Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3216138 Постинги: 6920 Коментари: 4320
Постинги в блога от 21.04.2010 г.

 

В дългосрочен план, НАЙ-ВАЖНИЯТ СЕКТОР ЗА постигането на благоденстващо общество е ОБРАЗОВАНИЕТО!

Образователната ни система продължава да „пътува” в грешна посока, като съсипва физическия и духовния потенциал на нацията. „Съсипва” е най-точната дума. Като се започне от детската градина, чак до завършване на университета – на какво учеше системата нас и след това и нашите деца?

1.      1. На геометрия и висша математика, която използват само 1 % от всички нас

2.      2. На безкрайни химични уравнения, които също използват 1 % от всички нас

3.      3. На сложните физични процеси в природата

4.      4. На минали събития в човешката история

5.      5. На научаване на куп ненужни факти

 

Само си помислете – хипотенузи, тангенс, котангенс, синус, косинус, интегрално смятане, теория на вероятностите, разпадане на уран 235, аксиоми, теореми… Кому е нужно всичко това, ако човек е земеделски производител, съдържател на хотел, магазинер, работник в сервиз за поправка на коли, спортист, артист, художник, икономист, учител, лекар, барман, сервитьор, готвач, строителен работник и т.н.? Толкова много енергия отива за научаването на неща, които почти никой след това не използва в живота си. Светът не се нуждае от всичкото това знание. Човешката глава има някакъв потенциал и ако се запълни с толкова излишна информация, няма да остане място за по-важните неща. В цялото това напъване да учим по тази тъпа програма наистина пропускаме да учим за много по-важни неща, от които зависи качеството на живота ни в бъдеще. Училището в голяма степен пропусна и продължава да пропуска да учи децата ни на това:

 

 

1.      1. Какво представлява човешкия организъм, как функционира, от какви органи и системи е съставен, какво трябва да правим и какво не, за да бъдем физически и духовно по-добре. За какво ни е да знаем как се разпада урана, след като не знаем за какво ни служи далака, например? Учим химия и биология, но пропускаме нещо много по важно – БИОХИМИЯ. За какво ни е да знаем какво е клетката, след като не знаем как „работи” тя, след като я натъпчем с консерванти? Как, с какво, колко и кога да се храним;

2.      2. Какъв спорт да упражняваме. Ако накараш човек с Вата отклонения /той си е жив скелет/ да хвърля медицински топки или човек с Кафа  отклонения /та той си е едно малко слонче/, да играе на халки, смятайте, че нищо не сте направили – просто сте „утрепали” всичко в тези хора и сте ги смачкали окончателно;

3.      3. Да учим децата, че свободата е нещо, което трябва да отстояваме всеки ден и всеки миг. Да ги научим да се преборят със страховете си, с фобиите си, както и да ги поощрим да се борят за мечтите си. Да ги научим, че положените усилия за тяхното усъвършенстване рано или късно ще дадат плодове и че те трябва да изпитват радост от полагането на усилия. Страната ни няма нужда от мързеливци и тарикати, които да вегетират на гърба на данъкоплатците;

4.      4. Как да общуваме помежду си така, че и ние и другите, с които общуваме да имаме сработване, полза, синхрон, търпимост и толерантност. Как да се впишем в различни колективи. Как да уважаваме и себе си и другите;

5.      5. Как да постъпваме в ситуации, които могат да възникнат в населено място или сред природата – ток, облъчвания, радиация, превозни средства, природни стихии;

6.      6. Как да пазим и съхраняваме околната среда;

7.      7. Едновременно изучаване на родния език и един основен световен език с едно и също натоварване;

8.      8. Мащабно изучаване на информационните технологии още от детските градини;

9.      9. Логика и разсъждения, които спомагат за намиране на ефективни решения, които могат да направят живота ни по-добър и по-лесен.

10.  10.Как да участваме по-ефективно в обществения живот на страната, за да имаме усещането, че нашият глас е важен за нейното развитие.

ДА СТЕ ЧУЛИ ТАКОВА НЕЩО ДА СЕ УЧИ В УЧИЛИЩЕ?

С този „материал”, който бълва българското училище, по поръчение на Министерството на образованието, какво очаквате да постигнат в живота тези деца? Някои успяват да се пласират в по-богатите държави, но това е въпреки „усилията” на българското училище. Другите попълват редиците на физически и духовно болния ни народ.

Така по-голямата част от народа ни става лесна плячка на различни манипуланти – производители и търговци на храни и медикаменти, политици и чиновници. ИЛИ МОЖЕ БИ ТЪКМО ЗАТОВА НИЕ И СЛЕД НАС, ДЕЦАТА НИ, СМЕ БИЛИ ПОДГОТВЕНИ ДА БЪДЕМ.

