Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2018 11:04 - Няма дискусии за това, колко печелят застрахователите от задължителната ГО.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 187 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 04.12.2018 11:07


 Дискусията се измества само от кого да се измъкнат допълнително пари - от собственика или от този, който управлява колата, ако той не е собственик, когато се случи белята.


Всъщност за застрахователите няма кой знае колко значение кой ще плати. Важното е да плати.

За обществото е важно обаче кой ще плати, защото досегашната система за санкциониране НЯМА НИКАКЪВ ВЪЗПИРАЩ ЕФЕКТ.


Ето ви интересен случай. Служител на фирма прави 5 катастрофи със служебна кола, в рамките на няколко години. Тъй като колата е на фирмата, застрахователите искат повече пари и колкото повече коли кара въпросният служител, на толкова коли ще се вдигне ГО. Всъщност, няма ясен критерий и гаранция, че само на колите, с които са пострадали при катастрофата по вина на служителя или заради който и други коли, застраховани при друг застраховател са подстрадали заради неговите действия, че само те ще бъдат със завишена ГО за следващия период или ще го "отнесат" и другите коли на същата фирма.


Какъв избор има собственикът? Да уволни служителя, защото прави поразии! Но откъде да намери читави служители? Да не си мислите, че те се намират под път и над път?


Затова говоря за личната отговорност на всеки един от нас. При лична застраховка, какъв ще бъде начинът на контрол от страна на КАТ? Сега се снима номера на автомобила и е сравнително лесно. Как може да се автоматизира процесът по контрол за наличие на задължителни застраховки, ако застраховките са лични, а не на автомобила. Засега няма такова решение и скоро няма да има. Няма как от снимка на лицето, да се прецени има ли застраховка или не.


Затова е логично да остане застраховката на автомобила, защото колкото и да е несъвършенна системата, тя все пак работи. Като допълнение обаче е наложително да се определи и лична застраховка на лице, което може да управлява автомобил с точно определена категория. Тук вече има елемент на лична отговорност. Няма защо да търсим отговорност на собственика на колата и при всеки случай да проверява с дрегер служителя си, за употреба на алкохол или да иска справка от КАТ или от застраховател, дали има валидна застраховка. Това си е работа на самият служител. Няма защо да превръщаме собственика на колата в пазвантин, който трябва да създаде организация, който струва пари и време, само и само да контролира, дали служителите му имат лична застраховка. Това трябва да се прави само тогава, когато служителят е ангажиран професионално да управлява МПС, което превозва хора или изпълнява точно длъжността шофьор.


Така личността ще отговаря за деянията си и ще се замисля, да прави глупости.

Сега нека да поговорим и за друг важен аспект. КОЛКО ПЕЧЕЛЯТ ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ? НЯМАШЕ ДА ЗАДАВАМ ТОЗИ ВЪПРОС, АКО ИМАШЕ СВОБОДНА КОНКУРЕНЦИЯ В ТАЗИ ОБЛАСТ? НО НЕ, ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ СА ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАНИ ОТ ДЪРЖАВНИТЕ РЕГУЛАЦИИ, СПОРЕД КОИТО ГРАЖДАНИ И ФИРМИ ТРЯБВА ДА ЗАСТРАХОВАТ МПС-ТАТА СЪС ЗАСТРАХОВКА ГО. ТОВА Е НЕЧЕСТНА СДЕЛКА.

И СЕГА ЕТО ЧИСЛАТА. ВСЯКА ГОДИНА ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ ИЗПЛАЩАТ 200 МИЛИОН ЗАРАДИ ЖЕРТВИТЕ И ПОСТРАДАЛИТЕ, А В СЪЩОТО ВРЕМЕ ПРИБИРАТ 600 МИЛИОНА И ПОСТОЯННО РЕВАТ И ИСКАТ ПО-ВИСОКИ ЗАСТРАХОВКИ. КЪДЕ ОТИВА РАЗЛИКАТА ОТ ТЕЗИ 400 МИЛИОНА? В ДЖОБОВЕТЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ. И ЗАЩО ТАКА СЕ ПОЛУЧАВА? ЗАЩОТО ТЯХНАТА ПЕЧАЛБА Е ГАРАНТИРАНА. НЕ ВСЕКИ МОЖЕ ДА БЪДЕ ЗАСТРАХОВАТЕЛ, ТАКА ЧЕ ДЪРЖАВАТА РЕГУЛИРА ТЕХНИЯ БРОЙ И В СЪЩОТО ВРЕМЕ ПРИХОДИТЕ СА ГАРАНТИРАНИ. Е ИМА МАЛКО "КОНКУРЕНЦИЙКА" ВСЕ ПАК, НО ТОВА Е ЗА ДА НИ ЗАМАЖАТ ОЧИТЕ.


