Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3196576 Постинги: 6870 Коментари: 4298
Постинги в блога от 28.09.2021 г.
 https://nikikm.blog.bg/politika/2021/09/27/izmama-za-30-mln-s-izbora-na-stroitel-na-gazovata-vryzka-sys.1781345

Вижте това. Колега блогър, препечатва разследване на медия.

За да няма такива корупционни практики, решението е: ПЕРМАНЕНТНА ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ.

Категория: Политика
Прочетен: 83 Коментари: 0 Гласове: 2
 https://www.expert.bg/macroview/transport/protestirashta-che-njama-pari-stroitelna-firma-vzela-nad-95-mln-leva-avans-1641963.html

НАКРАТКО - ВЗЕЛ 20 МИЛИОНА АВАНС ЗА СТРОИТЕЛСТВО. ПОХАРЧИЛ 7 МИЛИОНА ОТ ТЯХ И РЕВЕ, ЧЕ НЯМА ПАРИ. И НЕ САМО, ЧЕ РЕВЕ, АМИ ИЗПРАТИЛ И РАБОТНИЦИТЕ В СОФИЯ, ЧЕ ДА ПРОТЕСТИРАТ.



ГАНГСТЕРСКА ИКОНОМИКА - ЗАЩОТО ГАНГСТЕРИ ВЗЕМАТ ГОЛЕМИТЕ ПАРИ. НАШИТЕ ПАРИ. С ПОМОЩТА НА ДЪРЖАВАТА.

НА ГАНГСТЕРСКАТА ДЪРЖАВА.

АМИ ТО ДЪРЖАВАТА ГАГСТЕРСКА, НА КОГО ДА ДАДЕ НАШИТЕ ПАРИ, ОСВЕН НА ГАНГСТЕРИ.


ЗА ДА НЯМА ГАГСТЕРИ, КОИТО ДА ВЗЕМАТ НАШИТЕ ПАРИ.

ЗА ДА НЯМА ГАНГСТЕРСКА ДЪРЖАВА.


ЗАЩО КАЗВАМ, ЧЕ ИКОНОМИКАТА, ОСВЕН ГАНГСТЕРСКА Е И СОЦИАЛИСТИЧЕСКА?


ЗАЩОТО ДЪРЖАВАТА ПРЕРАЗПРЕДЕЛЯ 53 МИЛИАРДА ЛЕВА ИЛИ НАД 40 % ОТ БВП НА СТРАНАТА. ТАКА ПОЛИТИЦИТЕ И ЧИНОВНИЦИТЕ КРАДАТ ЯКО. ТОВА СА МИЛИАРДИ. АКО НЕ ПРЕРАЗПРЕДЕЛЯХА ТЕЗИ ПАРИ, ТЕ ТРЯБВАШЕ ДА ОТИДАТ НЯКЪДЕ В ЧАСТНИЯ СЕКТОР ДА РАБОТЯТ, ЗА ДА СИ ИЗКАРАТ ПРЕХРАНАТА. ДА, АМА НЕ ОТИВАТ. ЗАЩОТО В СОЦИАЛИСТИЧЕСКАТА ДЪРЖАВА, НАЙ-ГОТИНО Е ДА СИ НА ДЪРЖАВНАТА СОФРА - ТАМ МОЖЕ И ЗАПЛАТИТЕ ДА НЕ СА ГОЛЕМИ, АМА КРАДЕНЕТО Е ГОЛЯМО. И НЯМА ОПАСНОСТ НЕЩО ЛОШО ДА СЕ СЛУЧИ, ЗАЩОТО ГАРВАН, ГАРВАНУ ОКО НЕ ВАДИ. ВСИЧКО Е ДЪРЖАВНО, ВКЛЮЧИТЕЛНО И КОНТРОЛНИТЕ ОРГАНИ И ПРОКУРАТУРАТА И ПОЛИЦИЯТА И СЪДА - ВСИЧКО.


