Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2011 00:17 - САМО СИ ПРЕДСТАВЕТЕ – ПРЕДИ СЕ УРЕЖДАХА ИЗПИТИ С 3-КА, СЕГА СЕ ХОДАТАЙСТВА ЗА 6-ЦИ!
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 1988 Коментари: 10 Гласове:
2

Последна промяна: 24.05.2011 09:59


Признавам си, бях шокиран малко от това „откритие”. Каза ми го човек, който е „вътре” в института. Каза ми също така, че цялата образователна система във висшето образование е толкова проядена отвътре, че ще бъдат необходими 10-20 години, за да се възстанови онова, което е било умишлено разрушено, заради липсата на контрол от страна на държавата върху процеса на управление на университетите.

 

И сега внимателно: ВСИЧКО ТОВА СЕ СЛУЧВА ИМЕННО ЗАРАДИ ТОВА, ЧЕ ТОЗИ КОЙТО ПЛАЩА МУЗИКАТА НЕ Я ПОРЪЧВА.

Данъкоплатците плащат висшето образование в България. Висшето образование обаче как се отплаща на данъкоплатците? Бълва незаинтересовани интригатни, които са си купили изпитите. И после очаквай нещо от тези хора!

Затова изпращам детето си да учи в чужбина. Независимо от това, колко ще ми струва. Дори да ми струва всичко, което досега съм спечелил в живота – пак ще го дам, само и само да се махне от тази проядена и скапана система.

 

Въпрос към държавата: Как можеш да изсипеш в една система 400 000 000 лева всяка година и да не се интересуваш къде и как се харчат парите, какъв продукт се произвежда и дали този продукт може да се сравни с продукта на други университети в Европа!? Да се оправдаваш, че висшите учебни институци имали статут на независими, според закона, е лесна формулировка за узаконяване на производството на боклук, който след това да замърсява икономическия ефир на България. Ако са толкова независими институтите, нека да се самоиздържат, а не да висят на врата на данъкоплатците. Тогава да излязат на свободния пазар и да набират студенти, да ги обучават и т.н. Нека международните институции да оценяват институтите ни също така, както оценяват и другите европейски институци.

Какво е това безобразие, в епохата на интернет, да принуждаваш студентите да се явяват на изпити с предварително закупени учебници, които струват десетки левове! И какво е това безобразие да се пише 6-ца на студент, който не си е направил дори и труда да отиде на изпит, а камо ли и да прочете нещо! ТОВА Е ПОКАЗАТЕЛЕН ПРИМЕР ЗА БЕЗКОНТРОЛНОСТ НА МЕХАНИЗМА НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ У НАС. ПРОФЕСОРИТЕ СА СИ НАПРАВИЛИ СОБСТВЕНА МАШИНА ЗА ПАРИ, НА ГЪРБА НА ДАНЪКОПЛАТЕЦА.

 

А ето го и предложението ми в този момент, без да се променя нищо съществено в цялата система. Студентите ще бъдат независими от субективния фактор, наречен преподавател, а самите тестове ще бъдат така организирани, че младите хора ще трябва все пак да се поизмъчат, докато минат в по-горен курс. В такъв случай веднъж завинаги ще се ликвидира тази порочна практика във висшето ни образование – да се уреждат изпити, да се плаща за един подпис и да се правят пари от насилствена продажба на преписани учебници, без никаква научна стойност. Ще се преустанови и практиката, данъкоплатците да финансират слаби студенти:

1.     Единен тест за икономическите вузове, който да е свободно достъпен в интернет и който да съставен от поне 10 000 въпроса, които от своя страна ще бъдат произволно размесени преди изпита от специален софтуер.
2.    
Всеки попълва теста си с код за достъп.
3.    
Държавата няма да финансира обучението на студенти, които нямат успех от семестъра, поне 4.50.  



