Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3196337 Постинги: 6870 Коментари: 4297
Постинги в блога от 27.07.2015 г.
Част ЧЕТВЪРТА: ЗА СЪБРАНИЕТО НА ПРАТЕНИЦИТЕ НА СУВЕРЕНА.
  1. Това е органът, който създава законите;
  2. Събранието на пратениците на Суверена нямат други правомощия, различни от тези по т.1;
  3. Той се състои от 120 пратеници на Суверена;
  4. Всеки, който отговаря за изискването за образователен ценз /магистърска степен на образование/ и на минимум 10 години трудов стаж, неосъждан или с изтърпяно наказание, може да се кандидатира за народен пратеник;
  5. Всеки, който желае да изпълнява такава функция, попълва молба в сайта на ЦИК, като представя необходимите доказателства за ценз и трудов стаж;
  6. ЦИК в рамките на седмица извършва съответната проверка на обстоятелствата и при тяхното потвърждение дава разрешение кандидатът да има официален линк към неговия профил в страницата на комисията. Всички кандидати се подреждат по азбучен ред, като по никакъв начин не трябва да бъде описано или споменато, че кандидатът представлява някаква организация или политическа партия, с цел да не се влияе на избора на Суверена. Към всяка страница на всеки кандидат може да има материали, които той самият е публикувал, като идейна платформа или план за неговата работа, биография и постижения;
  7. Пратениците се подреждат в класирането след гласуване от страна на Суверена, в зависимост от броя на събраните гласове, независимо от това, от кой район на България са гласували за него.
  8. Всеки пратеник има право на екип, който да го подпомага в неговата работа;
  9. Всеки предложение за промяна на законите първо се публикува в личната страница на пратеника, който го предлага. След това законопроектът минава по етапния ред в комисиите на парламента и при евентуалното му приемане от парламента, той задължително трябва да се приеме от Суверена на референдум. Едва след това законът става задължителен за всички граждани на България.
Категория: Политика
Прочетен: 335 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 28.07.2015 12:29
Част ТРЕТА: ЗА ПОЛИЦИЯТА, ПРОКУРАТУРАТА, СЪДА И ФЕДЕРАЛНИТЕ СЛУЖБИ ЗА СИГУРНОСТ.
  1. На 300 регистрирани жители се полага по един униформен служител на полицията. Там, където населените места са под 300 жители, се полага по един униформен служител, който изпълнява длъжността "шериф на населеното място". Населението може да гласува на избори и по-голяма численост на полицаите по места, но това ще става за сметка на специална сметка, в която се събрани допълнителни ресурси от страна на населението чрез самооблагане.
  2. За всеки униформен служител държавата ще заплаща на местните общности по 16 000 лв. годишно, като в тази сума се включват 1000 лева нетна заплата, социални и здравни осигуровки, данъци и необходимо оборудване, за изпълнение на поставените задачи.
  3. Малките населени места под 300 души население, сами избират полицая/шерифа си и на всеки 3 месеца могат да гласуват за неговото отстраняване и избирането на друг служител.
  4. За тези над 300 души, задължително се избира поне един заместник. Там където населението е над 900 души се избират двама заместници. Там, където е над 1200 души се избират трима заместници. Всички служители, освен шерифа на по-големите населени места имат предимно оперативни функции.
  5. Полицаите се подчиняват на закона. Те изпълняват нарежданията на местния съдия, на по-висша съдебна инстанция или на федералните служби, когато трябва да съдействат за решаването на проблем, който е от компетенциите на тези служби. Полицаите съдействат на местния прокурор за изпълнение на неговите функции, като осъществяват физическото осигуряване на обвиняеми до местния съдия или до федерален съдия, когато става дума за обвинение за нарушаване на федерален закон;
  6. Разпореждане на местен полицай може да бъде отменено от местен съдия или от федерален съд или от федерална служба за сигурност.
  7. Всяка една жалба на гражданин срещу дейността на местния шериф или негов подчинен, задължително се представя пред местния прокурор и местния съдия;
  8. Полицаите трябва да са регистрирани и да живеят в района, в който те са ангажирани от местните избиратели да работят.