ЗАТОВА ПРЕДЛАГАМ ДЪРЖАВАТА ДА ОТКРИЕ ЕДИННА СМЕТКА В БНБ, КЪДЕТО ДА СИ ПЛАЩАМЕ ЗАСТРАХОВКИТЕ И ДА ОРГАНИЗИРА С 30 ЧОВЕКА ОЦЕНИТЕЛИ, КОИТО ДА РАБОТЯТ ПО СТРОГИ ОПРЕДЕЛЕНИ ШАБЛОНИ ЗА ОЦЕНКА НА ЩЕТИТЕ, КОИТО ДА ОПРЕДЕЛЯТ ОБЕЗЩЕТЕНИЯТА. НАПРИМЕР - СМЪРТ - 30 ХИЛЯДИ, ФИЗИЧЕСКИ УВРЕЖДАНИЯ - 50% - 20 ХИЛЯДИ И Т.Н.

ДОРИ И ПО 3000 ЛЕВА ДА ИМ ДАДЕМ МЕСЕЧНО, КОЕТО ОЗНАЧАВА ПО 36 ХИЛЯДИ НА ГОДИНА И 1 080ХИЛ. ЛЕВА ЗА ЕДНА ГОДИНА. ТОГАВА ЩЕ РАЗБЕРЕМ, ЧЕ И СЕГАШНИТЕ ОСИГУРОВКИ ГО, КОИТО ПЛАЩАМЕ, СА ТВЪРДЕ ВИСОКИ. НА ПРАКТИКА КАКВО ПРАВИ СИСТЕМАТА СЕГА - СЛАГА НА ДЪРЖАВНАТА ХРАНИЛКА ХИЛЯДИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ БРОКЕРИ И ДЕСЕТКИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ДРУЖЕСТВА, А НИ ЗАДЪЛЖАВА СЪС ЗАКОН НИЕ ДА ДОСТАВЯМЕ ХРАНАТА ИМ. НЕ Е ЧЕСТНО. АКО ИСКАТ ДА ПРАВЯТ ПАРИ ОТ ЗАСТРАХОВКИ, НЕКА ДА БЪДЕ БЕЗ ДА СЕ НАЛАГА ИНСТИТУЦИИТЕ ДА ИМ ОСИГУРЯВАТ ПРИХОДИ.


И ОЩЕ НЕЩО ВАЖНО: АКО ПРАВЯТ СИСТЕМА БОНУС-МАЛУС, НЕКА ДА СИ ВЗЕМАТ ДАННИТЕ ОТ ЕДИННИЯ ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН РЕГИСТЪР ЗА ЩЕТИТЕ, А НЕ ДА УВЕЛИЧАВАТ ЗАСТРАХОВКАТА, ЗАЩОТО НЯКОЙ ИМАЛ ГЛОБИ ЗА НЕПРАВИЛНО ПАРКИРАНЕ. КАКВО ОБЩО ИМА ТОВА С ИЗПЛАЩАНИТЕ ЩЕТИ ОТ КАТАСТРОФИ? АКО ПРИЕМАТ ПОТЕНЦИАЛНИТЕ ЩЕТИ, КОИТО БИХА БИЛИ ВЪЗМОЖНИ ДА ВЪЗНИКНАТ, ЗАРАДИ НЕСПАЗВАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА, ТОВА ЩЕ БЪДЕ ДА САНКЦИОНИРАТ НЕРОДЕН ПЕТКО. АМА ТУК ВСИЧКО МОЖЕ ДА СЕ ОЧАКВА.



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3194858
Постинги: 6869
Коментари: 4294
Гласове: 2398
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031