ЗНАЕТЕ РЕШЕНИЕТО: ПЕРМАНЕНТНА ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ.
Категория: Политика
Прочетен: 77 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 29.09.2021 09:02
 Тази крилата мисъл не е моя и мога само да съжалявам от този факт.

Но е толкова жива и описателна, толкова вярна, че няма как да не я публикувам пак.


Естествено, тук не става дума за свръхскъпи маски, които отделно филтрират въздуха, вдишван през носа и пред устата, като не смесват двата потока. А също така, които притежават професионална система за филтриране. Но такива маски не носи НИКОЙ и затова под маски, разбирам онези измишльотини, които ни карат да носим на обществени места.

Знаете решението: ПЕРМАНЕНТНА ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ.


НЕКА ДА СИ ИЗБЕРЕМ ХОРА, КОИТО НЕ СА ТОЛКОВА ТЪПИ, ОГРАНИЧЕНИ И ПОЛИТИЧЕСКИ ЗАВИСИМИ, КАТО ОНЕЗИ КОИТО НИ УПРАВЛЯВАХА ДОСЕГА. ЩЕ ПРАВИМ ОПИТИ СЛЕД ОПИТИ, ДОКАТО НАЙ-ПОСЛЕ СЕ НАУЧИМ ДА ИЗБИРАМЕ.
Категория: Политика
Прочетен: 82 Коментари: 0 Гласове: 1
 Отправям едно ПИТАНЕ към докторите, особено към онези ТЪПИТЕ ДОКТОРИ, според които, трябва да носим маски, които да покриват едновременно и устата и носа:


КАКВО АДЖЕБА ВДИШВАМЕ И КАКВО ИЗДИШВАМЕ?

ПРОСТИЧЪК ВЪПРОС НАЛИ?

НЕКА ТАКА ДА ГО КАЖЕМ - ВДИШВАМЕ ВЪЗДУХ, В КОЙТО ИМА ОСНОВНО АЗОТ И КИСЛОРОД.

КАКВО ПРАВИ ТОЗИ ВДИШАН ВЪЗДУХ? ОКИСЛЯВА. ПРОСТИЧКО. КИСЛОРОДЪТ Е НЕОБХОДИМ ЗА ОРГАНИЗМА И ТОЙ СЕ ПРЕНАСЯ ДО КЛЕТКИТЕ ЧРЕЗ КРЪВНИЯ ПОТОК.

КАКВО ИЗДИШВАМЕ?

ИЗДИШВАМЕ ВЪГЛЕРОДЕН ДВУОКИС И ЕСТЕСТВЕНО, ВОДА, НО НЕЯ НЕ Я СПОМЕНАВАМЕ, ЗАЩОТО УЧАСТВА ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН ПРОЦЕС..

ТОВА Е РЕЗУЛТАТЪТ.

НЕКА СЕГА ТЪПАЦИТЕ, КОИТО КАЗВАТ, ЧЕ ТРЯБВА ДА НОСИМ МАСКИ, КОИТО ДА ПОКРИВАТ НОСА И УСТАТА ДА КАЖАТ, ДАЛИ ПРЕПОРЪЧВАТ ДА ВДИШВАМЕ ВЪГЛЕРОДЕН ДВУОКИС.

ЗАТОВА ЗНАЕТЕ РЕШЕНИЕТО, ДОКАТО ТЪПАЦИТЕ НЕ СА СТАНАЛИ МНОЗИНСТВО: ПЕРМАНЕНТНА ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ. ПОНЕ ДА ЗНАМ, ЧЕ РЕШЕНИЕТО Е ВЗЕТО ОТ МНОЗИНСТВО, А НЕ ОТ ПИШМАН ДОКТОРИ, КОИТО СА ОТИШЛИ ТАМ САМО ДА СЛУГУВАТ НА НЯКОИ КОМПАНИИ И ДА КРАДАТ НАШИТЕ ПАРИ.

