Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2015 12:23 - Общинското дружество в София "Градска мобилност" - пълна мъгла, продънена каца или и двете заедно. Колко струва билетчето?
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 505 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 26.10.2015 17:37


 Ако реалните приходи от продажба на билети и абонаментни карти са 95 679 хил. лв. /стр. 3 от Отчета на дружеството/, а  общите приходи, като към тях се добавят субсидиите или както в отчета им казват "компенсациите", са в размер на 220 490 хил. лв. /пак стр. 3 от отчета/ и при 1 лев на билетчето, се появява дупка в отчета, който е разликата между получените приходи от продажби на карти и билети и общо приходите, като разликата е 124 811 хил. лв.


Ако екстраполираме цената на билета за едно пътуване /1 лев/ спрямо приходите от билети и карти и реалните приходи, ще се получи следното уравнение:

95 679 хил. лв. = 1лв.
220 490 хил. лв. = ?

ИЗЛИЗА, ЧЕ РЕАЛНАТА ЦЕНА НА БИЛЕТЧЕТО СТРУВА 2,3лв.

Сега ви давам пример за придвижването в София с личен автомобил. Ние пътуваме двама човека за работа. Тръгваме от центъра и пътуваме към един от крайните квартали. Разстоянието е 7 километра. Ако ползваме градския транспорт за двама души, ще трябва да правим 1 прекачване, което означава, че за отиване и връщане ще са необходими по 4 билета на всеки за отиване и връщане или 8 билета общо за деня, ако приемем, че няма да правим други пътувания. 8 билета по 2,3 лв. означава, че двамата трябва да платим реална цена за нашето придвижване в София, за да отидем до работа и да се върнем, в размер на 18,4лв.

СЕГА РАЗБИРАТЕ ЛИ ЗА КАКВО СЕ ВЪЗМУЩАВАМ? ЦЕНАТА НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ НИ ИЗЛИЗА ПО-СКЪПО, ОТКОЛКОТО ДА ПОЛЗВАМЕ ТАКСИ И МНОГО ПО-СКЪПО, ОТКОЛКОТО ДА ПОЛЗВАМЕ СОБСТВЕН АВТОМОБИЛ, АКО АВТОМОБИЛЪТ СЕ ПОЛЗВА ОТ ДВАМА ДУШИ.

Нека сега направим сметката само за един човек и при преференциалната цена от 1 лев за билет. Аз трябва да направя едно прекачване и ползвам две превозни средства в едната посока или това са 2 лева разходи. На връщане също трябва да платя 2 лева или 4 лева общо, за да отида на работа и да се върна.

Ако пътувам с личен автомобил, за тези 14 километра в двете посоки трябва да си купя 1,4 литра газ, при среден разход 10/100 в градски условия, горивото ще ми струва 1,3лв. и още толкова ще ми струва амортизацията и разходите по колата или общо 2,6лв. Нека да спомена, че сметките се правят при автомобил, който струва 6 хиляди лева, което е цена, малко над средната за цена на използван автомобил, който се търкаля по пътищата на БГ. Ако се придвижвам с градския транспорт ще платя 4 лева, а ако ползвам кола - 2,6лв. Дори и субсидирана, цената на градския транспорт ми се вижда голяма.


ПРИ ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ СИ СТРУВА, ДА СЕ ПРЕДВИЖВАТЕ С ЛИЧНА КОЛА, ОТКОЛКОТО ДА ПОЛЗВАТЕ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ, ДОРИ АКО ПОЛЗВАТЕ СУБСИДИРАНА ЦЕНА НА БИЛЕТА.

И тъй като моите сметки съм ги правил многократно и километър изминато разстояние ми излиза около 20 стотинки, то кой прави сметките за градския транспорт, че цената на билетите не пада, въпреки, че цената на горивото се срина с над 30% за последната година? Та се налага и данъкоплатците на София, че и на цяла България, да плащат тези субсидии в размер на 120 милиона лева всяка година? 

БИ ТРЯБВАЛО ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ НА СОФИЯ ДА СЕ САМОИЗДЪРЖА И ДА Е НА ПЕЧАЛБА, ПРИ СЕГАШНИТЕ ЦЕНИ НА БИЛЕТИТЕ, БЕЗ ДА Е НЕОБХОДИМО ОБЩИНАТА И ДЪРЖАВАТА ДА ДАВАТ СУБСИДИЯ ВСЯКА ГОДИНА.



НО ТОГАВА КОЙ ЩЕ ИЗДЪРЖА 500 ЧИНОВНИКА ВСЯКА ГОДИНА? КОЙ ЩЕ КРАДЕ ОТ МАТЕРИАЛИ, ОТ ЧАСТИ ЗА ПОДДРЪЖКА НА КОЛИТЕ, ОТ ИЗМИСЛЕНИТЕ ДОГОВОРИ ЗА ВЪНШНИ УСЛУГИ, ОТ ДОГОВОРИТЕ ЗА ДОСТАВЧИЦИТЕ.


НЕ СТИГА ДРУГО, АМИ И КАДИЕВ ИЗНЕСЕ ИНФОРМАЦИЯ, ЧЕ ШОФЬОРИТЕ НА НОВИТЕ АВТОБУСИ МУ КАЗАЛИ, ЧЕ ПЛАЩАЛИ ПО 2000 ЛЕВА, ДА ДА МОГАТ ДА ИЗПРОСЯТ ОТ ШЕФОВЕТЕ СИ ДА КАРАТ НОВИ АВТОБУСИ. ВИЖДАТЕ ЛИ ЗА КАКВО СТАВА ДУМА. НЕ ИМ СТИГА ЧЕ КРАДАТ ОТ НАС ЕДНИ 120 МИЛИОНА НА ГОДИНА, АМИ И КРАДАТ И ОТ ШОФЬОРИТЕ, ЧЕ ДА ИМ ДАДАТ ПРАВО ДА КАРАТ НОВИ АВТОМОБИЛИ, ПЛАТЕНИ ПАК ОТ НАШИТЕ ДЖОБОВЕ.


