Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3195768 Постинги: 6870 Коментари: 4296
Постинги в блога от 13.09.2022 г.
 За жалост, всички правителства, които управляваха България след 1944г., бяха ляво ориентирани.

Парадоксално е обаче, че правителството на Живков беше най-малко ляво ориентирано, въпреки ограниченията за притежание на вещи и собствеността върху тях, както и върху средства за производство и бизнес.

Такъв може би е трендът в който се намираме - ДИВ ПОПУЛИЗЪМ И КРАДЕНЕ НА ОБЩЕСТВЕН РЕСУРС ОТ СТРАНА НА ДРУГАРИТЕ. ДРУГАРИТЕ ЗНАЯТ, ЧЕ ПАРИТЕ СА В ДЪРЖАВНАТА И ОБЩИНСКИТЕ ВЛАСТИ И ЗАТОВА ДРАПАТ, ДА НЕ Я ИЗПУСНАТ. И ТЕ НЕ СА Я ИЗПУСКАЛИ ДОСЕГА. ВСИЧКИ ПРАВИТЕЛСТВА, КОИТО УПРАВАХА БЪЛГАРИЯ ДОСЕГА СЛЕД 1944г. БЯХА СОЦИАЛИСТИЧЕСКИ ПРАВИТЕЛСТВА.

РЕЗУЛТАТЪТ Е ЯСЕН. В КРАЯ НА 60-ТЕ ГОДИНИ НИ ЗАДМИНА ГЪРЦИЯ И ПО НАСЕЛЕНИЕ И ПО ИКОНОМИКА. В НАЧАЛОТО НА 80-ТЕ ГОДИНИ НИ ЗАДМИНА ПОЛША. И СЕГА СМЕ НА КОЙРУКА, ДВА ПЪТИ ПО-МАЛОБРОЙНИ ОТ ГЪРЦИТЕ И ДВА ПЪТИ ПО-БЕДНИ ОТ ПОЛЯЦИТЕ.

И ВСИЧКО ТОВА Е, ЗАЩОТО НЕ УСПЯХМЕ ДА КОНТРОЛИРАМЕ КУЧЕТАТА СИ, ТОЕСТ, ПРАВИТЕЛСТВАТА СИ.

ПОДЛЪГАХМЕ СЕ ПО НИСКИТЕ СИ СТРАСТИ, ДА ПОЛУЧАВАМЕ, БЕЗ ДА ДАВАМЕ, А И ОНОВА, КОЕТО ДАВАХМЕ, НЕ НИ ПУКАШЕ КЪДЕ ОТИВА, В КОИ ДЖОБОВЕ ИЗТИЧА.

СТРАНАТА НИ ИЗГЛЕЖДА ТЪЖНО. ЗА 30 ГОДИНИ, АРАБИТЕ ПРЕВЪРНАХА ПУСТИНЯТА В ОАЗИС, А НИЕ УСПЯХМЕ ДА ПРЕВЪРНЕМ СЕЛА И ГРАДОВЕ В ПУСТИНЯ.

ТАКА И НЕ СЕ НАУЧИХМЕ ДА ИЗБИРАМЕ ВОДАЧИТЕ СИ. НЕ ГИ ИЗБИРАХМЕ, НЯКОЙ НИ ГИ НАЛАГАШЕ. ПОСЛУШКОВЦИ, СЛАБИ ЛИЧНОСТИ, БЕЗ ВИЗИЯ ЗА БЪДЕЩЕТО. СТРАНИ КАТО ИРЛАНДИЯ, НОВА ЗЕЛАНДИЯ, СИНГАПУР, НОРВЕГИЯ, ДАНИЯ, ФИНЛАНДИЯ, ПОКАЗАХА КАК СТАВА ТОВА, КАТО ПЪРВОТО НЕЩО, КОЕТО НАПРАВИХА, Е ДА НАЛОЖАТ ПРАВИЛА И ТЕЗИ ПРАВИЛА ДА СЕ СПАЗВАТ СТРИКТНО. ПРЕМАХНАТА КОРУПЦИЯТА И ДАДОХА НА ЗНАНИЕ НА ЦЯЛ СВЯТ, ЧЕ В ТЕЗИ СТРАНИ Е БЕЗОПАСНО ДА СЕ ЖИВЕЕ И ПРАВИ БИЗНЕС.


