Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.06.2015 13:37 - "Въздействието на здравната система върху индивидуалното, груповото и общественото здраве, е в рамките на едва 10%"
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 341 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 24.06.2015 18:52


Един изключителен извод, описан в Национална Здравна Стратегия 2014-2020г., стр. 8, на Министерството на здравеопазването,


ПРЕДСТАВЕТЕ СИ НАШЕТО ЗДРАВЕ ЗАВИСИ ОТ МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО САМО В РАМКИТЕ НА 10%. ОТ ТЯХ ЗАВИСИ ТОЛКОВА МАЛКО, ЗА ПОСТИГАНЕТО НА ДОБРО ЗДРАВЕ, А КАК СА НИ ИЗЛЪГАЛИ ТОГАВА ДА ИМ ПЛАЩАМЕ 8 МИЛИАРДА ЛЕВА ВСЯКА ГОДИНА!!!, ЗА ДА НИ "ОПАЗВАТ" ЗДРАВЕТО. Половината от тези пари ги даваме под формата на данъци към държавата - 4 милиарда, а останалата половина ги даваме ние, като директни плащания.

САМО СИ ПОМИСЛЕТЕ - КОЛКО МАЛКО ЗАВИСИ НАШЕТО ЗДРАВЕ ОТ ДОКТОРИТЕ И КОЛКО ПАРИ ИМ ДАВАМЕ ВСЯКА ГОДИНА С ТЕНДЕНЦИЯ ДА СТАВАТ ВСЕ ПОВЕЧЕ И ПОВЕЧЕ. ПРЕДИ ОКОЛО 15 ГОДИНИ НИЕ СМЕ ПЛАЩАЛИ ОКОЛО 800 МИЛИОНА НА ЗДРАВНАТА СИСТЕМА, ЧРЕЗ БЮДЖЕТА. СЕГА ПЛАЩАМЕ 5 ПЪТИ ПОВЕЧЕ. ДАЛИ С 5 ПЪТИ СЕ Е ПОВИШИЛА ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТА НА ЖИВОТА? ДАЛИ Е НАМАЛЯЛА ЗАБОЛЕВАЕМОСТТА С 5 ПЪТИ? КАКЪВ Е ЕФЕКТЪТ ОТ ТОВА УВЕЛИЧЕНИЕ? НИКАКЪВ. ДАЖЕ И ПО-ЛОШО СТАВА. КОЛКОТО ПОВЕЧЕ ПАРИ ДАВАШ НА ЕДИН НЕРЕФОРМИРАН СЕКТОР, КОЛКОТО ПОВЕЧЕ МОНОПОЛНИ ПРАВА ИМА ТОЗИ СЕКТОР, КОЛКОТО ПОВЕЧЕ РЕШЕНИЯТА СЕ ВЗЕМАТ ЗАД ГЪРБА НА ПАЦИЕНТИТЕ, КОЛКОТО ПОВЕЧЕ СЕ КЪСА НИШКАТА МЕЖДУ ПЛАТЕНИ СУМИ ЗА ЗДРАВНИ ОСИГУРОВКИ И ПОЛУЧЕНА УСЛУГА ОТ СТРАНА НА ОТОРИЗИРАНИТЕ ОРГАНИ, ТОЛКОВА ПО-ЛОШО СТАВА ЗА НАС, ПОТРЕБИТЕЛИТЕ И ТОЛКОВА ПО-ДОБРЕ ЗА ДОКТОРИТЕ.

Вярно е, че медицинските сестри не достигат и заплатите им са мизерни. Също така е вярно, че някои доктори също получават мизерно заплащане. Но нека да не забравяме, че системата допуска вече случаи, при които един лекар да взема по 60 хиляди лева на месец - възнаграждение, което надминава дори заплащането на американските лекари - познати в света като най-сребролюбивите доктори на нашата планета. Това ли е здравната реформа, с която ни пълнят главите? Баси и реформата, ако това е реформата.

"Сърцевинната ценност на Националната здравна стратегия 2014-2020г. е, че българите могат да живеят по-дълго и в по-добро здраве чрез промоция на здравето и превенция на болестите".

