Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2013 23:53 - България, Сърбия, Хърватска, Словения, Австрия, Германия, Унгария - простички сравнения в рамките на 4 дни.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 5587 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 26.07.2013 10:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Няма да се впускам в политика и в икономически анализи. Само факти от ежедневието.
  1. Сърбия - всичко извън Белград е скука. В града се вижда, че през последните 10 години са се наляли доста пари.
  2. Магистралата от унгарската граница към Белград е почти завършена, с малки изключения. Но явно е, че сърбите доста са бързали и доста пари са "цапнали", защото магистралата е за ремонт, още преди да е открита. Мостът над Дунав на около 30 километра от Белград е нещо грандиозно. Засега работи само една част от него.
  3. Не се подлъгвайте да хващате околовръстното на Белград. Ще преживеете случка. Когато идвате от Унгария и видите табела - Ниш, не я следвайте, а влезте в града. Околовръстното на Белград е в постоянен строеж, но върхът на глупостта, ако мога така да се изразя е един светофар, който формира километрични опашки от тирове и коли точно по средата на околовръстното. Затова - право през града и моста "Газела".
  4. Хърватска - скъпичко е преминаването. От една страна таксите са високи, от друга бензиностанциите не са като нашите удобни. Ще се наложи да си сипете бензин сами. Може да се изцапате и в бензиностанцията да няма нито тоалетна нито чешма. Хайте сега идете на 150 метра от бензиностанцията, за да се измиете. Ама там се плаща на автомат, а вие нямате куни и влизате в приключение. Видях толкова много хора да си свършват работата в храстите и да се мият с шишета вода отстрани на пътя.
  5. Словения - също е скъпо - винетката е 17 евро, а има и такси за преминаване на тунел на излизане от държавата. Тоалетните също са платени и се държат от българи, руснаци, румънци - особено престижна работа, както разбирате. Иначе пътищата са добри.
  6. Австрия - километрични тунели и добри пътища. Може да изминете и 100 километра, без да видите бензиностанция. Има една ОМВ банзиностанция между границата на Словения и Залцбург - скъп бензин, но много по-качествен от този, който зареждате в Източна Европа. Показателите на индикатора за оставащи километри и самите изминати километри го показват. Подобрение от около 10 %. Ако искате да ползвате тоалетна, трява да платите на машината и след това да дадете билетчето на касата, за да ви чекират и да ползвате този билет в някакво друго ОМВ по пътя. Започнаха да ми липсва освободеността на нашите бензиностанции. Още повече, че не се цапаш да си слагаш бензина сам. Пък и как да си бръкнеш с ръце изцапани с бензин, по невнимание, в джоба си, за да измъкнете 50 цента или едно евро, за да влезете в тоалетната. Изнервящо е.
  7. Залцбург - градът на Моцарт. Няколко пъти съм го посещавал, но този път нещо не ме изкефи. Нещо ми се видяха и улиците и тротоарите поизхабени. Доста скучни магазини, затварящи още преди изгрев слънце. Не знам, явно не им трябват пари. В градския парк чух каква ли не реч, само не и немска. Черни, пакистанци, азиатци и какви ли не. В крайна сметка полицията ни спря за проверка и ни провери личните карти и се рови в багажа, като разбра, че сме българи.. Изтърваха се и казаха, че имали проблеми с български сутеньори и румънските им събратя, които правили проблеми в града. Значи всякаква друга паплач може да се шлае из града, но най-неприемливи за ченгетата са българите и румънците. Полицаят говореше много добър английски. Интересно нали?
  8. Пътят за Мюнхен - прекрасна природа, подредени къщи и дворове - да ти е драго да гледаш. До момента на поредното задръстване. Почти един час пъплихме на първа - спри, тръгни. Когато се довлякохме до причината за задръстването, ни идеше да се прекръстим, като видяхме, защо е било цялото това малтретиране. Някаква машина миеше една площ от магистралата - около 4 квадратни метра. Започнахме да се бъзикаме, че някой се е изплюл на магистралата, друг го е видял и се е обадил на 112, като е съобщил, че е разпространен опасен бацил. Веднага немските служби са блокирали магистралата и са изпратили екип, който да измие бацилите със специален химикал. Наистина си казахме, че тези хора са започнали да правят простотии от това, че наистина са забравили какво е да си гладен и жаден и са започнали да си измислят и решават глупави задачи.