А НИЕ ПРОДЪЛЖАВАМЕ ДА ПЛАЩАМЕ И ДА БОЛЕДУВАМЕ. ПЛАЩАМЕ И БОЛЕДУВАМЕ. ЗАЩОТО НИ УПРАВЛЯВАТ ТЪПИ ДОКТОРИ.  НЕ КАЗВАМ, ЧЕ ВСИЧКИ ДОКТОРИ СА ТЪПИ, А КАЗВАМ, ЧЕ ТЕЗИ КОИТО НИ УПРАВЛЯВАТ, СА ТЪПИ.
Категория: Политика
Прочетен: 50 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 28.09.2021 13:25
 Като казвам диктатура, не оставям настрана дори и такива страни като Холандия. Да не си мислите, че там няма диктатура, макар че, в сравнение с Русия, тя е твърде мека.

Холандски политик, убит, заради убежденията си, във връзка с емигрантите.

Някой да ми каже, колко пъти политиците в Холандия са питали народа, преди да вземат важни решения?
Не е ли същото и в други държави?




Следват текст...
Категория: Политика
Прочетен: 51 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 28.09.2021 12:55
 Оттам идва проблемът.

Правителството е дървено. Правителствата ни са дървени. Всички правителства, без изключения.


ВМЕСТО ДА РЕШАТ ПРОБЛЕМА, ТЕ ТЪРСЯТ РЕШЕНИЯ, КАТО НАТОВАРВАТ ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ С ДОПЪЛНИТЕЛНИ ПЛАЩАНИЯ. ПРОСТИ ХОРА, КАКВО ДА ГИ ПРАВИШ.


Имало скъп ток, дайте ДА ДАДЕТЕ КОМПЕНСАЦИИ. Сега щели да компенсират тези, които плащали скъп ток.


Имало скъп хляб, ДАЙТЕ ДА ДАДЕТЕ КОМПЕНСАЦИИ, ЧЕ ХОРАДА ДА БЪДЕЛИ КОМПЕНСИРАНИ.


Абе тъпаци, КАЖЕТЕ ЗАЩО ЦЕНИТЕ НА ТОКА СА ТАКИВА И ЗАЩО ЦЕНИТЕ НА ХЛЯБА СА ТАКИВА. ЗАЩО ИЗОБЩО ЦЕНИТЕ ДА ПОЛУДЕЛИ?

КАКВО НЯМАМЕ - НЯМАМЕ МОЩНОСТИ ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА ТОК ЛИ?

КАК Е ВЪЗМОЖНО ДА СЕ ГОВОРИ ЗА ПОВИШЕНИЕ НА ЦЕНИТЕ НА ХЛЯБА ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, ЧЕ ИМАМЕ РЕКОРДНИ ДОБИВИ ОТ ПШЕНИЦА.


АКО ИМАХМЕ РЕАЛЕН ПАЗАР, ДАЛИ ТОВА ЩЕШЕ ДА СЕ СЛУЧВА?

ИМАМЕ ДКЕВР И КАКВО ОТ ТОВА?

ПРИ ТАКЪВ ДКЕВР, ПО-ДОБРЕ Е ДА ГО НЯМАМЕ.


АМА ТОВА ПОЛУЧАВАМЕ ОТ КОМУНИСТИТЕ, КОИТО НИ УПРАВЛЯВАТ. ПЪРВО ПРИЕМАТ ЗАКОНИ И ПРАВИЛА, КОИТО ДА КОМПРОМЕТИРАТ ПАЗАРА И ДА ВЛИЯЯТ НА ЦЯЛАТА ИКОНОМИКА ЧРЕЗ АДМИНИСТРАТИВНИТЕ СИ РЕШЕНИЯ И СЛЕД ТОВА ОСВОБОЖДАВАТ ЦЕЛИТЕ И УЖ ПРАВЯТ "ПАЗАР", НО ЦЕЛТА НА ВСИЧКИ ТЕЗИ МЕРОПРИЯТИЯ Е ДА КОМПРОМЕТИРАТ ИСТИНСКИЯ ПАЗАР, ЗАЩОТО ТАКЪВ НИЕ НЯМАМЕ.

