Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3216058 Постинги: 6920 Коментари: 4320
Постинги в блога от 26.10.2015 г.
  1.  Всеки, който иска да кандидатства за някакъв пост в тази държава и отговаря на определени изисквания, може да подаде молба за участие в сайта на ЦИК. Комисията проверява всички обстоятелства във връзка с кандидата и дава своето становище - или формира подстраница за кандидата към страницата на ЦИК или отказва вписване, като се обосновава в писмен вид. Решението на ЦИК е обжалваемо. Технически е възможно всички 6 милиона, които имат право на глас, да предложат своята кандидатура, ако отговарят на изискванията - стаж и управленски опит, образователен ценз, чисто съдебно минало и т.н. Няма никакви технически ограничения в тази посока;
  2. За целите на местните избори - кмет, общински съветници, съдии, прокурори, шерифи и т.н., ЦИК организира страница, в която достъп ще имат само тези, които по закон имат право да избират и да бъдат избирани, в рамките на съответния регион.
  3. Независимо от това колко са кандидатите за всяка една длъжност, всеки кандидат, допуснат от ЦИК, има право на собствен профил, в който по определена форма да бъде описана неговата биография и програма, а така също и нецензуриран блог, в който могат да участват всички, които имат право и на глас и разполагат със съответното електронно опознавателно устройство. Обществото има право да научи подробности за кандидатите, които не са цензурирани предварително от политическите партии;
  4. Две седмици преди изборите, се предоставя възможност на избирателите да гласуват за своя кандидат по електронен път. Спечелилите най-много гласове /примерно 10 за всяка длъжност  отиват на избори, където ще се извърши окончателно избиране, на база на гласуване по стандартния начин, както се извършва сега и електронно гласуване. Ако питате мен, по-добре е да няма друг начин на гласуване, освен електронния, но както знаете, простите хора управляват държавата и простите хора избират същите тези прости хора, които управляват държавата и надали това ще се случи в моя живот. Както и да е. 
  5. Да се забрани всякаква политическа реклама, коя партия зад кой кандидат стои. Така постепенно партиите ще изгубят всякакъв смисъл и ще престанат да съществуват. Всеки, който "влиза" в сайта на ЦИК, за да прочете информация за кандидатите, ще може да си избира фаворит, без да е обременен с политически пристрастия. 
  6. Всеки един служител на държавата, който заема важен пост, ще получава така нареченото перманентно гласуване чрез интернет. Когато гласовете "против" за него станат повече от гласовете "за", в рамките на 6 месеца, той трябва да освободи поста и на негово място да се избере друг. Това е истинската пряка демокрация, когато можеш да избереш, но и в същото време да прекратиш правомощията на този, който си избрал, независимо от това дали става дума за президента или за шефа на някой агенция.
  7. Кои са тези важни постове, за които ще важи тази процедура? Президент и вице президент, премиер и министри, шефове на агенции, главен секретар на МВР, главен прокурор и заместниците му, както и прокурорите по места, съдиите в ВКС, ВАС, ВСС, както и съдиите по места, шерифите по места, кметовете и общинските съветници и шефовете на фирмите с над 50% държавно и общинско участие. Да ме извинявате, ако съм пропуснал нещо важно.
  8. В резултат - всички те ще служат на избирателите и на закона, а не на началниците си, както правят сега. Министрите ще служат също на закона и избирателите, а няма да служат на премиера - слънце, както е сега и ще знаят, че ако не вършат добре работата си, след 6 месеца ще бъдат свалени от власт и текущо ще бъдат заинтересовани да си следят рейтинга. Няма да има политически обвръзки, няма да има корупция, защото всички ще знаят, че НЕ ДЪЛЖАТ НА НИКОГО НИЩО, ЗА ДА БЪДАТ ИЗБРАНИ, ОСВЕН НА ИЗБИРАТЕЛИТЕ.
  9. Да не забравя най-важното - трябва да провеждаме много често избори - не само за служители, които да ни служат, но и да се произнасяме по важни за развитието на страната си и на региона, в който живеем, въпроси. Колкото повече избираме, толкова повече ще се увеличава политическата ни култура и толкова повече ще отнемаме възможността изборите да са манипулирани. Само си представете, каква организация трябва да направи мафията в случай, че изборите не се извършват веднъж на 4 години, а всяка седмица, тъй като ще трябва да гласуваме постоянно за нещо. Как си мислите, дали мафията в Калифорния успява да се организира, като в рамките на 1 години се извършват повече от 12 допитвания до населението, което прави поне по 1 референдум на месец? В среда, в която често има избори, мафията е аут от играта. В страна, където изборите са на 4 години, мафията се мобилизира, купува изборие и след това 4 години краде и си избива многократко вложените пари. А ние стоим отстрани и духаме супата. Това искам да престане.
  10. Всички въпроси по избора ще бъдат просто технически, но предимствата ще бъдат значителни - няма да има цялата тази организация на хора и разпиляване на обществен ресурс. Защо обществото трябва да харчи 60 милиона за едни избори, когато може да мине с десетки пъти по-малко пари. Сметнете и екологичните ползи - сега десетки хиляди хора пътуват с автомобили, само за да доставят бюлетини, да организират процеса, да извозят същите тези бюлетини, които да се съхраняват определен срок от време, след което да бъдат унищожени. Само си представете колко хиляди хора, които отговарят за организацията на изборите се събраха само в зала Арена в София! А това са само от Софийска област. Навсякъде е хаос, огромни разходи и нерви. Защо е всичко това? Вместо да седнем на компютрите и да изберем този, който ние искаме, сега избираме този, който партиите искат. И след това ни казват, че ние сме го избрали. Продължаваме да вярваме на тези илюзии и на тази лъжа.
Категория: Политика
Прочетен: 397 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 26.10.2015 19:14
 Постоянно хулим управляващите. КАКВО ДА КАЖЕМ ЗА ИЗБИРАТЕЛИТЕ?


