Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2017 16:39 - Броят на колите в БГ расте по-бързо, отколкото възможностите на инфраструктурата. Затова трябват много пари.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 175 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 13.04.2017 16:56


 София е с 1,2 млн. жители, а Копенхаген със 100 хиляди по-малко.


Копенхаген има 250 хиляди автомобила. Велосипедите са повече от колите.Инфраструктурата на града е класирана на второ място в Европа, след тази на Мюнхен.


В София колите са вече милион, ако не са и повече. Става дума за града, не за областта. Значи 4 пъти повече от Копенхаген, но за разлика от Копенхаген, софийската инфраструктура със сигурност е едва ли не на последно място в Европа.


Как става така, че в най-бедната страна на ЕС, колите са повече на глава от населението от колите, регистрирани в една от най-богатите страни на ЕС - Дания.

Има нещо гнило в Дания, както пита Шекспир или има нещо гнило в България?

Но като гледате другите показатели - Дания е лидер по показателя "щастие", а България е на койрука - на 105-то място от 155 страни. Ние сме постоянно в класациите за най-замърсен въздух в Европа, за разлика от Дания. И т.н. и т.н. Значи липсата на автомобили в Дания, според българските стандарти, не пречи на датчаните да бъдат най-щастливата нация в Европа. Явно е тъкмо обратното. Колкото повече държавата ги малтретира с по-високи данъци и такси върху колите, толкова те стават по-малко, а датчаните живеят по-добре. 


Извод: И куцо и кьораво и сакато в България имат коли и карат коли. В това нямаше да има нищо лошо, ако поне 10% от тези коли или това са 400 хиляди автомобила, не димяха като печки, в които се горят мокри дърва и въглища. Явно е, че повече от половината от колите в България не отговарят на екологичните норми и годишните прегледи се извършват формално, но може поне да се увеличат данъците за тези, които най-драстично нарушават екологичните норми. Нямаше да има нищо лошо в това притежание и използване на автомобили, ако държавата беше обезпечила и съответната инфраструктура за тези автомобили. НЕ СЪМ ПРОТИВ ТОВА, БЪЛГАРИТЕ ДА ИМАТ ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ. ДОРИ И БЕДНИТЕ В БЪЛГАРИЯ ИМАТ КОЛИ. ПРОТИВ СЪМ ТОВА, ДЪРЖАВАТА ДА ДОПУСКА УВЕЛИЧАВАНЕ НА АВТОМОБИЛНИЯ ПАРК, БЕЗ В СЪЩОТО ТОВА ВРЕМЕ ДА ИМА ГОТОВА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА ТЕЗИ КОЛИ. Нали за това е държава, а не на петел човката! Нали за това им плащаме пари на политици и държавни управници, да гледат, а не да дремят и когато ножът опре до кокала, тогава да се размърдат!

Политиката на на Дания е да налага убийствени цени на застраховките, горивата и таксите за регистрация, което обезсмисля притежаването на кола от по-голямата част от населението.

ДА СТЕ ЧУЛИ НЯКОЙ В ДАНИЯ ДА СЕ ОПЛАКВА, ЧЕ БЕДНИТЕ НЕ МОГАТ ДА СИ КУПЯТ КОЛИ? Ако изобщо там има бедни. Защо част от средната класа на Дания не може да си позволи да поддържа автомобил, а някои семейства в България си позволяват дори лукса да имат по няколко автомобила - един за бащата, един за майката и за децата също има. Няма лошо, но няма съпътстваща инфраструктура.



 Българинът обича коня си. Българинът обича колата си, която е някакво продължение на коня от миналото. Нека да не му вземаме ни коня, ни колата. НО НЕКА ВСИЧКИ ДА РАЗБЕРЕМ, ЧЕ АКО ИСКАМЕ ПЪТИЩА, ПО КОИТО ТЕЗИ КОЛИ ДА СЕ ДВИЖАТ И ТЕЗИ ПЪТИЩА ДА ОТГОВАРЯТ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ УСЛОВИЯ, АКО ИСКАМЕ ГРАДОВЕТЕ НИ ДА ИМАТ СЪОТВЕТНАТА ИНФРАСТРУКТУРА, ПО КОЯТО ТЕЗИ КОЛИ ДА СЕ ДВИЖАТ И ПАРКИРАТ, ТРЯБВАТ ПАРИ. Като изключим някои магистрални отсечки, които бяха направени в последните 10 години, на практика нови пътища нямаме. Тези пътища са проектирани да поемат 1 милион автомобила, а не 4 милиона. Особено тежко е положението в големите градове.


ТРЯБВАТ МНОГО ПАРИ!!!



Откъде да се вземат тези пари? Много е просто. От тези, които си купуват и използват всякакви превозни средства, независимо от това, дали са с двигатели с вътрешно горене, електромобили или няма значение какви. След като ползват обществена инфраструктура, трябва да се плащат пари. В някои европейски държави има облекчения за нови коли, за електромобили, като данъците за старите и димящи автомобили са завишени. Да не навлизаме в политически разговори, защото все някой ще каже, че от онези 4 200 000 превозни средства, регистрирани в БГ, само 170 000 са до 5 години и ако започнем да прилагаме тези принципи на облагане, бедните, които карат по-скапани коли, ще трябва да си продадат колите, защото няма да им е изгодно да плащат тези данъци. Нека да не правим революции, а да видим какви са фактите и как да направим така, че без особени сътресения да вървим напред.

