Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Профил на kolevdobri
Име:
Добри Колев

Възраст:
55

Пол:
мъж

Град:
София

Статистика
Популярни постинги:
28

Постинги този месец:
3

Гласове този месец:
1

Коментари този месец:
0

Любими блогове:
0

Блогъри добавили в любими:
35

Блог вълни:
55
Последни постинги
 Интересно, нали? ДОСТЪПЕН КОНТРОЛ. Досега не съм срещал някой да говори за достъпен контрол. Какво имам предвид?


Това е ПАЗАРНАТА ДОСТЪПНОСТ НА ВСЕКИ ЕДИН УЧАСТНИК В ПРОЦЕСА НА КОНТРОЛА ПО РАЗХОДВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕСУРС ИЛИ ЗАЩИТАТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ.


Ето накратко за какво става на въпрос.  В България примерно има 100 фирми, които могат да осъществят контрол върху строителството на магистрали. Обикновено, надзорът се избира от АПИ и се отчита пред АПИ. А КЪДЕ Е ОБЩЕСТВОТО? НИКОЙ НЕ Е УПЪЛНОМОЩИЛ АПИ, ДА НИ ПРЕДСТАВЛЯВА И ДА ВЗЕМА РЕШЕНИЕ ВМЕСТО НАС.


Какво може да се направи? ВСЯКА ЕДНА ФИРМА, КОЯТО ИМА ЛИЦЕНЗ ЗА КОНТРОЛ ПО СТРОИТЕЛСТВОТО, ДА МОЖЕ ПО СВОЯ ВОЛЯ И РЕШЕНИЕ, ДА ВЗЕМА ПРОБИ, ДА ГИ АНАЛИЗИРА И ДА СЕ ПРОИЗНАСЯ ПО КАЧЕСТВОТО НА СТРОИТЕЛСТВОТО. Откъде ще получава пари за своята дейност ли? Много простичко - ще получава пари от гаранционния фонд, който строителят прави, с цел обезпечаване на доброто изпълнение на строителството. Представяте ли си, всяка фирма, лицензирана в този бранш, да има право да вземе проба и да претендира за плащане, ако качеството на изпълнение не отговаря на критериите на търга!!!


ТОГАВА НЯМА ДА ИМА КОРУПЦИЯ, ЗАЩОТО НЯМА ДА ИМА СМЕТКА ОТ НЕЯ. СТРОИТЕЛЯТ ЩЕ БЪДЕ ЗАДЪЛЖЕН ДА СПАЗВА ПРОЦЕДУРИТЕ И ДА СЛАГА ОНОВА КОЛИЧЕСТВО МАТЕРИАЛИ В ПРОЕКТА И ДА ОСЪЩЕСТВЯВА ОНОВА КАЧЕСТВА НА ТЯХНОТО КОМПЛЕТИРАНЕ, ОТ КОЕТО ЦЯЛОТО ОБЩЕСТВО ИМАМЕ ТОЛКОВА МНОГО НУЖДА.

Същото важи и за всяко едно строителство. НА МЕН ЛИЧНО МИ ПИСНА ДА ХОДЯ СЛЕД ИЗМИСЛЕНИ СТРОИТЕЛИ, ИНВЕСТИТОРИ И ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ, КОИТО СА СИ ОСТАВИЛИ РЪЦЕТЕ ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН СТРОИТЕЛЕН ОБЕКТ И АЗ ТРЯБВА ДА ИМ ОПРАВЯМ БАКИИТЕ. На няколко пъти намираме в кооперацията, умишлено поставени камъни и други прегради, целта на които е да ни вгорчат живота. Тези препятствия се поставят от майстори, които са имали конфликт с фирмата или лицето, което отговаря за строителството и обикновено не са се разбрали за пари. Милиони българи се занимават с битовизми, КОИТО СА ПРЕДИЗВИКАНИ ОТ УМИШЛЕНИ ДЕЙСТВИЯ НА СТРОИТЕЛИ, ИНВЕСТИТОРИ И КАКВА ЛИ ОЩЕ НЕ ПАПЛАЧ ИЛИ ОТ ЧИСТО И ПРОСТО МЪРЛЯШКИ СВЪРШЕНА РАБОТА. ТОВА ТРЯБВА ДА ПРЕСТАНЕ, НЕЗАВИСИМО ДАЛИ СТАВА ДУМА ЗА ОБЩЕСТВЕНИ СТРОЕЖИ, КЪДЕТО ЯКО СЕ КРАДЕ ОТ КАЧЕСТВОТО И ОТ МАТЕРИАЛИТЕ, ЗА ДА СЕ ИЗБИВАТ КОМИСИОНИТЕ НА ЧИНОВНИЦИТЕ, А ТАКА СЪЩО И В ЧАСТНИТЕ СТРОЕЖИ, ЗАЩОТО ЕНЕРГИЯТА НА ВСИЧКИ НИ ТРЯБВА ДА ОТИДЕ В НЕЩО ГРАДИВНО, А НЕ ДА БЪДЕМ ЦЯЛ ЖИВОТ ЗАЛОЖНИЦИ НА НЕКАДЪРНИЦИ И ГАДНЯРИ.