За последния месец съм задавал много въпроси, като се започне от млади хора, които ще гласуват за първи път, така и пенсионери, които вече наближават 80. Знаете ли какво е общото при българския избирател?



ИНТЕРВЮИРАХ ДЕСЕТКИ ХОРА, ПОЗНАТИ И НЕПОЗНАТИ. ЗНАЕХ, НО НЕ ИСКАХ ДА ПОВЯРВАМ, ЧЕ ПОЛИТИЧЕСКАТА КУЛТУРА НА БЪЛГАРИТЕ Е ТОЛКОВА НИСКА. БЪЛГАРИНЪТ СЕ ПОДДАВА НА НЯКАКВИ СТРАСТИ В НАЙ-ДОБРИЯТ СЛУЧАЙ НА ДУМАТА. ПРИЕМА ФАКТИТЕ, "ВДЪХНАТИ" МУ ОТ ЕКРАНА НА ТЕЛЕВИЗИЯТА, ПУСТОСВА ВСИЧКИ И ГЛАСУВА БЕЗ ЯСНОТО СЪЗНАНИЕ ЗАТОВА, КАКВО ПРЕДЛАГАТ КАНДИДАТИТЕ. ПАРТИЙНИТЕ ОКРАСКИ НЯКАК СИ ОБЕЗЛИЧАВАТ КАНДИДАТИТЕ. ИЗБИРАТЕЛИТЕ ГИ ТРЕСЯХА ЕМОЦИОНАЛНИ ЧУВСТВА. ВСИЧКИ, С МНОГО МАЛКИ ИЗКЛЮЧЕНИЯ, КОИТО СЪМ РАЗПИТВАЛ ЗА ТОВА, КАКВИ СА ОСНОВАНИЯТА ЗА ТЕХНИЯ ИЗБОР, ПРИКАЗВАХА ОБЩИ РАБОТИ - ТОЗИ БИЛ ТАКЪВ, АМА ОНЗИ НЕ СТАВАЛ. НИКОЙ НЕ ПОЗНАВАШЕ БЮДЖЕТА НА ОБЩИНАТА СИ, НЕ ЗНАЕШЕ С КАКЪВ РЕСУРС РАЗПОЛАГА, НЕ ЗНАЕШЕ НИЩО СЪЩЕСТВЕНО ЗА НЕГОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ, ЗА ОТЧЕТНОСТТА МУ....НИЩО.
МОЯТА БАБА И ДЯДО БЯХА ПРЕДУПРЕДЕНИ, ЧЕ МОГАТ ДА ГЛАСУВАТ И ЗА РЕФЕРЕНДУМА. ОТИШЛИ ПРЕД УРНИТЕ И МОЗЪКЪТ ИМ ИЗХВРЪКНАЛ. ЗАБРАВИЛИ ДА ГЛАСУВАТ. НИКОЙ НЕ ИМ КАЗАЛ, ЧЕ МОГАТ ДА ГЛАСУВАТ. СЛЕД ТОВА ОТИШЛИ ВТОРИ ПЪТ, НО ИМ КАЗАЛИ, ЧЕ ВЕЧЕ БИЛИ ГЛАСУВАЛИ. ТЕ НЕ СИ СПОМНЯТ. СЛЕД ИЗВЕСТНО ВРЕМЕ СЕ ДОСЕТИЛИ, ЧЕ БИЛИ ДАЛИ ПЛИКЧЕТАТА С ЛИСТА ЗА РЕФЕРЕНДУМА НА ШЕФА НА КОМИСИЯТА, А ТОЙ СЛОЖИЛ ПЛИКА В НЯКАКВА ПАПКА И ИМ КАЗАЛ, ЧЕ ТАКА Е РЕДНО И ТЕ МУ ПОВЯРВАЛИ. НЯМАЛО ВТОРА УРНА. ПОПИТАХ ГИ, НА ДВЕ МЕСТА ЛИ СА СЕ РАЗПИТАЛИ И НА ДВЕ МЕСТА ЛИ СА ПУСНАЛИ БЮЛЕТИНИ. НЕ МОГАТ ДА ОБЯСНЯТ. СЪЩОТО