Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3196316 Постинги: 6870 Коментари: 4297
Постинги в блога от 10.06.2019 г.
 Тези дни изминах с кола маршрута от София, през Ракитово до Дяволското гърло, кулата на Снежанка, Пловдив, Пещера и Цигов чарк.

От София, пътят към Велинград е сравнително добър - нямам забележки. Има много завои в Родопите, няма пари за тунели, но това е положението. Важното е, че настилката е много добра засега. Всъщност тя е правена преди 2-.3 години, ако не се лъжа.

В района на Ракитово е пълен гъз. Баси и пътищата имат тези наистина. Интересувах се кой е кмета. Оказа се много състоятелен човек. Успял е да оправи себе си, но за града си нищо не е направил. А иначе има дървообработвателен цех, хотел и други бизнеси. Секат дървета хората, бичат трупи, дават легла под наем и вадят пари. А в града е пълен кърш. Спомням си от десетилетия, почти нищо не е направено там. Така е от времето на социализма.

Горе на Цигов чарк продължава да е пълно с бараки от времето на социализма, които загрозяват райската природа, с която Господ е дарил този край. Социалистическият тип човек е надцвъкал навсякъде грозотиите си и продължава да ги цвъка. Все се намира някой да осере всяко хубаво кътче. То не са строежи, то не е чудо. Ако не ги удариш през пръстите, небостъргачи ще построят и след това ще ги зарежат. Толкова им е акъла.

Пътят от Батак за Доспат все още се търпи, но на места е сериозно повреден. Правиха го преди 4-5 години, но както се досещате, НЕ Е НАПРАВЕН КАКТО ТРЯБВА И СЕ РУШИ. Нали знаете - краде се от материалите и след първите няколко зими, вече е за ремонт.
Поне циганският катун малко преди Широка поляна го няма. Вероятно е заради студената пролет и закъсняващото лято, а не толкова заради работата на областната администрация. На самата Широка поляна, на едно от най-красивите места на България, всеки си е разположил караваната както си ще или е сковал лятна "резиденция" от подръчни материали, където той самият е преценил. Вярно, че не толкова мръсно като друг път, но да не забравяме, че сме в началото на сезона и има време да напълнят всичко наоколо с пластмасови и други боклуци.

За сградите наоколо съм говорил толкова много - всичко е от ГРОЗНО ПО-ГРОЗНО. ТАКАВА МИЗЕРИЯ И РАЗРУХА, КАК ДА СЕ ВПИШЕ В ТАЗИ ПРЕКРАСНА ПРИРОДА!!!Имах гости от Хонг Конг, та се чудех какво да им кажа, защо съществува такава грозотия в най-красивото кътче на страната ни.

Пътят към Доспад след разклона за Сърница е под всяка критика. Него го правеха преди около 3 години. Вече са се отворили такива дупки и пътят на много места е поддал. Явно и тука яко се е крало. Ляв, десен, справих се някак си. От Доспат към Борино пътят също беше доста пострадал. Прекрасни гледки, а аз се лашках от единия край на платното към другия, за да избягам неравности или дупки. От Борино до пещерата Дяволското гърло е като от студентските ми години - НИКАКЪВ НАПРЕДЪК. Асфалтът стои като изсран и утъпкан с някакво подобие на валяк, или по-скоро от гуми на камион. За отводнителни съоръжение да не говоря - няма.
След това, бегом към Девин. Това е един доста неприятен маршрут за кола. Бъркотия, прах, непочистен път, неравности, някакви строителни материали покрай пътя, липса на маркировка. "Идеално" за туризъм. Гледаш да се махнеш колкото е възможно по-бързо, дори и с цената на нарушение на правилата за движение. Просто е подтискащо.
Пътят от Девин до село Стойките също е под всякаква критика. Не е ремонтиран със сигурност поне от 30 години. Има някакви дейности, извършвани по него, но приличат на нещо подобно: Върви камион с някаква смес и двама циганина хвърлят с лопати въпросната смес, с надеждата да улучат дупките. След това минаващите коли и камиони разнасят сместта насам, натам и така пътят добива нова материалност.

