Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2016 13:30 - Някои размисли за винетките.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 577 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  1.  Винетката е задължителна такса, която се плаща от притежателите на превозни средства, използващи републиканската пътна мрежа.
  2. Размерът на винетката се определя от Министерството на регионалното развитие. Няма практика за обществено обсъждане, преди да се приеме нова тарифа.
  3. Миналата година от винетки са продадени над 6,5 милиона винетки, на обща стойност 232 милиона лева. Три дни преди изтичане на срока на валидност на старите винетки, пътната агенция е продала малко под 700 хиляди винетки на стойност около 66 милиона лева. Значи 3 дни преди "финала" както се казва, собствениците на близо милион и половина пътни превозни средства не са си закупили винетки, ако предположим, че автомобилите, които са регистрирани са около 2.2 милиона.
  4. Още един въпрос - ако миналата година са продадени 6,5 милиона винетки, значи над 4 милиона винетки са продадени на чужди превозни средства, които пресичат границата ни. При всяко едно преминаване на границата, статистиката отчита посещения в страната, като физически лица. Значи интересна статистика - закупените винетки за чужди превозни средства са повече от туристите, посетили страната!
  5. Ако приемем, че 230 милиона лева се събират всяка година от винетни такси и че половината от тези пари отиват за издръжка на администрация и зимно почистване на пътищата, не остават кой знае колко пари за нови пътища и за ремонтиране на старите. За да се отговори на европейските стандарти за пътища, страната ни има нужда от инвестиции в пътната инфраструктура в размер на минимум 10 милиарда лева и то без да се включва в тази сума изграждането на магистралите Хемус, Струма, София - Калотина, Черно море и скоростните пътища до Видин и този межди Русе и Свиленград. Не са включени в сметката и такива съоръжения като планирания тунел под Шипка, изграждането на два нови моста на Дунав и други нови пътни съоръжения. Онези 10 милиарда лева са затова, да се приведе съществуващата пътна инфраструктура спрямо европейските стандарти и то само при условие, че от тези пари няма да се открадне нищо и всичките тези 10 милиарда ще отидат по предназначение.
  6. Значи какво - обречени сме да НЯМАМЕ европейски пътища. В много голяма степен това се дължи на комунистическият ни бюджет, който прибира милиарди от облагането на всичко, свързано с автомобилите - данъци, акцизи, такси и т.н. върху автомобилите, консумативите, резервните части и най-важното, облагането на горивата с всевъзможни данъци, акцизи и такси. Като вземете предвид и контрабандата на горивата /лесно се хваща, като се види разминаването между данъчните и митническите складове с гориво/ откъдето се пропускан близо милиард лева приходи за бюджета, лесно може да се определи, защо нямаме пътища в България - защото образно казано, пътищата издържат и куцо и кьораво и сакато - каквото хванете, само не и пътищата.
  7. Държавата не обича да си разтура рахата и предприема стъпката за постоянното увеличение на винетките. Шефът на агенцията по пътищата каза, че и 150 лева за кола са малко. Предвижданията са от 2017г. да се облагат товарните коли, които са основните разбивачи на пътищата у нас с по-високи такси, за да се компенсира липсата на средства. Каквото и да се прави в тази посока обаче, ще натовари допълнително гражданите с нови плащания и никой засега не мисли за пренастройване на бюджета на принципа - "Не ограбвай един бизнес, за да поддържаш друг бизнес". Ама откъде бюрокрацията ще има принципи за спазване, още повече и такъв, който е различен от социалистическия модел за развитие на икономиката.
  8. Тук няма да коментираме състояниетона общинските пътища, които трябва да се поправят и изграждат с данъците върху автомобилите, че и там има един куп проблеми. Важното е да се разбере, че нашата държава се крепи на няколко икономически кита - на европейските пари, като разлика между онова, което нашият бюджет дава на общността и това, което получава, на акцизите, на косвените данъци и на контрабандата. Това последното е заигравка и дано го разбере читателят, без да е необходимо да се конкретизира. Та както виждате бюджетът ни е "ценово" и "бюрократично" ориентиран и увеличението на цените на винетките и налагането на тол такси за камионите е нещо ново за нашата финансова действителност, като опит за намиране на допълнителни средства, необходими за поддържане и изграждане на нова пътна инфраструктура, ориентирана към увеличение на средствата чрез директно облагане на заинтересовани страни - собственици на коли и камиони, като в същото това време, приходите, реализирани именно от ползването на тези пътища отиват предимно за издръжка на държавната бюрокрация, пенсионни и здравни плащания. Простичко казано - държавата спира да работи, ако ги няма приходите от пътищата, но когато я попиташ, защо вземайки по няколко милиарда чисти пари от функционирането на тези пътища иска допълнително пари от нас, данъкоплатците, за да ги поддържа и възпроизвежда, ни се казва, че малко пари даваме, чрез системата на винетките. Така излиза, но ни спестяват факта, че нито една система в България не се самоиздържа. Нито здравната система, нито пенсионната система се самоиздържат. Те струват на данъкоплатците едни 10 милиарда лева на година. Е как да имаме пътища, като парите от пътищата отиват в тези две системи! Пак казвам - ние никога няма да се откъснем от социализма, а това значи мизерия, ако основните национални системи са на дефицит и не се самоиздържат. Здравната система няма място в бюджета. Тя трябва да се издържа от здравните вноски. Пенсионната система няма място в бюджета. Тя също трябва да се издържа от пенсионни вноски. Тя също няма място в бюджета. Ако махнеме тези две системи от бюджета и насочим данъците и таксите, които изкарваме от използването на пътищата за тяхното поддържане и изграждане на нови, за по-малко от 10 години ще имаме най-хубавите пътища в Европа. А сега какво се получава - пътищата финансират здравната и пенсионната система и тъй като последните приемат тези пари за харизани, се отнасят към тях като към чуждо нещо. Просто открадват по-голямата част от тях и искат още. Нали знаете една народна мъдрост - ВСЯКА ЖАБА, ДА СИ ЗНАЕ ГЬОЛА. ТОВА Е ПРИКАЗКА С ОТКРИТО ОТРИЦАНИЕ НА СОЦИАЛИСТИЧЕСКИЯ ПРИНЦИП НА УПРАВЛЕНИЕ НА ИКОНОМИКАТА, В КОЙТО ПРОДЪЛЖАВАМЕ ДА ЖИВЕЕМ И СЕГА. А КАКТО СЕ ЗНАЕ, НИТО ЕДНА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА СТРАНА НЯМА ХУБАВИ ПЪТИЩА. ПО ПРИЧИНИ, ЗА КОИТО ГОВОРЕХ ДОСЕГА. 



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3218444
Постинги: 6920
Коментари: 4321
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930