МИ ГОВОРИ МОЙ ПРИЯТЕЛ, ЗА ВЪЗРАСТНИТЕ СИ РОДИТЕЛИ. ШАНТАВА РАБОТА. ПЪЛЕН ХАОС Е В ГЛАВАТА НА ИЗБИРАТЕЛИТЕ. ВМЕСТО ДА СЕ ПОИНТЕРЕСУВА ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗА НАЧИНА НА ГЛАСУВАНЕ, КОЛКО ХОРА СЕ МОТАХА В КАБИНКАТА ЗА ГЛАСУВАНЕ, ЗАЩОТО НЕ МОЖЕХА ДА РАЗБЕРАТ ЗА КАКВО ИМ ДАВАТ ТОЛКОВА МНОГО ХАРТИЯ  И КАКВО ТРЯБВАШЕ ДА НАПРАВЯТ. И ОТ ТЕЗИ ХОРА ОЧАКВАМЕ МИСЪЛ И РАЗБИРАНЕ, СИЛА И РАЗУМ ЗА ПРОМЯНА НА СИСТЕМАТА, В КОЯТО ЖИВЕЕМ. ТЪПО СТАДО. ГЛАСУВА ПО ЦВЯТ И ТОЛКОВА. КАТО КУЧЕТО НА ПАВЛОВ. СВЕТНАТ МУ И ТОЙ ЯДЕ. ИЗГАСЯТ МУ КРУШКАТА И ТОЙ ЛЯГА ДА СПИ. ТОВА Е БЪЛГАРСКИЯТ ИЗБИРАТЕЛ. ТОВА Е МОЕТО НАБЛЮДЕНИЕ ЗА СРЕДНИЯ БЪЛГАРСКИ ИЗБИРАТЕЛ. ЦИГАНИ НЕ СЪМ ИНТЕРВЮИРАЛ, ЗАЩОТО НЕ ИСКАМ ДА ЗАПАЗЯ МОЗЪЧНИТЕ СИ КЛЕТКИ ОТ ТОТАЛНО ПОРАЖЕНИЕ, АКО ОБЩУВАМ С ТАКИВА. ДОСТАТЪЧНО МИ Е, ЧЕ ЗА НЯКОИ ОТ ЦИГАНИТЕ, ЕЛЕКТРОННОТО ГЛАСУВАНЕ Е ЕЛЕКТРИЧЕСКО ГЛАСУВАНЕ. НЕ ЗНАЯТ, ЧЕ ГЛАСУВАНЕТО МОЖЕ ДА Е И "БАТЕРИАЛНО", КАТО ИЗПОЛЗВАТЕ ЗА ВРЪЗКА БАТЕРИЯТА НА ПС-ТО, ВМЕСТО ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА МРЕЖА. ТОТАЛНА ПРОСТОТИЯ.




СЕГА МАЛКО ПРИКАЗКИ ЗА ВИЗУАЛНОСТТА, КОЯТО МНОГО ПОМАГА ДА СЕ СПЕЧЕЛЯТ ИЗБОРИ, НАРЕД СЪС СИЛНАТА ПОЛИТИЧЕСКА ПОДДРЪЖКА И ПРОМИВАНЕТО НА МОЗЪЦИТЕ. ПЪК И АКО СЕ СВЪРШИ НЯКАКВА РАБОТА ПО ВРЕМЕ НА МАНДАТА, ЦЕНА НЯМА ДА ИМАТ ТАКИВА КАНДИДАТИ ЗА ВЛАСТ. ПЪК И АКО МАЛКО КРАДАТ, НАПРАВО СА БЕЗЦЕННИ.


ГЕРБ УЛУЧИ НЯКОЛКО ДОБРИ КАНДИДАТУРИ, КОИТО ЧИСТО ВИЗУАЛНО ХВАЩАТ ОКОТО. НИКОЛОВ ОТ БУРГАС, ДАНЧЕТО ОТ СОФИЯ, ИВАН ОТ ВАРНА И Т.Н. ПРОСТИЧКО КАЗАНО, ЗАЛОЖИХА НА "ХУБАВИТЕ" ХОРА. ОСТАНАЛИТЕ ИЗОСТАНАХА, ЗАЩОТО БЯХА ГРОЗНИ ЗА ИЗБИРАТЕЛИТЕ.

