Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3217243 Постинги: 6920 Коментари: 4320
Постинги в блога от 23.07.2019 г.
 Сега за същинската работа.

Преминах години в обучение. Язък ми за университетските знания. Практиката в първите две години ме ужаси с разнообразието си и с невъзможността да се ориентирам напълно в какъв свят съм попаднал. Но усилията, положени по време на работа и извън нея, самоподготовката, дисциплината и самоотвержеността помогнаха в случая, както и специализациите, водени от американци, които признавам, са толкова практични и ефективни в тази си дейност, че мога само да призная колко са били по-напред и са по-напред от нас.

Минахме банкови кризи, бяхме млади и зелени и не разбирахме напълно цялата тази поредица от икономически, социални и най-вече политически причини и вмешателства, които ни пречеха да вършим много добре своята работа. Каквото и да свършиш, то ще бъде напразно, ако РЪКОВОДИТЕЛИТЕ ти са политически обвързани и ако не са преценили правилно КОГО ДА ПУСНАТ В СИСТЕМАТА И КОГО НЕ. КОГАТО ПУСНЕШ ВЪЛК В СИСТЕМАТА, БЪДИ ГОТОВ ДА БРОИШ УДУШЕНИТЕ АГНЕТА В КОШАРАТА СИ.

И тяхната всъщност не е лесна, защото трябва да се съобразяват с мнението на висшите политици, от които зависи и тяхното назначение. Това са хора, които са склонни на големи компромиси. На практика излиза така, че ако искаш да си началник, трябва да слушаш по-големите началници. Тук няма никакво значение, кой какви разбирания има и дали те са по-правилни от разбиранията на началниците. Ако слушаш - ти си нашия човек, ако не - стой си там на ниски позици, пиши си докладите и чакай пенсия. А в това време системата се разпада, първо защото се ръководи от научни работници, които както казах, хабер си нямат представа как се управлява институция и второ, самите те са сложени от политиците, първо да мислят за техния интерес и след това за обществения. Всяко едно такова назначение, което не е оторизирано от Суверена, на практика довежда системата все по-близко до банкрута. 
Банковата криза през 1996г., доказа, че БНБ не е оше готова, да се справи с новите реалности. БНБ показа, че не може да контролира " кучетата си" - хората, на които университетските преподаватели раздадоха лицензи за собственики на банки и техните управители. В години, когато ръководителите на БНБ трябваше да ходят с бронирани коли и охрана, те спокойно си се разхождаха из центъра на града, ползвайки най-много шофьор. Само си представете, дали щяха да се държат така, ако бяха "настъпили" тези, които всъщност управляваха задкулисно страната ни.

Това, което стана почти 20 години след голямата банкова криза от 1996г., показа обаче, че БНБ продължава да е едно беззъбо куче, подчинено на двама или трима висши политици и че напълно формално върши своята работа. Ако ръководителите на БНБ бяха на мястото си, за нито една банка не биваше да се допусне и най-малко съмнение, дали е здрава или не.

Отново и отново, БНБ доказа, че не контролира добре "кучетата си". По скоро кучетата контролираха БНБ.
Сега ме е срам да каже, че съм работил за БНБ. Не знам какво биха казали тези, които са работили за някое от министерствата, агенциите, ведомствата и разни там служби. Като гледам как са работили през годините и как работят и сега, би трябвало и там да има много хора, които се срамуват, че са работили в тези институции. Освен ако не им пука от нищо. Обикновено така се случва с чиновниците, които цял живот са останали чиновници и са топлили своите работни места, правейки един куп компромиси, угаждайки на какви ли не негодяи, в качеството им на началници, назначени да изпълняват какви ли не поръчки от политиците.

ПОНЯКОГА СЕ УПРЕКВАМ, ЧЕ СЕ СРАМУВАМ ОТ ТАКИВА НЕЩО, А ПОНЯКОГА СИ КАЗВАМ, ЧЕ ЕДИН ОТ НАЙ-СИГУРНИТЕ КРИТЕРИИ ЗА РАЗПАДАНЕТО НА ЕДНО ОБЩЕСТВО Е ЗАГУБАТА НА ЧУВСТВОТО ЗА СРАМ.