  9. Федерална служба се грижи, досиетата на всички кандидати за работа да бъдат достъпни чрез интернет, за гражданите и за служителите на полицията, съда, прокуратурата и федералните служби.
  10. Прокуратурата се дели на прокуратура на местните общности и федерална прокуратура.
  11. Прокуратурата на местните общности се избира от имащите право на глас граждани, които населяват съответния район.
  12. Прокуратурата на местните общности се занимава с дела, в които материалният интерес е над 10 000лв. За делата под 10 000лв., решава местния съдия, на основание факти, предоставени му от местния шериф или полицай.
  13. Федералната прокуратура се състои от главен прокурор, заместниците му и областните прокурори. Главният прокурор и заместниците му се избират от Суверена и се освобождават от Суверена, на принципа "избори на всеки 3 месеца". Областните прокурори се избират и освобождават от имащите право на глас жители на областта на същият принцип.
  14. Федералната прокуратура се занимава с дела, с материална стойност над 100 000лв. или тогава, когато по преценка на главния прокурор едно дело може да бъде квалифицирано като обществено значимо, заради участието на висш държавен или общински чиновник или политик.
  15. Местните съдии се избират и освобождават от имащите право на глас от местните общности.
  16. На всеки местен съдия му се полагат средства за оборудване и персонал.
  17. Местния съдия решава всички дела, ако интересът е в размер до 100 000лв. Над тази сума решават федералните съдилища, освен ако двете страни не са съгласни отсъждането да бъде направено от местния съдия. По изключение, федералните съдилища могат да изискат дела от местния съдия, ако преценят, че става дума за обществено значима личност.
  18. Ръководителят на Федералната служба за безопасност и неговите заместници се избират чрез гласуване от страна на всички български граждани, имащи право на глас.
  19. Всички избираеми длъжности - шерифи, прокурори и съдии, трябва да отговарят на условия за образователен ценз - висше образование със степен "магистър" и минимум 5 години управленски стаж, неосъждани или изтърпяли наказанието си, освен в случаите, в които в качеството им на, лица, изпълняващи определени длъжности и са оставили неудовлетворени кредитори, след фалит на управляваната от тях фирма. Изключение от тези изисквания се допускат за местните шерифи или техните заместници, в малките населени места, когато няма кандидатури, отговарящи на горните условия.
Категория: Политика
Прочетен: 415 Коментари: 0 Гласове: 0
Част ПЪРВА: ОСНОВНИ НАЧАЛА.
  1. Свободата на българските граждани е основно тяхно право. Всички длъжностни лица, избрани от Суверена, са длъжни да защитават личната свобода на всеки един гражданин, както и да работят за осигуряване на равноправна среда за изява на творческия, физическия и духовния потенциал на гражданите;
  2. Никой /физическо лице или фирма/ няма право да получава каквото и да е предимство пред другите. Изключение от това правило се допуска тогава, когато отделен индивид е физически или психически възпрепятстван да се грижи за себе си.
  3. Свободата на информацията е основно право на гражданите. Няма и не може да има  информация, която всеки гражданин да не може да получи от институция, която е получила обществени средства, независимо дали става дума за институции, които се издържат от обществени ресурси -  бюджетни институции, местни органи на властта, а така също и за фирми, които са имали или имат договори, по които са получавали средства от обществени институции;
  4. Публични са всички договори на обществените институции;
  5. България е държавата, в която Суверенът и органите, назначени от Суверена са длъжни да работят затова, страната ни да е в челните места на световните класации по свобода на икономиката, лична свобода, свобода на медиите, показатели за здраве и екологична среда за живеене.
  6. България е държава, в която всички важни за развитието на страната въпроси се решават пряко от Суверена, на основата на референдум, проведен чрез електронен вот. Суверенът определя политиката за развитие на различните области на живота в страната, а избраните от суверена важни длъжности са длъжни да провеждат тази политика в областите, в които са получили от Суверена пълномощия. Общодържавните въпроси се подлагат на гласуване от всички български граждани, които имат право на глас, а въпросите, които са с местно значение се решават от местни референдуми. Няма ограничение на броя на референдумите на национално и местно значение.
