Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2012 09:10 - ИНСТИТУЦИЯТА НА УЧИТЕЛЯ И ИНСТИТУЦИЯТА НА ПОМОЩНИК УЧИТЕЛЯ
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 823 Коментари: 1 Гласове:
1



В нашето образование липсват учителите. Почти всички, да не кажа всички, са помощник учители.

Какво прави помощник учителя? Той ПРЕПОДАВА МАТЕРИАЛ! Той трябва да научи детето да чете, да смята, да му покаже как да се представи на някаква пиеса, да научи детето как се рецитира и т.н. и н.н.

 

С годините МАТЕРИАЛЪТ става все по-труден и по-труден, но всъщност, той продължава да се ПРЕПОДАВА от заместник учителя. В ролята на помощник учители са и побелелите професори в университетите.

 

Цялата ни образователна система е изградена върху ТЕЗАТА ЗА ПОМОЩНИК УЧИТЕЛЯ. ТРЯБВА ДА ИЗСИПВАМЕ МАТЕРИАЛ В ГЛАВИТЕ НА ДЕЦАТА. МАТЕРИАЛ, КОЙТО ЩЕ ГИ НАПРАВИ ИНЖЕНЕРИ, ИКОНОМИСТИ, АРХИТЕКТИ, ЛЕКАРИ ИЛИ НЕЩО ДРУГО.

 

След години обаче установяваме, че сме пропуснали нещо, много по-важно от това да четеш и да смяташ. Пропуснали сме да ПРОИЗВЕДЕМ КАЧЕСТВЕН МАТЕРИАЛ.

 

МАТЕРИАЛ, КОЙТО ДА ЖИВЕЕ СЪС САМОЧУВСТВИЕТО, ЧЕ САМ МОЖЕ ДА ОПРЕДЕЛЯ СЪДБАТА СИ. МАТЕРИАЛ, КОЙТО НЯМА НУЖДА ОТ ТОВА НЯКОЙ ДЪРЖАВЕН ЧИНОВНИК ДА МУ ДАДЕ ПАНИЧКА СЪС СУПА. МАТЕРИАЛ, ЧИЯТО СВОБОДНА ВОЛЯ И СТРЕМЕЖ КЪМ УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ СЕ ПРОЯВЯВА ВСЕКИ ДЕН. МАТЕРИАЛ, КОЙТО НЯМА ДА ИЗПИТВА НУЖДА ОТ ТОВА, НЯКОЙ ТАРИКАТ ПОЛИТИК ДА МУ КАЗВА КАК ДА СИ ЖИВЕЕ ЖИВОТА.

 

ЛИПСВА НИ ИНСТИТУЦИЯТА НА УЧИТЕЛЯ. ТОЗИ, КОЙТО МОЖЕ ДА НАПРАВИ ДУПКАТА НА БАНИЦАТА ИЛИ НА ГЕВРЕКА, В ЗНАНИЯТА, КОИТО ДАВА ПОМОЩНИК УЧИТЕЛЯ. ИНАЧЕ ГЕВРЕКЪТ НЯМА ДА Е ГЕВРЕК.

 

ЛИПСАВАТ НИ ХОРАТА, КОИТО ЩЕ НАКАРАТ ЦЯЛА ЕДНА НАЦИЯ ВМЕСТО ДА ПЪЛЗИ, ДА ЛЕТИ. ЛИПСВАТ НИ ХОРАТА, КОИТО ДА НАКАРАТ НАЦИЯТА ДА ПОВЯРВА В СЕБЕ СИ, А НЕ В ДЪРЖАВАТА СИ. ЛИПСВАТ НИ ХОРАТА, КОИТО ДА НИ ПОМОГНАТ ДА НАДСКОЧИМ РАМКИТЕ НА СОБСТВЕНАТА СИ ПОСРЕДСТВЕНОСТ И ДА НИ НАКАРАТ ДА РАЗБЕРЕМ, ЧЕ СМИСЪЛЪТ НА НАШИЯ ЖИВОТ Е ПЪРВО ДА ПОВЯРВАМЕ НА СЕБЕ СИ, ЧЕ МОЖЕМ ДА ПРОМЕНИМ КАКТО СЕБЕ СИ, ТАКА И СРЕДАТА, В КОЯТО ЖИВЕЕМ.

 

ЛИПСВА НИ ЕНТУСИАЗЪМ, НО НЕ ОТ ТОЗИ ТИП, КОЙТО СЕ ОПИТВАТ ДА НИ НАСАЖДАТ ПОЛИТИЦИТЕ. НЕ НИ ТРЯБВА ЕНТУСИАЗМЪТ НА ПЛЕВНЕЛИЕВ ИЛИ ЕНТУСИАЗМЪТ НА ПАПАТА. ТЕ ИСКАТ ДА БЪДЕМ АКТИВНИ В ОНАЗИ ТЪПА СИСТЕМА, КОЯТО ТАКИВА КАТО ТЯХ СА СЪЗДАЛИ, ЗА ДА НИ МАНИПУЛИРАТ И ДА НИ ИЗПОЛЗВАТ.

 

ЛИПСВА НИ ЕНТУСИАЗЪМ, КОЙТО ДА НИ НАКАРА ДА ПОВЯРВАМЕ, ЧЕ СЪДБАТА НА ДЪРЖАВАТА НИ ЗАВИСИ НЕ ОТ ПОЛИТИЦИТЕ, А ОТ САМИТЕ НАС.

