Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3197266 Постинги: 6872 Коментари: 4298
Постинги в блога от 29.11.2012 г.
Сега идвам от магистрала Хемус - Ботевградско шосе - покрай мол Сердика - Алея Яворов - новото кръгово на кулата - бул. Драган Цанков - Интерпред.

Часът е 17.20 - невероятно задръстване. По ирония на съдбата, най-голямото задръстване е точно покрай маршрута на метрото. Колоната от автомобили започва още преди Интерпред, минава покрай КАТ и краят не се вижда в далечината. Тотален хаос.

Същото е положението и на бул. България, между бул. Гоце Делчев и бул. Каблешков. Цялата дясна лента за движение е заета с автомобили, които искат да правят ляв завой към бул. Каблешков и на практика всички коли, които искат на излязат от София имат на разположение...една лента за движение.


Самата концепция за автомобилен транспорт в София е сбъркана. Няма нито околовръстно шосе, нито мини ринг. Пътищата като че ли свършват в НИЩОТО. Типичен пример за това са:
1. Бул. Вапцаров, който свършва на Т - образно кръстовище, достигайки бул. Черни Връх.
2. Бул. Т. Каблешков, който завършва също в НИЩОТО, някъде преди Манастирски ливади.
3. Бул. Т. Александров и неговото продължение в Люлин, където също завършва в Нищото.
4. Новопостроената магистрала Люлин, която вкарва огромен поток от автомобили в едно тясно пътче в началото на комплекса.
5. Бул. Евлоги Георгиев, след като пресече буд. Мадрид и някак си срамежливо свършва в бул. Данаил Николаев.
6. Бул. Александър Стамболийски също свършва в нищото, стигайки до Западен парк.
7. Бул. Симеоновско шосе, след като стигне Алея Яворов и началото на бул. Вапцаров също няма къде да "изцеди" големия си поток, въпреки, че съществува техническа възможност той да се поеме от пътя, който минава покрай Семинарията и отива към хотел Хемус.
8. Новото шосе, което минава зад Централна гара и покрай тец Север, започвайки от пътен възел Надежда в посока изток - също завършва в НИЩОТО.
9. Като изключим стария пътен възел Бояна и в някаква степен пътния възел при Драгалевци и този на Църна маца, в София няма други подобри съоръжения. Както е известно първият и последният са още от времето на Живков.
10. В Младостите, Изгрев, Мусагеница, Зоопарка, Студентски град, Манастирски ливади -  на практика няма добра пътна връзка в посока Изток - Запад, което претоварва единствения съществуващ сега маршрут за връзка на комплексите с Цариградско шосе.

Вероятно могат да се дадат и много други примери. Препоръчвам на Петър Диков, главния архитект на София, да поразгледа през Гугъл транспортната мрежа на други градове. Обикновено задръстванията стават там, където има кръстовища или с примера на бул. България, където незнайно как е осъществена ЧЕРВЕНА вълна на светофарите. За ЗЕЛЕНА вълна няма пари и техническа готовност, но интересно как правят ЧЕРВЕНАТА вълна? Ако можеш да направиш червена вълна, какъв е проблемът да направиш ЗЕЛЕНА?
Транспортът в София ми прилича на работата на българското правителство, няма значение дали става дума за сегашното или за някакво друго правителство за последните 70 години. Постоянно ти пречат да работиш и отвреме на време ти пускат по някакво съоръжение, за да си направят собствена реклама.

Питам се, ако нашите предци са имали размаха при няколко пъти по-малка София да планират преди 80 години едно такова съоръжение като бул. Цар Борис ІІІ, който отвежда целият автомобилен поток от София в посока Югозападна България и без никакви промени за тези години то да функционира безупречно, как при тези технически възможности, с които разполагаме, проблемът с транспорта на София става все по-голям?

За какво са питам подлезите по бул. България, освен за размножаване на плъхове? Вместо това може да се направят без съществени разходи кръстовища на две нива и тези, които искат да напуснат София да не спират на нито един от трите кръстовища - при Гешов, Гоце Делчев и Каблешков. Да, ама не.


То не стига другото, ами част от хаоса го правим всички ние - неподготвените, дремещи, бъркащи си в носа или правещи си поредната порция грим бъргарски шофьори от мъжки и женски произход. Не да ни сложиш секундарник на светофара - една кофа вода ни трябва на всеки светофар, докато разберем, че сме излезли на пътя не да пречим, а да се придвижим максимално оптимизирано и да не се влачим като куци коне. Типично по български - или караме като смахнати или се влачим като умрели.



Категория: Политика
Прочетен: 882 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 01.12.2012 09:44
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3197266
Постинги: 6872
Коментари: 4298
Гласове: 2399
Архив
Календар
«  Ноември, 2012  >>
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930