Постинг
24.04.2014 21:43 -
Знаете ли кое е първото нещо, което ще направи един бездомник, след като му дадете 10 лева?
Ще отиде и ще си купи ракия и цигари.
Това го знам от собствен опит, от последните 25 години.
Дали това, че един човек е бездомник не е следствие на предварително зададената му в главата програма или той се е "програмирал" така, не ми е известно. Важни са фактите.
Тогава, ако знаете, че така ще постъпи един бездомник, как бихте постъпили вие, дали бихте му дали пари?
Последният случай който имах беше с един мангал на централната улица на Сандански. Врънкаше ме за пари, за да си купи хляб и постоянно ломотеше, че при Тодор Живков нямало просяци и затова щял да гласува за комунистите. Тогава аз му казах, нека да отиде при комунистите да му дадат пари, за да си купи хляб.
Направи ми доста неприятно впечатление, политическата украса на просията в случая. Никога не ми се беше случвало. Какви ли неща съм виждал - от описания на болести, до описания на жалък живот в цигански катун или описание на някаква нужда от покупка на лекарство.
Жена ми излезе по-милостива и влезе в първия супермаркет и купи хляб. Наблюдавах я, че купи пълнозърнест хляб ли беше или типов, но не и бял. Каза ми, поне да яде нещо по-пълноценно. Излязохме от супермаркета и тя се запъти към просяка. Даде му хляба и го попита: Нали това искаше, искаше пари, за да си купиш хляб. Ето, вече имаш хляб, можеш да си отидеш у дома и няма нужда да просиш. Та "човекът" обеща и изчезна с хляба. Седнахме да една пейка и се заприказвахме с местен търговец затова как върви бизнесът. И още преди да зададем вторият или третият въпрос, онзи просяк отново "цъфна" на пиацата. Попитахме го, преди малко просеше за хляб, сега за какво просиш? Смени поне репертоара и сега проси за малко сирене, че хляб само не се яде. Та местният ми каза, че познава всички просяци и ни ги показваше един след друг. Каза, че са напаст и всички са вдигнали ръце от тях.
Аз обаче не седя мирен, както се казва и задавам въпрос, ако купим на въпросния просяк една бутилка ракия, дали той ще каже: Не, мерси, не пия алкохол! Да сте видяли циганин въздържател? Или да не пуши цигари? Как е възможно бедни хора, каквито обикновено сме свикнали да възприемаме циганите, да пушат цигари и да пият алкохол?
Преди време видях Филип Димитров да дава левче милостиня на някакъв просяк на ул. Граф Игнатиев в центъра на София. Идеше ми да .....
Няма да ви кажа какво ми идеше да направя. Не е възпитано. Та толкова за просяците.
Това го знам от собствен опит, от последните 25 години.
Дали това, че един човек е бездомник не е следствие на предварително зададената му в главата програма или той се е "програмирал" така, не ми е известно. Важни са фактите.
Тогава, ако знаете, че така ще постъпи един бездомник, как бихте постъпили вие, дали бихте му дали пари?
Последният случай който имах беше с един мангал на централната улица на Сандански. Врънкаше ме за пари, за да си купи хляб и постоянно ломотеше, че при Тодор Живков нямало просяци и затова щял да гласува за комунистите. Тогава аз му казах, нека да отиде при комунистите да му дадат пари, за да си купи хляб.
Направи ми доста неприятно впечатление, политическата украса на просията в случая. Никога не ми се беше случвало. Какви ли неща съм виждал - от описания на болести, до описания на жалък живот в цигански катун или описание на някаква нужда от покупка на лекарство.
Жена ми излезе по-милостива и влезе в първия супермаркет и купи хляб. Наблюдавах я, че купи пълнозърнест хляб ли беше или типов, но не и бял. Каза ми, поне да яде нещо по-пълноценно. Излязохме от супермаркета и тя се запъти към просяка. Даде му хляба и го попита: Нали това искаше, искаше пари, за да си купиш хляб. Ето, вече имаш хляб, можеш да си отидеш у дома и няма нужда да просиш. Та "човекът" обеща и изчезна с хляба. Седнахме да една пейка и се заприказвахме с местен търговец затова как върви бизнесът. И още преди да зададем вторият или третият въпрос, онзи просяк отново "цъфна" на пиацата. Попитахме го, преди малко просеше за хляб, сега за какво просиш? Смени поне репертоара и сега проси за малко сирене, че хляб само не се яде. Та местният ми каза, че познава всички просяци и ни ги показваше един след друг. Каза, че са напаст и всички са вдигнали ръце от тях.
