Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2010 09:05 - За кризата в градския транспорт в София
Автор: kolevdobri Категория: Други   
Прочетен: 488 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 09.01.2010 09:11


Социализъм в действие. Трябват 200 милиона, има 90. Транспортът в София не може да се самофинансира. Защо? Комбинация между бестопанственост и хиляди и хиляди привилегировани. Социализмът поражда прекалено много въпроси, проблеми и малко решения. Как да се угоди на всички?
1. На шофьорите, които по цял ден въртят "кравая" и искат увеличение на заплатите;
2. На пенсионерите, инвалидите, студентите, учениците, държавните чиновници и не знам си още кои класи и прослойки на обществото, които вече са свикнали на привилегировани цени на превоза в града;
3. На всички служители във фирмата за градски транспорт, които няма как да очакваме да работят като в частна фирма.

ОТГОВОРЪТ Е: НЯМА УГОДИЯ НА ВСИЧКИ

Решението да  се финансира недостатъка от средствата на данъкоплатеца е поредната погрешна стъпка към поддържане на неефективната структура на работа на градския транспорт. Ние данъкоплатците да плащаме за лошото управление или за привилегиите на отделни класи? Няма начин това да ни доведе до правилно решение.


Какво може да бъде правилното решение?
1. Всички линии на наземния транспорт да се отдадат под наем на частни превозвачи. При добро стопанисване, 1 лев за превоз на пътник е много добра цена. Частниците могат да бъдат сдружения между  шофьорите, които сега карат автобусите, които от своя страна да изплащат същите тези автобуси на общината, от реализираните приходите. Така общината ще ПОЛУЧАВА пари, а не да ДАВА, както прави сега. Парковете за нощуване и ремонт на автобусите също могат да се превърнат в акционерни дружества. Само за пример, когато ползваш наземен автобусен превоз във Вашингтон, при самото влизане през предната врата, пред зоркото око на шофьора,  пускаш 1 долар и тогава се придвижваш назад в автобуса. Просто, лесно и ефективно. Ама няма пенсионери, болни, войници, полицаи, студенти, инвалиди или други привилегировани. Ако си привилегирован ти получаваш пари заради това. Какво ще правиш с парите си и как ще ги харчиш, това си е твоя работа. И най-важното, караш собствен автобус, а не общински и милееш за него. На това простичко му се вика - ИКОНОМИЧЕСКА ЗАИНТЕРЕСОВАНОСТ, която сега отсъства като понятие при управлението на градския транспорт в София.
2. Метрото е наистина чудесно средство за предвижване в града. Проблем е високата цена и дългото време на изплащане.  Това обаче зависи пак изцяло от общината, защото на първо място, това колко пътници ще превозва метрото зависи от правилния избор на линиите и второ от пренасочването на наземния транспорт към подземния. Независимо, че наземният транспорт ще бъде частен, линиите се определят само и единствено от общината. Те могат да бъдат така администриани, че да се стимулира ползването на метрото от гражданите. И не на последно място става дума също за ефективно управление. Ако в 23 часа видиш, че ескалаторите на някоя станция работят, при положение, че в същия момент не превозват нито един пътник, това на какво мирише? На същото безхаберие и безстопанственост, на каквото се нагледахме толкова време в условията на държавния социализъм и след това при държавния капитализъм. При наличие на стълби, защо работят ескалаторите за пътници, които слизат към метрото? Толкова ли е трудно да се слиза по стълби? За инвалидите си има асансьор, така, че тук говоря за здравите хора, които могат да ХОДЯТ. Нима общината и държавата иска да ни превърне тотално в плужеци, които и за слизане само за 1 етаж по стълбите, да ни накара да ползваме асансьор?  Или пак някой ще ми каже, че въпросът бил на личен избор. То и консумацията на дрога е въпрос на личен избор, ама властта не е много съгласна. Да не говорим за празните композиции, които се движат в последните и в първите часове от работата на мотрисите. Толкова ли е трудно да се откачат излишните вагони? Не му ли хрумна на някой общинар, че от метрото може да се печелят много пари, не само от продадени билети. Засега идеите се изчерпват с някои рекламни банери залепени вътре в мотрисите или марка бира, която те посреща на някои от станциите. И след това слушаме едни и същи приказки - разходите били големи, приходите били малки. Не, няма частна инициатива, там е проблемът.

А иначе метрото е "голяма работа". Фантастична идея.






Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3196841
Постинги: 6870
Коментари: 4298
Гласове: 2399
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031