Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2016 10:19 - България - лошо подредени и препълнени големи градове и умиращи села.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 419 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 23.11.2016 11:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 На всеки, който пътува често из страната тази констатация не му е чужда. Вчера се върнах от провинцията. Бях в централната част на северна България. Там минах през села, където няма кой да те напсува. В някои от тях, освен цигани, друго население не видях. И разруха - голяма разруха. Стари текезесарски постройки в процес на  разруха, прашни селски улици, дръгливи псета и тук там по двама трима селски пияници, които се увъртат като жадни смоци около единствената селска бакалия. Раздвижване има само около обяд, когато бусът от града им докарва хляб. Вече и хляб не произвежда българското село. Ако бусчето пропусне да дойде някой ден, бабите се възмущават, че нямат хляб.

Единственото нещо, което работи в българското село, това са арендаторите на зърно, но тъй като те обработват земята механизирано и кампанийно, не могат да задържат работна ръка на село. Наистина уникално състояние за зрителя. Пътуваш и гледаш, разорани хиляди и стотици хиляди декари земи, а селата пустеят. Вчера се видях с една известна публична личност, която се занимава със земеделие. Време е да се "загърлят" лозичките. Тази личност има стотици декари лозя. Та сега се окопава и се слага малко повече пръст около корена на младите лозички, за да изкарат по-лесно зимата. За тази площ са необходими десетки работници. По селата няма. Казаха ми, че организират превоз на работници от малките градчета, които са наоколо. И то доста трудно. Както ми казаха - по цял ден висят в кръчмите и не искат да работят. Чакат - някой да им даде нещо. И се оплакват и пустосват. Преди десетилетия, когато тялото ми пращеше от енергия, много пъти съм се прибирал с ръце, по които ясно си личеха следите от скъсани мазоли. Това е вече минало. Народът ни се изтарикати. Социалистите направиха така, че никой да не си знае сметката и след няколко десетилетия на ентусиазъм, най-после хората разбраха, че всичко е една добре скалъпена лъжа и че те не са станали нищо друго, освен евтино платени роби на партийните секретари.


Към 17,30 часа се прибрах в София. Колкото повече наближавай към столицата, толкова лудницата ставаше все по-голяма и голяма. Невероятно стълпкновение на превозни средства. Улиците изведнъж станаха тесни та тесни. И отново си зададох въпроса - Какво направи голяма столична община за последните 26 години, за строителството на нови пътища, за поддръжката на старите, за строителството на обществени паргинзи и за облекчаване на съществуващото положение в пътната инфраструктура изобщо. Не знам някъде в широкия център, общината  да е построила обществен паркинг. В същото време, в общината се регистрираха стотици хиляди автомобили, камиони, мотори. Пътната инфраструктура с много малки изключение е от времето на Тодор Живков. С много малки изключение, разбира се. Тази сутрин беше отново автомобилен ад. И в двете посоки - от центъра към крайните квартали и обратно. Коли, бусове за зареждане на търговски обекти, градски транспорт - лудница.



ВРЕМЕ Е НАИСТИНА ДА СЕ ПОМИСЛИ НЕ ЗА ОГРАНИЧАВАНЕ НА АВТОМОБИЛНОТО ДВИЖЕНИЕ, А ЗА ФИНАНСИРАНЕТО МУ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ОПТИМАЛНА СРЕДА, ЗА ДА СЕ РЕШИ ПРОБЛЕМА С АВТОМОБИЛНАТА ЛУДНИЦА В ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ. ОСВЕН СОФИЯ, ТАКИВА ПРОБЛЕМИ ВИЖДАМ И В ПЛОВДИВ, ВАРНА, БУРГАС И ДРУГИТЕ ПО-ГОЛЕМИ ОБЛАСТНИ ЦЕНТРОВЕ. ПРАЗНИТЕ СЕЛА КОНТРАСТИРАТ С ПРЕТЪПКАНИТЕ ГОЛЕМИ ГРАДОВЕ.