ЗАТОВА ВИНАГИ СЪМ КАЗВАЛ - ТАМ, КЪДЕТО ИМА ОБЩИНСКО ИЛИ ДЪРЖАВНО УЧАСТИЕ - ВСИЧКО Е КРАЖБА, ИЗМАМА И ЛИПСА НА ПАЗАР. САМО ПАЗАРЪТ МОЖЕ ДА КАЖЕ КОЕ КОЛКО СТРУВА. НО ТЪЙ КАТО НЯМА ПАЗАР, НЯМА И КОНТРОЛ И ВСИЧКО ОТИВА ПО ДЯВОЛИТЕ. КОЛКОТО БДЖ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ БЕЗ ДЪРЖАВАТА ДА ИЗСИПВА ПАРИ, ТОЛКОВА И СОФИЙСКИ ТРАНСПОРТ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ БЕЗ ДЪРЖАВНА И ОБЩИНСКА СУБСИДИЯ. 

Ако се доверим на одиторите, според които приходите на "Градска мобилност" са 37 178хил. лв., сметките, които правих по-горе стават още по-фрапиращи, стр. 3 от доклада на Делойт и Туш. Просто не знам на коя информация да вярвам - на отчета на дружеството или на Делойт. При втория случай обаче, реалната цена на билетчето за градски транспорт става 6 лева. Това е като разделим всички приходи на "Градска мобилност" - 220 милиона лева на приходите - 37 178. Значи на 1 лев приходи от билети и карти, общината и държавата плащат още 5!!! За какво тогава ни е тъпият градски транспорт, че и бус ленти да му осигуряваме, за да могат безработните да стигнат навреме за там, за където са тръгнали със субсидираните си билети.




А КОЛКО ПРОСТИЧКО МОЖЕ ДА БЪДЕ ОРГАНИЗИРАНО ВСИЧКО - ДА СЕ ПРЕДОСТАВЯТ ЛИНИИТЕ НА ЧАСТНИ ЛИЦА, ДА СЕ ИЗИСКВА ОПРЕДЕЛЕНО КАЧЕСТВО НА УСЛУГИТЕ И ДА СЕ ОПРЕДЕЛИ ЦЕНАТА НА БИЛЕТА, КОЯТО НЯМА ДА Е ПО-ВИСОКА ОТ СЕГАШНАТА. НО В КРАЙНА СМЕТКА ЩЕ СПЕСТИМ ЕДНИ 120 МИЛИОНА ЛЕВА СУБСИДИЯ


Някой може да ми опонира, че при това положение ще стане още по-лошо, защото примерът със софийския боклук е показателен. Когато беше общинско дружество, боклукът се прибираше и струваше едни 43 милиона лева. Сега струва двойно повече. Някой може да каже : Виждате ли, сега фирмата е частна и това ни струва двойно повече. Ами при Софиянски фирмата също беше частна /Вълкът/ и извозването струваше тройно повече. Тази разлика пак ли ще бъде обяснена с частната форма на стопанисване на един бизнес? Не разбира се.



ПРОБЛЕМЪТ НЕ Е В ЧАСТНАТА ФОРМА НА СТОПАНИСВАНЕ, А В КРАДЛИВИТЕ ПОЛИТИЦИ, КОИТО СЕ СДУШВАТ С ЕДИН ИЛИ ДРУГ ЧАСТНИК И СЛЕД ТОВА ВЗЕМАТ ЧАСТ ОТ РАЗЛИКАТА В ДЖОБА СИ. НЕКА ДА НЕ ОБВИНЯВАМЕ, ЧАСТНОТО, КОГАТО ОПРАВДАВАМЕ РАЗХИЩЕНИЯТА, КАТО ИМАМЕ ПРЕДВИД КОЛКО ПЛАЩА СОФИЙСКА ОБЩИНА ЗА БОКЛУКА. АМИ ТЯ МОЖЕ ДА ПЛАТИ И 190 МИЛИОНА ЛЕВА, ВМЕСТО 40. КАКВА ВИНА ИМА ЧАСТНИКЪТ ТУК, ЧЕ НЯКОЙ МУ ПЛАЩА 190 МИЛИОНА?

НЕ Е ЛУД ТОЗИ, КОЙТО ЯДЕ СИРЕНЕТО, А КОЙТО МУ ГО ДАВА.

В ЗАКЛЮЧЕНЕ - НАДЗЕМНИЯТ ТРАНСПОРТ В СОФИЯ КРАДЕ В БУКВАЛНИЯ СМИСЪЛ НА ДУМАТА, ЕДНИ 120 МИЛИОНА ОТ ДЖОБА НА БЪЛГАРСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ - СОФИЯНЦИ И НА ТЕЗИ ОТ ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ. ТЕЗИ ПАРИ ОТИВАТ ДА СЕ ИЗДЪРЖАТ ЕДНА ТУМБА ЧИНОВНИЦИ, ЗА НЕНУЖНИ РАЗХОДИ И КАТО ЦЯЛО - ЗА ИЗТОЧВАНЕ НА ДРУЖЕСТВОТО.

ЕДИНСТВЕНО ПАЗАРЪТ МОЖЕ ДА СЛОЖИ РЕД В ТАЗИ СХЕМА И ТОВА НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СТАНЕ С УВЕЛИЧЕНИЕ НА ЦЕНАТА НА ПРЕВОЗА. 






Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3218808
Постинги: 6920
Коментари: 4321
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930