ПРЕКРАСНА ФОРМУЛИРОВКА В НАЦИОНАЛНАТА ЗДРАВНА СТРАТЕГИЯ. ПРОСТО НЯМА КАКВО ДРУГО ДА ДОПЪЛНЯ. НО НИКЪДЕ НЕ ВИЖДАМ ФИНАНСОВИТЕ ИЗМЕРЕНИЯ НА ТАЗИ СТРАТЕГИЯ. ПРИМЕРНО ДА КАЖАТ - ТАЗИ ГОДИНА ПЛАЩАМЕ ПОЛОВИНАТА ОТ ПАРИТЕ ЗА ЗДРАВЕ, А ТОВА СА 2 МИЛИАРДА ЛЕВА ОТ БЮДЖЕТА, ЗА ПРЕВЕНЦИЯ НА БОЛЕСТИТЕ И ЗА ПРОМОЦИЯ НА ЗДРАВЕТО, КАКТО СЕ КАЗВА В СТРАТЕГИЯТА. ВСИЧКИ ЗНАЯТ, ЧЕ ВЛАГАЙКИ 1 ЛЕВ В ПРЕВЕНЦИЯТА СПЕСТЯВАМЕ 8 ЛЕВА ОТ ЛЕЧЕНИЕ. СЕГА НАШАТА СИСТЕМА Е ОРИЕНТИРАНА НЕ ДА ПРЕДПАЗВА, А ДА "ЛЕКУВА", ТОЕСТ ДА ОПЕРИРА, ЗАЩОТО ИНАЧЕ НЯМА КАК ДА ВЗЕМЕШ 60 ХИЛЯДИ ЛЕВА МЕСЕЧНА ЗАПЛАТА. НАЛИ РАЗБИРАТЕ КАКВО Е ЗДРАВНА РЕФОРМА?







НАИСТИНА ЗДРАВНАТА СИСТЕМА ЯКО РАБОТИ, ЗА ДА НЕ МОЖЕМ ДА ОПАЗИМ ДОХОДИТЕ СИ ОТ ТЯХ. И КАТО БЛАГОДАРНОСТ, ПРАВЯТ ТАКА, ЧЕ ДА СМЕ ВИНАГИ БОЛНИ И ЗАВИСИМИ ОТ ТЯХ.


Икономическата система и околната среда влияят най-много върху нашето здраве - 50%. Начинът на живот на отделните групи и общности влияе в рамките на 20% върху състоянието на нашето здраве. Това са официални данни, предоставени от нашето Министерство на здравеопазването и нямам причини да не им вярвам.


И нека да не се продължаваме да се заблуждаваме за това дали здравеопазването ни е безплатно или не. ТО Е ПЛАТЕНО И ПРИ ТОВА СКЪПО ПЛАТЕНО. ИДЕЯТА ЗА ФАЛШИВОТО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ Е ВГРАДЕНА В ИДЕЯТА ЗА ФАЛШИВАТА ДЪРЖАВА, КЪДЕТО НЯКОЙ ДРУГ ТРЯБВА ДА ПЛАТИ СМЕТКАТА НА НЯКОЙ ДРУГ, А ПОСЛЕДНИЯТ НЕ Е ОТГОВОРЕН НИТО ЗА ДЕЙСТВИЯТА И БЕЗДЕЙСТВИЯТА СИ, НИТО ПЪК МУ МИСЛИ МНОГО МНОГО, ЧЕ НЯКОЙ ДРУГ МУ ПЛАЩА СМЕТКАТА. ТЪП СОЦИАЛИЗЪМ. КУЧЕ ВЛАЧИ, ДИРЯ НЯМА.

Самата политическа доктрина на министерството признава, че подобряването на условията на живот, а също и ликвидирането на несправедливостта при разпределението на "...власт, пари и ресурси", стоят в основата на решаването на проблема, СА ОСНОВНИТЕ РАБОТИ, КОИТО ТРЯБВА ДА СЕ ИЗВЪРШАТ ОТ ДЪРЖАВАТА И ОБЩЕСТВОТО КАТО ЦЯЛО, ЗА ДА СЕ ПОДОБРИ ЗДРАВНАТА СИСТЕМА, докато в същото това време, по медиите ни надуват главите с това, че се извършвала някаква реформа в здравеопазването и тази реформа я водел министър Москов.




ГОСПОДИН МОСКОВ НЕ МОЖЕ ДА ВОДИ НИКАКВА РЕФОРМА В СФЕРАТА НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО. АКО НЕ ВЯРВАТЕ, ПРОЧЕТЕТЕ ВНИМАТЕЛНО ПОЛИТИКАТА НА ДЪРЖАВАТА, КОЯТО ЦИТИРАХ НА НЯКОЛКО ПЪТИ. РЕФОРМАТА НА ЗДРАВНАТА СИСТЕМА ПРЕДСТАВЛЯВА РЕФОРМА В ЦЯЛАТА ОБЩЕСТВЕНО-ИКОНОМИЧЕСКА СФЕРА НА БЪЛГАРИЯ. АКО НЯМА ИКОНОМИКА, АКО НЯМА ДЕМОКРАЦИЯ, НИКАКВА ЗДРАВНА СИСТЕМА НА СВЕТОВНО НИВО НЯМА ДА ИМА. Е, ИМА И ДЪРЖАВИ КАТО САЩ, КОЯТО СА ВОДЕЩА ИКОНОМИЧЕСКА СИЛА, А ЗДРАВНАТА ИМ СИСТЕМА Е КЛАСИРАНА НА 38-МО МЯСТО В СВЕТА, НО ТОВА Е ДОКАЗАТЕЛСТВО КАК МОЖЕ БЕЗМЕРНАТА АЛЧНОСТ ДА НАПРАВИ ТАКА, ЧЕ В ЕДНА ТОЛКОВА БОГАТА СТРАНА КАТО АМЕРИКА, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО ДА НЕ Е НА ВИСОКО НИВО, ОСОБЕНО ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО МАСОВОТО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ. ЗА ЕЛИТАРНОТО ИЗОБЩО НЯМА ДА ГОВОРИМ, ЗАЩОТО ТО МОЖЕ ДА СЕ ПОЛЗВА ОТ НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 10-20 % ОТ НАСЕЛЕНИЕТО ТАМ.

