Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3218083 Постинги: 6920 Коментари: 4321
Постинги в блога от 28.07.2015 г.
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/07/28/2581189_borisov_razbrahme_se_s_kmeta_reizi_da_mahnat_ogradata/?ref=embed&source=www.capital.bg

Ако на това му викат демокрация....

ПРИНУДИХА НИ И НИЕ ВЯРВАМЕ, ЧЕ ПО НОРМАЛНИЯТ НАЧИН ТУК НИЩО НЕ СЕ СЛУЧВА. ТРЯБВА БАЩИЦАТА ДА СЕ РАЗПОРЕДИ.

Премиерът се обадил на кмета и се разбрали. Страхотно нали! Премиерът е герой. Ако не беше той, нямаше да можем да стигнем до морето и да осъществим изконното си право да цопнем в него до колене, преди да потеглим отново на път.


Просто няма какво повече да кажа.
Категория: Политика
Прочетен: 943 Коментари: 2 Гласове: 0
Последна промяна: 29.07.2015 22:50
Подготвил съм няколко въпроса или предложения:
  1. Нека държавата да ни каже, какво се случва с нашите ученици, които са донесли медали от олимпиади по различни дисциплини. Как са се реализирали в живота тези деца? Постигнали ли са успехи? Ако са взели такива отличия, защо няма нито един българин поне номиниран за Нобелова награда, още повече, че много от децата ни отиват да учат в престижни университети. Какво става и къде се губи връзката. Защото, ако не се отговори на този въпрос, олимпийските медали се обезсмислят и стават нещо като удари във въздуха - много шум за нищо;
  2. Дали тези, които образователната система е оценила с отличие, се справят в живота по-добре от тези, които са оценени с по-ниски оценки? Нека да има такава статистика. Мога само да дам пример от моята практика като управител. Колко пъти съм срещал отличници, които кандидатстват за работа. Те горките толкова са се вживяли в ролата си на такива, че са забравили, че за успеха е много по-важно как общуваш с хората, отколкото колко задачи по математика можеш да решиш за 10 минути. Да, ама нашето образователно министерство хабер си няма понятие от това и залага на фактологията.
  3. Ако искаме да подобрим качеството на образованието и възпитанието, трябва да настояваме, министерството да планира и организира 8 часов учебен ден. Не съм съгласен даскалите да претупат за половин работен ден "матриала" и след това децата ни да са на улицата. За учителите разбирам, те искат в останалата част от деня някой да ги ангажира да учи децата им срещу допълнително заплащане, но какво да правим с останалите деца, които не могат да си позволят такова допълнително заплащане, защото това не са само таксата, която учителите прибират, но това е цяло логистична организация, свързана с пътуване насам натам и ангажименти на трети човек от семейството, който да се грижи за детето или децата, тогава, когато учителите ги изпъдят по обяд от училище;
  4. Нека така да го кажем на образователния министър и на бюрократиет от министерството - програмата, по която учат децата ни, програма спусната "отгоре" от вас, е от тъпа по-тъпа. В училище е скучно и безинтересно. Именно затова децата ни правят простотии. Някои се бият, други пушат навън, трети правят други работи, знаете какви. Училището се е превърнало в една тягостна институция...Учениците трябва да се разделят с плач с училището, а всъщност абитюрентските балове са се превърнали в критерий за пошлост, кич и излишни разходи и радост, заради това, че е приключило средното образование. Децата се радват, че "всичко е свършило" и няма да ходят вече на омразното училище. Вместо училището да е притегателен център за децата, то улицата и различните заведения и купоните по къщите на родителите са притегателен център. Дотам сме стигнали, защото пътят, по който министерството кара да вървят нашите деца не е правилен. Като слушам онзи ден министърът какви ги блещи... И той горкият не знае по кой път върви;
  5. Правилните знания, възпитание и практически опит за справяне със ситуациите в живота - това очаквам от българското училище. Децата ни трябва да са едновременно и доволни и физически изморени от училището, за да нямат сили и време да мислят и правят глупости. Защото в живота "празно няма" както се казва. Ако не му уплътниш добре времето на детето с правилните занимания, то ще намери начин да кривне по лошия път;
  6. За учителите. Сега учителите ни не се развиват. Можете ли да си се представите в следното амплоа - преподавате математика на 5-ти клас. Имате по 4 часа дневно и бърборите едно и също нещо. Като свършат занятията в училище, отивате в къщи и там чакате да дойде детето, чиито родители са заделили едни 20 лева, за да му казвате същите неща, които сте му говорили в часа преди обяд. Ако на това му викате развитие, здраве му кажи. Учителите до 8-ми клас трябва да са полифункционални. Трябва да преподават по целия материал. Така няма да скучаят. Ще знаят повече и няма да са тесногръди. В същото това време, ще имат по-ясна представа с какви глупости се пълнят главите на децата ни и след това недоволстваме, че те били разсеяни, не получавали добри оценки и изобщо гледали да претупат своите ангажименти в училище. То и аз да съм, така щях да разсъждавам. Проблемът е, че учителите не се поставят на мястото на учениците. Ако един учител започне да преподава по 10 предмета, тогава ще му стане ясно, какво е в главата на едно дете и ще внимава много добре колко материал да му "налее" в главата и от какво естество. Учителите трябва да се научат да преподават на децата само и изключително важните неща от предметите и то във време, когато тези деца могат да асимилират тази информация. Да му говориш в 6-ти клас за клетката си е губене на време и енергия. Те не знаят какви вътрешности имат, къде са разположени и как функционират, но в същото това време им преподават за клетката - тоест на най-малката градивна единица на човешкото тяло!
  7.  
Категория: Политика
Прочетен: 689 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 28.07.2015 20:52
Независимо от това, че българската конституция е ретроградна по своето съдържание, все пак в чл. 2 от нея е казано, че "Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция."