ПЪРВО СУБСИДИРАМЕ ПРОИЗВОДСТВОТО НА ЗЪРНО, СЛЕД ТОВА ПОЗВОЛЯВАМЕ ТО ДА СЕ ИЗНЕСЕ КЪДЕ ЛИ НЕ ПО СВЕТА И СЛЕД ТОВА РЕВЕМ, ЧЕ ЗЪРНОТО ПОСКЪПВАЛО. БЕШЕ 300 ЛЕВА, СЕГА НИКОЙ НЕ ПРОДАВА ПОД 450 ЛЕВА НА ТОН. И ТОВА Е ПРИ РЕКОРДНИ ДОБИВИ.

СЪЩОТО Е ПРИ ТОКА.  ПЪРВО СЕ БЪРКАМЕ В ИКОНОМИКАТА, ВЛИЗАЙКИ "С БУТОНКИТЕ", КАКТО СЕ КАЗВА И СЛЕД ТОВА ИЗНАСЯМЕ ТОКА ЗА ЧУЖБИНА, СЪЗДАВАМЕ РЕАЛЕН ДЕФИЦИТ, НАМЪРДВАМЕ ИЗМИСЛЕНИ ИГРАЧИ ЗА ПОСРЕДНИЦИ ТЪРГОВЦИ И ХОП - УВЕЛИЧЕНИЕ НА ЦЕНАТА, ПЪРВО ЗА ФИРМИТЕ И ОЧАКВАЙТЕ СЛЕД ТОВА И ЗА ГРАЖДАНИТЕ. ИДЕАЛНО ПРЕЦЕНЕНО.

И КАКВО РЕШЕНИЕ НИ ПРЕДЛАГАТ? ВМЕСТО ЧЕСТНА ИКОНОМИЧЕСКА ИГРА И ПРЕСИЧАНЕ НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА МАНИПУЛАЦИЯ НА ПАЗАРА, САМАТА ДЪРЖАВА Е ЧАСТ ОТ ТАЗИ ИГРА. СЕГА ЩЕ НИ КОМПЕНСИРАТ, КАТО ВЗЕМАТ ОТ ОБЩАТА КАСА ПАРИ И РАЗДАВАТ СЪЩИТЕ ТЕЗИ ПАРИ КАТО ТИПИЧНИ СОЦИАЛИСТИ.

ПРОСТО НЯМАМ ДУМИ.

КАКВО Е РЕШЕНИЕТО ЛИ? ПЕРМАНЕНТНА ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ, ДОКАТО НЕ Е СТАНАЛО КЪСНО.
Категория: Политика
Прочетен: 66 Коментари: 1 Гласове: 1
 Но да се върнем на "Извинявам се, че закъснях...."


В предишната статия накратко описах какви са причините. Но какво правим ние, гражданите? Просто си търсим оправдание - нали ние сме избрали тези тупани да ни управляват? Защо не изискваме от тях да си свършат добре работата? Защото сме такива - мързеливи и тарикати. Почти всичките. Защото по-лесно е да се оправдаваме.


Въпреки това, как да постъпим в такава ситуация.


Това обяснение "Извинявам се, че закъснях...", защо не се отнася за мен? Простичък въпрос. На мен не ми ли пречи трафикът?

През 90-те години работех в частния бизнес, след това бях служител на обществени институция. Аз също ходех на работа с кола. Как пък веднъж не си измислих като причина, трафикът по софийските улици. Виждам какъв е трафикът и си правя сметката, кога да тръгна на работа. Обикновено пристигах в службата минимум половин час преди работното време. Аз не съм бил някакъв мастит началник, че да си позволя да ходя на работа, пристигайки след всички.