ЗНАЧИ, АКО ИМА ЗДРАВНА РЕФОРМА, ВОДЕНА ОТ МОСКОВ, ТОВА ЩЕ БЪДЕ РЕФОРМА, НАСОЧЕНА КЪМ РАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА ВЪЗМОЖНОСТТА ЗДРАВНОТО МИНИСТЕРСТВО ДА ВЛИЯЕ ВЪРХУ НАШЕТО ЗДРАВЕ, КАТО ПОВИШИ НА ПЪРВО МЯСТО ТЕЗИ 10% И НА ВТОРО МЯСТО, ДА РАЦИОНАЛИЗИРА ОГРОМНИЯ ПАРИЧЕН ПОТОК, КОЙТО ОТИВА В ДЖОБОВЕТЕ НА ЕДНИ ХОРА, ДА БЪДЕ ПРЕНАСОЧЕН КЪМ ДЖОБОВЕТЕ НА ДРУГИ ХОРА.

От всички прочетени от мен 81 страници от тази национална стратегия ми стана ясно, че отново празнодумството е взело връх в нашия живот и дори и да има някакви бисери в тези страници, те така са оплетени от хиляди и хиляди думи, че просто се губят както за обикновения читател, така и за министъра и за отговорните лица в този проект. Ето простичко как аз виждам нещата:
  1. Първо да се ограмотят и мотивират пациентите. Не може да има реформа, без това да се направи. Знам, че е трудно и иска организация, но без това не може. Сега много голям процент от пациентите са здравно невежи и ТОТАЛНО нехайни към здравето си. А както знаем, то лесно се губи и следват излишни разходи, а често се случва и изходът да е летален. Ако е казано, че огромна част част от здравните проблеми идват следствие на тютюнопушене, приемане на алкохол, неправилно и ненормално хранене и от наркотици, трябва да се направи нещо, което да стимулира гражданите да внимават с тези неща и то да бъдат принудени по икономически път да го направят. С рекламна кампания няма да стане. Трябва да се създаде ново поколение с различно възпитание от нашето. А за "наличния материал", трябва да стане икономически неизгодно за хората да пушат, да пият, да се дрогират или да преяждат. Това разбирам под здравна реформа;
  2. Второ, трябва да има все пак финансова рамка и тя да е разумна. Не може да се каже от една страна, че за последните 15 години разходите за здраве от страна на бюджета са нараснали 5 пъти  и в стратегията да се предвиждат нови и нови пари, хвърлени в този нереформиран сектор, които пари ще облагодетелстват мафията, а не пациентите. Нека така да кажем -ако чрез профилактиката може да се спестят пари за лечение, нека да се каже колко процента от 4-те милиарда лева бюджетни пари ще отидат за профилактика и каква ще бъде профилактиката, защото всички сме свидетели на какви ли не прекрасно организирани схеми за източване на обществен ресурс. Останалите пари да бъдат за лечение на болни и да има заделен ресурс за административна реформа и за повишаване на административния капацитет. Сега има план и можете да го видите тук: http://www.mh.government.bg/media/filer_public/2015/04/08/finansov-plan.pdf Този план обаче уточнява само общите средства за здравеопазване. Пак говорим за социализъм, защото отново и отново не се казва за кой приоритет колко пари ще се заделят. Представяте ли си, ако наистина основните средства отидат за профилактика? Какво ще прави лекарската мафия, която иска да ОПЕРИРА ВСЕКИ И ВСИЧКО? Мислите ли, че тази мафия се интересува колко зрави можете да бъдете? Не, тя има сметка да сте болни и да имате нужда от ОПЕРАЦИЯ. Там са парите. Това трябва да уточни финансовият план - основните пари трябва да отидат за профилактика, а не за създаване на болести и за тяхното "опериране" и свръхфинансиране;
  3. Трето, стратегията ясно казва, че "всеки министър трябва да бъде здравен министър" и това е прекрасно, но в същото това време в нито един политически документ на различните министерства това не се споменава нито се казва каква е ролята на министъра в това отношение, какви са правата и какви са задълженията и как той трябва да се отчита пред избирателите;
  4. Четвърто - държавата да се занимава с профилактиката, а здравеопазването в областта на болничната и следболничната помощ да стане частно дело, което се осъществява от конкуриращи се стопански субекти. Държавата трябва да излезе от този процес, в който предлага услуги на своите граждани. Държавата няма нито икономическото нито моралното право да продава услуги на гражданите си, защото резултатът го знаем всички - скъпи и некачествени услуги. Каквито са държавните железници, държавните банки, държавната енергетика и т.н., такова ще бъде и държавното здравеопазване. На зъболекари и зъботехници не им пука дали работят със здравната каса, така трябва да бъде организирана и останалата част от здравеопазването. Единствено спешната помощ да остане безплатна и достъпна. Всяко друго нещо струва пари и всеки трябва да направи усилия да се постарае да си осигури тези средства. Изключение от това правило ще направим само за тези, които физически и психически не могат да се грижат за себе си.
  5. Пето, най-важното - ако има икономическа свобода, ще има достатъчно голяма материална основа за финансово обезпечаване на здравеопазването и при една добра държавна профилактична политика, може да се стигне до ситуацията, каквато я познаваме по данните за равнището на здравеопазването в Южна Корея, Сингапур, Япония, където разходите за здравно обслужване са сравнително ниски, а крайният продукт е изключително качествен - висок жизнен стандарт, висока продължителност на живота, много ниска степен на затлъстяване, употреба на тютюни, наркотици и прекаляване с храни и в резултат на всичко това - относително ниски обществени разходи за здраве.