НИЕ ДАДОХМЕ НА ЗНАНИЕ НА СВЕТА, ЧЕ ИЗБИРАМЕ И ТЪРПИМ ПРАВИТЕЛСТВА, НА КОИТО НЕ ИМ ПУКА НИТО ЗА СТРАНАТА НИ, НИТО ЗА НАС САМИТЕ. РАЗПАДЪТ НА ДЪРЖАВНОСТТА, НА РАЗРУХАТА НА ИНФРАСТРУКТУРАТА НИ, ОБЕЗЛЮДЯВАНЕТО НА МАЛКИТЕ НАСЕЛЕНИ МЕСТА СЕ ВИЖДА НАВСЯКЪДЕ, СТИГА ДА УСПЕЕМ ДА ПОГЛЕДНЕМ ПО-ДАЛЕКО ОТ НОСА СИ. НО НЕ ИСКАМЕ ДА ГО НАПРАВИМ. А КРЪВТА НА НАРОДА НИ ИЗТИЧА. НЕ ЗНАМ ВЕЧЕ, ДАЛИ СИ СТРУВА ДА ИНВЕСТИРАМЕ В ТАЗИ СТРАНА ИЛИ ДА СИ СЪБИРАМЕ ПАРТАКЕШИТЕ И ДА СИ КУПУВАМЕ ИМОТ В ПО-ЦИВИЛИЗОВАНА ДЪРЖАВА.
Категория: Политика
Прочетен: 190 Коментари: 1 Гласове: 2
Последна промяна: 15.09.2022 16:10

https://www.google.com/maps/@42.0598233,24.8226295,3a,75y,306h,87.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIC7UTuiwephOUbl1D9nD8g!2e0!7i16384!8i8192
 
Вижте как проектанти, инженери, специалисти по безопасност на движението, служители на АПИ, служители на общината, надзор и куп още специалисти, са проектирали пътя Асеновград - Пловдив. ПРОЕКТИРАЛИ СА И СА ИЗПЪЛНИЛИ 5 БРОЯ КРЪГОВИ МЕЖДУ АСЕНОВГРАД И ПЛОВДИВ, В КОИТО ОСНОВНИЯТ ПОТОК ОТ АВТОМОБИЛИТЕ, НЯМА ПРЕДИМСТВО, НАВЛИЗАЙКИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕЗ КРЪГОВИ ДВИЖЕНИЯ. АКО ИМАХ ВЛАСТ, НА ТЕЗИ БИХ ИМ ВЗЕЛ ДИПЛОМИТЕ НИКОГА ПОВЕЧЕ ДА НЕ ПРОЕКТИРАТ И ИЗПЪЛНЯВАТ ПЪТ.

След това вижте как са проектирали и изпълнили подобен път в Турция. Това е дублиращият на магистралата път между Истанбул и Одрин.

https://www.google.com/maps/@41.5117639,26.8796756,3a,90y,128.58h,72.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLBlZ9lY0zeZF-w9n8h8ecg!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.com/maps/@41.5136442,26.8763169,314a,35y,128.58h,44.91t/data=!3m1!1e3
Просто няма какво да кажа. ЖИВЕЕМ В ДЪРЖАВА БЕЗ БЪДЕЩЕ. КАКВО УЧИЛИЩЕ ТРЯБВА ДА СИ ЗАВЪРШИЛ, ЗА ДА ПРОЕКТИРАШ ПЪТ ПО ТОЗИ НАЧИН. КОЛКО АКЪЛ ТРЯБВА ДА ИМАШ, ЗА ДА НАПРАВИШ ТАЗИ ГЛУПОСТ, ДА ВКАРАШ ОСНОВЕН ПЪТ С ИНТЕНЗИВНО ДВИЖЕНИЕ В ПОРЕДИЦА ОТ КРЪСТОВИЩЕ С КРЪГОВО ДВИЖЕНИЕ, КЪДЕТО ОСНОВНИЯТ ПЪТ Е БЕЗ ПРЕДИМСТВО.