ВИДЯХМЕ ТОЛКОВА ИЗТЪРКАНИ ФИЗИОНОМИИ, ГЛУПАВИ РЕПЛИКИ, ЗАЯЖДАНИЯ ОТ СЕЛСКИ ВЕЧЕРИНКИ. КАК ТОГАВА ДА НЕ ГЛАСУВАШ ЗА ТАКИВА КАТО ФАНДЪКОВА И НИКОЛОВ? ВСИЧКО ОСТАНАЛО Е ТАКАВА СКУКА. ФАНДЪЧКАТА Е ТОЛКОВА ТИХА И МИРНА, ПЪК И РАБОТА ВЪРШИ. ДА НЕ ГОВОРИМ КАКВО БЕШЕ НАПРАВИЛ ГРИМЬОРЪТ С НЕЯ, НЯКОЛКО ДНИ ПРЕДИ ИЗБОРИТЕ. НАПРАВО ПЕРФЕКТНА РАБОТА. ВСИЧКИ ДРУГИ СЕ ДЪРЛЯХА, А ТЯ ГОРКАТА НЕ ПОВИШИ ЕДИН ПЪТ ТОН. МНОГО Е СЛАДКА. ПОНЕ ПРЕД ТЕЛЕВИЗОРА. НИКОЛОВ ПЪК Е ПИЧ ОТВСЯКЪДЕ. КОЛКОТО И БУРГАЗЛИИ ДА ПИТАМ, ВСИЧКИ СА ЗА НЕГО И ИЗБОРНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ГО ПОТВЪРЖДАВАТ. ЗАЩО НЯМА ПОВЕЧЕ ОТ ТЕЗИ ХОРА? МОЖЕ И ДА ДОПУСКАТ ГРЕШКИ, НО ЯВНО ИМАТ ХАРИЗМА. НИТО ФАНДЪКОВА НАПРАВИ ОБЩИНАТА ПО-ЯСНА И ПРОЗРАЧНА, НИТО НИКОЛОВ. НО НА ФОНА НА ОСТАНАЛИЯ ОТПАДЪК, ТЕ ЯСНО СЕ ОТКРОЯВАТ ОТ БЕЗИЗРАЗНАТА ТЪЛПА МЕРАКЛИИ ЗА ВЛАСТ.



НАПРАВИ МИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ ПРЕДИ ИЗБОРИТЕ, ЧЕ НИКОЙ НЕ ГОВОРИ ЗА ПЛАТФОРМИ. ВСИЧКИ ИЗЛИЗАХА С ИЗТЪРКАНИ ЛАФОВЕ - НИЕ СМЕ ЧЕСТНИ, ДРУГИТЕ КРАДАТ. НИЕ ЩЕ ПРАВИМ ВСИЧКО ЗА ВАС, ДРУГИТЕ ВИ ЛЪЖАТ. ТЪПА ПОЛИТИКА ИМЕННО ЗАТОВА, ЗАЩОТО НИКОЙ НЕ ГОВОРИ ЗА ПОЛИТИКА. НИКОЙ НЕ ПРЕДСТАВИ ПЛАТФОРМА ЗАТОВА, КАК СПРАВЕДЛИВО ДА СЕ РАЗПРЕДЕЛЯТ ОБЩИНСКИТЕ СРЕДСТВА ТАКА, ЧЕ ЕДИН РАЙОН ДА НЕ СТРАДА ЗАРАДИ ДРУГ РАЙОН. НИКОЙ НЕ ГОВОРИ ЗА ПРАВОТО НА ГРАЖДАНИТЕ ДА СЕ ПРОИЗНАСЯТ ПО ВАЖНИ ЗА СВОЯ РЕГИОН ВЪПРОСИ. НИКОЙ НЕ ГОВОРИ ЗА ТОВА, ЧЕ ЩЕ РАБОТИ ЗА РЕАЛНА ДЕЦЕНТРАЛИЗАЦИЯ НЕ САМО НА ПРИКАЗКИ, НО И ОТ ГЛЕДНА ТОЧКА НА ФИНАНСОВОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО. НИКОЙ НЕ ГОВОРИ ЗАТОВА, В КАКВА ФОРМА СА ОБЩИНСКИТЕ ДРУЖЕСТВА, ЧРЕЗ КОИТО СЕ ИЗТОЧВАТ МИЛИАРДИ ЛЕВОВЕ, ЗАРАДИ НЕЕФЕКТИВНО УПРАВЛЕНИЕ. НИКОЙ НЕ ГОВОРИ ЗА ТОВА, ЧЕ ГРАЖДАНИТЕ ИМАТ ПРАВО, ОБЩИНСКИТЕ СЪВЕТНИЦИ И КМЕТОВЕТЕ ДА ИМ СЕ ОТЧИТАТ ВСЕКИ МЕСЕЦ, ЗАТОВА КАК СЕ ХАРЧАТ ОБЩИТЕ ПАРИ ДО ПОСЛЕДНАТА СТОТИНКА. ПЪЛНА МЪГЛА Е ФИНАНСОВОТО СЪСТОЯНИЕ НА ОБЩИНИТЕ И НЯМА НИТО ЕДНА ОБЩИНА, КОЯТО ДА Е ЯСНА И Е "НА СВЕТЛО" В ТАКАВА СТЕПЕН, ЧЕ ИЗБИРАТЕЛИТЕ ДА НЕ ЗАДАВАТ ПОСТОЯННО ВЪПРОСИ ТОВА КАК Е И ОНОВА КАК Е.
Категория: Политика
Прочетен: 441 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 26.10.2015 17:10
 http://offnews.bg/news/%D0%9E%D0%B1%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_4/%D0%9D%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B2-%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D0%B0-%D0%90%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%90%D1%80%D0%BC%D0%B5%D0%B5%D1%86-%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%82-%D0%A3%D0%B1%D0%B8%D0%B9%D1%86%D0%B8-%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B8-%D0%B8-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE_580334.html


