРУГОТО МЯСТО КАКВОТО И ДА ПРАВИШ, НЕ МОЖЕШ ДА ГИ НАКАРАШ ДА ЯДАТ ТАКОВА НЕЩО. ЗАТОВА ОЩЕ ВЕДНЪЖ - ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА УВЕЛИЧАВАНЕ НА БИЗНЕСА И ПОТРЕБЛЕНИЕТО В ТОЗИ СЕКТОР СА ОГРАНИЧЕНИ.

НА ВТОРО МЯСТО - ЖИЛИЩА И КОЛИ. ВЯРНО Е, ЧЕ ХОРАТА ИСКАТ ВСЕ ПО-НОВИ И ОБЗАВЕДЕНИ ЖИЛИЩА И ВСЕ ПО-НОВИ КОЛИ, КОИТО НАПОСЛЕДЪК НОСЯТ ОТПЕЧАТЪКА НА "ЕКО" И ДРУГИ ПОДОБНИ НОВОВЪВЕДЕНИЯ. ТУК ИМА МНОГО ПОВЕЧЕ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РАЗВИТИЕ, НО И ТУК ВСИЧКО Е С МЯРКА. ЗАТОВА ГОВОРИМ ЗА ИМОТЕН БУМ И ПРЕГРЯВАНЕ И ИПОТЕЧНИ КРИЗИ.


СТОКИТЕ ЗА БИТА СА СЪЩО ИНТЕРЕСНО ПОЛЕ ЗА ИЗЯВА НА ИНВЕСТИТОРИ. В СВЕТА СЕГА СЪЩЕСТВУВА ТЕНДЕНЦИЯ ЗА ПРАВЕНЕ НА ПРОДУКТИ, КОИТО ДА СЕ РАЗВАЛЯТ СЛЕД ИЗТИЧАНЕ НА ГАРАНЦИЯТА. ТИПИЧЕН ПРИМЕР В ТОВА ОТНОШЕНИЯ СА СВРЪХЕВТИНИТЕ ДОМАКИНСКИ УРЕДИ. КАКВО ОЗНАЧАВА ДА СИ КУПИШ ПАСАТОР ЗА 15 ЛЕВА!!! И ДА ВИ КАЖА ЕДИНИЯТ НЕ ИЗДЪРЖА И СЕ НАЛОЖИ ДА СЕ СМЕНИ ПРЕДИ ИЗТИЧАНЕ НА ГАРАНЦИЯТА, А ДРУГИЯТ, КОЙТО КУПИХ ПРЕМИНА ДВЕТЕ ГОДИНИ ГАРАНЦИЯ И СЕГА ЗАПОЧНА ДА СКЪРЦА. ТО ИНАЧЕ КАК ДА СЕ ЗАХРАНИ ПРОИЗВОДСТВЕНИЯ КАПАЦИТЕТ НА ЗАВОДИТЕ, КОИТО ПРОИЗВЕЖДАТ ТАКИВА УРЕДИ, АКО ТЕ НЕ СЕ ЧУПЯТ. ПРЕДИ ГОДИНИ СИ КУПИХ СКЪПА САМОБРЪСНАЧКА И ЕТО ВЕЧЕ 8 ГОДИНИ РАБОТИ. АКО ВСИЧКО БЕШЕ ТОЛКОВА ЗДРАВО, ТО КАКВО ДА ПРАВЯТ ЗАВОДИТЕ И МИЛИОНИТЕ РАБОТНИЦИ? ЗНАЧИ И ТУК ИМА НЯКАКВИ ОРГАНИЧЕНИЯ.


ДРУГ ВИД ПОТРЕБЛЕНИЕ Е ТОВА, ДА СЕ РАЗХОЖДАШ НАСАМ НАТАМ, ДЕМЕК ДА СЕ ШМАТКАШ, ЗАЩОТО ИМАШ ПАРИ ЗА ХАРЧЕНЕ. КРУИЗНИТЕ КОРАБИ СТАВАТ ВСЕ ПО-ГОЛЕМИ И МНОГОБРОЙНИ, А ТЪРСЕНЕТО СЕ УВЕЛИЧАВА. НА НАРОДИТЕ ПО СВЕТА ВЕЧЕ НЕ ИМ СЕ РАБОТИ И ИСКАТ ДА СЕ РАЗХОЖДАТ. ТУРИСТИЧЕСКИТЕ ЦЕНТРОВЕ СТАВА ХИЛЯДИ И МИЛИОНИ, А ИНДУСТРИЯТА ПРОЦЪФТЯВА. ПРЕДИ ВРЕМЕ СИ СПОМНЯМ, КАК РОДИТЕЛИТЕ НОСЕХА ПО НЕЩО, КОГАТО ОТИДАТ ДО ОКРЪЖНИЯ ГРАД, А СЕГА ПОСЕЩЕНИЕТО НА СЪСЕДНА ДЪРЖАВА СЕ ПРИЕМА КАТО ОБИКНОВЕНО ПЪТУВАНЕ И НЕ ПРАВИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ НА НИКОГО. ОТИВАНЕТО ДО ПАРИЖ И ЛОНДОН ВЕЧЕ Е КАТО ОТИВАНЕ ДО ВАРНА. ПОНЕ БИЛЕТИТЕ ЗА ПЪТУВАНЕ СА ПОЧТИ НА ЕДНА И СЪЩА ЦЕНА, БЕЗ ДА ИСКАМ ДА КАЖЕ НЕЩО ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ. СВЕТЪТ СЕ ПРОМЕНЯ И ТУК ГРАНИЦИТЕ НА РАЗВИТИЕ НА ПОТРЕБЛЕНИЕТО КАТО ЧЕ ЛИ СА НЕИЗЧЕРПАМИ.



НО ДА ПОГОВОРИМ ЗА ДЪРЖАВНОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ И АРГУМЕНТИ Е "ЗА" И "ПРОТИВ" НЕГО, ОТ ГЛЕДНА ТОЧКА НА РАЗЛИЧНИТЕ ИКОНОМИЧЕСКИ ТЕЧЕНИЯ.


Следва текст - другата статия.
Категория: Политика
Прочетен: 290 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 05.08.2016 09:19
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3222627
Постинги: 6928
Коментари: 4323
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Август, 2016  >>
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031