Но работниците и служителите в София искат да пристигнат точно на минутата на работа. Просто държат на това. Ако започва работата в 9, те искат да са там в 9. Готови са на всичко, заради това. Да се блъскат като сардели в градския транспорт, да са в трафика с колите си и изобщо на всичко. Не могат и не искат да отидат по-рано, да си изпият кафето през това време, да си прегледат пресата или да си свършат някаква лична работа. Не, те трябва да отидат точно в 9, след което ще пият кафе и ще пушат, ще говорят глупости с колегите си, само и само всичко това да се "пише" в работно време и да не се прекарат с това, че са отишли малко по-рано или са прочели някаква информация в извънработно време, ЗА КОЕТО НЯМА ДА ИМ БЪДЕ ПЛАТЕНО.

Такива са настроенията, искаме или не искаме.

Сега да се върнем на трафика. Какви са бързите решения:
1. Увеличаване на данъка за автомобилите за София и за градовете, в които има проблем с трафика. Ако сега плащаме по 300 лева на кола, данъкът да се увеличава толкова, че да се накарат хората да преосмислят възможността да имат кола. Но трябва да се направи много внимателно, защото собствениците на автомобили са основни платци както на общинските бюджети, така и на бюджета на държавата. Бюджетите не трябва да пострадат - увеличението на данъците да компенсира по възможност намалението на автомобилите като бройка. Сега е социализъм - и куцо и кьораво и сакато се е качило на кола. Вадят по 1000 лева и си купуват кола и ето ти проблема. Не казвам, че трябва да се плащат датските данъци върху колите, но това е едно от решенията;
2. Получаване на разрешение за покупка на кола само тогава, когато собственикът докаже, че има къде да я паркира - това е примерът с Токио. Затова при 30 милионен град, там няма паркирани коли на улиците, за разлика от двумилионната София;
3. Разрешение за движение на колите с четни и нечетни номера в различни дати не е решение, просто защото хората с възможности ще си купят два автомобила и всеки ден отново ще се движат, а автомобилите ще станат още повече. Това е някакъв вид социализъм, който вече преживяхме. Той не работи;
4. Система за наблюдение, която да отсява тези, които ще си регистрират колите извън София и всеки ден пак ще си карат коли, избягвайки високия общински данък върху колите;
5. Плащане на такси за определени части на града - например центъра, както е в Лондон. Това обаче няма да помогне да се избягват задръстванията по големите булеварди. Такъв е случаят със София - булевардите задръстени, а центърът на София, с малки изключения, не е. Това съм го наблюдавал с десетилетия.

Изобщо трябва да признаем, че политиците създадоха проблем, за който са необходими десетилетия, за да се реши. На този етап, няма друго бързо решение, ако не се смятат забраните, срещу които съм АБСОЛЮТНО ПРОТИВ, освен чисто икономическото решение. Трябва да знаем, че ПРИТЕЖАВАНЕТО НА АВТОМОБИЛ НЕ Е ПРАВО, ЗАЩИТЕНО ОТ КОНСТИТУЦИЯТА. То е възможност, като притежаването на самолет. НАЛИ НЕ ВСЕКИ МОЖЕ ПО ЧИСТО ИКОНОМИЧЕСКИ ПРИЧИНИ ДА ПРИТЕЖАВА САМОЛЕТ? ЗАЩО С КОЛАТА ДА Е НЕЩО ПО-РАЗЛИЧНО.

Всъщност трябва да изберем на кого по света искаме да приличаме - на Кабул с хаоса по пътищата там или на Копенхаген и Токио. Сега сме някъде по средата. А пък ако ни харесва, нека продължаваме така. Аз лично имам решение за себе си. През лятото отивам на работа 1 час преди началото на работното време, а сега като гледам, с работещите училища и градини какво става по пътищата на София, вземам решение да отида на работа час и половина преди това. Същото е и с връщането. Какво правя през това време ли? Или работя или чета, пиша или върша някаква друга работа. Няма да стоя "празен" я. И така.