БОЙКО ХОДИ ТАМ НЯКОЛКО ПЪТИ. ТОЛКОВА ЛИ Е ПРОСТ, ЧЕ НИЩО НЕ Е ЗАБЕЛЯЗАЛ, ЧЕ ТАКА НЕ СЕ ПРАВИ.


АКЪЛ ЗА ПЕТ ПАРИ НЯМАТ ТЕЗИ ХОРА. ЦЯЛАТА НИ ДЪРЖАВНА АДМИНИСТРАЦИЯ Е ПЪЛЕН БОКЛУК.

Категория: Политика
Прочетен: 51 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 13.09.2022 21:14
 https://www.actualno.com/society/socialnijat-ministyr-pochti-udvoeni-sa-sredstvata-po-novata-programa-razvitie-na-choveshkite-resursi-news_1811575.html


НЯМА НИКАКВИ ДОКАЗАТЕЛСТВА ДОСЕГА, ЧЕ ПАРИТЕ, ХВЪРЛЕНИ, ОБРАЗНО КАЗАНО, ЗА  ПРОГРАМИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ, СА ДОВЕЛИ ДО НЯКАКЪВ ПОЛОЖИТЕЛЕН РЕЗУЛТАТ.


ПРИ БЪЛГАРИТЕ РАБОТАТА СЕ ВЛОШАВА - КАПАЦИТЕТЪТ НА НАЦИЯТА НАМАЛЯВА. СТАНАХМЕ ХРАНТУТНИЦИ И ТАРИКАТИ, НЕ НИ СЕ РАБОТИ, МОРАЛЪТ ПАДНА. КАЧЕСТВОТО НА РАБОТАТА Е ОТВРАТИТЕЛНО. БЪЛГАРИЯ Е НА КОЙРУКА В КЛАСАЦИИТЕ ПО РАБОТНА ЕТИКА. ВЪПРЕКИ ОГРОМНИТЕ ПАРИ, КОИТО СЕ НАЛИВАТ ЗА ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ.


ПРИ ЦИГАНИТЕ ВСИЧКО Е ЯСНО - ТЕ НЕ СТАНАХА НИТО ПО-ОБРАЗОВАНИ, НИТО ПО МОТИВИРАНИ.

НО ПАРИТЕ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ХВЪРЧАТ.


Ето ви един пример за усвояване на пари по тези програми. Малък град в северната част на България. Програма за развитие на човешките ресурси преди години. Магазин за продажба на хранителни стоки наема по програма служител. Заплатата му се плаща от програмата. Всички знаят, че човекът не става за работ. Просто не става. Дай му чашка с ракия, шише бира и пачка цигари и това е за него смисълът на живота. И тъй като за работа не става, но формално става, за да се усвоят парите, той е назначен на работа и получава едни 200 лева на ръка, без да работи. Останалите взема работодателят. Чакай развитие на човешките ресурси.

Правя среща с ръководител на администрацията в Агенцията за социално подпомагане. Казва: НЯМА ВЕЧЕ ХОРА, НА КОИТО ДА ДАДЕМ ПОМОЩИ!!! РАЗБИРАТЕ ЛИ ДО КАКВО ПАДЕНИЕ Е ПАДНАЛА ДЪРЖАВАТА НИ?

Категория: Политика
Прочетен: 334 Коментари: 0 Гласове: 2
https://www.actualno.com/goodnews/pochistiha-i-vyzstanoviha-simeonovskite-ezera-news_1798144.html 


Между другото, имитираха и някаква работа, защото нали е казано, ЧЕ И В КРАДЕНЕТО ТРЯБВА ДА ИМА ПОНЕ МЪНИЧКО МОРАЛ.


Ходя там често. Имаше една голяма риба - дъгова пъстърва. Бай Запрян от Симеоново често й носеше черен дроб и рибата стана една такава, голяма, красива. Ентусиасти пуснаха и други рибоци. 5-6 на брой. Хвърляхме им някаква храна и те ни радваха, когато бяхме на езерата.