Аз обаче не седя мирен, както се казва и задавам въпрос, ако купим на въпросния просяк една бутилка ракия, дали той ще каже: Не, мерси, не пия алкохол! Да сте видяли циганин въздържател? Или да не пуши цигари? Как е възможно бедни хора, каквито обикновено сме свикнали да възприемаме циганите, да пушат цигари и да пият алкохол?
Преди време видях Филип Димитров да дава левче милостиня на някакъв просяк на ул. Граф Игнатиев в центъра на София. Идеше ми да .....
Няма да ви кажа какво ми идеше да направя. Не е възпитано. Та толкова за просяците.
Следващ постинг
Предишен постинг
Трябва добре да различаваме кога някой има нужда от нашата помощ.
Не е хубаво човек да е безмилостен и коравосърдечен а пък сиромахомилството е направо вредно.
цитирайНе е хубаво човек да е безмилостен и коравосърдечен а пък сиромахомилството е направо вредно.
getmans1 написа:
Трябва добре да различаваме кога някой има нужда от нашата помощ.
Не е хубаво човек да е безмилостен и коравосърдечен а пък сиромахомилството е направо вредно.
Не е хубаво човек да е безмилостен и коравосърдечен а пък сиромахомилството е направо вредно.
...така, че да не си отвличаме вниманието от нашата задача - да правим пари и да си плащаме данъците. Нека политиците не ни натоварват с несвършената си работа и не прехвърлят проблема към нас. Преди повече от 500 години в Англия е имало закони срещу просията. Не съм виновен, че някой е докаран до състояние да проси или той самият не иска да работи и така му е изгодно. С моите данъци вероятно държавата издържа цял цигански катун, и то без да ме пита. И въпреки това, не може да ми осигури поне спокойствието да не ми врънка някой на главата, все едно аз съм му виновен за положението му. Нито пък искам някое малолетие да ми се просни на прозореца на колата, за да ми предложи услугата "омацан с евтина пяна прозорец", с риск след летежа към моя джам да се наложи да се плащат компенсации за увредено физическо състояние. Преди години бях в Румъния и при едно от моите спирания там, се приближи към колата едно цигане, което беше много усмихнато, някак си лукаво, като държеше в едната си ръка бръснарско ножче, все едно ми казваше: Или дай пари или ти срязах гумите. Сега там нещата много ясно са се променили в положителна посока, за разлика от ситуацията в България.
може и кока кола и цигари да си купи, Добри!
Плюс кафе.:)
Даряването не обвързва дарявания. То е акт на дарителя, негово пречистване.
Другото е оправдание на затворените сърца!:)
цитирайПлюс кафе.:)
Даряването не обвързва дарявания. То е акт на дарителя, негово пречистване.
Другото е оправдание на затворените сърца!:)
tit написа:
може и кока кола и цигари да си купи, Добри!
Плюс кафе.:)
Даряването не обвързва дарявания. То е акт на дарителя, негово пречистване.
Другото е оправдание на затворените сърца!:)
Плюс кафе.:)
Даряването не обвързва дарявания. То е акт на дарителя, негово пречистване.
Другото е оправдание на затворените сърца!:)
Когато даряваме нещо дребно, ние го правим само и само за да се отървем от натрапника. Но необвързването на едно голямо дарение с ясни правила, може да донесе големи щети за цялата държава. Има институции, които са били открити с големи дарения в миналото. Някои от тях бълват в огромни количества некачествен "материал" за социалния живот или накратко казано, станали са продавачи на добре изглеждащи дипломи. Дали дарителят би се съгласил това да се случва, ако е жив? Естествено, че не. Затова, ако оставите някой да прави с дарението ви онова, което е изгодно на него и не допринася за общественото благо, а тъкмо обратното, да създава поквара, по-добре е да сте изяли изпили парите, отколкото да сте правили дарение.
не всички бездомници са просяци, и не всички пенсионери по болест са измамници.
А Евлоги и Христо Георгиеви не биха се срамували. СУ е уникална институция и аз искрено се надявам да пребъде.
Какво разбираш под "обществено благо"? Кой определя кое е благо за обществото?:))
Да отделиш от хляба си, оставяйки го на някой друг да определи какво да прави с него, без да поставяш условия не е дарение, а благодеяние.
Дарението е договор.
Наскоро много тихо мина една история за млада майка, чиито деца бяха взети от социалните, понеже няма средства да живее "нормален" живот.