Помислете си, как се летели самуните с хляб към трибуните на римските граждани. Така се приспива едно общество и то става дебело, отпуснато и губещо. Като се разчита на онези, които хвърлят безплатните самуни от хляб на зрителите. Помислете си, дали сте от онези, които очакват безплатните самуни от хляб или от онези, които ги хвърлят. Дано не сте от онези, които карат другите да хвърлят безплатните самуни от хляб. Това четиво е за всички хора и дано си направят необходимите изводи, защото в условията на съществуващото пряко изборно право, ние, избирателите ще решим дали да има хора, които да хвърлят безплатен хляб, такива, които чакат някой да им хвърли безплатен хляб и такива, които нареждат на някои да хвърлят на други, безплатен хляб. НА ПРАКТИКА, ОБЩЕСТВОТО НЯМА НУЖДА ОТ НИТО ЕДНА ОТ ТЕЗИ КАТЕГОРИИ. В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ СЕ СЛУЧВА ТОВА, КОЕТО СЕ Е СЛУЧИЛО С РИМСКАТА ИМПЕРИЯ И ТОВА, КОЕТО СЕ СЛУЧВА СЕГА С НАШЕТО ОБЩЕСТВО.
Категория: Политика
Прочетен: 161 Коментари: 0 Гласове: 1
 Висшите учебни заведения са почти капсулирани. Създали са си те правилата, по които фукционират, защото законите им го позволяват. 

За да си преподавател във висши учебно заведение, трябва да си аспирант, асистент, доцент или професор. Допускането на външни лица е доста усложнен процес. Не че няма, но основно преподавателите са щатни длъжности в учебното заведение. Те цял живот дъвчат едно и също, а немалка част от тях са просто СКУЧНИ.


Ако аз съм завършил специалност "Финанси и кредит", ако съм бил аспирант във висше учебно заведение, ако съм преподавал на студенти, ако след това съм бил 10 години в надзорна институция и съм писал и връчвал доклади на управителни съвети на банки, ако съм участвал пряко и коствено в промяната на законодателството в тази област и съм управлявал банка и то успешно, кой професор по банки ще знае повече от мен, та дори и да е получавал нервна криза, ровейки книгите в библиотеката? АКО СИ "СТРЕЛЯЛ" НА КОМПА, РАЗБИРАШ КАКВА Е РАЗЛИКАТА, КОГАТО ОТИДЕШ НА СТРЕЛБИЩЕ И СТРЕЛЯШ С ИСТИНСКО ОРЪЖИЕ, ДА НЕ ГОВОРЯ, АКО СИ "НА ФРОНТА", ЗАСТАНАЛ СИ ПРЕД КЛИЕНТИТЕ И ТРЯБВА ОСВЕН С ФИНАНСОВА И БАНКОВА КУЛТУРА, ДА ГИ ВПЕЧАТЛИШ И С НАЧИН НА ОБЩУВАНЕ И Т.Н. И Т.Н. ЦЯЛО ИЗКУСТВО, КОЕТО НЕ СЕ УЧИ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ И НЯМА КАК ДА СЕ УЧИ, ПРИ ТАЗИ СИСТЕМА НА ОБРАЗОВАНИЕ.


И с цялото това познание, ми предложиха да преподавам по темата срещу 2,40 лева на час!!! Разбира се, че ще откажете и ще оставите на щатните преподаватели в университетите да вършат това. А те толкова и ще го свършат. Както виждате, какъв е ефектът от цялата ни образователна система.

Ако студентите нямат поне 4 часа практика в реално действаща институция, която практика да върви заедно с теоретичната им подготовка, какво очаквате от това обучение.


НО НА ПРАКТИКА ОБАЧЕ, ВСИЧКО Е ТОЛКОВА ФОРМАЛНО В ТАЗИ СТРАНА. ЗА ОБУЧЕНИЕТО ДА НЕ ГОВОРЯ. И ТОВА Е ЗАЩОТО, БЪДЕЩЕТО НА НАШИТЕ СТУДЕНТИ СЕ ОПРЕДЕЛЯ ОТ ВРЪЗКИТЕ НА РОДИТЕЛИТЕ ИМ, ОТКОЛКОТО ОТ ТЕХНИТЕ ПОЗНАНИЯ И ДРУГИ КАЧЕСТВА. Ама така е с обществените форми на образование. Затова в ТОП 100 на университетите по смета, рядко се вижда някой, на който собствеността е държавна или обществено изобщо.