На последното, най-горното езеро имаше цяло стадо риби. Ама много ви казвам.

Какво се случи? Първо, изпразниха долното езеро, като отклониха водата. Хванаха рибата и я изядоха, разбира се, няма да я пуснат в някой водоем на свобода я.

След това дойдоха багерите и изпотъпкаха всичко наоколо. Почистиха калта, която се беше събрала в езерото. Ама защо се беше събрала тази кал? Защото няма утайник над него. Затова. Е, сега има ли утайник? ПАК НЯМА. ЗАЩО? ЗАЩОТО СЛЕД ЕДНА ДВЕ ГОДИНИ ПАК ЩЕ СЕ "СТРОИ" И ЩЕ СЕ УСВОЯВАТ ПАРИ. А АКО НЯКОЙ ОТ НАС СЕ ИЗЛЪЖЕ ДА ЗАВЪДИ РИБА, ДЕМБЕЛИТЕ ЩЕ Я УСВОЯТ, КАТО СВОЯ, РАЗБИРА СЕ.


ЗА ВСИЧКО ТОВА СА ДАЛИ 180 ХИЛЯДИ ЛЕВА. АЗ НЕ БИХ ДАЛ И 5 ХИЛЯДИ ЛЕВА, АКО ТРЯБВАШЕ ДА ОЦЕНЯВАМ ТРУДА И МАТЕРИАЛИТЕ. 5 ХИЛЯДИ ЛЕВА ИМ СА МНОГО. СЛОЖИЛИ СА 3 НОВИ ПЕЙКИ И МАЛКО ЦИМЕНТ ПО ДВЕ ОТ ЕЗЕРАТА, КОЛКОТО ДА ИМА НЕЩО, ЧЕ АКО НАПРАВЯТ НЯКАКВА ПРОВЕРКА, ВСЕ ПАК ДА СИ ЛИЧИ, ЧЕ Е ИМАЛО НЯКАКЪВ РЕМОНТ, ДА НЕ БЪДЕ ЦЯЛАТА КРАЖБА САМО НА КНИГА.

ТА ТОЛКОВА С "РЕМОНТА" НА СИМЕОНОВСКИТЕ ЕЗЕРА. ПРОКЛЕТАТА ОБЩИНА, ПРОКЛЕТИТЕ ГЕРБАДЖИИ, ПРОКЛЕТИТЕ ЧИНОВНИЦИ И НАКРАЯ - ПРОКЛЕТИТЕ ЖИТЕЛИ НА ТАЗИ ОБЩИНА, КОИТО ГЛАСУВАХА ЗА ТЕЗИ КРАДЦИ И НЕ НАПРАВИХА НИЩО, ЧЕ ДА ИСКАТ СМЕТКА НА СЪЩИТЕ ТЕЗИ ХОРА, КОИТО КРАДАТ НА ПОРАЗИЯ ОТ ОБЩАТА КАСА.

ЗАЩО НЯМА ПУБЛИЧНА ПЛАН СМЕТКА КАКВО ДЖАНЪМ СА ПРАВИЛИ ТАМ И ЗА КАКВО СА ПОХАРЧИЛИ ПАРИТЕ? ПРЕДИ ВРЕМЕ ПОНЕ СЛАГАХА ТАБЕЛИ ВЪВ ВРЪЗКА С ТАКИВА ПРОЕКТИ, КЪДЕТО ПИШЕШЕ КОЙ Е ИНВЕСТИТОРЪТ, КАКВО СЕ ПРАВИ, КОЙ Е ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ, КОЛКО ПАРИ СТРУВА И Т.Н. НИЩО ТАКОВА НЯМА. УПРАВНИЦИТЕ СА РАЗБРАЛИ, ЧЕ ВЕЧЕ И ЗА ТОВА НЯМА КОЙ ДА ИМ ТЪРСИ СМЕТКА. КАРАТ НАПРАВО И ЛАПАТ КОЛКОТО МОГАТ, ЧЕ НЕ СЕ ЗНАЕ ДОКОГА.
Категория: Политика
Прочетен: 410 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 13.09.2022 15:28
 Защо казвам, че проблемът е създаден от общината. Защото е така. Където и да отидете в София, с изключение в някои крайни части на града, има проблем с паркирането.

