Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2015 11:46 - Още веднъж - ако властта е искала да се решат проблемите на пътя, да го е направила досега.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 439 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 30.06.2015 12:03


Властта е показала, че тя само ПУНКТИРА ЗАГРИЖЕНОСТ. На никой от държавните мъже не им пука за смъртността на пътя. Ако разгледаме нещата без да проявяваме излишни емоции, ще видим, че смъртността на пътя е по-малко от 1 % от смъртността в тази страна, която се дължи на болести, например.


ЗАЩО ТОГАВА СЕ ВДИГА ТОЛКОВА МНОГО ШУМ ДО НЕБЕСАТА. НЕ ТРЯБВА ЛИ ДЪРЖАВАТА ДА ХВЪРЛИ ЦЕЛИЯТ ТОЗИ МИЛИОНЕН И МИЛИАРДЕН РЕСУРС, КОЙТО ХВЪРЛЯ ЗА КОНТРОЛ НА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА, ДА ГО СЪСРЕДОТОЧИ ЗА РЕШАВАНЕТО НА ПРОБЛЕМА СЪС СЪРДЕЧНО-СЪДОВИТЕ ЗАБОЛЯВАНИЯ, ЗАРАДИ КОИТО ВСЯКА ГОДИНА ПРЕЖДЕВРЕМЕННО СИ ОТИВАТ ОТ ТОЗИ СВЯТ ОКОЛО 70 ХИЛЯДИ БЪЛГАРИ!!!

ЗАЩО СЕ ГРИЖИМ ДА ПРЕДОТВРАТИМ СМЪРТТА НА 600 ДУШИ, А ПРЕНЕБРЕГВАМЕ СМЪРТТА НА ПОВЕЧЕ ОТ 100 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ХОРА? ТОВА ДЪРЖАВНИЧЕСКО МИСЛЕНЕ ЛИ Е?

НЕКА ДА ПОРАЗСЪЖДАВАМЕ. НЕ Е ХУБАВО ВСЯКА ГОДИНА ДА ЗАГИВАТ ТОЛКОВА МНОГО ХОРА ПО ПЪТИЩАТА.
Не е хубаво да загине и един човек, а камо ли 600 или 700. Как можем да ограничим до минимум смъртността на пътя? Като спрем да се движим. Така няма да загиват тези хора по пътищата. Ще ходим пеша и вместо в катастрофи, ще загиваме от слънчев удар, разширени вени или от нещо друго. ВСЕ ЩЕ НАМЕРИМ ОТ КАКВО ДА УМРЕМ НА ПЪТЯ.


Смъртта е нещо, от което не можем да избягаме. Можем да я намалим от 600 на 300, но ресурсът, който ще трябва да концентрираме в тази област, може да спаси други 50 000 души, ако за тези пари, които харчим за безопасност на пътя, им осигурим адекватна профилактика и лечение. Говоря за сърдечно-съдовите заболявания. Затова казвам че нашата държава работи без приоритети. Харчи огромни средства за да спаси 100-200 души, а в същото време с лека ръка допуска други десетки хиляди да си отидат преждевременно от този свят, заради болести и лекарски грешки.


Нулева смъртност на пътя никога не е имало никъде в света, а няма и да има.  В Дания примерно смъртността е най-ниска в Европа, но там на практика има много по-малко коли на глава от населението, спрямо другите европейски страни. Ако това е решението, защо да не се приеме. По-малко коли, по-малко катастрофи.

Има и друго решение, което много пъти съм го казвал, ама няма кой да го слуша. ВЪВ ВСЯКА КОЛА ДА СЕ МОНТИРА СИСТЕМА ЗА ПРОСЛЕДЯВАНЕ, КОЯТО ОТРАЗЯВА ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ СКОРОСТТА НА ДВИЖЕНИЕ. НАЛИ ЗНАЕТЕ, ЧЕ 80% ОТ ЖЕРТВИТЕ СА СЛЕДСТВИЕ НА ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ. КАТО КОНТРОЛИРАШ СКОРОСТТА, ЩЕ "ИКОНОМИСАШ" ОКОЛО 500 ЧОВЕШКИ ЖИВОТА ГОДИШНО. КАКВО ПО-ДОБРО ОТ ТОВА? Да не говоря за екологичните предимства, икономиите и т.н. Пък и няма да има толкова много стрес и когато някой ни изпревари, няма да го приемаме като дуелът на живота ни.