  9. Магистралата към Франкфурт - тези немци нямат една завършена магистрала - толкова много ремонти се правят по всички направления - за Дортмунд, Касел, Щутгарт, Хановер, Берлин - мине не мине малко време и хоп - магистралата в ремонт. Толкова е изнервящо, че си казахме, че най-отвратителното пътуване по целия маршрут е именно Германия. И то, като разбереш, защо пътните служби ти създават тези неудобства - ами примерно, за да почистят тревичката между мантинелите или да сменят някоя ръждясала мантинела. И това се случва едва ли не през 5 - 10 километра.
  10. Не стига другото, ами по пътищата изглежда са излезли десетки милиони превозни средства и си е направо ад, заради няколко причини.
  11. Единствените, които наистина работят на магистралата, това са тираджиите - милиони камиони щъкат насам натам. Някои от тях не се съобразяват със забраната за изпреварване и създават такива невероятни задръствания, като един тир започне да изпреварва друг и това изпреварване се превръща в нещо като разговор между тираджии по време на движение. Пътуват си два тира един до друг и така е с километри. А останалите участници в движението висят зад тях и чакат.
  12. Друга причина за неприятното пътуване в Германия през лятото по пътищата са караванджиите. Толкова много каравани. Не стига, че са бавни и мудни, ами и те се включват в надпреварването с тировете. Ето ви типична случка. Каравана изпреварва тир, но толкова бавно се случва всичко, че започваш да се питай, кой кого изпреварва.
  13. В Германия всеки който застигне някое превозно средство веднага тръгва да го изпреварва и изобщо не му дреме, дали някой преди него е предприел подобва маневра зад него. Изобщо не им пука дали пречат на някого или не. Важното е те самите да се уредят. И на никой не му пука поне малко да ускори, за да не прави задръстване. Дразнещо е наистина, тирът да се движи приерно с 85 км. в час, а някаква каравана да го изпреварва с 86. И тя се е включила в този процес, като те е накарала с внезапната си маневра да намалиш скоростта от 160 на 85.
  14. Друга простотия е като тръгне да изпреварва, го прави от 500 метра разстояние. Не ти остава друго, освен да я изпревариш отдясно и после да се включиш пред нея. Тогава засегнатия пакистанец, турчин или друг измислен подобен субект, който си е помислил, че е немец, започва да дюдюка и да светва с дългите и да се възмущава на маневрата. А ти му отвръщаш, че ако го чакаш той да изпревари, в същото време една циганга ще роди и ще е заченала ново бебе.
  15. Преди 20 години не беше така в Германия. Карах със 180 и чувствах, че преча на движението. Сега и 120 км в час е голяма скорост за пътната мрежа на Германия.
  16. Другата бъркотия се създава от СОЦИАЛНАТА СИСТЕМА НА ГЕРМАНИЯ. Тя произвежда твърде много млади и амбициозни пенсионери, които нямат работа и се щъкат и те по магистралите, но тъй като не бързат за никъде, могат да си позволят да създават задръствания.
  17. Не на последно място са милионите фройлайнд -ки, които също не работят и също са на магистралите. Милиони жени зад волана, които се чудиш откъде и как да ги изпревариш.
  18. Изобщо не особено приятно движение. Особено нервни са тогава, когато малко скъсиш дистанцията. Започват да нервничат и могат да ти покажат и среден пръст. Коронния номер е - фройлайн кара някакъв чук - Фолсваген лупо и настига камион с невероятната скорост от 90 км в час. Заема лентата за изпреварване и спира като парализирана. Започва полекичка да изпреварва тира, все едно, че извършва толкова сложна операция, колкото маневрирането с космически апарат в процес на приземяване към земята.