Вижте и това.
http://novanews.novatv.bg/news/view/2015/10/26/128434/%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D1%80%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D1%88%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%8A%D1%82-%D0%B2-%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D1%80%D0%BC%D0%B5%D0%B5%D1%86-%D0%BE%D1%82%D0%B2%D1%8A%D1%82%D1%80%D0%B5-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE/


От кадрите явно се вижда, че хората с "белите" престилки не работят. Това е държавна организация. Няма какво да се учудваме.
Когато аз гласувах, видях заради какво се получават опашките от гласуващи. Заради тъпата организация на изборите. Имаше моменти, в които 5 човека от секционната комисия стояха и нищо не правеха, защото чакаха да излязат гласуващи от кабинките. Но те не излизаха и се мотаеха. Всички чакаха. През това време можеха да обработят няколко души от чакащите, но не, не си правеха този труд. Като им направих забележка да се разработят най-после, те ми казаха да се оплача на ЦИК. Бюрократска работа, какво да ги правиш, освен да им изплющиш един шамар, друго не виждам.



Административни хватки. Колко екипа трябвало да има според закона. Сега били не знам си колко. Преди били повече, ама променили закона и сега нямало как. ЦИК се формализира и спазва закона, а в зала Арена хората скандират "Убийци" визирайки именно административното бездушие на ЦИК, който пък е съгласен хората да припадат, че и да умрат, само и само да спазят шибания закон. И хората спят легнали по скамейките, подпрели се на чувалите с бюлетините. Трагедия. Административна и бюрократична трагедия. 


Всичко това няма да се случи, ако има електронно гласуване. Кой нормален човек ще ходи да попълва хартиена бюлетина, да пътува дотам с частна кола или автобус, да се реди на опашка, както вчера милиони хора се редяха, че да гласуват за една измислена система, в която всичко е предрешено. Така и така е предрешено, поне да си спестим цялото това разкарване, разходи, времегубене и малтретиране изобщо.
Категория: Политика
Прочетен: 505 Коментари: 1 Гласове: -2
Последна промяна: 26.10.2015 16:34
 Ако реалните приходи от продажба на билети и абонаментни карти са 95 679 хил. лв. /стр. 3 от Отчета на дружеството/, а  общите приходи, като към тях се добавят субсидиите или както в отчета им казват "компенсациите", са в размер на 220 490 хил. лв. /пак стр. 3 от отчета/ и при 1 лев на билетчето, се появява дупка в отчета, който е разликата между получените приходи от продажби на карти и билети и общо приходите, като разликата е 124 811 хил. лв.


Ако екстраполираме цената на билета за едно пътуване /1 лев/ спрямо приходите от билети и карти и реалните приходи, ще се получи следното уравнение:

95 679 хил. лв. = 1лв.
220 490 хил. лв. = ?

ИЗЛИЗА, ЧЕ РЕАЛНАТА ЦЕНА НА БИЛЕТЧЕТО СТРУВА 2,3лв.

