Постинг
27.08.2018 11:53 -
Инфраструктурата на София - кв. Бояна и кв. Манастирски ливади.
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 258 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 27.08.2018 11:55
Прочетен: 258 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 27.08.2018 11:55
Всички жители на София и част от жителите на България, знаят къде се намира кв. Бояна и бившата резиденция на Тато, която сега е сградата на Националния исторически музей.
От друга страна, много малко са тези, които знаят, къде се намира кв. Манастирски ливади в София. Простичко казано, кварталът се намира под кв. Бояна. Разделя ги южната дъга на Околовръстен път.
Направих една разходка с колата, която продължи 2 часа. Минах по повечето улици на квартала. Знаете ли каква е инфраструктурата на квартала? ОТВРАТИТЕЛНА. И знаете ли защо?
ЗАРАДИ ЦЕНТРАЛИЗИРАНАТА СИСТЕМА НА УПРАВЛЕНИЕ НА НАШЕТО ОБЩЕСТВО. ПРИ 20 ХИЛЯДИ ЖИТЕЛИ НА КВ. БОЯНА, ТАМ НЯМА НИТО КМЕТ, НИТО НАМЕСТНИК. КАКВОТО РЕШАТ ОТ ОБЩИНА ВИТОША И ОТ ГОЛЯМА СТОЛИЧНА ОБЩИНА, ТОВА ЩЕ СТАНЕ. Аз живея вече 30 години на една от улиците на Бояна. За това време вероятно сме платили данъци и такси за десетки хиляди, ако не и за стотици хиляди левове. Знаете ли какво се върна "назад" към нас, данъкоплатците от тази улица - Има няма няколко квадрата асфалт за запълване на няколко дупки и това е. ЗА ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ!!!
Типичен пример за социалистическо планиране и отношение към градоустройството. Тъй като Голяма столична община мрази боянци, изпраща към квартала най-скапаните автобуси. Лично аз знам случай, когато автобус №64 му гръмва двигателя, изкачвайки височината на бул. България. Най-скапаните автобуси, които има на разположение столичния автотранспорт пътуват по маршрута София - Бояна, Драгалевци.
Положението всички го знаем. Мръднеш ли от основните булеварди в София, попадаш в нещо като Сталинград от 1943г.
ПРЕДЛОЖЕНИЕТО:
Наистина, такава грозна картина, каквато вчера видях, не може да се види нито в Белград, нито в Скопие, които са столици на по-бедни от България държави. Да не говоря за Букурещ. Там имам навъртяни стотици километри, но такова чудо като в София, такава лоша вътрешно квартална инфраструктура, ей богу, не видях.
То не са едни тесни улички в тези квартали, то не е прах и мръсотия. Няма тротоари, няма канал, няма нищо. Прахоляк колкото щете. Баси и планирането имаме. И в този прахоляк вдигнали едни блокове, ум да ти се завие. Вчера беше прахоляк. Снощи валя. Стана кал.
От друга страна, много малко са тези, които знаят, къде се намира кв. Манастирски ливади в София. Простичко казано, кварталът се намира под кв. Бояна. Разделя ги южната дъга на Околовръстен път.
Направих една разходка с колата, която продължи 2 часа. Минах по повечето улици на квартала. Знаете ли каква е инфраструктурата на квартала? ОТВРАТИТЕЛНА. И знаете ли защо?
ЗАРАДИ ЦЕНТРАЛИЗИРАНАТА СИСТЕМА НА УПРАВЛЕНИЕ НА НАШЕТО ОБЩЕСТВО. ПРИ 20 ХИЛЯДИ ЖИТЕЛИ НА КВ. БОЯНА, ТАМ НЯМА НИТО КМЕТ, НИТО НАМЕСТНИК. КАКВОТО РЕШАТ ОТ ОБЩИНА ВИТОША И ОТ ГОЛЯМА СТОЛИЧНА ОБЩИНА, ТОВА ЩЕ СТАНЕ. Аз живея вече 30 години на една от улиците на Бояна. За това време вероятно сме платили данъци и такси за десетки хиляди, ако не и за стотици хиляди левове. Знаете ли какво се върна "назад" към нас, данъкоплатците от тази улица - Има няма няколко квадрата асфалт за запълване на няколко дупки и това е. ЗА ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ!!!
Типичен пример за социалистическо планиране и отношение към градоустройството. Тъй като Голяма столична община мрази боянци, изпраща към квартала най-скапаните автобуси. Лично аз знам случай, когато автобус №64 му гръмва двигателя, изкачвайки височината на бул. България. Най-скапаните автобуси, които има на разположение столичния автотранспорт пътуват по маршрута София - Бояна, Драгалевци.
Положението всички го знаем. Мръднеш ли от основните булеварди в София, попадаш в нещо като Сталинград от 1943г.
ПРЕДЛОЖЕНИЕТО:
- Половината от данъците върху сградите, които се плащат от живущите на даден квартал, да отиват само за нуждите на квартала, а също и половината от приходите, които общината прибира, при смяна на собствеността на имота;
- 25% от приходите да отиват за общината;
- 25% от приходите да отиват за Голяма столична община.
- По подобие на такива градове, които са в близост до България и имат по-добра инфраструктура от София - като Белград и Скопие, да се наложи така наречената комунална такса, която се определя на база на застроената площ, при новото строителство - примерно по 50 евро на квадратен метър застроена площ. Тези пари да отиват целево за изграждане на съответната инфраструктура - канал, вода, ток, път, тротоар и за тяхното поддържане.
Наистина, такава грозна картина, каквато вчера видях, не може да се види нито в Белград, нито в Скопие, които са столици на по-бедни от България държави. Да не говоря за Букурещ. Там имам навъртяни стотици километри, но такова чудо като в София, такава лоша вътрешно квартална инфраструктура, ей богу, не видях.
То не са едни тесни улички в тези квартали, то не е прах и мръсотия. Няма тротоари, няма канал, няма нищо. Прахоляк колкото щете. Баси и планирането имаме. И в този прахоляк вдигнали едни блокове, ум да ти се завие. Вчера беше прахоляк. Снощи валя. Стана кал.
За настоящи и бъдещи историци :)
Руската федерация не само приземи скъп а...
От адвокат Нина Ламбова - по повод прего...
Руската федерация не само приземи скъп а...
От адвокат Нина Ламбова - по повод прего...
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 2406