Пътят от Стойките към Смолян - ето това е нещото, което искам да видя, особено в по-горната част, тази към Превала. Там пътят е направен така, както не съм видял никъде другаде в България. Бетонна стена, предпазваща водите да не се изтичат по пътя, добре сложена маркировка, мантинели. Да ти е драго да караш. Същото продължи и надолу, към Смолян. След това - Пампорово. Преди да се стигне курорта - пътят е неравен с наченки на свлачищни процеси. Там от десетилетия се опитват нещо да правят, ама явно гледат да хванат маймуни с трици и не се получава.
Пътчето към Снежанка е тотално оризилено от строителството, което се разиграва покрай него. Ей, такава грозотия от започнати и незавършени обекти или обекти, направени с нискокачествени материали не можете да видите на друго място. Всичко до самия връх около пътя е една ТОТАЛНА ГРОЗОТИЯ. Некултивирани терени, съсипани от ски бизнеса. Утъпкани от различни превозни средства поляни...Скалъпени и неестетични временни постройки, целта на които е да приютят премръзналите скиори и да им вземат парите. А през лятото - тогава се открива истинското лице на тези дребни душици, държателите на тези обекти. Отишли са там и ако може нищо да не инвестират, а само да прибират. С такова впечатление останах.

КАТО ЦЯЛО, КУРОРТЪТ ПАМПОРОВО, ОСОБЕНО ЧАСТТА, УПРАВЛЯВАНА ОТ СМОЛЯНСКАТА ОБЩИНА, Е ОТВРАТИТЕЛЕН. ЛИЧИ СИ, ЧЕ ВСИЧКО СЕ ПРАВИ САМО ЗАРАДИ ЗИМНИЯ СЕЗОН, КОГАТО ЦЯЛАТА ТАЗИ ЕРОЗИЯ, КОЯТО Е СЛЕДСТВИЕ НА ЧОВЕШКАТА ДЕЙНОСТ, НЯМА ДА СЕ ВИЖДА, А ИЗМИСЛЕНИ ОТ САМИТЕ ТЯХ ГЕРОИ, ЩЕ ХОДЯТ ТАМ, ЗА ДА СИ ПОКАЗВАТ СКЪПИТЕ КОЛИ, СКЪПИТЕ СКИ И СКЪПИТЕ ЛЮБОВНИЦИ. РЕЗУЛТАТЪТ Е - УНИЩОЖЕН КУРОРТ. ГРОЗЕН КУРОРТ. ЗАРАДИ ЗИМНИЯ ТУРИЗЪМ, СЪСИПАХА ЛЕТНИЯ ТУРИЗЪМ. НА СКИОРИТЕ НЕ ИМ ПУКА ЗА ЕРОЗИЯТА. КУР ГИ БОЛИ, КАКТО СЕ КАЗВА. ТОЛКОВА ИМ Е МОРАЛЪТ.

Пътят до Асеновград е добре направен. Нямам забележки. От Асеновград към Пловдив - така хубаво поставен асфалт не съм виждал никъде в България. Но ми е интересно, кой политически вожд е наредил да се направят толкова кръгови движения на главния път, за да се включи трафика от второстепенните пътища към него!!! Не са ли ги учили тези хора, че кръгови се правят предимно на пътища, където трафикът е слаб - това са преди всичко вътрешно-квартални улици. Както и да е, още на първото кръгово видях катастрофа. Българинът не зная да кара по кръгово. Не си спазва лентата за движени и това е. Сече завоите, за по-лесно. Скоро няма да стигнем англичаните, ясно е.


И друго - новият път свършва на около 300няколко стотин метра от началото на широкия трилентов път, който води към Пловдив. Е КАК НЕ СА ГИ АСФАЛТИРАЛИ ТЕЗИ НЯКОЛКО СТОТИН МЕТРА БЕ ДЖАНЪМ. НАПРАВО ОТ РАЙ ВЛИЗАШ В АДА, ТАКА ИЗЛИЗА.

А ИНАЧЕ ПЛОВДИВ Е МРЪДНАЛ ДОСТА НАПРЕД. ПО-ДОБРЕ ИЗГЛЕЖДА ОТ СОФИЯ. УЛИЦИ, БУЛЕВАРДИ, СТАРИЯТ ГРАД, ХОРА, ДЕЦА, ПЕЙКИ, ДОБРЕ ПОДДЪРЖАН ПАРК И Т.Н. МНОГО СЕ ИЗПИСА, ЧЕ КМЕТЪТ ИВАН ТОТЕВ ПРАВИ ДАЛАВЕРИ, НО ПОНЕ ГРАДЪТ ИЗГЛЕЖДА, ЧЕ СЕ ДВИЖИ В ПРАВИЛНАТА ПОСОКА. 

А иначе, едни от най-лошите пътища, по които съм се движил, са тези около Кричим и пътят  до Пещера и след това до Батак. Тъй там бях около 21 часа и в тъмницата всичките тези села, през които минах, ми изглеждаха като ПРИЗРАЧНИ. Батак също изглеждаше отнесен от вихъра - стори ми се скучен, запустял, тъмен, изникнал като от нищото.

