Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11 22:33 - Милиарди левове е получила Столична община, като субсидия за градския транспорт. И каква е файдата?
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 57 Коментари: 2 Гласове:
1



 Това е тема, по която има много изписано.

Всички знаят, че Столична община, получава от Републиканския бюджет субсидия от 120 милиона лева за градския транспорт. Едни огромни пари, изливани всяка година и накрая не можем да разберем колко наистина струва билетчето, каква е реалната му цена.


Голям проблем имаме още от самото начало - няма държавна или общинска структура, която да може да функционира ефективно в реална пазарна среда, защото ако е имало, нямаше да се разпадне социализма първо като икономическа система. Единствено частните  субекти могат да предложат качествена стока и услуга на оптимална цена.


Например, никой не знае, каква ще бъде цената на тока, ако стопанските обекти, които произвеждаха ток, тези, които го доставяха до населените места и тези, които го продават на крайния клиент, бяха частни и работеха в условията на реална пазарна конкуренция. Със сигурност обаче цената за крайния потребител би трябвало да са по-ниски. Сега някой може ли да определи, какво всъщност се случва в енергетиката - пълна боза, пълна държавна боза. Един голям хаос. Добре че, държавата не определяше и цената на хляба, неговото производство, съхранение, транспортиране и продаване, че вероятно щеше да се наложи и хлябът да бъде субсидиран, за да се стигне до някаква приемлива за потребителя цена.

Същото е и със субсидирания транспорт. Как ще бъде формирана ефективна и оправдана от пазара среда, като всички ние виждаме, как превозните средства се движат в столицата полупразни и затова им викат "въздуховози". В същото време, улиците са пълни с коли. Градският транспорт е празен, с изключение на пиковите часове. Въпреки големите приказки и призиви, хората си предпочитат личния транспорт, въпреки субсидираните цени на билетите. Той пак излиза скъп. Ако ли път направя реалната сметка за това, колко струват билетите на двама души, да ходят всеки ден на работа с градския транспорт, като имат по едно прекачване, то тя излиза 32 лева на ден. 4 лева за един билет, 8 лева за един човек в двете направлениея, 16 лева на ден или 32 лева за двамата. Това е реалната цена. Защо е толкова висока ли? Защото ако към 1,6 лева за билетче, се прибавят и часта от онези 120 милиона субдисии от държавата и свърхвисоката себестойност на превоза, заради социалистическото разбиране, че трима души могат да бъдат превозвани в продължение на 15 километра с превозно средство, което струва един милион евро, ето затова сметката излиза скъпа.

Ако частни фирми имаха възможност да упражняват тази дейност, може би НЯМАШЕ ДА ИМА НУЖДА И ОТ СУБСИДИЯ. НИКОГА НЕ МОЖЕТЕ ДА НАПРАВИТЕ ТОЧНА СМЕТКА КОЛКО РЕАЛНО ИЗЛИЗА ЦЕНАТА, АКО ТРАНСПОРТЪТ Е ОБЩЕСТВЕН И ЦЕНАТА НА ПРЕВОЗА СЕ ДЕФОРМИРА ОТ ЦЕНТРАЛНА СУБСИДИЯ. ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА РАЗХИЩЕНИЯТА, КРАЖБИТЕ, КОРУПЦИОННИТЕ ПРАКТИКИ И ТАКА НАТАТЪК И НАКРАЯ СМЕТКАТА ЩЕ НИ ИЗЛЕЗЕ ТВЪРДЕ СОЛЕНА.

САМО СИ ПРЕДСТАВЕТЕ - ЗА 20 ГОДИНИ, ПО 120 МИЛИОНА ЛЕВА СУБСИДИЯ, ТОВА СА 2,4 МИЛИАРДА ЛЕВА, ХВЪРЛЕНИ НА ВЯТЪРА. КАКВА ИНФРАСТРУКТУРА МОЖЕШЕ ДА ИМА СОФИЯ, АКО ТЕЗИ ПАРИ БЯХА ВЛОЖЕНИ В УЛИЦИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, МОСТОВЕ, НАДЛЕЗИ, ПАРКИНГИ? А СЕГА, ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ТЯХ ПРОСТО СА ОТКРАДНАТИ.



Гласувай:
1
0



1. vladtepes - Абонаментни карти
13.11 10:11
Двама души може спокойно да пътуват за много по-малко - да си закупят две поименни абонаментни карти за 100 лв или ако не пътуват много често заедно дори една анонимна за 60 лв.
цитирай
2. kolevdobri - Каквото и да си купим...
14.11 07:42
vladtepes написа:
Двама души може спокойно да пътуват за много по-малко - да си закупят две поименни абонаментни карти за 100 лв или ако не пътуват много често заедно дори една анонимна за 60 лв.

...софийският градски транспорт ще бъде на загуба. Загубата ще я покрият пенсионерите от Алфатар, Дулово, Крумовград и т.н., както и всички български граждани, които плащат данъци. Там, където е било фашизъм, държавата и народите са се оправили за десетина години. Там, където е било комунизъм - няма оправяне с десетилетия. Субсидирането е най-красивата и законна система за крадене, измислена от левите и подкрепена от нещастниците. Когато всеки един от нас е убеден, че трябва сам да си плаща масрафа, който е направил и че никой не му е длъжен с нищо, тогава ЩЕ СЕ ОПРАВИМ. ЗНАЧИ, ЩЕ НИ ТРЯБВАТ ПОНЕ 1000 ГОДИНИ В НАЙ-ДОБРИЯ СЛУЧАЙ.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 1964424
Постинги: 4290
Коментари: 3181
Гласове: 1427
Архив
Календар
«  Декември, 2019  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031