Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2017 12:39 - А има ли икономическо основание за увеличение на държавните заплати?
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 231 Коментари: 0 Гласове:
1



 Държавни са онези заплати, които се получават за сметка на бюджета. Няма значение дали става дума за заплатите на премиера и министрите или на учителите. След като получаваш пари от данъкоплатците, значи заплатата е държавна.


Герб обещава двойни заплати на учителите. Нямам нищо против. Дайте им тройни заплати, четворни. Но какво получаваме в замяна? Деца, които четат, но не разбират прочетеното. Лигави, без трудови навици. Графитаджии. Градовете ни са нашарени с техните графити. Отиват на училище, за да си покажат кой какви маратонки е получил от родителите си или какво телефонче или таблетче са му купили. За какво тогава да даваме двойни заплати на учителите? На какво ги учат там? И нека да си помислим - преди Освобождението на България, учителите са се договаряли със съответното общинско ръководство, преди да започнат работа. Сега се назначават централизирано, което означава, че никой след това не проверява качеството на техния труд. Когато учителите са получавали заплатите си след решение на общината, в края на годината демонстрират постиженията на учениците си пред населението на съответното населено място. Това можете да го видите от произведенията на Вазов, Тодор Икономов, Димитър Талев и много други автори. Представяте ли си сега, учителите да изведат учениците си в края на годината и да ни покажат какво са научили децата им? Каква излагация ще бъде.


За какво даваме пари за обучението на 70 хиляди студенти на година, след като всички знаем, че отиват в университетите, за да получат диплома. Не им пука за знанията. На кой ли му пука за знанията, след като живеем в ИКОНОМИКА НА ВРЪЗКИТЕ! 


Нека образованието до 8-ми клас да е безплатно, но нека учителите да получават заплатите си не защото са си "изпели" поредния час, а защото са научили децата преди всичко да мислят и да задават въпроси  и да търсят отговори, а не да четат, без да разбират прочетеното.

След 8-ми клас държавата да подкрепя само тези ученици, които си струва да бъдат подкрепени. Другите да им се осигури курс за някаква професия и да отиват да работят. Няма шлосери, монтьори, сервизни техници, трактористи, комбайнери, овцевъди и говедовъди, работници в оранжериите и къде ли още не.

Същото важи и за студентите. Ако няма минимум много добър успех, да си плаща образованието или да отиде да копае градината, че зеленчуци и плодове липсват в тази държава. А даскалите и преподавателите в университетите да получават заплати на основата на постигнат резултат, а не както сега - усвояват държавна субсидия, пък какво ще дадат като "матриЯл" обратно, никой не проверява и не контролира. Каква наистина идиотска държава сме - населението намалява, студентите намаляват, а преподавателите стават все повече и доходите им, все по-големи.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3235870
Постинги: 6936
Коментари: 4324
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930