Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.02.2016 18:34 - Към правителството - разширете съществуващия път София - Шумен. Не ни трябва нова магистрала там.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 446 Коментари: 0 Гласове:
0



 ОСВЕН, АКО ПРАВИТЕЛСТВОТО НЕ УСПЕЕ ДА "ИЗМУФТИ" ПАРИ ОТ РАЗПАДАЩИЯ СЕ ЕС.

А ИНАЧЕ, АКО ТРЯБВА БЮДЖЕТЪТ ДА ФИНАНСИРА ИНФРАСТРУКТУРАТА, НАЙ-ТЪПОТО НЕЩО Е ДА ПРАВИ МАГИСТРАЛА ОТ ЯБЛАНИЦА ДО ШУМЕН.

Тъпо, защото първо струва много пари, второ, защото няма толкова движение, че да се налага строителството на магистрала и трето, стотици хиляди декари плодородна земя ще станат на бетон.


Още повече, засилва се мисленето, че Хемус ще се превърне отново в магистрала на софиянци, които искат да ходят на море и на варненци, които имат бизнес в София.

Много пъти съм пътувал по пътя София - Търново- Търговище -Варна. Като изключим засиления трафик през летния сезон, през останалото време и съществуващият път върши работа. Ех, вярно е, че не е като магистрала, но върши работа.

Проектът за новата магистрала ще е добър за отделни малки градове, като Павликеки и особено за Горна Оряховица, която сега някак си стои изолирана на географската карта, но от национален мащаб нищо съществено няма да се промени в посока на подобрение на пътната инфраструктура.

Значително по-ефективно ще бъде да се разшири сега съществуващото трасе на пътя София - Варна, което може да стане без кой знае колко големи разходи и без да е необходимо да се съсипва повече плодородна земя. Има само три проблемни участъка по цялото трасе, които не са кой знае колко дълги. Става дума за участъкът след Ябланица, участъкът от няколко километра преди Омуртаг и участъкът в дефилето преди Търговище. Като проблемна част се оформя и преминаването покрай Търново. Всеки друг участък от пътя може спокойно да се разшири. Необходима е ширина малко по-голяма от тази, която има на пътя Пловдив - Асеновград.

Разбирам да има километрични колони от автомобили по това направление, както и да е, но при сегашното си натоварване не е необходимо да се строи магистрала.


Може би трябва да се съсредоточим да рехабилитираме пътя Ябланица - Плевен - Бяла - Русе, където трябва да се помисли единствено за околовръстно на Петревене и следващото село в посока Луковит, както и на самия Луковит. Целият участък до Русе е така проектиран, че рядко минава през населени места, като изключим десетина села на дистанция от почти 200 километра. Този път обслужва по-голямата част от Северен Централен район на България и е основната връзка между столиците на две държави членки на ЕС - София и Букурещ.

Цялото това писание е във връзка с нашите възможности да финансираме пътната инфраструктура, от която България се нуждае. Ако събираме от винетни такси 250 милиона лева приблизително и ако повече от 50 милиона отиват за зимно почистване и други подобни поддръжки, с останалите пари няма какво толкова много да постигнем, освен ако не имаме друго финансиране. Преди 2 месеца възроптахме масово срещу повишената цена на винетките, но няма как да искаме хубави пътища с винетка, която струва 67 лева за година. Да не отварям и другата приказка, според която почти 20% от събраните суми от винетките отиват за администрация и са част от корупционни схеми, които са следствие на непрозрачната работа на Агенция Пътища. Влезте в сайта на агенцията и ще разберете за какво говоря. Пълна мъгла - колко пари влезли и колко пари излезли. И за какво са похарчени парите. Кой ги е взел, кой е правил надзора, кой е правил одита? Дали всичко е наред? Няма отговор. Типично по български.


Голямото строителство е голямо крадене. Затова да внимаваме с големите обекти. Дали са ни нужни и дали имаме ресурса за си ги позволим. На това първо трябва да обърнем внимание. По скоро имаме нужда от магистрала "Черно море", отколкото от магистрала от Ябланица до Шумен. Защото морската агломерация Варна - Бургас и без да е активен летен сезон, наброява с пъти повече хора и бизнес начинания, отколкото всички градове и села взети заедно по маршрута от Ябланица до Шумен. Защото покрай морето става дума за милион жители, а да не говорим, когато дойдат туристите. Тогава връзката в тази наистина най-голяма агломерация след софийската, се осъществява с едно пътче, така да го нарека, където на няколко пъти има ограничения на скоростта до ...30 км./час. Така че, нека да видим какви са ни приоритетите и след това да се харчат парите. Правителството  иска да строи и за него е важно колко километра магистрала са построили, за да си правят поредния ПР пред нас. По-лесно е разбира се, да се проектира ново трасе към Шумен, което да мине през най-хубавите земеделски земи на България и там, където е сравнително равно и препятствията са минимални, вместо да се проектира магистрала по сега съществуващото трасе, така, както е с магистрала Струма, която дублира старото трасе към Благоевград и Кулата.

Както казва народът - "Три пъти мери, един път режи".  Иначе ще стане като магистрала Марица. Стои пуста, като в същото това време тировете пътуват по стария път Пловдив - Хасково.
 



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3214802
Постинги: 6917
Коментари: 4319
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930