ЗАТОВА МЕ Е СРАМ ДА КАЖА, КЪДЕ СЪМ УЧИЛ КАТО СТУДЕНТ И КЪДЕ СЪМ РАБОТИЛ КАТО АСПИРАНТ. ВИЕ КАКВО СТЕ ЧУЛИ ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ 10 ГОДИНИ ЗА СА -"Д.А.ЦЕНОВ"? ЗА КУПЕНИ ДИПЛОМИ И РЕКТОРСКИ КРЕМОЛИ. ДА СТЕ ЧУЛИ ЗА НЯКАКВИ УСПЕХИ В ПРЕПОДАВАНЕТО. ЗНАЕТЕ ЛИ КАКВА ИКОНОМИЧЕСКА ДОКТРИНА ИЗПОВЯДВА УНИВЕРСИТЕТЪТ? Всички сме чули за Чикагската школа, за Виенската школа. НЯКОЙ ДА Е ЧУЛ НЕЩО ЗА СВИЩОВСКАТА ШКОЛА? ОСВЕН, КОГАТО СТАВА ДУМА ЗА КУПЕНИ ДИПЛОМИ.





Следва нова статия.
Категория: Политика
Прочетен: 150 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 23.07.2019 10:54
 Преди години, в качеството ми на студент, съм изразявал несъгласие и дори възмущение от организацията на процеса на обучение, от материала, който ни преподаваха, от начина на преподаване и т.н. Повечето преподаватели изискваха тогава подчинение и санкционираха с ниски оценки всеки, който дръзне да надигне глава. За какво по дяволите учехме "Научен комунизъм" и за какво учехме основи на програмирането, след като го "учехме" с химикалка в ръка и лист хартия и не бяхме виждали компютър? И още подобни простотии, с които не можех да се примиря.
Например, в първия час по "Основи на счетоводството", професорът, който вече е покойник, лека му пръст, като за "здравей" с нас каза следното изречение: Колеги, счетоводството е проста наука, само трябва да знаете следното - Състав, въплъщение и функционална роля и произход и планово целево предназначение. Така облещих очи, както само на филм сте виждали. Казах си, ех че смотан професор. За бога, ние излизаме от казармата, а там са останали само бръмбари, след повече от 2 години промиване на мозъка от разни изперкали старшини и недоклатени офицери, а този ми говори за някакви космически технологии и думи, от които НИЩО НЕ РАЗБРАХ.

След време всичко ми стана ясно - целият процес е сбъркан. Професорът иска да се изтъкне пред студентите и говори така, все едно е на защина на докторската си дисертация, вместо да остави на неговите асистенти, да начертаят една Т - образна сметка и простичко да ни кажат за какво иде реч. Цялата система на образование е сбъркана. Какво ниво искат да постигнат професорите, след като ПАДАТ на нивото на студентите. Те трябва да спорят с умове като себеподобните, за да правят наука, а не да говорят сложни думи на човек, който току що е излязъл от казармата, КЪДЕТО СА МУ ИЗПИЛИ МОЗЪКА!!! Както и да е, на следващия час, спуснах 4 стола и легнах да му дремна в същата аудитория, в която въпросният професор имаше да говори още на неговия си неразбираем език, още 3 часа. Направих грешка. Трябваше да питам, да питам, да питам, да се възмущавам, а не да махна с ръка и да пропусна часовете. След години се наложи да мина по този път, защото без да знаеш счетоводство, никакъв икономист не си. Къде е вината? В мен ли е, че професорът говореше неразбираеми работи, все едно защитаваше дисертацията си? Според мен, нещата са комплексни, но първо отговорността е на преподавателя. Той трябва да вдъхнови студентите, да ги накара да летят. Въпросният професор обаче ни вкара в калта.
И оттогава знам: ДОБРИЯТ ПРЕПОДАВАТЕЛ Е НЕ ТОЗИ, КОЙТО ЗНАЕ МНОГО. ТО ЗНАНИЕТО Е НЕОБХОДИМ ЕЛЕМЕНТ, ЗА ДА СИ ПРЕПОДАВАТЕЛ. ТОВА СИ Е ИЗИСКВАНЕ. ДОБРИЯТ ПРЕПОДАВАТЕЛ ТРЯБВА ДА УМЕЕ ДА ПРЕНАСЯ ТОВА ЗНАНИЕ НА СТУДЕНТИТЕ, казвайки сложни неща с прости думи. ГОДИНИ СЛЕД ТОВА, МОЖЕ ДА СИ ПОЗВОЛИ ДА КАЗВА СЛОЖНИ НЕЩА СЪС СЛОЖНИ ДУМИ, НО СРЕЩУ НЕГО ТРЯБВА ДА ИМА ВЕЧЕ ПОДГОТВЕН МАТЕРИАЛ, РАЗБИРАЙ СТУДЕНТИ, КОИТО ЗНАЯТ ЗА КАКВО СТАВА ДУМА. 