На другия ден, пак трябваше да минавам през Ракитово. Да не започвам пак...Ако имах хеликоптер, щях да го прелетя, ама нейсе.

В заключение - КОЛКОТО И ХУБАВИ МЕСТА ДА ИМАМЕ, КОИТО ДА ПОКАЖЕМ НА ТУРИСТИТЕ, ТО ИНФРАСТРУКТУРАТА ДО ТЯХ СЕ ОКАЗВА ОТ КЛЮЧОВА РОЛЯ ЗА КАЧЕСТВОТО НА БЪЛГАРСКИЯ ТУРИЗЪМ. ПРЕДСТАВЕТЕ СИ - НЕГОСТОПРИЕМНИ ХАЗЯИ, ЛИПСА НА МОТИВИРАНА РАБОТНА РЪКА И НИСКА РАБОТНА ЕТИКА, В КОМБИНАЦИЯТА СЪС СКАПАНА ИНФРАСТРУКТУРА - ЕТО ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВАМЕ В ОЧИТЕ НА ЧУЖДЕНЦИТЕ. ДОБРЕ ПОНЕ, ЧЕ Е СРАВНИТЕЛНО ЕВТИНО И ХРАНАТА Е ХУБАВА, АКО САМ СИ Я НАПРАВИШ. А ИНАЧЕ РЕСТОРАНТЬОРИТЕ СА ПОДГОТВИЛИ ТЕСЛИТЕ, С КОИТО ДА ЦАПАРДОСАТ КЛИЕНТА. НЯМА ПОЩАДА. ТО НЕ СТИГА НАМРЪЩЕН ПЕРСОНАЛ, ТЕТКИ С ИЗЦАПАНИ ПРЕСТИЛКИ, ДУПКИ ПО ПЪТИЩАТА И ТЕМ ПОДОБНИ, АМИ И НЕРЕАЛНО ВИСОКИ ЦЕНИ. ТРИ ШКЕМБЕ ЧОРБИ, ДВЕ ПОРЦИИ КАРТОФИ, ДВЕ ШОПСКИ САЛАТИ И БИРА - 40 ЛЕВА. КАТО ЗА ПРИЯТЕЛИ. ШОПСКИТЕ САЛАТИ ЗА НИЩО НЕ СТАВАХА. ЕДИН ДОМАТ И ЕДНА ТРЕТА КРАСТАВИЦА ВЪВ ВСЯКА САЛАТА.
ТА ТОЛКОВА ЗА ИНФРАСТРУКТУРАТА. ОТИВАШ НА НАЙ-ХУБАВИТЕ МЕСТА,

ПЪТУВАШ ПО ЛОШИ ПЪТИЩА И ТАМ КАТО СТИГНЕШ, НЯМА НА КОГО ДА СИ ДАДЕШ ПАРИТЕ С КЕФ ТАКА, КАКТО ПРАВЯ В СЪСЕДНА МАКЕДОНИЯ. ЗА ЖАЛОСТ. МИЛА, РОДНА КАРТИНКА.
Категория: Политика
Прочетен: 175 Коментари: 0 Гласове: 3
Последна промяна: 10.06.2019 20:55
 Почти 10% от републиканския бюджет са СУБСИДИИ - около 2 милиарда лева. Това са БДЖ-та, МДЖ-та и всякаква друга сволоч, която издържаме, ВМЕСТО ДА ОСТАВИМ ДА ФАЛИРА.


НЕКА ПАК ДА ГО КАЖА - 2 милиарда лева, взети от нас и дадени на пропаднали организации, за да могат политиците да крадат от тях, защото да държавни или обществени.

От 1,2 милиарда лева за разни помощи, давани от правителството на кого ли не, поне половината са "фалшиви". Където и да разровиш в системата на помощите, ще мирише на лайна. И накрая няма нито един доволен. ВСИЧКИ СА НЕДОВОЛНИ. КАТО СА НЕДОВОЛНИ, ПРОСТО ИМ СПРИ ПОМОЩТА И ТОЛКОВА. ИЛИ ИМ ПРЕДОСТАВИ УСЛУГА, ВМЕСТО ДА ИМ ДАВАШ ПАРИ. Значи 600 милиона спестяваме оттам.


Над 700 милиона даваме на съдебната власт. Освен това имат право и да похарчат още едни 100 милиона, ако не им стигнат парите. СЛЕДСТВИЕ НА ТОВА, ИМА ЛИ СПРАВЕДЛИВОСТ В СТРАНАТА? ПОЗНАХТЕ - НЯМА. ЧЕ ЗАЩО ДА ПЛАЩАМЕ ТОГАВА? ТАКА И ТАКА НЯМА СПРАВЕДЛИВОСТ, ВЗЕМИ ИМ ПОЛОВИНАТА ПАРИ - 350 МИЛИОНА ЛЕВА. ПО-ЛОШО НЯМА ДА СТАНЕ.Ако пък не се забележи подобрение през следващия отчетен период, вземи им всичките тези пари. Тогава ще разберем имаме ли нужда от съдии или ние самите ще раздаваме правосъдие. НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО.

