Постинг
16.06.2019 16:53 -
Ще правим ли "вагени" в България?
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 216 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 13.07.2019 09:38
Прочетен: 216 Коментари: 1 Гласове:
1
Последна промяна: 13.07.2019 09:38
Колко смешна беше тази история за спора между двамата президенти - Радев и Плевнелиев, "кой е по-по-най". И единият и другият твърдяха, че водят преговори на най-високониво, разбирайте по-скоро лобиране, Фолсваген да отвори завод за коли в България.
Но нека да бъдем обективни. Ето фактите:
Но нека да бъдем обективни. Ето фактите:
- Досега няма нито един успешен проект за производство на автомобили в България. Преди около 6 десетилетия се правеха опити в Пловдив да се произведе Булгар Рено. Да, произведе се, но нещата не потръгнаха и производството беше спряно. След това беше опитът с Москвич, край Ловеч. Наричаха го Алеко. Правеха го, но търсенето беше малко. След това беше Ровер край Варна. Колата беше здрава, но морално остаряла и клиентите не много. После последва китайския проект в Баховица. Пак нищо не стана, въпреки, че колите не бяха лоши, пък и цените бяха сравнително ниски. Но концептът беше изначало сбъркан. Румънците наложиха на Логан и утрепаха образно казано пазара, а нашите заложиха на малолитражки и на пикапи. При първите има огромна конкуренция, а пикапи в България не се продават по принцип. Това да не ти е Америка. Както и да е, пропадна работата.
- Второ, откъде ще се намерят хора за работа. Който е търсил напоследък работници знае - трудно се намират. Тук само пияниците и пройдохите нямат работа. С такива коли не можеш да произведеш. Заводите край Пловдив и по Розовата долина изпращат автобуси, да събират работници от десетки километри разстояние;
- Проблемът с нямането на квалифициран персонал се е превърнал в по-тежък за решаване, отколкото е корупцията. Това е проучване на БСК, направено през миналия месец. Да не говорим за заплащането. Очаквам скоро време заплащането на персонала в заводите в България да настигне това в Унгария. Тогава за каква конкурентност ще става дума?
- Германците загърбиха Чехия и Словакия за новия завод, заради нездравословно ниската безработица в тези държави и повишаване на цената на труда там. Районът на София, около Кремиковци, е идеален за такава инвестиция. Има на разположение всякаква инфраструктура, но и тук възниква въпроса - да се разположиш край столицата, където безработицата е под 1% си е голям риск за инвеститорите. Трябва да се биеш за работници, а оттам и да си готов да платиш поне 1000 евро заплати.
- Не знам дали знаете, но България се намира на 111-то място по трудова етика. На българина много не му пука нито за работниците, ако е капиталист, нито за това какво излиза от ръцете му, ако е работник. Още повече, че самите работници се ядат помежду си. Българинът е индивидуалист и затова тези конвейрни производства нещо не са му по вкуса.
- България е малък вътрешен пазар.
- Да, фолсвагени може да се произвеждат от български граждани, но край Измир, примерно. Това е второто най-голямо турско пристанище, милионен град, работна ръка колкото щеш, инфраструктура и готовност на турското правителство да прави отстъпки, само и само да привлече инвестиции. Там правителството така постъпваше преди няколко десетилетия, когато едновременно с това привличаше на своя страна такива фирми като Форд, Пежо и когато правеше инфарструктурата, за да могат турските хотели да станат притегателна сила за туристите от цял свят. Така процедира и да превърне Турция в дестинация за здравен туризъм... Така ще постъпи и сега. Пък и погледнете каква магистрала имат от града до морето. Никога не стават задръствания. 3 ленти във всяка посока и локално платно за всяка посока.
- Вагени могат да се произвеждат и край Бурса. Обясненията са същите, като по-горе. Кметът е роден в България, а покрай града се намира най-хубавата планина в Турция. Като гледам Бурса, все едно гледам София, с тази разлика, че планината край Бурса е по-висока от Витоша и скиорите имат повече възможности за ски.
https://dnes.dir/ikonomika/folksvagen-izbra-turtsiya-pred-balgariya-za-noviya-si-zavod
ЗАВОДЪТ ЩЕ БЪДЕ ПОСТРОЕН В ОКОЛНОСТИТЕ НА ИЗМИР.
цитирайЗАВОДЪТ ЩЕ БЪДЕ ПОСТРОЕН В ОКОЛНОСТИТЕ НА ИЗМИР.
Търсене
За този блог
Гласове: 2406