Сега ви давам пример за придвижването в София с личен автомобил. Ние пътуваме двама човека за работа. Тръгваме от центъра и пътуваме към един от крайните квартали. Разстоянието е 7 километра. Ако ползваме градския транспорт за двама души, ще трябва да правим 1 прекачване, което означава, че за отиване и връщане ще са необходими по 4 билета на всеки за отиване и връщане или 8 билета общо за деня, ако приемем, че няма да правим други пътувания. 8 билета по 2,3 лв. означава, че двамата трябва да платим реална цена за нашето придвижване в София, за да отидем до работа и да се върнем, в размер на 18,4лв.

СЕГА РАЗБИРАТЕ ЛИ ЗА КАКВО СЕ ВЪЗМУЩАВАМ? ЦЕНАТА НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ НИ ИЗЛИЗА ПО-СКЪПО, ОТКОЛКОТО ДА ПОЛЗВАМЕ ТАКСИ И МНОГО ПО-СКЪПО, ОТКОЛКОТО ДА ПОЛЗВАМЕ СОБСТВЕН АВТОМОБИЛ, АКО АВТОМОБИЛЪТ СЕ ПОЛЗВА ОТ ДВАМА ДУШИ.

Нека сега направим сметката само за един човек и при преференциалната цена от 1 лев за билет. Аз трябва да направя едно прекачване и ползвам две превозни средства в едната посока или това са 2 лева разходи. На връщане също трябва да платя 2 лева или 4 лева общо, за да отида на работа и да се върна.

Ако пътувам с личен автомобил, за тези 14 километра в двете посоки трябва да си купя 1,4 литра газ, при среден разход 10/100 в градски условия, горивото ще ми струва 1,3лв. и още толкова ще ми струва амортизацията и разходите по колата или общо 2,6лв. Нека да спомена, че сметките се правят при автомобил, който струва 6 хиляди лева, което е цена, малко над средната за цена на използван автомобил, който се търкаля по пътищата на БГ. Ако се придвижвам с градския транспорт ще платя 4 лева, а ако ползвам кола - 2,6лв. Дори и субсидирана, цената на градския транспорт ми се вижда голяма.


ПРИ ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ СИ СТРУВА, ДА СЕ ПРЕДВИЖВАТЕ С ЛИЧНА КОЛА, ОТКОЛКОТО ДА ПОЛЗВАТЕ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ, ДОРИ АКО ПОЛЗВАТЕ СУБСИДИРАНА ЦЕНА НА БИЛЕТА.

И тъй като моите сметки съм ги правил многократно и километър изминато разстояние ми излиза около 20 стотинки, то кой прави сметките за градския транспорт, че цената на билетите не пада, въпреки, че цената на горивото се срина с над 30% за последната година? Та се налага и данъкоплатците на София, че и на цяла България, да плащат тези субсидии в размер на 120 милиона лева всяка година? 

БИ ТРЯБВАЛО ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ НА СОФИЯ ДА СЕ САМОИЗДЪРЖА И ДА Е НА ПЕЧАЛБА, ПРИ СЕГАШНИТЕ ЦЕНИ НА БИЛЕТИТЕ, БЕЗ ДА Е НЕОБХОДИМО ОБЩИНАТА И ДЪРЖАВАТА ДА ДАВАТ СУБСИДИЯ ВСЯКА ГОДИНА.



НО ТОГАВА КОЙ ЩЕ ИЗДЪРЖА 500 ЧИНОВНИКА ВСЯКА ГОДИНА? КОЙ ЩЕ КРАДЕ ОТ МАТЕРИАЛИ, ОТ ЧАСТИ ЗА ПОДДРЪЖКА НА КОЛИТЕ, ОТ ИЗМИСЛЕНИТЕ ДОГОВОРИ ЗА ВЪНШНИ УСЛУГИ, ОТ ДОГОВОРИТЕ ЗА ДОСТАВЧИЦИТЕ.


НЕ СТИГА ДРУГО, АМИ И КАДИЕВ ИЗНЕСЕ ИНФОРМАЦИЯ, ЧЕ ШОФЬОРИТЕ НА НОВИТЕ АВТОБУСИ МУ КАЗАЛИ, ЧЕ ПЛАЩАЛИ ПО 2000 ЛЕВА, ДА ДА МОГАТ ДА ИЗПРОСЯТ ОТ ШЕФОВЕТЕ СИ ДА КАРАТ НОВИ АВТОБУСИ. ВИЖДАТЕ ЛИ ЗА КАКВО СТАВА ДУМА. НЕ ИМ СТИГА ЧЕ КРАДАТ ОТ НАС ЕДНИ 120 МИЛИОНА НА ГОДИНА, АМИ И КРАДАТ И ОТ ШОФЬОРИТЕ, ЧЕ ДА ИМ ДАДАТ ПРАВО ДА КАРАТ НОВИ АВТОМОБИЛИ, ПЛАТЕНИ ПАК ОТ НАШИТЕ ДЖОБОВЕ.


