Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3220260 Постинги: 6920 Коментари: 4321
Постинги в блога от 04.08.2018 г.
 Наистина въпросът е абсурден. Също като друг въпрос? Колко леки коли ти струва кухнята?

Всички знаем, че една добра кухня струва хиляди левове. За тези пари могат да се купят много коли. Познавам хора, на които кухните струват колкото 10 стари коли, каквито често виждаме по улиците на българските градове и села.

Значи или кухните са много скъпи или колите са много евтини.
Според международните статистика, на 1000 души население има приблизително 500 коли, мотоциклети или камиони. Такова е съотношението и в САЩ.

Ако не се лъжа, по този показател сме на 30-то място в света. Обаче по показателя "качество на пътищата", сме с над 100 места назад в класациите, поставени след такава държава като Непал, която се слави, като една от най-бедните държави в Азия.

Значи нещо не е наред. Държава като Македония, която произвежда по-малко БВП на глава от населението има къде къде по-престижно класиране, по отношение на качеството на пътната мрежа.

Не е наред естествено, ако гражданин, който живее на социални помощи, може да си позволи да си купи и поддържа лека кола. Такова нещо може да се случи само в постсоциалистическа България. И всички знаем, че основно колите ни са стари 15-20 години. Те са си направо брички, които ние се опитваме да възстановим за втори живот и даваме луди пари по тях. Обикновено коли, купени за 1000 или 2000 лева, след като ги "вкараме в ред", струват неколкократно повече. Но ни "вършат работа", така да се каже и неусетно, малко по малко ни бъркат в изтънелия джоб. Ограбват ни, но ПЪК СМЕ СВОБОДНИ ДА ОТИДЕМ КЪДЕТО СИ ПОИСКАМЕ, ЕСТЕСТВЕНО АКО СТАВА ДУМА ЗА ПО-БЛИЗКИ ДЕСТИНАЦИИ.

Та нека се замислим върху тези въпроси - дали да си купим телефон или лека кола. И колко леки коли ни струва кухнята. Но от друга страна, след като българина е толкова влюбен в колата си, държавата може да използва този факт и малко по малко да увеличава приходите си от притежаването на такова имущество. Така ще се стигне до баланса, който всички ние търсим - хем да имаме коли, хем и да се возим по хубави пътища. Нека също така да знаем, че за да приведем българските пътища към европейските изисквания, са необходими около 10 милиарда лева. Това е изследване на Световната банка и звучи доста логично. Това не означава задължително нови пътища - това е привеждане на съществуващата пътна мрежа да отговаря на всички европейски изисквания. Значи са необходими много повече от 10 милиарда лева. Няма откъде да се вземат тези пари, освен от всички нас - притежателите на автомобили. И никакви извинения и оправдания - този бил не знам си какъв и нямало да плаща винетка, онзи бил не знам си какъв и нямало да плаща данък и т.н. и т.н. Всички сме на тази земя и отнемаме пространство и ползваме обществен ресурс, защото пътищата са именно обществен ресурс. Дълги години наблюдаваме как чужди камиони пресичат границите ни и как си предават винетки купени и незалепени на стъклото на своите колеги, които се очаква да минат границата ни. Те не стига, че таксите за пресичане на страната ни от товарни возила са символични, но и не се плащат в немалко случаи. Просто държавата ни е така устроена. Полицаите те проверяват, след това митничарите и на никой не му влиза в работа да попита, дали влизащото превозно средство в страната има винетка или не. Искаме или не, трябва да си гледаме интереса и са събираме тези такси и да контролираме след това АПИ дали тези пари се харчат ефективно. Простичко е. Имаме да извървим дълъг път от 130-то място, до примерно 30-то място в света по качество на пътищата. Но ако по притежание на автомобили сме вече на 30-то място в света, нямаме право да се оправдаваме, че сме бедни и не можем да плащаме повече за нашите пътища. След като сме си купили по 400 коли на 1000 души население, нямаме право да се оплакваме. Да му мислят датчаните, че са назад в тази класация. Те завайлиите не могат да си купуват така коли, както ние българите. Нямат тези финансови възможности. Майтап да става.
Категория: Политика
Прочетен: 120 Коментари: 0 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3220260
Постинги: 6920
Коментари: 4321
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Август, 2018  >>
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031