Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2017 19:53 - Кой трябва да е субектът на застраховката "гражданска отговорност".
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 223 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 04.12.2017 15:43


 Знаете, е тази застраховка е задължение за всеки притежател на МПС у нас. Но ето тук е противоречието - НЕ СЕ ЗАСТРАХОВА СОБСТВЕНИКЪТ НА МПС -то, А САМОТО МПС.


Знаете също, че има друга застраховка - "каско", за причинени щети по автомобила, независимо от това, как да причинени тези щети.


Излиза така, че автомобилът се застрахова два пъти - единия случай, с ГО и другият случай, с каско. При първия случай можете да получите някакво обезщетение от застрахователя, за щети по колата, ако не сте виновен за тези щети след транспортно проишествие и е доказана вината на трето лице. Но в същото това време възниква и правно основание да искате и обезщетение за повредата на МПС-то и по застраховката "каско". Виждате, че тук възниква правен абсурд - на два пъти да имате претенции за обезщетение, което никоя застрахователна институция у нас няма да удовлетвори.



Нека сега да видим как стоят нещата в страната, в която има най-малко пострадали от ПТП в Европа, доколкото тази страна се води към Европа - Великата Британия. Защо там има най-малко пострадали? ЗАЩОТО НЕ СЕ РАЗМИВА ОТГОВОРНОСТТА НА ТОЗИ ИЛИ ТЕЗИ, КОИТО СА ПРИЧИНИЛИ СЪОТВЕТНОТО ПТП. ЗАЩОТО ТАМ ЗАСТРАХОВАНА НЕ Е КОЛАТА, А ТОЗИ, КОЙТО Я УПРАВЛЯВА. 

Всъщност къде е разликата? При нас всеки може да направи ПТП. Няма спор. Но какви са последствията за този, който е причинил ПТП? Почти никакви. ЗАЩОТО Е ЗАСТРАХОВАН НЕ ВОДАЧА, А АВТОМОБИЛЪТ. Ако някой в Британия причини ПТП, ще последва за него доста неприятна ситуация - като се наложи да си направи нова застраховка като шофьор, ще установи, че застрахователната компания ще му наложи много по-висока застраховка, отколкото преди да направи ПТП. И колкото повече зулуми прави на пътя, толкова по-икономически неизгодно ще му става да кара кола. И така се стига до състояние, в което Великата Британия е на първо място по най-малко дадени жертви на пътя. Ако не се лъжа - 2,5 на 100 000 жители, докато този показател при нас е 7 пъти по-висок.


Само за пример. Наложи се да внесем автомобили на собствен ход оттам. Отива синът ми и преди да потегли към България, трябва да си направи застраховка. Ще му са необходими 2 часа да излезе от Британия. Но му искат 9999 паунда застраховка за тези 2 часа. Защото е млад шофьор и според застрахователите е твърде рисков. А без тази застраховка не може да кара кола. Ами представете си, не дай си боже, да е вписан и в регистрите, като човек, който е направил някакво ПТП! Вероятно ще му искат 20 хиляди паунда застраховка, за да му позволят да кара кола.

Как излязохме от положението ли? Наложи се той да получи гаранция от жител на Острова, който гарантира с името си върху застраховката, за да може синът ми да получи право да управлява кола. Разбирате за какво става дума нали? У нас всеки пишлигар може да се качи на кола и да кара, ако има книжка и е навършил 18 години.



Така отговорността е лична. Докато гражданската отговорност у нас е застраховка на кола, а не лична, персонална застраховка на шофьора, дотогава ще бъдем в лошата статистика  за пострадали на пътя.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3222189
Постинги: 6928
Коментари: 4323
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930