Как така "произтича" от народа, а народните пратеници лишават същият този народ от правото му да се произнася по важни за държавата въпроси, като са приели закон, който на практика обезсмисля чл. 2 от Конституцията?

Според Закона за допитването до народа, за валиден се признава този референдум, на който са гласували поне толкова избиратели, колкото на последните парламентарни избори. Добре е все пак, че не са написали, че трябва да гласуват поне два пъти повече избиратели, отколкото на последните парламентарни избори или три пъти и т.н. Кой нещастник го е измислил това, не става ясно.


Във връзка с предложението на президента Плевнелиев за референдум, поставяйки три въпроса в него - този за мажоритарния вот, за задължителното гласуване и за електронното гласуване, имах голяма надежда, че народните ни пратеници ще пропуснат нещо много важно при гласуването на закона, а именно, дано поне приемат предложението, че когато има референдум и той се провежда заедно с парламентарни или местни избори, той да се счита за валиден, независимо от това колко граждани са отишли да гласуват. Да, ама не. Не го приеха негодяите. Усетиха се, че така ще имаме възможност поне на 4 години да прокараме някакво наше решение, различно от това, което те ни налагат през целия си мандат.

ЗАТОВА ИМЕННО КАЗВАМ, ЧЕ НАРОДНИТЕ ПРЕДСТАВИТЕЛИ НАРУШАВАТ ЧЛ.2 ОТ КОНСТИТУЦИЯТА, ОГРАНИЧАВАЙКИ ПО ВСЕВЪЗМОЖЕН НАЧИН, НАЛАГАЙКИ УСЛОВИЯ, ПРИ КОИТО ДА СЕ ПРИЗНАЕ ПРАВОТО НА РЕФЕРЕНДУМ И АДМИНИСТРИРАНЕ НА ПРАКТИКА НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ НЕГО, ПОСТАВЯЙКИ НЕПРИЕМЛИВИ УСЛОВИЯ ЗА УЧАСТИЕ.