Решението е едновременно евтино и ефикасно. Ще бъдат спестени стотици милиони левове всяка година. ЕДНА ТАКАВА СИСТЕМА СТРУВА ОКОЛО 150 ЛЕВА НА КОЛА. ПО-МАЛКО Е ОТ ЗАСТРАХОВКАТА ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ, и на практика ако я има монтирана по колите, ще доведе до рязкото намаляване на годишната премия по застраховката ГО, защото няма да има толкова много сакатлъци по пътя.  ВСЕКИ КОЙТО ПРЕВИШИ СКОРОСТТА, ПОЛУЧАВА АВТОМАТИЧНО ГЛОБА И СУМАТА МУ АВТОМАТИЧНО СЕ ПРИСПАДА ОТ НЕГОВАТА СМЕТКА. ЛЕСНО И ДОБРЕ ОРГАНИЗИРАНО. ОТПАДАТ ВСИЧКИ ТЕЗИ ЛЕГНАЛИ ПОЛИЦАИ НА ПЪТИЩАТА, КОИТО ОТНЕМАТ МИЛИОНИ ОТ НАШИТЕ РЕСУРСИ И ТРОШАТ КОЛИТЕ НИ, ОТПАДАТ МОБИЛНИ И ДРУГИ КАМЕРИ, КОИТО СЪЩО СТРУВАТ ДЕСЕТКИ ИЛИ СТОТИЦИ МИЛИОНИ И ВСЯКАКВИ СИСТЕМИ ЗА РЕГИСТРИРАНЕ НА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА, С ЦЕЛ КОНТРОЛ ВЪРХУ СКОРОСТТА. ВСИЧКО ТЕЗИ ПАРИ МОГАТ ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ ЗА НЕЩО ПО-ПОЛЕЗНО ОТ ОБЩЕСТВОТО. Тази система вече е изпробвана от много фирми, които следят различни показатели - скорост, разход на гориво и т.н. и работи идеално. От собствен опит го знам, защото "сакатлъците" вече се свеждат само до остъргана боя при паркиране или дребни сблъсъци, които не водят дори и до минимални деформации по колите. Просто защото хората знаят, че повече не могат да правят глупости, защото глупостите вече се регистрират и ще трябва да си платят за тях и ВНИМАВАТ ПОВЕЧЕ. Лесно и просто като фасул.


Така няма да имаме нужда от КАТ. Защо да плащаме толкова много пари за полиция, която хем е корумпирана, хем я няма, когато има някакъв проблем на пътя, хем се появява изневиделица, за да ни напише акт и да изпълни плана си пред началството. Пък и няма да виждаме повече тези дебели катаджии, станали такива с връзки и други неща - вие си знаете какви, защото е обществена тайна.
За пример само: идете в Белгия  и вижте как е разпоредена там полицията. Не видях полицаи по пътищата, но в населените места и особено в Брюксел е бъкано от полиция. Това да ви прилича на точно обратната ситуация у нас - по пътищата не можеш да се оттървеш от полиция, а в населените места никаква я няма. СИНОНИМЪТ НА БЪЛГАРСКАТА ПОЛИЦИЯ, ТОВА Е КАТ - ПОКАЗАТЕЛЕН ФАКТ ЗА ПРИОРИТЕТИТЕ НА НАШАТА ВЛАСТ, А ИМЕННО, ДА НИ ТОРМОЗИ НА ПЪТЯ, ЗА ДА НЕ ПРИДОБИЕМ СЛУЧАЙНО САМОЧУВСТВИЕТО, ОТ КОЕТО ИСТИНСКИ СЕ НУЖДАЕМ КАТО НАРОД. Така разходването и отклоняването на голям обществен ресурс има своето обяснение и оправдание, от една страна и от друга - няма нищо по-хубаво за властта от това, постоянно да ни наказва и смачква, защото така ще си осигури спокойствие от наша страна. Смачкания човек за нищо не става.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3219687
Постинги: 6920
Коментари: 4321
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930