Това, както е известно на всички, няма как да стане по друг начин, освен чрез законодателни промени, които да гарантират, че всички ние имаме права да контролираме работата на другите, така, както и другите имат права да контролират нашата работа.

Категория: Политика
Прочетен: 7 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 16.08 12:45
 "Не знам". Колко пъти сте чували този отговор? Особено, ако искате да разберете, кой е направил някаква поразия.

Така се случи и днес. На въпроса: Кой счупи кофата, всеки служител на фирмата отговори с "Не знам".

Не става дума за тъпата кофа, която струва 5 лева. Става дума за това, че НИЕ СМЕ НАРОДЪТ НА НЕЗНАЕЩИТЕ. Не знаем и толкова. И ВСЕКИ СИ ПРИЗНАВА, ЧЕ НЕ ЗНАЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ТОЗИ, КОЙТО Е СЧУПИЛ КОФАТА.

Затова казвам, че държавата е държава на незнаещите, защото на народът така му е изгодно и защото мисли, че ще му се размине. Не, няма да ни се размине. НЯМА ДА НИ СЕ РАЗМИНЕ ПРОСТОТИЯТА, КОЯТО ПРАВИМ, ЩЕТИТЕ, КОИТО НАНАСЯМЕ И РАБОТАТА, КОЯТО НЕ ВЪРШИМ КАКТО ТРЯБВА. ЗАЩОТО ИМА КАРМА И ТЯ НЕ ПРОЩАВА. 
ВРЕМЕ Е ДЪРЖАВАТА ДА СТАНЕ ДЪРЖАВАТА НА ЗНАЕЩИТЕ, А НЕ НА НЕЗНАЕЩИТЕ. НО ЗАТОВА ТРЯБВА ДА СЪЗДАДЕМ НОВ НАРОД, КОЙТО ИМА ДОСТОЙНСТВО И ЗА КОЙТО ЛЪЖАТА НЕ Е НАЧИН ЗА ОЦЕЛЯВАНЕ В БЛАТОТО, В КОЕТО САМ СЕ Е НАТИКАЛ.


П.С. България още е и страната, в която хората се определят, че от тях НИЩО НЕ ЗАВИСИ, ТОЕСТ СТРАНАТА, НАСЕЛЯВАНА ОТ НИЩОНЕЗАВИСЕЩИТЕ. Хората тук приемат, че от тях нищо не зависи. Както каза един коментатор, румънците се връщат от чужбина, за да протестират срещу правителството, а българите се връщат, за да решават битови проблеми и да се похвалят на близки, познати и роднини, колко пари вземат, чистейки домовете на белопишковците.
Категория: Политика
Прочетен: 15 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 16.08 10:36
 Наистина въпросът е абсурден. Също като друг въпрос? Колко леки коли ти струва кухнята?

Всички знаем, че една добра кухня струва хиляди левове. За тези пари могат да се купят много коли. Познавам хора, на които кухните струват колкото 10 стари коли, каквито често виждаме по улиците на българските градове и села.

Значи или кухните са много скъпи или колите са много евтини.
Според международните статистика, на 1000 души население има приблизително 500 коли, мотоциклети или камиони. Такова е съотношението и в САЩ.

