Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2015 13:13 - БЪДЕТЕ ВНИМАТЕЛНИ: УЧЕНИЦИТЕ ОТ 8-МИ КЛАС, В МНОГО СЛУЧАИ ЗНАЯТ ПОВЕЧЕ ОТ УЧИТЕЛИТЕ СИ.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 285 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 28.07.2015 13:16


Вижте колко са свързани нещата:
  1. Защо децата ни не ходят с радост на училище? Защото с малки изключения, българското училите е тъпа работа.
  2. Защо учителите, с малки изключения, не ходят с радост на училище? Защото системата, по която работят е тъпа до немай къде.

Кой е доволен от българското училище? НИКОЙ. Е, КАКВО ПРАВИМ ТОГАВА?


Нека да помислим по един фундаментален въпрос: ЗАЩО ИЗИСКВАМЕ ОТ ДЕЦАТА В 8-МИ КЛАС ЗНАНИЯ, КОИТО НЕ ПРИТЕЖАВАТ САМИТЕ УЧИТЕЛИ? ЗАЩО Е ТАЗИ ЛУДОСТ ДА ИЗИСКВАМЕ ОТ ДЕЦАТА СИ НЕЩА, КОИТО НЕ ИМ ТРЯБВАТ ТОЛКОВА В ЖИВОТА, КАТО В СЪЩОТО ТОВА ВРЕМЕ ПРОПУСКАМЕ НАЙ-ВАЖНИТЕ НЕЩА, НА КОИТО ТРЯБВА ДА ГИ НАУЧИМ?
  1. Представете си, децата ни в 8-ми клас са товарени да знаят алгебра и геометрия, химия и физика, български език и литература, учат езици, учат какви ли не неща по история на света, география и куп други неща;
  2. Сега си представете, че учителят по математика го вкарате в този "цирк" и го питате за неща, които той не преподава? ЩЕ ЗАПЕЦНЕ ВЕДНАГА. ЗАЩО ТОГАВА ИСКАМЕ ОТ ДЕЦАТА ДА ЗНАЯТ НЕЩА, КОИТО САМИТЕ УЧИТЕЛИ НЕ ЗНАЯТ. ВСЕКИ ОТ ТЯХ СЕ Е СПЕЦИАЛИЗИРАЛ ПО ДАДЕН ПРЕДМЕТ И ИЗДЕВАТЕЛСТВА НАД ДЕЦАТА.
  3. До 8-ми клас, всеки учител трябва да си има паралелка, която да обучава по всички дисциплини на 8-ми клас. Чак тогава в тъпите им даскалски кратуни може да блесне пламъчето на съмнението и да разберат, че са хванали ГРЕШНИЯ ПЪТ И НАКРАЯ ВСИЧКО СЕ ОБЪРКВА. Още повече, че и от професионална гледна точка, да накараш един учител да преподава само примерно математика за 8-ми клас си е тъпчене на място за цял живот. Какъв мироглед може да има този човек? Никакъв. Остава ретрограден. А животът си върви.
  4. За какво са им на децата да учат за синуси, косинуси, тангенси и котангенси? За какво ще ги използват? Имам 10 души инженери в моята фирма, в това число и софтуерни специалисти. Аз също съм учил висша математика в университета. За какво ми е да знам интегрално смятане? За какво ми е да знам за векторните величини? Самите инженери ми споделят, че почти нищо от това, което са учили, не го използват в практиката. КАКВО Е ТОВА БЕЗСМИСЛЕНО ОБРАЗОВАНИЕ, КОЕТО ГО ИМАМЕ И КОГА НАЙ-ПОСЛЕ ОНЕЗИ ОТ МИНИСТЕРСТВОТО ЩЕ ИМ ДОЙДЕ В ГЛАВАТА ИДЕЯТА, ЧЕ ЕДНА ОТ ОСНОВНИТЕ СПИРАЧКИ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ОБЩЕСТВОТО Е ТЕСНОГРЪДИЕТО ИМ И ЛИПСАТА НА КАКВАТО И ДА Е ВИЗИЯ ЗА БЪДЕЩЕТО.
  5. В същото това време, децата ни не знаят какво е това права и свобода и как да ги използват. Не знаят нищо за принципите на пазарната икономика, не знаят къде се намира черният им дроб. Възпитанието им е критично ниско.
  6. ДЕЦАТА НИ ТРЯБВА ДА СА 8 ЧАСА НА УЧИЛИЩЕ И ДА УЧАТ ПРАВИЛНИТЕ НЕЩА.
  7. ДЕЦАТА НИ ТРЯБВА ДА ХОДЯТ С ГОЛЯМО ЖЕЛАНИЕ НА УЧИЛИЩЕ.
  8. ДЕЦАТА НИ ТРЯБВА ДА ИЗЛИЗАТ ОТ УЧИЛИЩЕ "НАУЧЕНИ" И ДА ДАВАТ АКЪЛ НА НАС, ТЕЗИ, КОИТО СМЕ УЧИЛИ ПРЕДИ ДЕСЕТИЛЕТИЯ, А НЕ ДА СЕ ПОЛУЧАВА ОБРАТНОТО.
  9. КОГАТО ТЕЗИ НЕЩА СЕ ОСЪЩЕСТВЯТ, БЪЛГАРИЯ ЩЕ БЪДЕ ЕДНА ИКОНОМИЧЕСКИ И СОЦИАЛНО РАЗВИТА ДЪРЖАВА, А НЕ ПОСЛЕДНА ДУПКА НА КАВАЛА. С МАТЕРИАЛА, КОЙТО НИ ДАВА МИНИСТЕРСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО, НЕ МОЖЕМ ДА ПОСТРОИМ СВЯСТНА КЪЩА. НАЙ-МНОГО СТИГА ЗА БАРАКА.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3216454
Постинги: 6920
Коментари: 4320
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930