  7. Референдуми се свикват за потвърждаване на всеки закон, който е приет от Парламента и по въпроси, за които са събрани поне 400 000 електронни подписа в сайта на ЦИК. Срокът за подготовка за референдума, за гласуване и за обявяване на резултатите не може да бъде по-дълъг от една работна седмица. Решенията се приемат с мнозинство, независимо от броя на участниците. Не подлежи на обсъждане въпросът или въпросите, поставени на разглеждане чрез референдум, които са събрали необходимите електронни гласове.
  8. Не подлежат на референдум въпроси, които противоречат на Хартата за правата на човека.
  9. Под държавата се разбира Суверена. Всички длъжностни лица и тези, които получават заплата от бюджета са служители на Суверена от една страна и от друга са са част от Суверена, в качеството им на лица, имащи право да избират и да бъдат избирани.
  10. Всеки български гражданин, който е завършил магистърска програма и има минимум 10 години управленски стаж и който не е бил член на управителен или надзорен орган на дружество, обявено във фалит, след който са останали неудовлетворени кредитори, има право да кандидатства за важна публична длъжност;
  11. Кандидатирането се осъществява чрез безплатна регистрация в сайта на ЦИК, която е длъжна, преди официалното публикуване, да направи съответната проверка на изнесените данни на всеки един кандидат. Всяка една обществена и частна институция е задължена в рамките на 3 работни дни да даде исканата от ЦИК информация, във връзка с кандидатурата на всеки един кандидат.
  12. България е държава, в която всяка важна за обществото публична позиция се заема от личност, която отговаря на съответните изисквания за образователен ценз, възраст и натрупан управленски опит, се избира и освобождава чрез пряк вот от страна на СУВЕРЕНА, на всеки 3 месеца.
  13. Важните за обществото публични позиции са: президент, вицепрезидент, премиер и вицепремиери, министри и техните заместници, шефът на генералния щаб на армията, ръководители на държавни агенции, ръководителите на тайните служби и ведомства, шефовете на държавни предприятия и техните заместници, шефовете на Сметната палата и ДФК, управителят и подуправителите на централната банка, ръководителите на Комисията за финансов надзор, Комисията за защита на конкуренцията, кметовете и главния секретар на общината, общинските съветници и ръководителите на общинските дружества. Кметовете, заместниците им, общинските съветници и ръководителите на общинските дружества се избират пряко от населението по места. Пряко се избират и членовете на ВСС, Администативният и Касационния съд, главният прокурор и неговите заместници, членовете на Конституционния съд. Съдии, прокурори и шерифи се избират по места.
  14. Заплащането на важните публични длъжности се определя на следния принцип: Премиер - 10 000лв., Президент - 9 000лв., Министри, в - 8 000лв.   Главен прокурор, председател на ВСС, Председател на КС - 7 000 лв. За длъжностите "вице" или "заместник", се вземат по 1 000 лв. по-малко от титуляра. За членовете на ВСС, КС, АС и КС - 5 000 лв. Изключение се прави само за вицепремиерите, които в същото това време са и министри. Те получават допълнително  1 000 лв. Шефовете на фирмите с държавно участие получават заплати от 5 000лв., ако финансовото състояние е "печалба" за последните 3 години. Ако не, те получават по-ниски заплати, определени от съответния ресорен министър. Кметът на София получава 6 000 лева заплата, а кметът на най-малките населени места - 500 лв. Останалите кметове получават заплати, отредени на база за пропорционалността, в зависимост от големината на населеното място, като София се приема за 1 500 000 души, а най-малките населени места са под 100 души. "Стъпката" с която се различават заплатите е 200 лв. Главният архитект, заместник кметовете, секретарите на кметствата получават 80% от заплатата на кмета, а съветниците - 30%.