Време е вече всички да разберем, че да живееш в големите градове на България и да караш кола там, не е евтино. След това е време кметовете и главните архитекти да разберат, че не може да дават строителни разрешителни на всеки който поиска и за всичко, което поиска. Ако в центъра на града сега е лудница, кой е този архитект, който разреши строителството на 30 етажна сграда, почти небостъргач, с десетки хиляди кватдарти метра офисна площ? Става дума за новия строеж до КНСБ в София, на площад Македония. Кой е този тъп архитект на София, който е преценил, че тази голяма сграда е обезпечена със съответната подземна и надземна инфраструктура? Кой е да му знаем името. В случая е Диков, разбира се, заради което София е пренаселена, презастроена и с толкова мръсен въздух, с липса на паркоместа и изобщо - лудница.

Време е и община и граждани да разберат, че за да се осигури нормална среда за живот в София са необходими милиарди инвестиции. Откъде да се вземат тези милиарди - ами от тези, които живеят вече в София и имат жилища и автомобили и тези, които искат да строят нови жилища и офиси и купуват нови автомобили. Няма други източници. Това означава, че парите от регистрацията на колите в София трябва да постъпват в общината. Данъците върху автомобилите трябва да се вдигат постепенно и за дълъг период от време. Трябва да се наложи допълнителна комунална такса за новото строителство и временно да се преустанови даването на строителни разрешения в центъра на София, пък и извън него, ако предварително не се обезпечи съответната инфраструктура. Сегашният бюджет на столицата от 1 милиард лева е направо нищожен спрямо нуждите на града. Но също така е много важно, това увеличение на данъците върху колите и таксите за строителни разрешения да бъдат използване целево за подобряване на инфраструктурата, а не да отиват както е сега - в кюпа и след това - куче влачи, диря няма. София има нужда от три пъти по-голям бюджет, от този, който има сега. Част от този бюджет трябва да отиде за формиране и поддържане на истински пешеходни зони, за да може част от населението да ги използва, когато ходи и се връща от работа. Като изключим няколкото стотин метра по Витошка, такива зони засега няма. В някои от парковете трябва да имаш специални обувки за придвижване през сезоните, различни от лятото. Тротоарите в целия град са в плачевно състояние. Само да питам Софиянци - като изключим парковете и бул. Витошка, на колко места в София сте видели майки с детски колички. Това е толкова рядко явление, че няма как да не ви направи впечатление. Разходете се или пеша или с кола в така наречените южни райони на столицата. Отвратителни междуквартални улички, някои от които нямат никакво покритие, освен чакъл или направо земя. Голяма част от тези райони все още няма отходна канализация и много от къщите са със септични ями. Какво повече да говоря.


Та ето предложението ми накратко. В София има 1 милион автомобили. Като се обложат с по 500 лева местен данък, това са 500 милиона лева. Ако някой си мисли, че може да заобиколи този данък, като се регистрира в друга община, в която този данък е по-малък, той ще трябва да живее в тази малка община, а не в София. Затова няма да стане - ако искаш да работиш и да живееш в София и да караш кола в София - ще плащаш. Иначе ходи на село. София не е евтино и не е за всеки. Нека всеки да си знае мястото в този живот. Не всеки може да живее и да кара кола в Лондон например. Защо да не е така и в София? При издаване на строителни разрешения, може да се наложи средна такса в размер на 100 лева на квадратен метър, което може да донесе още няколко стотин милиона допълнително в бюджета на общината. С тези пари, които допълнително ще се вложат в инфраструктурата на София има много по-големи шансове градът да заприлича на европейска столица, отколкото е сега. И нека най-после българската столица да заприлича на уреден град. Аман от дупки по кварталните улички, от липсата на тротоари, от липсата на отходна канализация и от презастрояване.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3196528
Постинги: 6870
Коментари: 4298
Гласове: 2399
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031