Всички знаем, че индивидуализирането на местата за паркиране не може да стане на публично място, общинска собственост, освен ако това не е регулирано с покупката на право за паркиране, в различни варианти, включително 24 часа и то само в точно определено време - за София това е между 08:30 - 20:30 часа за синя зона.

Комбинираният дневен с нощен режим на паркиране струва 1300 лева на месец. Разбирате, че това е цялата работна заплата в нетно изражение на немалка част от софиянци. Просто няма как да стане. Цената на услугата е несъразмерна дори и със средните доходи на гражданите. Няма такива доходи, които да обезпечат плащането на тази такса и затова аз не знам в центъра на София, да има такива, които да ползват нощния режим на паркиране, който сам по себе си е в размер на 650 лева на месец, ако не се ползва дневния режим.

Пак казвам, това е не за правото на паркиране изобщо, а за правото на паркиране на точно определено място с обозначен знак.

Между другото, влязох в сайта на Градска мобилност София и не можах да намеря панел, който да уведомява гражданите, какво трябва да направят, за да получат талон за паркиране, ако са регистрирани да живеят в зоните на действие на платено паркиране и колко ще им струва това. Толкова неприятелски е направен сайта...

Помогна обаждане на приятел, както се казва. Той каза, че плаща за паркиране в синя зона по 200 лева годишно, в качеството си на човек, който живее на синята зона. Все пак, остава спорно, дали хората трябва да се делят на такива, които живеят в центъра на София и такива, които не живеят там и не се ползват с такава привилегия. Въпрос на лична преценка. Според мен, местата за паркиране в града трябва да се продават на принципа на плащане на най-високата цена. След като има желаещи, нека правото да се реализира, донасяйки възможно най-висок приход за общината. Нали всички искаме след това да получаваме от нея услуга - възможност за паркиране, при еднакви за българските граждани условия. Защото София не е само за софиянци, както и Варна не е само за варненци.