Жената просто няма работа. Не може да намери работа. Няма къде да работи, за да си храни децата...
Слава, Богу! Тази история завърши добре!
Благодарение на благодетелни българи.
Твоята логика, макар и прагматична ни обрича като народ.
Искрено вярвам, че онези, които подкрепиха "пропадналото момиче" от Кнежа ще се увеличават, за да има българи и в следващия век.
цитирайА Евлоги и Христо Георгиеви не биха се срамували. СУ е уникална институция и аз искрено се надявам да пребъде.
Какво разбираш под "обществено благо"? Кой определя кое е благо за обществото?:))
Да отделиш от хляба си, оставяйки го на някой друг да определи какво да прави с него, без да поставяш условия не е дарение, а благодеяние.
Дарението е договор.
Наскоро много тихо мина една история за млада майка, чиито деца бяха взети от социалните, понеже няма средства да живее "нормален" живот.
Жената просто няма работа. Не може да намери работа. Няма къде да работи, за да си храни децата...
Слава, Богу! Тази история завърши добре!
Благодарение на благодетелни българи.
Твоята логика, макар и прагматична ни обрича като народ.
Искрено вярвам, че онези, които подкрепиха "пропадналото момиче" от Кнежа ще се увеличават, за да има българи и в следващия век.
6.
kolevdobri -
Благодаря за коментара, имате своето право, но нека да изложа още мои виждания...
26.04.2014 21:58
26.04.2014 21:58
tit написа:
не всички бездомници са просяци, и не всички пенсионери по болест са измамници.
А Евлоги и Христо Георгиеви не биха се срамували. СУ е уникална институция и аз искрено се надявам да пребъде.
Какво разбираш под "обществено благо"? Кой определя кое е благо за обществото?:))
Да отделиш от хляба си, оставяйки го на някой друг да определи какво да прави с него, без да поставяш условия не е дарение, а благодеяние.
Дарението е договор.
Наскоро много тихо мина една история за млада майка, чиито деца бяха взети от социалните, понеже няма средства да живее "нормален" живот.
Жената просто няма работа. Не може да намери работа. Няма къде да работи, за да си храни децата...
Слава, Богу! Тази история завърши добре!
Благодарение на благодетелни българи.
Твоята логика, макар и прагматична ни обрича като народ.
Искрено вярвам, че онези, които подкрепиха "пропадналото момиче" от Кнежа ще се увеличават, за да има българи и в следващия век.
А Евлоги и Христо Георгиеви не биха се срамували. СУ е уникална институция и аз искрено се надявам да пребъде.
Какво разбираш под "обществено благо"? Кой определя кое е благо за обществото?:))
Да отделиш от хляба си, оставяйки го на някой друг да определи какво да прави с него, без да поставяш условия не е дарение, а благодеяние.
Дарението е договор.
Наскоро много тихо мина една история за млада майка, чиито деца бяха взети от социалните, понеже няма средства да живее "нормален" живот.
Жената просто няма работа. Не може да намери работа. Няма къде да работи, за да си храни децата...
Слава, Богу! Тази история завърши добре!
Благодарение на благодетелни българи.
Твоята логика, макар и прагматична ни обрича като народ.
Искрено вярвам, че онези, които подкрепиха "пропадналото момиче" от Кнежа ще се увеличават, за да има българи и в следващия век.
Софийският университет никакъв го няма. Можете да го сравнявате с университета в Кишинев. Няма го в първите 500 университета в света. И знаете ли защо? Само пример да ви дам: Там са "произведени" толкова много юристи, които са облекли в правова форма липсата на свобода на всички нас, че не знам колко живота трябва да изживеят, за да изчистят имената си от политическата кал, с която са се окаляли. Бъдете реалисти. Обичам България, но не такава, каквато е сега. Братята Георгиеви не биха искали това учебно заведение да служи на политическата класа, която е на власт. Оставете студентите - погледнете преподавателите - има ли някой достоен от тях, да се изправи срещу властта и да насоли управниците, заради глупостите, които вършат десетилетия наред? Има ли свобода в България? Ако имаше, нямаше да сме на 64-то място по свобода на икономиката и на 87-мо място по свобода на словото. А вие давате за пример един КАЗИОНЕН университет, който за малко не удостои Людмила Живкова с посмъртна награда. Това е университет, направен с дарение!
http://www.hiclub.bg/Article.asp?ArticleId=4055824
Можем да изпаднем в наистина комични ситуации.
цитирайМожем да изпаднем в наистина комични ситуации.
Търсене
За този блог
Гласове: 2406