ЗАТОВА ВИНАГИ СЪМ КАЗВАЛ - ТАМ, КЪДЕТО ИМА ОБЩИНСКО ИЛИ ДЪРЖАВНО УЧАСТИЕ - ВСИЧКО Е КРАЖБА, ИЗМАМА И ЛИПСА НА ПАЗАР. САМО ПАЗАРЪТ МОЖЕ ДА КАЖЕ КОЕ КОЛКО СТРУВА. НО ТЪЙ КАТО НЯМА ПАЗАР, НЯМА И КОНТРОЛ И ВСИЧКО ОТИВА ПО ДЯВОЛИТЕ. КОЛКОТО БДЖ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ БЕЗ ДЪРЖАВАТА ДА ИЗСИПВА ПАРИ, ТОЛКОВА И СОФИЙСКИ ТРАНСПОРТ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ БЕЗ ДЪРЖАВНА И ОБЩИНСКА СУБСИДИЯ. 

Ако се доверим на одиторите, според които приходите на "Градска мобилност" са 37 178хил. лв., сметките, които правих по-горе стават още по-фрапиращи, стр. 3 от доклада на Делойт и Туш. Просто не знам на коя информация да вярвам - на отчета на дружеството или на Делойт. При втория случай обаче, реалната цена на билетчето за градски транспорт става 6 лева. Това е като разделим всички приходи на "Градска мобилност" - 220 милиона лева на приходите - 37 178. Значи на 1 лев приходи от билети и карти, общината и държавата плащат още 5!!! За какво тогава ни е тъпият градски транспорт, че и бус ленти да му осигуряваме, за да могат безработните да стигнат навреме за там, за където са тръгнали със субсидираните си билети.




А КОЛКО ПРОСТИЧКО МОЖЕ ДА БЪДЕ ОРГАНИЗИРАНО ВСИЧКО - ДА СЕ ПРЕДОСТАВЯТ ЛИНИИТЕ НА ЧАСТНИ ЛИЦА, ДА СЕ ИЗИСКВА ОПРЕДЕЛЕНО КАЧЕСТВО НА УСЛУГИТЕ И ДА СЕ ОПРЕДЕЛИ ЦЕНАТА НА БИЛЕТА, КОЯТО НЯМА ДА Е ПО-ВИСОКА ОТ СЕГАШНАТА. НО В КРАЙНА СМЕТКА ЩЕ СПЕСТИМ ЕДНИ 120 МИЛИОНА ЛЕВА СУБСИДИЯ


Някой може да ми опонира, че при това положение ще стане още по-лошо, защото примерът със софийския боклук е показателен. Когато беше общинско дружество, боклукът се прибираше и струваше едни 43 милиона лева. Сега струва двойно повече. Някой може да каже : Виждате ли, сега фирмата е частна и това ни струва двойно повече. Ами при Софиянски фирмата също беше частна /Вълкът/ и извозването струваше тройно повече. Тази разлика пак ли ще бъде обяснена с частната форма на стопанисване на един бизнес? Не разбира се.



ПРОБЛЕМЪТ НЕ Е В ЧАСТНАТА ФОРМА НА СТОПАНИСВАНЕ, А В КРАДЛИВИТЕ ПОЛИТИЦИ, КОИТО СЕ СДУШВАТ С ЕДИН ИЛИ ДРУГ ЧАСТНИК И СЛЕД ТОВА ВЗЕМАТ ЧАСТ ОТ РАЗЛИКАТА В ДЖОБА СИ. НЕКА ДА НЕ ОБВИНЯВАМЕ, ЧАСТНОТО, КОГАТО ОПРАВДАВАМЕ РАЗХИЩЕНИЯТА, КАТО ИМАМЕ ПРЕДВИД КОЛКО ПЛАЩА СОФИЙСКА ОБЩИНА ЗА БОКЛУКА. АМИ ТЯ МОЖЕ ДА ПЛАТИ И 190 МИЛИОНА ЛЕВА, ВМЕСТО 40. КАКВА ВИНА ИМА ЧАСТНИКЪТ ТУК, ЧЕ НЯКОЙ МУ ПЛАЩА 190 МИЛИОНА?

НЕ Е ЛУД ТОЗИ, КОЙТО ЯДЕ СИРЕНЕТО, А КОЙТО МУ ГО ДАВА.

В ЗАКЛЮЧЕНЕ - НАДЗЕМНИЯТ ТРАНСПОРТ В СОФИЯ КРАДЕ В БУКВАЛНИЯ СМИСЪЛ НА ДУМАТА, ЕДНИ 120 МИЛИОНА ОТ ДЖОБА НА БЪЛГАРСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ - СОФИЯНЦИ И НА ТЕЗИ ОТ ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ. ТЕЗИ ПАРИ ОТИВАТ ДА СЕ ИЗДЪРЖАТ ЕДНА ТУМБА ЧИНОВНИЦИ, ЗА НЕНУЖНИ РАЗХОДИ И КАТО ЦЯЛО - ЗА ИЗТОЧВАНЕ НА ДРУЖЕСТВОТО.