  19. Австрия - този път и Виена малко ме разочарова. Реших да не се прехласвам по центъра на града, който наистина е уникален и се поразходих извън него. Толкова скучно и еднообразно, толкова скучни бюргерски сгради. Наоколо отчетливо мирише на дюнери, къри и какви ли не подправки - направо си е отврат, защото градът прилича на кухня и то с дразнещи миризми, наложени от преселниците. Преди 500 години турската армия не е успяла да превземе Виена. Същото се е случило и преди 400 години. Но сега си мисля, че работата е отишла на "изуй гащи". Температурата беше над 30 - никакъв вятър. Опитахме се да се разхладим в Старбъкс, в началото на пешеходната зона в центъра, но какво ни беше разочарованието, като влязохме - климатиците не работеха, на втория етаж миришеше на тоалетна, която не може да се ползва свободно - има код, като тоалетната на Мак на Алабин в София. Мокетът беше стар, мръсен и скъсан. Баси отвратителното място. А ти искат по 4 евро за някаква пастичка, голяма колкото палеца ти. Сиктирдосахме известната верига и си тръгнахме в посока на хотела. Зелената вълна на светофарите в столицата на Австрия е мръсна дума. Не съм вярвал, че светофарите ще светят едно към гьотьоре както е в София например. В централната част на града, по средата на много от шосетата е направена лента за движение на велосипедисти, което допълнително натоварва водачите да бъдат още по-внимателни. Да кажа нещо и за търговията. В различните части на града има различна "синя" зона. Някъде тя е до 19 часа, а някъде до 22 часа. Не можах да й хвана двата края. Поне в София работата е ясна. Колкото е по-близко до центъра и колкото е по-натоварена, зоната е синя и след това следва зелената. Във Виена не е така и трябва да се внимава със знаците. Някъде маркировката е изтрита и не можеш да схванеш как да паркираш - успоредно или под определен градус. Ориентираш се по останалите МПС-та. Та представете си, че искате да отидете да си купите нещо от Лидл или Пени или друг супермакрет. За жалост те затварят точно тогава, когато свърши платеното паркиране и можеш да паркираш без да плащаш. Тоест, не можеш да пазаруваш в евтините магазини, без да си платиш паркинг, което е абсурдно - защо тогава са евтини, след като трябва да платиш 2 евро, за да си купиш хляб? Пени затваря даже и по-рано. Колегите казаха, че е така, защото търговците нямат нужда от пари. Явно си имат достатъчно или има някакви общински забрани за работно време, за които ние не знаем. Единствено в най-крайните квартали тези магазини си имат собствени места за клиенти, както ние сме свикнали.
  20. Да ви кажа нещо за хотелите - жив кахър са. Явно и немци и австрийци не са чували какво е това климатик, хладилник и интернет. Не стига друго, ами и мрежа за комари и мухи нямат, та се налага да изтърпиш и още едно неудобство - ако отвориш прозореца, за да се освежиш, веднага нахълтват мухи. Поне в Германия беше така. Ако го затвориш - ще се удушиш от застоял въздух и жега. За качеството на интернета да не говоря. В това отношение срещу нас да тичат, не могат да ни стигнат.
  21. Телевизиите им по-ужасни от нашите. Изобщо нямат никаква мярка и рекламите заемат повече време от предаванията. А предаванията им са с пъти по-тъпи и задължително всички са преведени на немски. Гледаш филми с Чък Норис от преди 30 години и той плямпа нещо на немски. Тъпа работа ви казвам.
  22. А иначе не мога да отрека, че си вършат работата доста прецизно, нещо, което не е типично за нас. Явно образователната система им е такава, че им втълпява, че е неприемливо, да неглижираш работата си и затова са напред. Поне в хотелите в които бях, по-голямата част от оборудването изглеждаше солидно - не можах да видя от смотаните китайски дъски, върху които сядаш на тоалетната, некачествените врати, които можем да висим на Балканите. На няколко пъти в България ми се налага да се разправям с фирми за дограма, когато става дума за това, че искам по-голям прозорец. Всеки се опитва да те убеждава, че е по-добре да направиш два по-малки прозореца, отколкото един по-голям. Е изкефих се на дограмата на немците. Фантастично изглежда и усещането е за качество и тежест и лукс, а прозорецът беше толкова широк, че можеш да прекараш и трикрилен гардероб през него. Жалко, че нямаше мрежа против мухи и комари и се правихме на ловци на гадини през цялото време.
  23. Да поздравя унгарците - много хубаво околовръстно правят около Будапеща. Остава им още малко, за да го завършат. Направили са отбивки по магистралите, които са по-добре поддържани и по-чисти от немските, австрийските, словенските и хърватските. Имат безплатни тоалетни, чисти и оборудвани с автомати за сапун, вода и всичко е от скъпи и здрави материали, които издържат на дългократна употреба.
  24. Малко се изложиха на границата, защото от 8 канала за обработка на пътници, работеха само 2 при толкова много служители, но какво да се прави - държавното си е навсякъде държавно.



Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3214801
Постинги: 6917
Коментари: 4319
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930