ТА, НЕМАЛКА ЧАСТ ОТ СТУДЕНТИТЕ СА НЕПРАВИЛНО ОБУЧЕНИ, ЗАЩОТО В УНИВЕРСИТЕТИТЕ ПОПАДАТ И СЛУЧАЙНИ ХОРА. ЗА ДРУГИ СТУДЕНТИ ОБАЧЕ Е ТВЪРДЕ КЪСНО, ЗАЩОТО ПРОСТО СИ ГИ МЪРЗИ И СА ДОШЛИ В УНИВЕРСИТЕТА, НЕ ЗАРАДИ СОБСТВЕНОТО СИ ЖЕЛАНИЕ ЗА УЧЕНЕ, А ЗАРАДИ РОДИТЕЛИТЕ СИ, КОИТО МНОГО НАСТОЯВАТ, ДЕТЕТО ДА ИМА "ВИШО".
Следва нова статия.
Категория: Политика
Прочетен: 138 Коментари: 0 Гласове: 0
Самите закони, регулиращи съществуването на висшите учебни заведения, а именно - Закон за висшето образование и Закон за академична автономия на висшите учебни заведения, наред с безхаберието на Министерството на образованието, създават цялата тази законова и административна пихтия или бъркотия, която на практика "ИЗПЛЮВА" в края на учебния процес, буквално казано, боклук. Съществуващите тук там зрънца на подготвени и мотивирани кадри, са изключенията, които потвърждават практиката, че висшето ни образование е куцо. Както например и всяко друго образование. Като изключим няколко елитни гимнации, останалото е почти плява. То няма откъде и да дойде "материал", който да захрани въпросните 50 и няколко висши учебни заведения.


На практика, контролът от страна на министерството и най-вече, ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ ПРОДУКТА, КОЙТО УНИВЕРСИТЕТИТЕ СЪЗДАВАТ Е КРАЙНО ЗАНИЖЕН.

ИСКАМ САМО ДА МИ СЕ ОТГОВОРИ НА СЛЕДНИЯ ВЪПРОС: ЗНАЕТЕ ЛИ КАКВО ИЗИСКВА МИНИСТЕРСТВОТО, КОГАТО ПРЕВЕЖДА ПАРИ НА ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА, ВЪВ ВРЪЗКА С ДЪРЖАВНА ПОРЪЧКА ЗА ОБУЧЕНИЕ НА СТУДЕНТИ? НИЩО НЕ ИЗИСКВА.

А БИ ТРЯБВАЛО. БИ ТРЯБВАЛО, АМА МИНИСТЕРСТВОТО ХАРЧИ ЧУЖДИ ПАРИ. ТО НЕ ХАРЧИ ПАРИТЕ НА БЮРОКРАТИТЕ. ЧУЖДИ ПАРИ. НА КОЙ БЮРОКРАТ МУ ПУКА ЗА НАШИТЕ ПАРИ? НА НИКОЙ.

