Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2017 04:13 - Ако искаш да караш малка кола в Сингапур - данъкът е 4200 долара на година.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 284 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 04.11.2017 11:59


 Ако искаш да караш голяма кола, данъкът се увеличава. То всъщност не е данък, а такса, която дава право да караш кола и това право се продава на търг.
 Така се прави държава, а не като нашето подобие на държава, където политиката винаги изтиква икономиката в дъното или в ъгъла.

https://money.bg/auto/singapur-zabrani-uvelichenieto-na-broya-na-avtomobilite.html

Спомням си социализма при Живков. Една жигула струваше 6100 лева, но се чакаше за нея повече от 10 години. Тогава си задавах въпроса, защо, ако някой е склонен да плати 7000 лева, не му я продадат на него. Имаше хора, които бяха склонни да платят и 10 000 лева. Защо тогава държавата я продаваше за 6100 лева? ЗАЩОТО Е ТЪПА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА ДЪРЖАВА, ЕТО ЗАТОВА. ТОЛКОВА Е ПРОСТИЧЪК ОТГОВОРА. Защото партийните другари се оправдаваха, че  трябвало да има за всички, даже и за бедните, а в същото време криеха, че те си вземаха колите по същите тези ниски цени, по които ги продаваха на пролетариата, САМО ЧЕ БЕЗ ДА ЧАКАТ 10 ГОДИНИ. ЕТО ЗАТОВА. ЗАЩОТО ПО-ТЪПО НЕЩО ОТ СОЦИАЛИЗМА КАТО ИКОНОМИЧЕСКИ МОДЕЛ, ЧОВЕЧЕСТВОТО НЕ Е ВИЖДАЛО ДОСЕГА. ЗАЩОТО Е НАСИЛСТВЕН ИКОНОМИЧЕСКИ МОДЕЛ И ЦЕНИТЕ НЕ СЕ ФОРМИРАТ ОТ ПАЗАРА, А ОТ ПАРТИЙНИТЕ СЕКРЕТАРИ.


Сегашната ситуация с цените на колите е коренно променена. Сега можеш да си купиш читава кола и за една средна работна заплата. В страната вече са регистрирани почти 4 милиона моторни превозни средства. По улиците и пътищата на страната настана истинска лудница, защото увеличението на броя на колите изпреварва увеличението на възможностите на градската среда и на пътищата. Какво е решението? Ами простичко - събирай пари от автомобилистите, за да им направиш паркинги и пътища. Да, ама не. Социалистическата ни държава отказва да го прави. Първо и сравнително малкото пари, които събира като общински данъци от колите и второ, като винетки не се използват прозрачно за строителство на пътища, а второ, размерът на тези данъци е по-скоро смешен, на фона на онова, което го има в цивилизованите държави. Можете ли да ми кажете, какво означава, за една кола, в България да се плащат 4 евро общински данък годишно? В същото време, за същата кола, данъкът е близо 300 лева. Разликата е, че когато колата е товарна, данъкът е 4 евро, а когато е на физически лица, за превоз на пътници, той е 150 евро. Никой не може да ми каже, че това е справедливо. Нали колата е една и съща? Но това е социализма - няма връзка между получено усилие и постигнат резултат. Или казано по друг начин, не се знае кой пие и кой плаща.

Само си представете, как тези данъци в България контрастират с онези 4200 долара на година, които трябва да се платят от гражданина на Сингапур, за правото да управлява малка кола на територията на държавата? Сингапур предвижда да изразходи над 20 милиарда долара в следващите години, за да подобри и без това най-добрата пътна инфраструктура на света. Колко милиарда предвижда България? Няма и милиард, ако не се броят парите, взети безвъзмездно от ЕС. Е как да има тогава икономическо развитие и как да има чист въздух и т.н. и т.н.  И куцо и кьораво и сакато у нас имат коли, а някои семейства и по две. Не говоря за богати семейства, а за най-обикновени семейства с най-обикновени доходи. Това се случва заради нечестните политици, които нямат смелост да се изправят пред нас и да ни кажат - уважаеми съграждани, за да можем да осигурим нормална пътна инфраструктура на тези 4 милиона моторни превозни средства, всяка година са необходими поне 2 милиарда лева, които ще отидат само за поддържане и подобрение на сегашните пътища, без строителството на нови. Ако искате да има и нови пътища, ще трябват още поне 2 милиарда на година. Няма кой да плати сметката, освен онези, които ползват тези МПС-та. И като се започне с едно увеличение на таксите, данъците, винетките и т.н. на автомобилите, да се постигне онзи баланс, при който ще имаме качествени европейски пътища, по които да се движат качествени автомобили, защото сегашната политика на правителството води дотам, че лангуркаме таралясници по нещо подобно на пътища. 


Простичко казано, НИКЪДЕ В КОНСТИТУЦИЯТА НЕ Е ЗАПИСАНО, ЧЕ ИМАМЕ ПРАВО ДА ПРИТЕЖАВАМЕ АВТОМОБИЛ, ЧЕ ДАЖЕ И ПО ДВА НА СЕМЕЙСТВО. ТОВА Е ИКОНОМИЧЕСКИ ПРОЦЕС. В Дания е даже още по-строго по отношение на притежателите на автомобили, а страната е една от най-проспериращите на света и качеството на живота е едно от най-добрите на света. Там правителството напълно съзнателно намалява или задържа ръста на автомобилите, като налага драстични годишни данъци, които отказват по-голямата част от населението от покупка на кола. Но това не прави датчаните по-бедни и по-нещастни. Точно обратното - колкото повече въртят педалите на колелата, толкова са по-богати и по-щастливи. Има от какво да се поучим. Някои казват, че в Дания също било социализъм, имайки предвид всички тези придобивки като наистина безплатното образование и високо ниво на здравно обслужване, като всъщото време трудовия пазар е много по-свободен от този в България, например. Парадокс. Администрацията е същата като брой, спрямо работещия частен сектор, но тази администрация работи в полза на гражданите, за разлика от нас. Значи този социализъм е много по-добър от българския, без спор. Защо по дяволите не приемаме положителните практики, които работят? Ето, социалистическа Дания е  приела, че бедните не могат да имат коли и на практика ги забраняват, облагайки колите с високи данъци. Социалистическа България обаче приема, че бедните могат да карат коли и в резултат, нито пътищата ни пътища, нито колите ни коли, нито въздухът ни въздух, нито социализмът ни социализъм. Пълен бъркоч. Може ли човек, който получава социални помощи, да кара кола? Може ли пенсионер с 250 лева пенсия, да кара кола. Ей това не мога да го разбера. Представяте ли си, някой, който е на социални помощи в Дания, да може да си купи и поддържа кола?



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3232932
Постинги: 6935
Коментари: 4324
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930