  15. Забранява се всяка реклама на кандидати за важни длъжности, от страна на обществени организации и партии, извън официалната страница на ЦИК, в частта, отредена на всеки един кандидат за служба. Партиите могат в своите сайтове да рекламират своите политически платформи, но не и да рекламират или по всякакъв начин да се ангажират с личност, която е кандидат за определен пост в държавата;
  16. Всеки, който има право на глас, може да даде своето мнение за определен кандидат, като влезе в неговата лична страница, със своя идентификационен номер, и да изрази своята позиция или да задава въпроси. Всеки кандидат има право на пропорционално време за изява в медиите. Ако една медия даде трибуна на кандидат за обществена служба, тя е задължена да предостави същото време за представяне и на другите кандидати за тази длъжност. Медиите имат право да коментират както платформите на различните кандидати, така и техни конкретни изказвания, виждания, публикации и т.н. така, както сметнат за необходимо;
  17. Медиите са свободни и независими. Всяка медия, различна от такава, в която управителят е едновременно и управител и служител и в която няма други служители, освен такива, които не са пряко ангажирани с основната дейност на медията, се регистрира и наблюдава от Медийния обществен съвет;
  18. Телевизиите и радиата, различни от тези, които са лицензирани с предмет на дейност, "развлекателно забавен", са акционерни дружества.
  19. В институциите по т. 14, никой не може да притежава повече от 5% от акциите с право на глас, сам или със свързани лица. Служителите на тези медии, ангажирани пряко с изготвянето на публицистични, политически, социални или икономически предавания имат право на глас в Общото събрание на акционерите в размер на 49% от гласовете, без да са задължени да закупуват тези акции. Ако те са закупили акции, ще участват с тези акции в ОСА, без да губят право на глас, като участват пропорционално и в квотата от 49%, в качеството им на служители на медията. За определяне на политиката на медията е необходимо всяка година да се приема "Политика на медията", която да определи главните насоки в дейността на медията, от гледна точка на нейните цели, като за приемането на тази политика са необходими минимум 75% от гласовете на ОСА.  Останалите решения се вземат с мнозинство.
  20. Контролът върху дейността на медиите в България се извършва от Обществен съвет.
  21. Ръководителят на Обществени съвет по медиите и неговите заместници се избира пряко от имащите право на глас български граждани, като на всеки 3 месеца се произвежда нов избор.
Категория: Политика
Прочетен: 585 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 28.07.2015 13:00
Ние, Суверенът на България, водени от желанието за материален и духовен просперитет, приемаме да изпълняваме съответните основополагащи норми, гласувани от всички български граждани, имащи правото на глас и които са изявили желание да го упражнят.




Част ВТОРА: ЗА АРМИЯТА
  1. Всеки мъж, който е физически и психически годен да носи оръжие, който има завършено средно образование, е задължен да бъде член на армията, докато има такава възможност. Излизайки от списъчния състав на армията, всеки бивш нейн член е задължен да защитава Родината си, според своите възможности. Веднъж на 6 месеца, по предварително изготвен график, всеки член на армията е задължен да участва в занятия, предварително планирани от ръководителите на армията за всеки един квартал в градовете или за всяко едно село.  Освобождаване от това задължение има само тогава, когато членът на армията е хоспитализиран в болнично заведение.
  2. Всяка жена, която е физически и психически годна и има завършено средно образование, се зачислява в армията и на всеки две години е задължена веднъж да присъства и да положи изпити по боравене с леко стрелково оръжие и първа медицинска помощ, в рамките на един работен ден, осигурен от работодателя, ако лицето е има договор за работа. От това задължение се освобождават бременните жени и тези, които са в полагаем отпуск по майчинство. Освобождават се и тези, хоспитализирани в болнично заведение.
  3. Армията се грижи за защита териториалната цялост на България и когато се наложи, по молба на всеки един ръководител на полицията по места, съответните армейски подразделения в същия този регион са длъжни да подпомагат местния шериф за постигане на законност, мир и спокойствие на територията на региона.
  4. Ръководството на армията - министър, заместници и ръководителите на щабове, хилядниците и стотниците, се избират и освобождават от длъжност, чрез явно, пряко гласуване от страна на Суверена, като централизираните служби се избират чрез общодържавно гласуване, а стотниците и хилядниците се избират чрез гласуване в квартала или населеното място. Ако населеното място е до 100 души, избира се само стотник, незамисимо от броя на членовете на армията. Във всяко едно населено място е задължено да има поне по един стотник.
  5. Ръководството на Армията публикува всеки месец на сайта си, доклад за състоянието на въоръжените сили.
