Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3222228 Постинги: 6928 Коментари: 4323
Постинги в блога от 19.07.2010 г.


 

Четох тези дни, че КАТ искали да се повишат глобите за драстичните нарушения при превишение на скоростта. И ако зрителят или слушателят или читателят е тъп човек, ще си каже – „Брей, тези се грижат за нас, за нашата безопасност, за децата ни, за майките, за бащите ни, за дядовците и бабите ни за цялото общество и за цялото човечество".

 

Да, ако си достатъчно тъп, това ще си помислиш!

Сега да поразсъждаваме. Колко човека умират в БГ, следствие на автомобилни злополуки? Да кажем 900 човека. Откакто се помня, в България все толкова си умират от злополуки всяка година. И при Тодор Живков и при Бойко Борисов. Колкото и да се пънят от пътната полиция и един куп органи, няма съществен резултат в посока на намаление на загиналите. Част от тях са загинали, заради лудостта, която обхваща голяма част от младите – нещо като „лудо младо” от песента. Лудостта трудно „пуска” и част, макар и по-малка, от по-старите шофьори. Друга част умира следствие на любовта към чашката. Трета част умира от заспиване на пътя, четвърта – от липсата на елементарна преценка на пътните условия, състоянието на автомобила и т.н. Случва се и то не рядко, някой да се тресне в крайпътно дърво, особено, ако няма други дървета наоколо. За някои няма логично обяснение. За всички други освен "шофиране в пияно състояние, винаги има едно единствено обяснение – „движение с несъобразена скорост”. Ако имаха възможност, може би щяха да санкционират и бабата, която се просва на леда през зимата, заради „несъобразена скорост” или заради „несъобразяване с конкретните условия”.

Администрацията си е навила на пръста, че може да постигне по-големи успехи, ако законодателят приложи някои по-радикални мерки – значително увеличаване на глобите, отнемане на свидетелство за правоуправление и други санкции. На нас обаче някой трябва да ни каже, какви са очакванията от прилагането на тези санкции и какви ресурси ще са необходими. Ако вместо 10 000 човека, ще трябва да храним 20 000, какво ще ни струва това и какъв ще бъде резултатът? Затова е хубаво, същата тази администрация да ни отговори на някои въпроси. Например:

1.     Какво показва практиката от увеличението на скоростта по някои основни вътрешно-градски булеварди в София? Например, Цариградско шосе, България /за други май не се досещам/? Скоростта там беше увеличена съответно с 30 и с 20 километра в час. КАКВО ЗА БОГА СТАНА – ПОВЕЧЕ МЪРТВИ ПЕШЕХОДЦИ ЛИ ИМА СЛЕДСТВИЕ НА ТОВА ИЛИ ПО-МАЛКО? ПОВЕЧЕ ЛИ СА ЗАГИНАЛИТЕ ОТ ПТП ПО ТЕЗИ БУЛЕВАРДИ ИЛИ ПО-МАЛКО. Но да се има предвид, че движението сега е много по-интензивно, отколкото преди 10 години. Би трябвало по тези булеварди да се леят реки от кръв, следствие на увеличението на максималната скорост.

2.     Господата от КАТ бяха против това увеличение на скоростта тогава. Сещам се много добре, какви пророчества отправяха за увеличение на проишествията. КАЖЕТЕ МИ ВСЪЩНОСТ КАКВО ПОКАЗВАТ ФАКТИТЕ? КАТ - ПРАВИ ЛИ БЯХА ИЛИ НЕ? Отговорът аз го знам, ама друго е да го чуеш и официално.

3.     Може ли някой да поеме отговорност като дава предложения – например някой от КАТ ще си скъса ли сега пагоните, ако се докаже, че увеличението на скоростта по тези булеварди не доведе до увеличение на смъртните случаи на пешеходците, а тъкмо обратното? Същото важи и за автомобилистите.

4.     Тогава не трябва ли някой да ни каже – УВАЖАЕМИ ДАНЪКОПЛАТЦИ, НИЕ ОТ КАТ, ЗА ДА СИ ЗАПАЗИМ РАБОТАТА И ЗАПЛАТИТЕ ИМАМЕ СМЕТКА НАВСЯКЪДЕ ДА ИМА ЗНАЦИ – ТОЛКОВА МНОГО, ЧЕ ДА ВИ Е ПО-ИЗГОДНО ДА СИ СТОИТЕ В КЪЩИ И ДА НЕ КАРАТЕ КОЛИ. АКО ВСЕ ПАК НАМЕРИТЕ КУРАЖ ДА ИЗЛЕЗЕТЕ, НИЕ СМЕ НАСРЕЩА. ЩЕ ВИ НАКАРАМЕ ДА СЪЖАЛЯВАТЕ И ТО НЕЕДНОКРАТНО!

5.     Някой знае ли, каква е статистиката от това, че пътната полиция в Грузия, през 2006 година на практика не е работила две седмици? Да не се изненадате от отговора? Да, така е, гражданите имат достатъчно съзнание да „утрепят” само 900 човека на година, независимо от това дали има полиция или не. Това не е заради наличието на полицаи, а въпреки тяхното наличие!

6.     Следващ въпрос – ако смъртта на 900 човека има такова голямо национално значение, та обществото да задели 10 000 човека, на които да им плаща заплати, за да правят някакви усилия да се намали тази бройка или не дай си боже, да не се увеличава, то колко полицаи трябва да задели, за да се опази обществото от наркоманията? В България всяка година загиват повече хора от злоупотреба с транскваланти, отколкото от пътни злополуки. Още повече, че загиналите от катастрофи могат точно да се установят, докато загиналите от употреба на наркотици – не.