И ТАКА - ОТНОВО ОТПРАВЯМ КЪМ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ И НАЙ-ВЕЧЕ КЪМ ПРЕМИЕРА СЛЕДНОТО ПОСЛАНИЕ: ИКОНОМИКАТА, ИКОНОМИКАТА, ИКОНОМИКАТА.

А ВТОРОТО ПОСЛАНИЕ Е: ЦЕЛЕНАСОЧЕНА И МАЩАБНА ДЪРЖАВНА ПОЛИТИКА ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ПОКОЛЕНИЯ, КОИТО НЯМА ДА СА ЗАВИСИМИ ОТ ТЮТЮНА, НАРКОТИЦИТЕ, НЕКАЧЕСТВЕНАТА ХРАНА И ОТ ИЗЛИШНАТА ХРАНА, ОТ КОНСУМАЦИЯТА НА АЛКОХОЛА ИЛИ ОТ ДРУГИ ПРИСТРАСТИЯ. ПО-ЛЕСНО Е ДА СЪЗДАДЕШ НОВО ПОКОЛЕНИЕ, ОТКОЛКОТО ДА ПРЕВЪЗПИТАШ СТАРОТО.


А СТАРОТО ЛЕСНО МОЖЕ ДА СЕ ПРЕВЪЗПИТА С ДАНЪЧНИ И ИКОНОМИЧЕСКИ МЕРКИ. ОБЛОЖЕТЕ ВСЯКА ЕДНА СТОКА, КОЯТО Е ДОКАЗАНО НЕЗДРАВОСЛОВНА И СТИМУЛИРАЙТЕ ПРОДАЖБАТА НА ПРЯСНА РАСТИТЕЛНА И ЖИВОТИНСКА ПРОДУКЦИЯ ОТ МЕСТНИЯ РЕГИОН И ВСИЧКО ЩЕ СИ ДОЙДЕ НА МЯСТОТО.


ПРОСТИЧКО КАЗАНО - ТЕЛАТА НИ ИМАТ НУЖДА ОТ КАЧЕСТВЕНО ГОРИВО, КОЕТО СЕ ВПРЪСКВА В НАШИТЕ "ЦИЛИНДРИ" В ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕНО СЪОТНОШЕНИЕ С ВЪЗДУХА, КОЕТО "ГОРИВО" ДА СТРУВА НА ПАЗАРА ПО-ЕВТИНО ОТ БОКЛУЦИТЕ, КОИТО НИ СЕ ПРЕДЛАГАТ. И АКО ИМАМЕ ДОСТАТЪЧНО СВОБОДА ДА РАБОТИМ, УЧИМ И УСПЯВАМЕ В ЖИВОТА, НИКОЯ ДЪРЖАВА НЯМА ДА МОЖЕ ДА НИ СТИГНЕ.




Следва текст.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3218891
Постинги: 6920
Коментари: 4321
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930