ОТ ВСЯКА ЕДНА ИНСТИТУЦИЯ МОГАТ ДА СЕ ИКОНОМИСАТ СТОТИЦИ МИЛИОНИ ЛЕВОВЕ. АКО ТРЪГНЕМ СТЪПКА ПО СТЪПКА ПО БЮДЖЕТА, ЩЕ ВИДИМ, ЧЕ ПОНЕ 5-6 МИЛИАРДА ЛЕВА МОГАТ ДА БЪДАТ ИКОНОМИСАНИ. ДА НЕ ГОВОРЯ, АКО СЕ ПРЕЦИЗИРАТ КАПИТАЛОВИТЕ РАЗХОДИ ИЛИ ХАРЧОВЕТЕ НА КМЕТОВЕТЕ ПО МЕСТА.


Това са пари, с които могат да бъдат решени всички проблеми, пред които се изправяме - и демографската криза и грижите за възрастните, реформата на институциите и скапаната ни инфраструктура.

За последната, четете следващия пост.
Категория: Политика
Прочетен: 276 Коментари: 1 Гласове: 3
Последна промяна: 12.06.2019 08:55
 Нека да престанат всички приказки за намаление на ставката за ДДС за определени стоки, било то хляб, лекарства или книги. ДДС е главният източник на приходи в бюджета на страната или почти половината от всички приходи в републиканския бюджет или около 11 млрд. лева. Той е почти два пъти по-голям приход, в сравнение с общия приход от подоходните данъци на населението и корпоративния данък на фирмите.


Всеки път, когато популистите заговорят за намаляване на ДДС-то, други популисти би трябвало да се притеснят за социалните програми на правителството, защото на практика целият размер на ДДС отива именно за социална политика.

Пък и да погледнем нещата от друга гледна точка. Искат намаляване на ДДС на книгите. Да ме извиняват, ама кой купува вече книги? Има си интернет за това.


Искат намаляване на ДДС на лекарствата. Това всъщност не са лекарства, а отрови. Би следвало даже да се увеличи ДДС -то на тях, защото тези илачи вредят на здравето на пациентите.

Искат намаляване на ДДС то на хляба. Че има ли по-голям убиец за здравето на човек, отколкото са тестените изделия и в частност хляба? ДДС-то там трябва да стане 50 %, а не да го намаляват. Нека пенсионерите си купуват други по-полезни продукти от хляба и след това няма да им се налага да купуват толкова много "лекарства". Но в книгите обикновено тези работи не ги пише. ИМЕННО ЗАТОВА СЪМ ПРОТИВ ДА СЕ НАМАЛЯВА ДДС НА ЛЕКАРСТВАТА, ХЛЯБА И КНИГИТЕ. ТОЛКОВА СА СВЪРЗАНИ НЕЩАТА И ВСЯКО НАМАЛЕНИЕ НА ДДС НА ЕДНО ИЛИ ПОВЕЧЕ ОТ ТЕЗИ ТРИ НЕЩА, ЩЕ ВЛОШИ ЗДРАВНАТА И ИКОНОМИЧЕСКАТА СИТУАЦИЯ.


ПО-СКОРО ВЛАСТНИЦИТЕ ТРЯБВА ДА СЕ СЪСРЕДОТОЧАТ В РАЗХОДНАТА СТРАНА НА БЮДЖЕТА, ЗАЩОТО КАКВОТО И ДА ИМ ДАДЕМ, АКО НЯМА КОНТРОЛ ВЪРХУ ХАРЧОВЕТЕ НА ФИСКА, ЩЕ БЪДАТ ПАРИ, ХВЪРЛЕНИ НА ВЯТЪРА. ДАЛИ ИМАТ КУРАЖА ПОЛИТИЦИТЕ ДА ОРЕЖАТ РАЗХОДИТЕ. ЕТО ЗА ТОВА СЕ ИСКАТ ЯЙЦА В БУКВАЛНИЯ СМИСЪЛ НА ДУМАТА, А НЕ ДА СЕ ГОВОРИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА ДАНЪЦИТЕ.
Категория: Политика
Прочетен: 88 Коментари: 0 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3196316
Постинги: 6870
Коментари: 4297
Гласове: 2399
Архив
Календар
«  Юни, 2019  >>
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930