Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2017 10:01 - Конституцията препраща към закона, законът препраща към друг закон и т.н.03
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 144 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 13.04.2017 10:02


 Ето ви информация за някои несъответствия, във връзка с извършването на оперативно-издирвателни дейности от страна на МВР:
  1. Съгласно чл.9, ал.2 от Закона за МВР, "Основания за извършване на оперативно-издирвателна дейност могат да бъдат и искания, направени от: 1. органите на досъдебното производство и съда; 2. друга държава или организация по силата на международни договори, по които Република България е страна. Нали разбрахте, съдът може да разреши такава дейност на МВР за конкретно лице или лица, но тя може да се извършва и по силата на международни договори. Което автоматически означава, че няма нужда български съд да се произнесе, за да бъде извършвана такава дейност. Нека сега да разгледаме един конкретен казус - този с пребиваването на Цветан Василев в Сърбия и защо толкова години, сръбските власти не го предават на българските власти, след като срещу него има досъдебно производство. България е член на ЕС и в качеството си на такъв, има признати всички правни норми за защита на правата на гражданите. Иначе нямаше да ни приемат в Съюза. Ако сърбите са имали такова законодателство като нашето, само въз основа на искане по линията на Интерпол, Цветан Василев можеше да бъде доведен в България. Нали и България и Сърбия са членове на тази организация. Какво пречи тогава? Пречи това, че българското законодателство явно е по-либерално по отношение на правата на личността, в сравнение със сръбското. Явно е, че без съдебна заповед там, не може да се екстрадира една личност. Нали помните как нашите власти екстрадираха турски граждани? На някой да му хрумне да поиска разрешение на български съд? Защо да иска, та социализмът е жив за бога, нима не знаете!!!
  2. Съгласно чл.10,ал.2 от Закона за МВР, "Оперативните способи по ал. 1, които представляват специални разузнавателни средства, се прилагат при условия и по ред, определени със закон". Всъщност, какво пречи редът и условията да се регламентирани в Закона за МВР? Защо е необходимо да се прави отделен закон за нещо, което пряко засяга дейността на МВР? Знаете отговора на този въпрос, нали?
  3. Съгласно чл.10, ал.3, "За прикритие на оперативно-издирвателната дейност и използваните оперативни способи могат да се създават и използват юридически лица с нестопанска цел или търговски дружества при условия и по ред, определени със закон". Пак има препратка към някакъв друг закон. Какво пречи това да се регламентира в Закона за МВР? Отново съм сигурен, че знаете отговора. Тук възниква въпрос, от гледна точка на практическото приложение на тази алинея, а така също и на контрола, при нейното изпълнение. Дали ние знаем колко фирми има направени от МВР с цел оперативни издирвателни дейности, какви пари се въртят там, на какъв контрол подлежат и т.н. Пълна мъгла. Със сигурност темата нямаше да е толкова щекотлива, ако МВР си беше свършило работата и беше внедрило агенти във всички основни предприятия на България и знаеше за глупостите, които се вършат там. Ако беше така, нямаше да фалира Корпоративна банка. Къде са агентите на МВР или на ДАНС, които трябва да следят тези структуроопределящи предприятия и банки в страната, за неправомерните дейности на техните акционери и управители? Ако бяха на мястото си, нямаше обществото да загуби милиарди левове, а да не говорим за правните главоблъсканици, които ще траят десетилетия напред във времето и допълнително ще струват ресурс за обществото.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3217113
Постинги: 6920
Коментари: 4320
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930