Гласувай:
2



1. kolevdobri - За изключенията...
24.05.2011 00:20
Според мои познати, преподаватели във ВУЗ, само около 5 % от младите хора отиват с желание да научат нещо на лекции и упражнения и се стремят към познанието. Всичко друго отива за "кетапа". Жалко, защото като данъкоплатец се чувствам прекаран да финансирам толкова голям процент интриганти, мърльовци и мързеливци, които искат да получат документ за интелигентност - наречен диплом за висше образование.
цитирай
2. анонимен - ще те помоля за пореден път да ми у...
24.05.2011 00:22
ще те помоля за пореден път да ми уредиш като главен виновник само това което съм те помолила на лични
другото мога сама да си го уредя
цитирай
3. kolevdobri - ?
24.05.2011 01:14
Не съм Ванга, за да гадая, какво искаш да кажеш "анонимен". Предполагам, че си завършила същият ВУЗ, който и аз, но не ме карай да си мисля, че познанията ти по български датират от 4-ти клас.
Нищо на никого няма да уреждам. Точно такъв е смисълът на статията. И ти би трябвало чудесно да си ме разбрала. Това е състезание, в което всеки сам участва. Не е честно някои да бъдат побутвани, а други спъвани. Ако не ти се тича с мен - няма проблем. Тичай с някой, който отговаря на вътрешното ти "аз". Не искам нито да бутам някой по баирите, нито пък мен някой да ме бута нагоре.
цитирай
4. lisichka - На мен пък ми плащаха да ме късат и да ...
24.05.2011 10:05
На мен пък ми плащаха да ме късат и да ми режат от оценките хахахха
шантав свят
цитирай
5. kolevdobri - Лисичка, не те разбирам.
24.05.2011 16:27
Защо ще ти плащат, за да те скъсат на изпит? Или да ти отрежат от оценките.
цитирай
6. kolevdobri - Дойче веле
24.05.2011 16:46
Според Дойче веле, над 80 000 българи учат зад граница. На път са да станат повече от тези, които учат или си мислят че учат в България. Държавните мъже и жени са виновни за всичката тази бъркотия. Вчера бях в района на университета в Търново. Всичко изглеждаше толкова запустяло и скапано. Как може някой да се излъже да учи там? Треволяци обрасли общежитията, пътят прилича на развълнувано море, а качеството на образованието прилича и на треволяците и на пътя.
цитирай
7. lisichka - Защото много ми знае устата в БЛОГ.бг и на други места
25.05.2011 13:23
kolevdobri написа:
Защо ще ти плащат, за да те скъсат на изпит? Или да ти отрежат от оценките.

цитирай
8. kolevdobri - За изпитите
26.05.2011 18:55
Ако си била при мен на изпит, знаеш, че двойки пиша само ако мълчиш като комунистка /пардон, комунист/. Шестица пиша само на чудната комбинация от знание, мисъл, свързаност и логика на разсъжденията и много хъс.
цитирай
9. анонимен - поздрави след години
03.07.2011 16:11
Колев, добър беше като студент, сега си още по-дъбър. Запазил си прямотата и чувството за справедливост. С ректор като Величко Адамов, който добре познаваш, смяташ ли, че може да се правят реформи? Това е действителността в България. Затова много добре си насочил сина си в чужбина
цитирай
10. kolevdobri - Аха, още малко и ще се досетя...
12.11.2011 23:30
Да, смея да си призная, че много добре познавам Величко. Но проблемът не е в него. Той прави това, КОЕТО МУ ПОЗВОЛЯТ. Проблемът е в тези, които гласуват за него, при положение, че не го харесват. Защото в същото време искат да се запази статуквото. Шантава работа, нали? Няма нито един глас против! Другият проблем е в държавата, която изсипва едни пари и не иска резултат в замяна. Следващият проблем е в това, че и студенти и родители искат да се докопат до "кетапа". Виждате ли какво става в УНСС? Направиха тестова система, за да няма такива порочна практика, каквато има в Академията в Свищов. Следствие на тестовата система двойките толкова много са се увеличили, че всички са се видели в чудо. Какво да правят? Ако не направят нещо, студентите ще си вземат "кетапа" от Свищов. Защото там правят всичко срещу пари. Значи решението е да понамалят малко тежестта на теста и всичко е ОК. Поне ще сме мръднали малко. И ако могат да вкарат повече часове, които да се преподават от практици - обучението ни ще дръпне сериозно напред.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3194634
Постинги: 6869
Коментари: 4294
Гласове: 2398
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031