Прочетен: 2118 Коментари: 5 Гласове:
Последна промяна: 24.09.2012 21:02
Помислете си, че аз съм от онези милиони българи, които не са учили кой знае колко и когато им отговорят на този въпрос, че видите ли цените са такива, защото цените на международния пазар били високи, какво друго им остава на тези милиони избиратели, освен да се примирят с тезата, която най-много приляга на иначе нелошият ни народ: ОТ МЕН НИЩО НЕ ЗАВИСИ. ДОРИ И ДА НЕ ИМ ВЯРВАМ, НЕ МИ ОСТАВА НИЩО ДРУГО, ОСВЕН ДА СЕ ПРИМИРЯ.
А сега с простички думички ще отговоря на онези милиони простички избиратели, които си мислят, че от тях нищо не зависи и приемат за истина това, което лъжливото им правителство и монополистът Лукойл им казват.
1. Първо – Лукойл има концесия за добив на нефт в Русия. Тази концесия е получена от руското правителство, което на практика е свързано с няколко компании, една от които е Лукойл. Значи дотук нищо скъпо за плащане;
2. Второ – ако примерно американците и китайците трябва да плащат транспортни разходи и да пресичат океани за да си набавят арабски петрол, руският петрол идва от Новоросийск – на другия край на Черно море. Дотук също нищо съществено за плащане.
3. Трето – знае се, че след като находището е твое и рафинерията е твоя, ти не си с едни гърди пред конкурентите, ами поне и с малко повече.
4. Четвърто – пазарът ти в България е сигурен, защото каквото и да дойде от Солун или от Бриндизи идва на по-висока цена, отколкото е от Лукойл.
5. Пето – не стига друго, ами и Лукойл получи и лиценз за продажба и на крайни клиенти и това е върхът на нахалството на българското правителство – като се започне от процеса на добива на нефт, транспорта, обработката, транспорта след това до бензиностанциите и чак до крайната цена – всички по линията работят за монополиста или всичко е собственост на монополиста. Той именно заради това е монополист.
6. Шесто – всички тези процеси, с изключение на незначителни инвестиции в транспортни автовози в България и оборудване за бензиностанции, всички процеси се правят при руски производствени цени. А това означава при много по-ниски цени, от международните. Като се започне от добивните платформи в Русия, заплатите на руските работници, транспортът до Новоросийск, транспортът до Бургас, разходите на бургаската рафинерия, в това число и заплащането на труда, да не говорим за ниските корпоративни данъци, които рафинерията така и не плаща, защото счетоводно работи на загуба.
И СЛЕД ВСИЧКИТЕ ТЕЗИ ДОКАЗАТЕЛСТВА, ДА МИ КАЖАТ, ЧЕ ЦЕНАТА НА ПАЗАРА БИЛА ОБЕКТИВНО ФОРМИРАНА, ЗАЩОТО ПО-ЕВТИНО ГОРИВО НЕ МОЖЕ ДА ДОЙДЕ ОТ РАФИНЕРИИТЕ В ИТАЛИЯ И ГЪРЦИЯ, Е ТОВА Е НАГЛОСТ. НАИСТИНА НЕ МОЖЕ ДА ВЛЕЗЕ ПО-ЕВТИНО ГОРИВО, НО ЕЛЕМЕНТАРНАТА СМЕТКА ПОКАЗВА, ЧЕ РАЗХОДИТЕ ЗА ДОБИВ, ТРАНСПОРТ, ПРЕРАБОТКА И СЛЕД ТОВА ТРАНСПОРТ И ДИСТРИБУЦИЯ НА КРАЕН КЛИЕН СА ТРИ ПЪТИ ПО-НИСКИ ОТ ТЕЗИ НА РАФИНЕРИЯТА НА БРИНДИЗИ.