ВСЯКА ГОДИНА, СТУДЕНТЪТ ТРЯБВА ДА ДОКАЗВА, ЧЕ Е ПОСТИГНАЛ ОПРЕДЕЛЕНО НИВО, СЛЕД КАТО ДЪРЖАВАТА ХАРЧИ ПАРИ ЗА НЕГО. НА СТУДЕНТЪТ СЪЩО НЕ МУ ПУКА, ДАЛИ ЩЕ ЗАВЪРШИ ГОДИНАТА С ТРОЙКА, ЧЕТВОРКА ИЛИ ПЕТИЦА. СУБСИДИЯТ СИ ВЪРВИ. ТЯ СИ ВЪРВИ И ЗА ДОБРИТЕ И ЗА ЛОШИТЕ. ПРОСТО СИ ВЪРВИ. ТАКА Е ПРИЕТО, НА НИКОЙ ДА НЕ МУ ПУКА ЗА РЕЗУЛТАТА, КОГАТО СТАВА ДУМА ЗА ПУБЛИЧНИ ИНСТИТУЦИИ.
Какво ще се случи със студентите, ако държавната субсидия се дава само на тези, които имат обща оценка за годината над мн.добър 4,50? Знам много добре - 3/4 от тях са аут от играта. Някои ще кажат, оценки лесно се пишат. Да, съгласен съм. При тази система, дори и едно магаре може да завърши с оценка "отличен", защото оценките са субективни и досега няма осъден нито един преподавател, заради "неправилно" поставена оценка. Какво предлагам ли? Още през 1990г. го предложих в разговор с тогавашния ректор на СА Свищов, като му казах да се направи тестова система, която в края на годината, да препотвърди или отхвърли оценките, дадени по всички предмети от преподавателите. Тогава той ми отговори: Ти какво искаш, да ме изгонят от работа ли? Затова казвам, че тази работа трябва да се организира и заповяда от Министерството на образованието, като представител на нас, Суверена. Една тестова система, която е достъпна за всеки един студент. Да бъде публична и всеки да може да си я изтегли от нета и да се подготвя. Вярно е, че тук ще става дума само за механични познания и няма да може да се определи степента на мисловния процес и неговото качество, но все пак е нещо, пред НИЩОТО, което имаме сега като оценъчен процес. Нещо подобно видях в учебното помагало по регионална география, за което поздравявам доц. Личев. Цялата регионална география е направена като тестов модел и не ти трябва нищо повече да знаеш. За да влезе наистина в работа обаче, е необходимо тя да бъде вложена в компютър, с гаранция за невъзможност за маниполуране на софтуера, студентът да влезе с идентификационен код в системата, да попълни теста и самата система да определи неговото знание. С точност трябва да бъде определено само физическото присъствие на студента пред съответния компютър. Всичко останало оставяме на машината. И ако тестът покаже успех под мн.добър 5, държавата няма да плаща субсидия за този студент. Нека той да си плаща следването. А ако покаже под добър 4, дори и да няма право да продължи следването си, защото на нас не ни трябват купени дипломи, дори и да са с лични пари. Нямаме нужда от такива "специалисти".
Тогава ще разберем, че на нас не ни трябват 60 хиляди студенти на година и няма да имаме нужда от цялата тази масовост, която само дискредитира висшето образование. Затова нашите университети ги няма в топ 1000, защото не ставаме. Трябва да си го признаем най-после, че е време да ПРЕСТАНЕМ ДА ПРОИЗВЕЖДАМЕ БОКЛУК. ДОРИ НЯМА ВЕЧЕ ТОЛКОВА ЗНАЧЕНИЕ, ДАЛИ ТОЗИ БОКЛУК ГО ПРОИЗВЕЖДАМЕ С ОБЩЕСТВЕНИ СРЕДСТВА ИЛИ С ЧАСТНИ. ПРОСТО ТРЯБВА ДА ПРЕСТАНЕМ ДА ГО ПРОИЗВЕЖДАМЕ.

Следва нова статия.
Категория: Политика
Прочетен: 142 Коментари: 0 Гласове: 0
 Горд съм, че съм управлявал частни институции, че съм подписвал успешни баланси, че те са плащали на обществото много данъци.

КАТО СЕ ЗАМИСЛЯ - РАБОТАТА МИ ЗА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ИНСТИТУЦИИ БЕШЕ ПЪЛЕН ПРОВАЛ ИМЕННО ЗАЩОТО СА ОБЩЕСТВЕНИ ИНСТИТУЦИИ.

ЕТО МАЛКО ПОДРОБНОСТИ.

Учил съм и съм работил в СА, гр. Свищов. Онзи институт, който навремето се казваше ВФСИ "Д.А.Ценов". Г-н Ценов преди много години е дарил едни 50 милиона златни български лева, за да може да се построи и функционира, висше икономическо училище. Наистина добри намерения.

