Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3195560 Постинги: 6870 Коментари: 4296
Постинги в блога от 09.01.2010 г.
Заради Петър Калинчев българите няма да плащат акциз на внесените от Съюза коли. Браво на упоритостта на този българин! Значи една птичка може да направи пролет! Жалкото е, че "птичката" не живее в България. Ние тук сме толкова претръпнали, че сме съгласни да платим на държавния чиновник, въпреки, че знаем, че нарушава законите, само и само да се оттървем от него, защото си имаме и друга работа да вършим.

Спомням си как обикалях Германия и постоянно пресмятах разните там киловати и конски сили на колите, за да не се "натреса" да плащам акциз на държавата, която така или иначе няма да даде точна сметка, какво прави с моите данъци нито пък ще ме попита къде и как да ги харчи. Вероятно същото са правили и хиляди други като мен. Кой ще ни плати загубеното време и излишните емоции?

Какво да правим сега с тези чиновници от МФ, които са допуснали през тези  3 години този акциз да се плаща? Това са хора, които явно не са запознати със законодателството на ЕС и необходимостта нашето законодателство да се синхронизира с европейското. Не остава друго, освен въпросните служители от Дирекция "Правна" да бъдат уволнени от работа, ако все още работят на държавна работа и да им се забрани повече да бъдат назначавани на държавна служба.  Същото важи и за тези, които са направили тази антиевропейска правна норма, практика у нас, независимо от това къде се намират - в някое министерство или в Народното събрание.

Само така държавата ще покаже, че освен гражданите, които постоянно плащат какви ли не глоби и санкции, наложени от държавните служители и самите държавни служители могат да понесат санкции, особено когато става дума за налагането на противоевропейски правни норми в нашето законодателство.



Не е лошо да се помисли и за парична санкция на тези служители на "независимата съдебна власт", от полицията или от други институции, заради които България е принуждавана от различни европейски институции да плаща компенсации на физически лица за нарушени права или за грешни съдебни практики. Нищо повече от това, тези хора да си платят от джоба, онова, което бюджетът трябва да плаща, заради проявата на незаинтересованост или непрофесионализъм от тяхна страна. Пък ако ги е страх от такава разправа, нека застраховат тези рискове в някоя застрахователна институция, за своя сметка разбира се. За целта могат да ползват 13-тата си заплата, заради която щяха да избодат очите на Дянков.
Категория: Други
Прочетен: 418 Коментари: 0 Гласове: 1
Социализъм в действие. Трябват 200 милиона, има 90. Транспортът в София не може да се самофинансира. Защо? Комбинация между бестопанственост и хиляди и хиляди привилегировани. Социализмът поражда прекалено много въпроси, проблеми и малко решения. Как да се угоди на всички?
1. На шофьорите, които по цял ден въртят "кравая" и искат увеличение на заплатите;
2. На пенсионерите, инвалидите, студентите, учениците, държавните чиновници и не знам си още кои класи и прослойки на обществото, които вече са свикнали на привилегировани цени на превоза в града;
3. На всички служители във фирмата за градски транспорт, които няма как да очакваме да работят като в частна фирма.

ОТГОВОРЪТ Е: НЯМА УГОДИЯ НА ВСИЧКИ

Решението да  се финансира недостатъка от средствата на данъкоплатеца е поредната погрешна стъпка към поддържане на неефективната структура на работа на градския транспорт. Ние данъкоплатците да плащаме за лошото управление или за привилегиите на отделни класи? Няма начин това да ни доведе до правилно решение.


Какво може да бъде правилното решение?
1. Всички линии на наземния транспорт да се отдадат под наем на частни превозвачи. При добро стопанисване, 1 лев за превоз на пътник е много добра цена. Частниците могат да бъдат сдружения между  шофьорите, които сега карат автобусите, които от своя страна да изплащат същите тези автобуси на общината, от реализираните приходите. Така общината ще ПОЛУЧАВА пари, а не да ДАВА, както прави сега. Парковете за нощуване и ремонт на автобусите също могат да се превърнат в акционерни дружества. Само за пример, когато ползваш наземен автобусен превоз във Вашингтон, при самото влизане през предната врата, пред зоркото око на шофьора,  пускаш 1 долар и тогава се придвижваш назад в автобуса. Просто, лесно и ефективно. Ама няма пенсионери, болни, войници, полицаи, студенти, инвалиди или други привилегировани. Ако си привилегирован ти получаваш пари заради това. Какво ще правиш с парите си и как ще ги харчиш, това си е твоя работа. И най-важното, караш собствен автобус, а не общински и милееш за него. На това простичко му се вика - ИКОНОМИЧЕСКА ЗАИНТЕРЕСОВАНОСТ, която сега отсъства като понятие при управлението на градския транспорт в София.
2. Метрото е наистина чудесно средство за предвижване в града. Проблем е високата цена и дългото време на изплащане.  Това обаче зависи пак изцяло от общината, защото на първо място, това колко пътници ще превозва метрото зависи от правилния избор на линиите и второ от пренасочването на наземния транспорт към подземния. Независимо, че наземният транспорт ще бъде частен, линиите се определят само и единствено от общината. Те могат да бъдат така администриани, че да се стимулира ползването на метрото от гражданите. И не на последно място става дума също за ефективно управление. Ако в 23 часа видиш, че ескалаторите на някоя станция работят, при положение, че в същия момент не превозват нито един пътник, това на какво мирише? На същото безхаберие и безстопанственост, на каквото се нагледахме толкова време в условията на държавния социализъм и след това при държавния капитализъм. При наличие на стълби, защо работят ескалаторите за пътници, които слизат към метрото? Толкова ли е трудно да се слиза по стълби? За инвалидите си има асансьор, така, че тук говоря за здравите хора, които могат да ХОДЯТ. Нима общината и държавата иска да ни превърне тотално в плужеци, които и за слизане само за 1 етаж по стълбите, да ни накара да ползваме асансьор?  Или пак някой ще ми каже, че въпросът бил на личен избор. То и консумацията на дрога е въпрос на личен избор, ама властта не е много съгласна. Да не говорим за празните композиции, които се движат в последните и в първите часове от работата на мотрисите. Толкова ли е трудно да се откачат излишните вагони? Не му ли хрумна на някой общинар, че от метрото може да се печелят много пари, не само от продадени билети. Засега идеите се изчерпват с някои рекламни банери залепени вътре в мотрисите или марка бира, която те посреща на някои от станциите. И след това слушаме едни и същи приказки - разходите били големи, приходите били малки. Не, няма частна инициатива, там е проблемът.

А иначе метрото е "голяма работа". Фантастична идея.



Категория: Други
Прочетен: 487 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 09.01.2010 09:11
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3195560
Постинги: 6870
Коментари: 4296
Гласове: 2398
Архив
Календар
«  Януари, 2010  >>
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031