ДАНО НЯКОЙ ЮРИСТ ДАВЕДЕ ДЕЛО СРЕЩУ НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ НА ТОВА ОСНОВАНИЕ ИЛИ АКО НА ПЛЕВНЕЛИЕВ МУ СТИСКА ДА ПРОДЪЛЖИ НАПРЕД, ТКА И ТАКА НЕЩО НАПОСЛЕДЪК ЗАПОЧНА МНОГО ДА ИЗИСКВА КАКТО ОТ НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ, ТАКА И ОТ МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ И ВЕЧЕ СИ Е ПОДПИСАЛ ПРИСЪДАТА, ДА НЕ ГО ПРЕДЛОЖАТ ЗА ВТОРИ МАНДАТ. ТАКА И ТАКА Е КАЗАЛ "А", ДА ДАВА НАПРЕД. ПОНЕ ДА СЕЗИРА КОНСТИТУЦИОННИЯТ СЪД И ДА ПОИСКА РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ВЪПРОСА, ДАЛИ НС НЕ ОТНЕМА ПРАВОМОЩИЯТА НА СУВЕРЕНА.
Категория: Политика
Прочетен: 282 Коментари: 0 Гласове: 0
Вижте колко са свързани нещата:
  1. Защо децата ни не ходят с радост на училище? Защото с малки изключения, българското училите е тъпа работа.
  2. Защо учителите, с малки изключения, не ходят с радост на училище? Защото системата, по която работят е тъпа до немай къде.

Кой е доволен от българското училище? НИКОЙ. Е, КАКВО ПРАВИМ ТОГАВА?


Нека да помислим по един фундаментален въпрос: ЗАЩО ИЗИСКВАМЕ ОТ ДЕЦАТА В 8-МИ КЛАС ЗНАНИЯ, КОИТО НЕ ПРИТЕЖАВАТ САМИТЕ УЧИТЕЛИ? ЗАЩО Е ТАЗИ ЛУДОСТ ДА ИЗИСКВАМЕ ОТ ДЕЦАТА СИ НЕЩА, КОИТО НЕ ИМ ТРЯБВАТ ТОЛКОВА В ЖИВОТА, КАТО В СЪЩОТО ТОВА ВРЕМЕ ПРОПУСКАМЕ НАЙ-ВАЖНИТЕ НЕЩА, НА КОИТО ТРЯБВА ДА ГИ НАУЧИМ?
  1. Представете си, децата ни в 8-ми клас са товарени да знаят алгебра и геометрия, химия и физика, български език и литература, учат езици, учат какви ли не неща по история на света, география и куп други неща;
  2. Сега си представете, че учителят по математика го вкарате в този "цирк" и го питате за неща, които той не преподава? ЩЕ ЗАПЕЦНЕ ВЕДНАГА. ЗАЩО ТОГАВА ИСКАМЕ ОТ ДЕЦАТА ДА ЗНАЯТ НЕЩА, КОИТО САМИТЕ УЧИТЕЛИ НЕ ЗНАЯТ. ВСЕКИ ОТ ТЯХ СЕ Е СПЕЦИАЛИЗИРАЛ ПО ДАДЕН ПРЕДМЕТ И ИЗДЕВАТЕЛСТВА НАД ДЕЦАТА.
  3. До 8-ми клас, всеки учител трябва да си има паралелка, която да обучава по всички дисциплини на 8-ми клас. Чак тогава в тъпите им даскалски кратуни може да блесне пламъчето на съмнението и да разберат, че са хванали ГРЕШНИЯ ПЪТ И НАКРАЯ ВСИЧКО СЕ ОБЪРКВА. Още повече, че и от професионална гледна точка, да накараш един учител да преподава само примерно математика за 8-ми клас си е тъпчене на място за цял живот. Какъв мироглед може да има този човек? Никакъв. Остава ретрограден. А животът си върви.
  4. За какво са им на децата да учат за синуси, косинуси, тангенси и котангенси? За какво ще ги използват? Имам 10 души инженери в моята фирма, в това число и софтуерни специалисти. Аз също съм учил висша математика в университета. За какво ми е да знам интегрално смятане? За какво ми е да знам за векторните величини? Самите инженери ми споделят, че почти нищо от това, което са учили, не го използват в практиката. КАКВО Е ТОВА БЕЗСМИСЛЕНО ОБРАЗОВАНИЕ, КОЕТО ГО ИМАМЕ И КОГА НАЙ-ПОСЛЕ ОНЕЗИ ОТ МИНИСТЕРСТВОТО ЩЕ ИМ ДОЙДЕ В ГЛАВАТА ИДЕЯТА, ЧЕ ЕДНА ОТ ОСНОВНИТЕ СПИРАЧКИ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ОБЩЕСТВОТО Е ТЕСНОГРЪДИЕТО ИМ И ЛИПСАТА НА КАКВАТО И ДА Е ВИЗИЯ ЗА БЪДЕЩЕТО.
  5. В същото това време, децата ни не знаят какво е това права и свобода и как да ги използват. Не знаят нищо за принципите на пазарната икономика, не знаят къде се намира черният им дроб. Възпитанието им е критично ниско.
  6. ДЕЦАТА НИ ТРЯБВА ДА СА 8 ЧАСА НА УЧИЛИЩЕ И ДА УЧАТ ПРАВИЛНИТЕ НЕЩА.
  7. ДЕЦАТА НИ ТРЯБВА ДА ХОДЯТ С ГОЛЯМО ЖЕЛАНИЕ НА УЧИЛИЩЕ.
  8. ДЕЦАТА НИ ТРЯБВА ДА ИЗЛИЗАТ ОТ УЧИЛИЩЕ "НАУЧЕНИ" И ДА ДАВАТ АКЪЛ НА НАС, ТЕЗИ, КОИТО СМЕ УЧИЛИ ПРЕДИ ДЕСЕТИЛЕТИЯ, А НЕ ДА СЕ ПОЛУЧАВА ОБРАТНОТО.
  9. КОГАТО ТЕЗИ НЕЩА СЕ ОСЪЩЕСТВЯТ, БЪЛГАРИЯ ЩЕ БЪДЕ ЕДНА ИКОНОМИЧЕСКИ И СОЦИАЛНО РАЗВИТА ДЪРЖАВА, А НЕ ПОСЛЕДНА ДУПКА НА КАВАЛА. С МАТЕРИАЛА, КОЙТО НИ ДАВА МИНИСТЕРСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО, НЕ МОЖЕМ ДА ПОСТРОИМ СВЯСТНА КЪЩА. НАЙ-МНОГО СТИГА ЗА БАРАКА.
Категория: Политика
Прочетен: 286 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 28.07.2015 13:16
За нова Конституция на България. Част ШЕСТА: ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ



Всички разпоредби на старата конституция, които не противоречат на разпоредбите на новата конституция, остават валидни.




            
Категория: Политика
Прочетен: 217 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 28.07.2015 13:00
За нова Конституция на България. Част ПЕТА: ПРЕЗИДЕНТ, ПРЕМИЕР И МИНИСТРИ
  1. Всички тези служебни лица се избират пряко от българските граждани, които имат право на глас;
  2. Избори се провеждат на всеки 3 месеца. Победител е този, който събере най-много гласове;
  3. Заедно с изборите за Президент, Премиер и министри се избират и техните заместници - един заместник за Президент и по трима заместници на министрите. Всеки служител се избира поотделно, без да бъде включван предварително в пакет с друг избор. Това означава, че гласоподавателят гласува за президент веднъж и втори път за негов заместник.
  4. Никой от тези лица няма право да посочва имена, които да препоръчва на Суверена за избор на негов или негови заместници.
  5. Тези лица се ползват от имунитет от съдебно преследване за момента, в който изпълняват тези длъжности;
  6. Премиерът води заседанията на МС и неговият глас е решаващ, при вземане на решения тогава, когато има паритет на гласовете.
  7. Президентът, премиерът, министрите и заместниците на тези три длъжности, отговарят пряко пред Суверена за своята дейност.
Категория: Политика
Прочетен: 261 Коментари: 0 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3218083
Постинги: 6920
Коментари: 4321
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Юли, 2015  >>
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031