  6. Наемниците в армията са: министърът и неговите заместници, членовете на щабовете на въоръжените сили, служителите на военното контраразузнаване, служителите в авиационните подразделения, централизираната служба за координиране дейността по снабдяването и "стотниците" и "хилядниците". Наемната армия не може да превишава 15 000 души, като оперативният състав - войници и офицери, пряко ангажирани с дейност извън предварително отредени работни места, не могат да бъдат по-малко от 14 000 души.
  7. Стотниците и хилядниците в армията се избират от членовете на армията по места и могат да бъдат освобождавани от длъжност, само и изключително чрез пряко гласуване от членовете на армията по места.
  8. За времето, в което стотниците и хилядниците не са заети с оперативни дейности за организиране на учения и подготовка на членовете на армията, те за длъжни да се поставят в подчинение на местния шериф, за осигуряване на безопастност на населеното място, като стотниците имат ранг на заместник шериф, а хилядниците - на шериф, като решенията, когато са от компетенциите на едно ниво на длъжност, се вземат единодушно. При невъзможност за вземане на решение, заради разногласие, се стига да гласуване, при което стотници, хилядници, шериф и заместник шерифи имат по 1 глас. Печели мнозинството и всички са длъжни да изпълняват това решение.
  9. Армията и полицията по места използва една информационна база за своите членове и всяка страна има достъп до нея.
  10. Заплата получават само наемните войници. Заплатата на един стотник е 1000 лева. Заплатата на един хилядник е 2000 лева. Заплатите на обикновените чиновници в армията не може да надвишава заплатата на един стотник. Заплатите на членовете на щаба на армията са в размер на 3000 лева. Заплатата на ръководителя на щаба на армията е 4000 лева. Заплатата на министъра е 5000 лева, а на неговите заместници - 4000 лева. Заплатите се индексират всяка година, за да компенсират нивото на инфлацията.
  11. Ръководството на армията може да взема решение за разпределяне на бюджета така, както намери за добре, като всеки месец предоставя на Суверена отчет за извършените разходи.
  12. Решения, свързани с обявяване на война и за участие на армията в операции извън България, се вземат единствено от Суверена. Решенията в щаба на армията се вземат с мнозинство. Министрите и заместниците са по задължение членове на щаба на армията и участват в заседание на щаба, когато става дума за разпределение на бюджета на армията и за вземане на решения, различни от обикновените.
  13. Армията не може да притежава бизнес и да продава услуги, включително и на своите членове.
  14. Всички членове на армията са длъжни да се самоосигуряват, в зависимост от изискванията на данъчните закони.
  15. Финансова страна. За постигане на целите на Конституцията по горните точки, са предвидени 1 милиард лева годишно.
  16. Всеки член на армията е длъжен да осигури за себе си маскировъчна униформа и леко стрелково оръжие и патрони, закупени от списък, одобрен от генералния щаб на армията. В първите 10 години след приемане на конституцията, всеки има право да влезе в списъка на армията с наличното към момента оръжие /ако има такова/.
  17. Всички членове на Ловния съюз, които имат разрешително за носене и ползване на оръжие, както и тези, които не са членове на Съюза, но имат разрешително за носене и използване, по презумпция са членове на армията. Тези, които нямат съответното образование се считат за заварено положение. От моментът на приемането на новата Конституция, всеки нов кандидат за ловния съюз или кандидат за притежаване и носене на оръжие, трябва да отговаря на изискванията за член на армията.
  18. Всеки един член на армията е длъжен да се намеси във всеки случай, когато стане свидетел на физическо насилие на едно лице или лица над други, като за целта може да използва оръжието си, за своя и за защита на пострадалото лице. Всеки член на армията отговаря за своите дейстивия, съгласно законите на страната, а процесът се ръководи от местния съдия, в района на който е извършено действието, от което са произтекли негативни последици за трети лица, в качеството му на причинител или за самия член на армията, в качеството му на ищец.
  19. Във всеки един момент, Суверенът може да направи промяна в законодателството или в Конституцията и да промени съществуващите правила.
Категория: Политика
Прочетен: 554 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 28.07.2015 21:02
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3196337
Постинги: 6870
Коментари: 4297
Гласове: 2399
Архив
Календар
«  Юли, 2015  >>
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031