ХОРА, ЛЕСНИ ЗА ОБРАБОТКА, НЕОСВЕДОМЕНИ, С ЛОШИ ЗДРАВНИ, СОЦИАЛНИ И ТРУДОВИ НАВИЦИ.

Та това е продуктът на българското образование, за което всяка година отделяме десет цифрена сума. Плащаме за скъп… боклук.


Категория: Други
Прочетен: 802 Коментари: 0 Гласове: 1

Евалла Бойко! БЛАГОДАРЯ, ЧЕ НИ ИНФОРМИРА, НИЕ НЕ ЗНАЕХМЕ. МИСЛИХМЕ СИ, ЧЕ ДЪРЖАВАТА НИ НЕ Е „СХЕМА ЗА ОГРАБВАНЕ”. КАКВИ ИДИОТИ СМЕ БИЛИ, ЧЕ ЧАКАХМЕ ТОЛКОВА ГОДИНИ ТИ ДА НИ ГО КАЖЕШ!

За разлика от теб, аз зная в какво се състои „системната грешка” на нашата държава. Ти си полицай и си мислиш, че като раздаваш шамари, работите ще се оправят. То Хитлер и Сталин с раздаване на шамари не оправиха работите, та ти ли! Значи подходът трябва да бъде друг.

 

ДЪРЖАВАТА НИ Е СХЕМА ЗА ОГРАБВАНЕ ЗАЩОТО СМЕ ДОПУСНАЛИ ТЯ ДА СЕ БЪРКА ТАМ, КЪДЕТО НЕ Й Е РАБОТАТА – В БИЗНЕСА НА ЧАСТНИТЕ ЛИЦА.

 

По-скоро частните лица имат право да се бъркат в работата на държавата, защото я издържат, а не обратното.


В икономиката има две състояния, които не се наблюдават в чистата им форма, но важното е кое е преобладаващото:

1.       1. Частните лица преобладават над икономическата роля на държавата.

2.       2. Държавата е водеща икономическа сила.

Там, където частните лица са си извоювали повече права, страната като цяло е по-просперираща от тези, където държавата играе ролята на кърмилница.

Примерът с двете части на Корея. На север има повече „държава” от юг. Не казвам, кое е по-хубаво и кое е по-лошо. Всеки сам да прецени. Само, че светът кара южнокорейски коли и гледа южнокорейски телевизори и купува южнокорейски компютри.

  

РЕШАВАНЕТО НА ТОЗИ ПРОБЛЕМ НЕ СТАВА С ПОЛИЦЕЙСКИ МЕТОДИ. ПОЛИЦИЯТА НЕ МОЖЕ ДА ДАДЕ СВОБОДА, А МОЖЕ САМО ДА Я ОТНЕМЕ. ПОЛИЦИЯТА СЕ ЗАНИМАВА ПРЕДИ ВСИЧКО С МИНАЛИ РАБОТИ. НЯКОЙ ОТКРАДНАЛ, ХАЙДЕ ДА ГО ПРИБЕРЕМ И ДА СИ ОТМЪСТИМ. Както много пъти съм казвал, винаги има възмездие. Няма значение дали то се получава на земята или на друго място.

В СЪЩОТО ВРЕМЕ обаче, докато се занимаваме с това да търсим начин да вкараме в затвора крадците от миналото, ПРОПУСКАМЕ ДРУГИ, КОИТО СЕГА, А НЕ ПРЕДИ 10 ГОДИНИ, КРАДАТ НЕОБЕЗПОКОЯВАНО. ЕНЕРГИЯТА НИ Е НАСОЧЕНА КЪМ МИНАЛОТО, НЕ КЪМ НАСТОЯЩЕТО И БЪДЕЩЕТО. И така до безкрай. Пилеем обществена енергия, натрупваме отрицателна енергия в себе си и винаги гледаме в миналото – преди всичко за лошо.

 

Има два подхода:

1.       1. Търсим начин да махнем „лошите” и да ги заменим с „добрите”.
2.Просто изтегляме държавата от бизнеса и ограничаваме поне наполовина разходите й.

Не съм баба Ванга, ама знам какво ще се случи! Бойко ще избере т. 1, защото, ако избере т. 2 минимизира възможността да се краде, което е всъщност основната идея на всеки управляващ в тази страна. Говоря по принцип. Може и да има добри намерения, но ако избере 1, няма да се различава от предишните управници.


Категория: Други
Прочетен: 555 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 21.04.2010 12:05
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3216138
Постинги: 6920
Коментари: 4320
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2010  >>
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930