Ако не се лъжа, по този показател сме на 30-то място в света. Обаче по показателя "качество на пътищата", сме с над 100 места назад в класациите, поставени след такава държава като Непал, която се слави, като една от най-бедните държави в Азия.

Значи нещо не е наред. Държава като Македония, която произвежда по-малко БВП на глава от населението има къде къде по-престижно класиране, по отношение на качеството на пътната мрежа.

Не е наред естествено, ако гражданин, който живее на социални помощи, може да си позволи да си купи и поддържа лека кола. Такова нещо може да се случи само в постсоциалистическа България. И всички знаем, че основно колите ни са стари 15-20 години. Те са си направо брички, които ние се опитваме да възстановим за втори живот и даваме луди пари по тях. Обикновено коли, купени за 1000 или 2000 лева, след като ги "вкараме в ред", струват неколкократно повече. Но ни "вършат работа", така да се каже и неусетно, малко по малко ни бъркат в изтънелия джоб. Ограбват ни, но ПЪК СМЕ СВОБОДНИ ДА ОТИДЕМ КЪДЕТО СИ ПОИСКАМЕ, ЕСТЕСТВЕНО АКО СТАВА ДУМА ЗА ПО-БЛИЗКИ ДЕСТИНАЦИИ.

Та нека се замислим върху тези въпроси - дали да си купим телефон или лека кола. И колко леки коли ни струва кухнята. Но от друга страна, след като българина е толкова влюбен в колата си, държавата може да използва този факт и малко по малко да увеличава приходите си от притежаването на такова имущество. Така ще се стигне до баланса, който всички ние търсим - хем да имаме коли, хем и да се возим по хубави пътища. Нека също така да знаем, че за да приведем българските пътища към европейските изисквания, са необходими около 10 милиарда лева. Това е изследване на Световната банка и звучи доста логично. Това не означава задължително нови пътища - това е привеждане на съществуващата пътна мрежа да отговаря на всички европейски изисквания. Значи са необходими много повече от 10 милиарда лева. Няма откъде да се вземат тези пари, освен от всички нас - притежателите на автомобили. И никакви извинения и оправдания - този бил не знам си какъв и нямало да плаща винетка, онзи бил не знам си какъв и нямало да плаща данък и т.н. и т.н. Всички сме на тази земя и отнемаме пространство и ползваме обществен ресурс, защото пътищата са именно обществен ресурс. Дълги години наблюдаваме как чужди камиони пресичат границите ни и как си предават винетки купени и незалепени на стъклото на своите колеги, които се очаква да минат границата ни. Те не стига, че таксите за пресичане на страната ни от товарни возила са символични, но и не се плащат в немалко случаи. Просто държавата ни е така устроена. Полицаите те проверяват, след това митничарите и на никой не му влиза в работа да попита, дали влизащото превозно средство в страната има винетка или не. Искаме или не, трябва да си гледаме интереса и са събираме тези такси и да контролираме след това АПИ дали тези пари се харчат ефективно. Простичко е. Имаме да извървим дълъг път от 130-то място, до примерно 30-то място в света по качество на пътищата. Но ако по притежание на автомобили сме вече на 30-то място в света, нямаме право да се оправдаваме, че сме бедни и не можем да плащаме повече за нашите пътища. След като сме си купили по 400 коли на 1000 души население, нямаме право да се оплакваме. Да му мислят датчаните, че са назад в тази класация. Те завайлиите не могат да си купуват така коли, както ние българите. Нямат тези финансови възможности. Майтап да става.
Категория: Политика
Прочетен: 17 Коментари: 0 Гласове: 0
 https://offnews.bg/dw/stranata-v-koiato-veche-vsichki-sa-milioneri-685138.html

"Правителството национализира фирмите за кафе и сега ние нямаме кафе".

"Правителството национализира захарните фабрики и сега нямаме захар.

Социализъм в действие. Венецуела.
Категория: Политика
Прочетен: 9 Коментари: 0 Гласове: 0
 http://www.168chasa.bg/article/6985968


Категория: Политика
Прочетен: 7 Коментари: 0 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 1633935
Постинги: 3736
Коментари: 2918
Гласове: 1224
Архив
Календар
«  Август, 2018  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031