Категория: Политика
Прочетен: 102 Коментари: 3 Гласове: 1
 От десетилетия слушам тази фраза. В една Македония например, това си е вид опрадвание, на което всички вярват. Е не всички де, аз не вярвам. Но аз съм от изключенията, които потвърждават правилото.

Това е поредното оправдание, което си намираме.

Вярно е, че задръстванията в София са причинени от НЕКАДЪРНОСТТА НА КМЕТИЦАТА И ОБЩИНСКИТЕ СЪВЕТНИЦИ, КОИТО ПРИЕМАТ МЕСТНИТЕ ПРАВИЛА.


Вярно е, че задръстванията в София са причинени от НЕКАДЪРНИТЕ БЪЛГАРСКИ ПРАВИТЕЛСТВА, ОТ ПРЕМИЕРА, БИВШИЯ, РАЗБИРА СЕ, КОЙТО НАЗНАЧИ ТАЗИ КМЕТИЦА И В ГОЛЯМАТА СИ ЧАСТ, ТОЗИ СЪСТАВ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ.
Как да се реши проблема ли?

Проблемите с движението и паркирането в София са наслоени проблеми от десетилетия и няма как да се намери краткосрочно решение, което да удовлетворява всички и да се преодолее този транспортен хаос, особено сутрин и привечер. Всички знаем какви са проблемите:
  1. Липсата на планиране - на улици, на булеварди, на обществени сгради, като училища, детски градини и прилежащата им инфраструктура и т.н.;
  2. Това означава, че броят на превозните средства се увеличава непропорционално по-бързо, отколкото възможностите за транспортиране и паркиране. Значи общината е виновна, че е ДОПУСНАЛА ДА СЕ СЛУЧИ ТОВА НЕСЪВПАДЕНИЕ.
Независимо от това, как по света са решили този проблем, важното е, че по улиците на Токио няма паркирани автомобили, а Копенхаген има по-малко автомобили отколкото в София, при положение, че градът "струва" с пъти повече от София. Под "струва", разбирам БВП, който произвежда Копенхаген спрямо София. Разбира се, има специфики, които не бива да пренебрегваме и не го правим, но фактите са си факти. София има 2 пъти повече коли от Копенхаген, при положение, че е три пъти "по-беден" град от Копенхаген.

Дългосрочните решения няма да решат бързо краткосрочните проблеми. Защото на кого да обясняваш, че да похарчени СТОТИЦИ МИЛИОНИ ЗА "УМНИ СВЕТОФАРИ И ПЪТИЩА", СЛЕД КАТО НА ПРАКТИКА ТЕ НЕ РАБОТЯТ КАКТО ТРЯБВА. На кого да обясняваш, че липсата на детски градини и училища в един район на столицата, принуждава родителите да използват автомобил, а понякога и два /знам за такива случаи в нашата кооперация, за да закарат децата на градина или училище и след това да ги вземат. На кого да обясняваш, че дори едно тъпо разрешително, неиздадено както трябва или липсата на надзор при строителството и издадени актове 15 и 16, пораждат технически и административни затруднения на бъдещите собственици и те "щъкат" с автомобилите си, за да търсят майстори, да купуват материали от различните търговски обекти или да се занимават с администрация, за да ОПРАВЯТ БАКИИТЕ НА ОБЩИНСКИ И ДЪРЖАВНИ ЧИНОВНИЦИ, КОИТО СА НАТВОРИЛИ ПРОБЛЕМИТЕ.
И много други такива.

Следва статия.

Категория: Политика
Прочетен: 42 Коментари: 0 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3196576
Постинги: 6870
Коментари: 4298
Гласове: 2399
Архив
Календар
«  Септември, 2021  >>
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930