ЕДИНСТВЕНО ПАЗАРЪТ МОЖЕ ДА СЛОЖИ РЕД В ТАЗИ СХЕМА И ТОВА НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СТАНЕ С УВЕЛИЧЕНИЕ НА ЦЕНАТА НА ПРЕВОЗА. 



Категория: Политика
Прочетен: 505 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 26.10.2015 17:37
На първо място искам да отбележа, че влязох в сайта на "Градска мобилност", но така и не видях да е публикуван отчета. Въведох различни "тагове", като се започне от "финансов отчет" и се стигне до 2014г., но резултат нямаше. Може и аз да греша нещо, но така и не успях да стигна до отчета.
Влязох в сайта на Георги Кадиев и там видях, че е публикуван в неговия сайт. 



Какво ми направи първо впечатление? Дружеството за 2014г., отчита резултат, който е следствие на функционирането на две главни направления на дейност - първото е градският транспорт и второто е дейността, свързана с паркирането. 

Но отчетът е така направен, че не може да се разбере кой пие и кой плаща, а може би това е била целта на тези, чиято идея е да се обединят двете дружества. Затова изводите от тази статия трябва да се приемат с известна доза доуточняване, тъй като информацията от отчета не е достатъчна, за да се направи точен анализ на дейността.


Например в отчета е казано, че в дружеството работят 1222 лица, а начислените разходи за заплати са 12 995х. лева, а в отчета по-долу е записано, че разходите за персонал са в размер на 20 149х.лв. Както и да се опитвах да изчислявам разходите за социални и данъци /в зависимост от това как се изчисляват заплатите - на базата на "нетен доход" или на базата на "брутен доход"/, не можах да намеря обяснение, как социалните разходи, данъците и плащането за различни фондове във връзка с изплащането на заплатите е в размер на над 7 милиона лева.

И поради неяснотата на баланса започват едни упражнения по съмнения и предположения.

От организационна гледна точка ми направи впечатление, че от всички 1222 лица, заети в "Градска мобилност", 63 лица са ръководен персонал, а 412 са административен персонал, което означава, че 475 лица или 39% от персонала се занимава с администрация. Това е простичко казано, безумие и показва за пореден път, че там, където има обществен "бизнес", няма контрол над администрацията. Тук изказвам предположението, че различните политически партии, активисти, общински съветници и кметове, са направили всичко възможно да пробутат свои хора в администрацията, независимо от това дали има нужда от толкова администрация или не.


Съгласно отчета, транспортът на "Градска мобилност" е донесъл приходи от 36 167 хил. лв. Разходите са 27 991 хил. лв., а печалбата е 8 062 хил. лв. /стр.9 от отчета/.


Така погледнато, можем да кажем, че всичко е ОК. Да, ама не е. Защото това е социалистически бюджет, а както е известно, всеки социалистически бюджет е толкова крадлив, че трябва да се гледа внимателно и между редовете.
  1. В т. ... от Одиторския доклад е отбелязано, че одиторите не са получили доказателства за "достоверността" на предоставените данни, че "Градска мобилност" имат вземания в размер на 166 585 хил. лв.
  2. Както вече споменахме, приходите на "Градска мобилност" са 36 167 хил. лв. Да, обаче на стр. 3 от Отчета на дружеството е видно, че приходите от билети на градския транспорт са 95 679 хил. лв., Както се вижда, тотална бъркотия, от която нищо не разбрах, кое е истина и кое не.
  3. Столична община дава компенсация от 92 531 хил. лв, от които преференциални карти за 77 531 хил. лв. Какви са тези преференциални карти и защо данъкоплатците трябва да си плащат - никакво обяснение.
  4. Държавния бюджет дава едни 23 789 хил. лв., а има и някакви "компенсации за покриване на загуби при икономически неизгодни условия" - 8 500 хил. лв. Ама кой ги дава тези компенсации, не се разбира.
  5. На същата страница обаче се разбира, че Столична община и държавата "компенсират" Градска мобилност с 80 213 хил. лв. Като погледнете това число и го сравните с посочените в горните точки, се вижда тотално несъвпадение. Отчети, правени на системата "едно към гьотьоре".


И сега, простичък въпрос - колко струва реалният билет в столицата? Следщата статия.

Категория: Политика
Прочетен: 307 Коментари: 0 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3216058
Постинги: 6920
Коментари: 4320
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Октомври, 2015  >>
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031