Ето ви доказателството за това, че общината създава проблема с паркирането, в квартала, където аз работя:
  1. В такива градове като София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе и особено в гъстонаселените райони, съотношението жилище - паркинг място трябва да бъде в съотношение 1:2. Тоест, на едно жилище, да се падат по 2 паркоместа. При 33 обекта на собственост в сграда, има отредени 13 места за вътрешен паркинг и 8 за външен. Разбира се, че не са достатъчно. Колко трябва да бъдат ли? Според мен минималното количество е колкото имоти, толкова и паркинг места в границите на имота, а оптималното е умножено по две. 33 обекта - 66 обезпечени паркоместа. Сега те са 3 пъти по-малко;
  2. Недалеко от офиса имаше хотел с около 50 стаи. Беше лицензиран за хотел. По едно време започнаха някакви ремонти и се установи, че общината е дала разрешение, хотелът да стане жилищна сграда. Така се появиха нови 40 апартамента и поне двойно повече коли. Когато са давали разрешителното за хотел, ТО Е БИЛО РАЗРЕШИТЕЛНО ЗА ХОТЕЛ. КАК ИЗВЕДНЪЖ В ОБЩИНАТА РЕШИХА, ЧЕ ХОТЕЛЪТ МОЖЕ ДА СТАНЕ ЖИЛИЩНА СГРАДА? НА КАКВО ОСНОВАНИЕ? И сега къде да паркират новите собственици, освен пред нашата кооперация, защото пред тяхната няма физически никакви места, защото разрешението един хотел да стане жилищна сграда, НЕ ГО ПРАВИ АВТОМАТИЧНО ЖИЛИЩНА СГРАДА, КАКТО СИ Е ПОМИСЛИЛА ТЪПАТА ОБЩИНА. АМА КЪДЕТО ИМА КОРУПЦИЯ, ТАКА СТАВА. ЗАЩО Е ДОПУСНАЛА СМЯНА НА ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕТО НА ИМОТА, СЛЕД КАТО ТОЙ НЕ Е ОБЕЗПЕЧЕН С ДОСТАТЪЧНО ПАРКИНГ МЕСТА? ЗАРАДИ КОРУПЦИЯ, РАЗБИРА СЕ. НЯМА ДРУГО ЗАРАДИ КАКВО;
  3. Улиците в кварталите за застрояване с жилищни имоти са така направени, че на тях може да се паркира само успоредно, а не перпендикулярно. Улиците са проектирани тесни, та тесни. Проблем, създаден от общината. ВСЪЩНОСТ, НИЕ, ГРАЖДАНИТЕ НА СОФИЯ, ЗНАЕМ ЛИ КАКЪВ Е КАПАЦИТЕТЪТ НА СТОЛИЧНИТЕ УЛИЦИ КАТО ПАРКИНГ И КАТО БРОЙ НА ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА. ДА НИ СЕ КАЖЕ - КЪМ ЕДИ КОЯ СИ ДАТА, В СОФИЯ НЕ МОЖЕ ДА ИМА ПОВЕЧЕ ОТ ЕДИ КОЛКО СИ АВТОМОБИЛА?
  4. В света има примери, как се решават тези проблеми. В Токио, трябва да получите разрешение от полицията, за да си купите автомобил. А полицията ви дава разрешение, когато докажете, че  притежавате права за паркиране - имате гараж или паркоместо, което е запазено единствено за вас и за никой друг. Приема се примера - имаш паркомясто, получаваш право да си купиш автомобил. Не съм сигурен как се постъпва, ако изведнъж се загуби правото на паркиране - изтече договор за паркиране със собственик на имот или нещо подобно. Вероятно колата трябва да напусне границите на Токио или да се продаде. Не казвам кое е правилно и кое не, но в Токио няма коли по улиците. Улиците са за движение, а не за паркиране. Да допуснем, че такава мярка е крайна за София, но поне количественото ограничение на автомобилите, в зависимост от наличието на паркоместа по улиците, е в капацитета на общината, да бъде изчислено. И ако все пак ти прибира по едни 300 лева данък за колата, поне трябва да ти обезпечи къде да я спираш. Ако не може да го направи, трябва да увеличава данъка за колите толкова, че хората сами да се откажат от притежание на автомобил, а многото пари да обезпечат обществени места за паркиране. Знам, че много хора могат да недоволстват, че няма да могат да си позволят да имат автомобил и да го паркират в София, но това е като самолетите - не всеки може да притежава самолет или не всеки може да си позволи да живее в центъра на София. Все пак има и други населени места, където е значително по-евтино да се живее. Ако искаме София да е комфортно място за автомобили, трябва да се знае, че 1 милион коли за нея са много. Вижте Копенхаген - там да не би да се церемонят и всеки да реализира правото си да притежава и да кара автомобил там? В града с размерите на София има два пъти по-малко автомобили. И това е една от най-богатите страни на света - Дания и не всеки може да си позволи да има и да кара кола в столицата. Значи в бедна България всеки може да си купи една барака за 1000 лева и да я пльосне пред блога в София и след това да недоволства, че няма паркинг места, че има задръствания и т.н.;
  5. За решаване на проблема с паркирането извън центъра, нека кмета на София и хората, които отговарят за тази работа в кметството, да отидат до Скопие и да видят как там са решили проблема с паркирането в някои техни "населби" - примерно Аеродром и паркинга срещу Бевърли Хилс. Метални конструкции, които позволяват съществуващите паркинзи да станат двуетажни. Но затова, парите от данъците за колите трябва да отидат за такива нужди, а не за социалния патронаж, за домове за безпризорни кучета или други несвързани с конкретния приход, разходи.

Категория: Политика
Прочетен: 624 Коментари: 1 Гласове: 2
Последна промяна: 13.09.2022 15:11
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3195768
Постинги: 6870
Коментари: 4296
Гласове: 2398
Архив
Календар
«  Септември, 2022  >>
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930