 

ЛИПСВА НИ УВЕРЕНОСТ ДА ИЗПОЛЗВАМЕ ЖЪЛТИЯ И ЧЕРВЕНИЯ КАРТОН, КОЙТО НОСИМ В ДЖОБЧЕТО НА ФЛАНЕЛКАТА СИ ТОЛКОВА ПЪТИ, КОЛКОТО СЕ НАЛАГА – БЕЗ КОМПРОМИСИ, БЕЗ МНОГО ПРИКАЗКИ. ПРОСТО ДА ИЗВАЖДАМЕ КАРТОНИТЕ И ДА ГОНИМ ИГРАЧИТЕ ОТ ИГРА, КОИТО ИГРАЯТ ПРОТИВ НАС.

 

НАИСТИНА НИ ЛИПСВАТ УЧИТЕЛИ, КОИТО ДА НИ ПОДГОТВЯТ ЗА ВСИЧКО ТОВА. ДА НИ ПОДГОТВЯТ ЗА НОВАТА ЕРА, КОЯТО ОТДАВНА СЕ КРИЕ ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН ОТ НАС – ТЕХНОЛОГИИ ПЛЮС ДЕМОКРАЦИЯ. НЯМА ДРУГО РЕШЕНИЕ

 

АКО ТОВА НЕ НАПРАВИМ, БОГАТИТЕ ЩЕ СТАВАТ ВСЕ ПО-БОГАТИ, А БЕДНИТЕ ВСЕ ПОВЕЧЕ И ПОВЕЧЕ. ДЪРЖАВНИТЕ ЧИНОВНИЦИ ЩЕ СЕ ПРЕВРЪЩАТ ВЪВ ВСЕ ПО-ГОЛЯМА ПРЕГРАДА ЗА СВОБОДНАТА ИНИЦИАТИВА, А ХОРАТА, КОИТО СА ОТОРИЗИРАНИ ОТ ДЪРЖАВАТА ДА НОСЯТ ОРЪЖИЕ, ЩЕ СТАВАТ ВСЕ ПО-БЕЗПОЛЕЗНИ. СЪДЕБНАТА СИСТЕМА ЩЕ ПРОДЪЛЖАВА ДА ОТСЪЖДА СПОРЕД ИНТЕРЕСА НА СЪДИИТЕ, А ЗАЩИТАТА НА ПРАВАТА И СВОБОДИТЕ ЩЕ ПРОДЪЛЖАВА ДА БЪДЕ НА НИВОТО НА АФРИКА. ЗАТОВА ТРЯБВА ДА РАБОТИМ ОСНОВНО ВЪРХУ ДВЕ НЕЩА:

 

1.     ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ. КАКТО КАЗВА РУСО, НЕ Е ЗАКОН ТОЗИ, КОЙТО НЕ Е ПАРАФИРАН ОТ НАРОДА;

2.     ДА РАБОТИМ ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ПРОГРАМА, КОЯТО ДА ПРОИЗВЕЖДА КАЧЕСТВЕН МАТЕРИАЛ И КОЯТО ПРОГРАМА ДА СЕ ИЗПОЛЗВА ОТ ПОСТЪПВАНЕТО НА ДЕТЕТО В ДЕТСКАТА ГРАДИНА, ДО ЗАВЪРШВАНЕ НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ.

ЗАТОВА НИ ТРЯБВАТ УЧИТЕЛИТЕ. НА ПЪРВО ВРЕМЕ 1000 ЩЕ НИ СВЪРШАТ РАБОТА. (:





Гласувай:
1



1. kolevdobri - Един от моите служители беше на изпит по "Фирмен анализ"
10.06.2012 12:40
Изнесох му една дълга лекция на тема финансови отчети на фирмата. След това имаше лекция на тема продуктова стратегия на фирмата, в зависимост от това в кой отрасъл на икономиката работи. Направихме връзката между продуктовата стратегия и резултатите в годишните отчети и накрая го попитах това ли е целта на изпита, а той ми отговори: Всичко това обхваща не повече от 2 % от изпитния материал. А аз го попитах: Какво толкова за бога учите по фирмен анализ, ако анализът на финансовите резултати в края на годината, както и продуктовият анализ от дейността на фирмата, представляват само 2% от общия материал? ЕЙ ЗАТОВА НЕ МОГА ДА НАМЕРЯ ПОДГОТВЕНИ ХОРА ЗА РАБОТА. ЗАЩОТО НАИСТИНА ДЕЦАТА НИ УЧАТ ГЛУПОСТИ, КОИТО НА НИКОГО ПОСЛЕ НЕ МУ ТРЯБВАТ В ЖИВОТА. ТАКА Е ЗАЩОТО ХОРАТА, КОИТО ГИ УЧАТ НА ТЕЗИ ГЛУПОСТИ, НЕ СА ВИЖДАЛИ НА ПРАКТИКА ГОДИШЕН ОТЧЕТ НИТО ПЪК ЗНАЯТ КАК ФУНКЦИОНИРА ЕДНА ФИРМА. ЧЕТАТ ОТ РАЗНИ КНИЖКИ И ИМПРОВИЗИРАТ ВЪРХУ ДЕЦАТА НИ. ТЕ ГОРКИТЕ, ВИЖДАТ, ЧЕ МАТЕРИЯТА НЕ Е ИНТЕРЕСНА И БЯГАТ ОТ ЛЕКЦИИ. И ТАКА ВСИЧКИ ЖИВЕЕМ В ЛЪЖА.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3214979
Постинги: 6917
Коментари: 4320
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930