Но в условията на социализма, след преврата през 1944г. и след другия преврат през 1989г., институтът лека полека се превърна в печатница за дипломи, една от друга по-недостоверни. Толкова много компромати, особено през последните 20 години. То не бяха фолк звезди, които получаваха дипломи, без да знаят къде се намира института. Печатница за дипломи. И всички са в игра - доценти, разни менти, както казваше един от старите преподаватели там,  професори, асистенти. ВСИЧКИ ЗНАЯТ, ЧЕ ЗАВИСЯТ ОТ ДЪРЖАВНАТА СУБСИДИЯ, която носи всеки студент. Често давам за пример изказването на министъра на земеделието на Нова Зеландия, който в същото време е и фермер. Та когато е имало субсидирано земеделие там, той е получавал субсидии за всяка овца, която има и както по-късно се изразява, в качеството си вече на министър, каквато и овца да имаш, получаваш субсидия. Ама тя била шугава, смотана, не давала много мляко, била слаба и не давала вълна и т.н., няма никакво значение - получаваш субсидия, защото имаш овца. ПРИ ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ Е СЪЩОТО - УНИВЕРСИТЕТИТЕ ПОЛУЧАВАТ СУБСИДИЯ НА СТУДЕНТ, АМА КАКЪВ Е СТУДЕНТЪТ И КАКЪВ ИСКАМЕ ДА СТАНЕ - НЯМА ЗНАЧЕНИЕ. РЕЗУЛТАТЪТ Е ИЗВЕСТЕН НА ВСИЧКИ НИ - НАШИТЕ СТУДЕНТИ В ГОЛЯМАТА СИ ЧАСТ, ПРИЛИЧАТ НА НОВОЗЕЛАНДСКИТЕ ОВЦЕ, ПРЕДИ ДА СПРАТ СУБСИДИЯТА. НА НИЩО НЕ ПРИЛИЧАТ ПРОСТО КАЗАНО.

Преди време не се колебаех да пиша двойки на студентите, когато бъкел не знаеха и дори и не са си направили труда поне малко да прочетат, от кумова срама, както се казва. Не ми пукаше, дали някой ще ми направи забележка и НИКОГА не съм приемал ходатайство, да пиша оценка, различна от онази, която аз смятам че студентът заслужава.

ВИЕ ПРЕДСТАВЯТЕ ЛИ СИ, АКО СЕГА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ В ИНСТИТУТА, ЗАПОЧНАТ ДА ПИШАТ РЕАЛНИ ОЦЕНКИ НА СТУДЕНТИТЕ? ПЪРВОТО НЕЩО, КОЕТО ЩЕ СЕ СЛУЧИ, СТУДЕНТИТЕ ЩЕ ИЗБЯГАТ И ЩЕ ОТИДАТ В ДРУГ ИНСТИТУТ, КЪДЕТО ЩЕ ПОЛУЧАТ ДИПЛОМА БЕЗ ДА ЧЕТАТ И БЕЗ ДА ЗНАЯТ. ВТОРОТО, КОЕТО ЩЕ СЕ СЛУЧИ - АКАДЕМИЯТА ЩЕ ФАЛИРА. ЩЕ ТРЯБВА ДА МИНАТ ДОСТА ГОДИНИ, ДОКАТО ОТСТОЯВАЙКИ ИДЕЯТА ЗА СПРАВЕДЛИВОСТ В ОЦЕНЯВАНЕТО НА СТУДЕНТИТЕ, САМИТЕ РОДИТЕЛИ И РАБОТОДАТЕЛИ ЩЕ ДОРАСНАТ ДОТАМ, ЧЕ ДА ИСКАТ ДЕЦАТА ИМ ДА УЧАТ ИМЕННО В АКАДЕМИЯТА, КОЯТО РЕАЛНО ОЦЕНЯВА ТЕХНИТЕ ЗНАНИЯ. НО В ТОЗИ ИМЕННО МОМЕНТ, КОГАТО ВСИЧКО В СТРАНАТА Е ЕДНО БЛАГО, Е САМОУБИЙСТВО ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ ДА ПОСТЪПВАТ ТАКА И ТЕ ПРАВЯТ КОМПРОМИСИ. ТЕ СЪЩО КАЗВАТ "ОТ НАС НИЩО НЕ ЗАВИСИ" И ПИШАТ ЛИ ПИШАТ ОЦЕНКИ, ЗА КАКВИТО ПРЕДВАРИТЕЛНО СА СЕ ДОГОВОРИЛИ, НО В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ ДВОЙКИ. Е, ОТВРЕМЕ НА ВРЕМЕ НЯКОИ СТУДЕНТИ ОТИВАТ НА ПОПРАВИТЕЛНА, НО ТОВА Е НЕЩО КАТО ПРАХ В ОЧИТЕ НА ТЕЗИ, КОИТО НЕ ЗНАЯТ КАК СТОЯТ НЕЩАТА.
Следва нова статия.
Категория: Политика
Прочетен: 693 Коментари: 4 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3217243
Постинги: 6920
Коментари: 4320
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Юли, 2019  >>
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031