7.     Какво ще ми отговорят управляващите на въпроса, колко хора умират в България всяка година от побои, убийства с хладно и огнестрелно оръжие, от умишлено отравяне с хапчета или някакви химикали, от ревност, от неудовлетвореност от живота или от какво ли още не? Дали управляващите ще хвърлят пропорционално същата армия от полицаи, следователи, лекари, пътна помощ и други служби, които наброяват вероятно десетки хиляди служители, за да се справят и с тези убийства?

8.     Нацията ни всяка година умира бавно, не като при автомобилна катастрофа. Умира  и се обезличава от държавната машина, която ни превърна в отрепките на Европа. Превърна ни в едни дебели, отровени с непроверени храни и напитки хора, скапани от постоянните химически интервенции на официалната медицина, от тъпите и ограничени образователни програми, от глупавите и лъжливи медии, от крадливите политици и многобройната армия от чиновници и неработещи граждани.

9.     ЗА ДА СЕ СПРЕ ТОВА САМОИЗЯЖДАНЕ, КОЕТО СТРУВА ФИЗИЧЕСКИЯ ЖИВОТ НА ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ ДУШИ ВСЯКА ГОДИНА, КОЛКО ПОЛИЦАИ ТРЯБВА ДА ЗАДЕЛИ ДЪРЖАВАТА? ЗАЩО СМЪРТТА НА 900 ДУШИ ПРИВЛИЧА ВНИМАНИЕТО НА ДЪРЖАВНИТЕ ИНСТИТУЦИИ, А СМЪРТТА НА 90 000 ДУШИ НЕ?

10.                       ДАЛИ НАЛАГАНЕТО НА ПОРЕДНИТЕ ОГРАНИЧЕНИЯ БЕЗ ЛОГИЧНИ ОСНОВАНИЕ И БЕЗ СЪОБРАЗЯВАНЕ С ФАКТИТЕ НЕ Е ПОРЕДНАТА ЛОКВА В КОЯТО НИ ПЛЬОСВА НАШАТА ДЪРЖАВА, ИЗПОЛЗВАЙКИ НАШИТЕ РЕСУРСИ?

11.                       Какво прави държавата ни да спаси онези 90 000 души, които умират всяка година от рак, сърдечно-съдови заболявания, грипни епидемии, наркомания, битови и мафиотски убийства, самоубийства и т.н.?

12.                       Кой убива повече хора всяка година? Шофьорите или производителите на безалкохолни напитки? Кое убива повече, лудостта, която ни обхваща от време на време, като седнем на волана или липсата на всякакъв баланс през по-голямата част от живота ни. Нима депресиите, сексуалните разстройства, омразата, злобата и завистта не убиват повече хора от автомобилистите?

13.                       Само погледнете основната маса от хората – смачкани от живота, едната част неебали, а другата част  - ненаебани. Пием, пушим, дрогираме се и ядем като за световно. Все едно, че идва свършека на света! Някои от нас отдавна са забравили вкуса на водата, заради бирата. Нима това не убива повече хора? Къде са полицаите с палките, които да ни „спасят”? Нали полицията ни „пази”?

14.                       Пак измислят правила за идиоти. Може би наистина сме такива, щом им се връзваме. Как пък не успяхме да накараме тези хора да се хванат на работа и да престанат да ни тормозят с какви ли не забрани и ограничения?

15.                       Ха сега ми кажете, знаете ли колко са регистрираните нарушения за една година само в София? Повече от 20 000! Какво означава това? Че нарушителите са нарушители, заради глупавите забрани и идиотската обстановка в която трябва да се придвижваме с колите си. Заради това, че внасяме милиарди данъци в бюджета от колите си, а получаваме в замяна милиони. Заради това, че се получава дисбаланс. Защото благодарение на крадливата си държава, ние се превърнахме, искаме или не, в НАРУШИТЕЛИ. Всичко това ни вреди по много силен начин и ние постоянно грешим. Нито има пътища, които заслужаваме, нито има паркинги – нищо. Има само крадлива държава и много нарушители. Нейните граждани.

16.                       Преди време ме бяха санкционирали на бул. България за превишена скорост. Вместо с 50 карах със 70. Няма проблем, в грешка съм. Да но и сега си карам със 70. Сега обаче не съм нарушител. Като се огледам не виждам никаква промяна по пътя от преди. Същият трилентов път за движение, същите кръстовища, същите мостове и подлези. НИКАКВА ПРОМЯНА. Защо тогава не съм вече нарушител? Тогава се заядох с полицая и го питах дали има много нарушители. Той ми отговори утвърдително. Реагирах спонтанно – АМИ ПРОСТО СМЕНЕТЕ ЗНАЦИТЕ И НЯМА ДА ИМА ТОЛКОВА МНОГО НАРУШИТЕЛИ! АКО МНОГО ХОРА НАРУШАВАТ ПРАВИЛАТА, ТОВА НЕ ОЗНАЧАВА ЛИ, ЧЕ САМИТЕ ПРАВИЛА ТРЯБВА ДА СЕ СМЕНЯТ? КАКТО И СТАНА. СЕГА ВЕЧЕ В ПРОТОКОЛИТЕ НА КАТ ИМА МНОГО ПО-МАЛКО НАРУШИТЕЛИ ПО ТОЗИ БУЛЕВАРД И ЗАБЕЛЕЖЕТЕ, МНОГО ПО-МАЛКО ЖЕРТВИ. ЗА КАКВО ГОВОРИМ ТОГАВА? ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА ПРАВОТО НА МВР ДА НИ „ПАЗЯТ”, ТОЕСТ ДА ПАЗЯТ ЗАПЛАТИТЕ СИ.


Категория: Други
Прочетен: 703 Коментари: 0 Гласове: 2
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3222228
Постинги: 6928
Коментари: 4323
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Юли, 2010  >>
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031