ЗАЩО БЪЛГАРСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО ПРИ ТЕЗИ ОТКРИТО ПРЕРАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ МИЛИАРДНИ ПРОЦЕСИ НЕ СИ ПРЕГЛЕДА ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА НА РАФИНЕРИЯТА, ЗАЩОТО ТАМ ИЗТИЧАТ СТОТИЦИ МИЛИОНИ, КОИТО ИНАЧЕ ТРЯБВА ДА ВЛЯЗАТ В НАЦИОНАЛНАТА ИКОНОМИКА КАТО ИНВЕСТИЦИИ И КАТО ДАНЪЦИ. КАК Е ВЪЗМОЖНО ПРИ ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ, БЕНЗИНЪТ В БЪЛГАРИЯ ДА Е ПО-СКЪП ОТ БЕНЗИНА В ЛЮКСЕМБУРГ? ТОВА СИ Е КРАЖБА, А НЕ ПАЗАРНА ИКОНОМИКА И ПРАВИТЕЛСТВОТО Е ВИНОВНО ЗА ТОВА, ЧЕ ТАЗИ КРАЖБА СЕ ОСЪЩЕСТВЯВА. АЗ СЪМ ГОЛЯМ ПОДДЪРЖНИК НА ПАЗАРНАТА ИКОНОМИКА И СЕ ОБЯВЯВАМ ПРОТИВ НАМЕСАТА НА ДЪРЖАВАТА В ПАЗАРА, НО ТОГАВА, КОГАТО ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ОТНОШЕНИЯ СА ПОСТАВЕНИ НА ЧЕСТНА ОСНОВА. КАКВО ЧЕСТНО ИМА ДА ПРОДАДЕШ ЕДИНСТВЕНАТА СИ РАФИНЕРИЯ НА РУСНАЦИТЕ, КОЯТО МОЖЕ ДА ДОБИВА НАЙ-ЕВТИНОТО ГОРИВО НА ЕВРОПА, А В КРАЯ НА ПРОЦЕСА ИЗЛИЗА ТАКА, ЧЕ РАФИНЕРИЯТА Е НА ЗАГУБА, ЗАЩОТО ВЪТРЕШНОТО ПРЕРАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ПАРИТЕ НА ЛУКОЙЛ НЕ СЕ ВИЖДА ОТ СЛЯПАТА НИ ДЪРЖАВА? КАКЪВ ПАЗАР Е ТОВА? НИКАКЪВ. ТОВА Е МОНОПОЛ, ПОДКРЕПЯН ОТ ДЪРЖАВАТА.
КАТО Е НА ЗАГУБА РАФИНЕРИЯТА, ЗАЩО ЛУКОЙЛ ПРАВИ ПО 8 МИЛИАРДА ДОЛАРА ЧИСТА ПЕЧАЛБА? ЗНАЧИ ПЕЧАЛБАТА ОТ РАБОТАТА НА БЪЛГАРСКАТА РАФИНЕРИЯ ОСТАВА В РУСИЯ. И ЗАТОВА КАЗВАМ, ЧЕ КАТО СЕ ЗАПОЧНЕ ОТ ИВАН КОСТОВ, НИЕ ТРЯБВА ДА ГО НАЧУКАМЕ НА ВСИЧКИ БЪЛГАРСКИ ПРАВИТЕЛСТВА, КОИТО ПРОДАДОХА ПО ТОЗИ НАЧИН НАЦИОНАЛНИТЕ ИНТЕРЕСИ НА СТРАНАТА. ТАКА СТАНА И С БУЛБАНК, КОЯТО БЕШЕ ПРОДАДЕНА ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ НА ИТАЛИАНЦИТЕ, ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, ЧЕ ПАЗАРНАТА СТОЙНОСТ НА АКЦИИТЕ БЕШЕ ТРИ ПЪТИ ПО-ВИСОКА.
ТРЯБВА НИЕ, БЪЛГАРСКИТЕ ИЗБИРАТЕЛИ, ВСЕКИ ДЕН ДА ИСКАМЕ ОБЯСНЕНИЕ ОТ ПРАВИТЕЛСТВОТО ЗА ТАЗИ ГОЛЯМА ИЗМАМА. И ИЗМАМАТА ПРОДЪЛЖАВА ВСЕКИ ПЪТ, КОГАТО ОТИДЕМ ДА НАПЪЛНИМ БЕНЗИН НА КОЯТО И ДА Е БЪЛГАРСКА БЕНЗИНОСТАНЦИЯ.
Вместо да се пъчат и веят шалвари - Травестита и джуджетата - да приемат Антимонополни закони.
Това се иска от правителството!
Другото е от Русия и Путин.
Вместо да се пъчат и веят шалвари - Травестита и джуджетата - да приемат Антимонополни закони.
Това се иска от правителството!
Другото е от Русия и Путин.
това правителство за кой ли път доказа, че проблемът не е в конкретния човек или партия. Проблемът е в СИСТЕМАТА и Суверенът трябва да иска смяна на системата. Същата тази система, която кара от всички нас да показваме лошите си качества, а не добрите. Предоставили сме прекалено много власт на един човек. Няма значение как се казва той. Който и да има тази власт - ще злоупотребява с нея. Време е да си я върнем обратно.
Абсолютно лицемерие, какво да кажа повече. Какво общо има увеличаващият се внос с монополното положение, така и не разбрах. Толкова витиеви слова, толкова заобиколки, само и само да ни замажат очите. А всъщност тази фирма има тотален контрол върху пазара на горива и ценообразуването му. Кофтито е, че не Лукойл определя цените на горивата, а такива вносители като ОМВ и други, които купуват от рафинерии от Европа. Лукойл просто използва да се "присламчи" към високите цени, които те формират на своите горива. От една страна, ниски производствени и транспортни цени и от друга страна, висок таван на цените, заради вноса на бензини от Европа. Ето това е деликатният момент, който от КЗК няма как да реагират. Това е блестящо потвърждение на факта, как на практика можеш да си монополист, без да нарушаваш законодателството.