Каквото и да приказваме, всяка една кола заема някакво място - било на паркинга пред дома или на пътя, когато е паркирана или когато се движи. Заради това място, което заема, тя трябва да си плаща. Имаме общински данък за колата и имаме винетна такса. С едните вноски би трябвало да обезпечим общинската инфраструктура, а с другата такса - общодържавната инфраструктура. Както знаем, нито едната такса е достатъчна, нито другата. Всъщност парите, които държавата прибира от автомобилния бизнес са предостатъчно да се направи и общинската и държавната инфраструктура да достигнат европейско ниво само за няколко години. Как ли? Ами само от акциза и ДДС-то на горивата държавата прибира едни 2 милиарда лева. Ако се добавят всички приходи, които са свързани с колите, като ДДС на вноса на коли, части, консумативи, регистрации и т.н., тези пари ще станат 3 милиарда. Ако се вземат предвид и винетките, сумата ще достигне 3,5 милиарда лева. Ако се обложат с по-високи винетни такси тежките коли, които разбиват най-много пътищата, сумата ще достигне 4 милиарда лева. Ако се прибавят и парите, които даваме на общините, парите ще станат 4,5 милиарда лева. Ако към тях се прибавят и част от онези пари, които даваме всяка година на общините в размер от 2,5% върху сумата на всяка изповядана сделка с недвижими имоти и дадените разрежителни за строителство, защото тези пари са пряко свързани с инфраструктурата, със сигурност ще се установи, че от този бизнес държавата и общините прибират не по-малко от 5,5-6 милиарда лева. Нека да не забравяме, че само от платени екотакси за внесени автомобили през последните 10 години са прибрани от нас почти 1 милиард лева. Ако всички тези пари се вложат в инфраструктурата на България, за пътища и тротоари, само за 2-3 години, българската инфраструктура ще настигне европейската по наситеност на пътища и качество. Да, ама не, както се казва.

Парите от автомобилите отиват за издръжка на пенсионери, безработни, инвалиди, ученици, държавна администрация и какво ли още не. Ще стане революция, ако парите, които са взети от държавата, във връзка с колите, отидат за подобряване на инфраструктурата. Държавата ще фалира. Колите издържат всички тези категории хора.

Решението е, да се върви към постепенното увеличаване на местните данъци върху колите, но толкова, че отказът от коли да е минимален, защото това ще ограничи общият дял на постъпленията, а никой няма сметка от това. Нека да си сложим ръката на сърцето и да си признаем, че годишен данък за една баничарка в рамките на между 7 и 22 лева си е подигравка. Какъв е този данък и как искаме да имаме инфраструктура, ако данъците са такива? Казвам ви го, защото аз имам фирмени коли и аз плащам такива данъци за повечето от фирмените коли. След това е важно, парите да отиват строго целево за пътна инфраструктура. Също така трябва да се помисли за въвеждането на комунална такса по примера на Белград, която да отива също целево за изграждане на общинска пътна инфраструктура. Например, в центъра на Белград, този, който строи, заплаща между 70 и 120 евро на квадратен метър застроена площ и тези пари отиват целево за изграждане и поддържане на инфраструктурата на града. Затова в Белград няма дупки по пътищата и тротоарите са в добро състояние навсякъде. Общините трябва да приемат правилото, че няма да дават строително разрешение за ново строителство, ако на всеки един апартамент не се построи поне 1 гараж, а не както е сега. В кооперацията, в която живея има 16 гаража и 36 апартамента. Ха познайте как се намира място за паркиране. Да, цените на апартаментите в големите градове ще се повишат малко, но това е разумна цена за правото да живееш там. Вярно е, че жилищата в Белград са по-скъпи от тези в София, но никой не е напуснал града,защото е по-скъпо. Даже се говори за така наречената "белградизация" на Сърбия. Иначе на село можеш да си оставиш колата където искаш. Място бол.

Решението за републиканската пътна инфраструктура е в драстично увеличаване на таксите за транзитно преминаващите тирове през България и за съществено увеличение на винетките на регистрираните в БГ камиони и автобуси. Нищо ново няма под слънцето - приемаш политиката в тази област, която има Швейцария. Там винетката за лек автомобил е 38 евро за една година. Няма месечна, тримесечна или шестмесечна. Хората не играят на дребно. Или плащаш за цяла година или няма да караш кола. Евтино, практично, а за пътищата да не говорим. Но ако решиш да преминеш през страната с тир - ще стане майка плаче, както се казва. Ще бръкнеш с едни 500 лева само за едно преминаване. Регистрираните в страната тежки камиони също плащат много високи винетни такси. И всички са доволни - пътищата са прекрасни, всеки плаща в зависимост от това кой колко руши инфраструктурата. Честно и справедливо. Тук не можем да съберем едни 21 лева от турските тирове, пък какво остава друго да направим. Скапана държава сме и това си е. Едни 21 лева не можем да съберем от транзитно преминаващите тирове. Помислете си дали можете да преминете през Швейцария, ако не си платите онези 500 лева транзитна такса. Другият път, може би. На практика всичко опира пак в държавата - онази безхаберна държава, която едни такси не може да се организира да събира на границата, пък ние очакваме да направи чудеса и да ни организира живота, така че да сме доволни и богати!!!

Но затова упорито се говори за тъпата Тол система, която ще струва 250 милиона лева. Правителството ще ни набута с тези разходи само и само някой да вземе някой друг милион комисиона я за партията, я за някоя известна личност. И тъй като няма обществено обсъждане или референдум, ще преглътнем и тази прекарвация и ще продължаваме да сме най-бедните жители на Съюза.







Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3218813
Постинги: 6920
Коментари: 4321
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930