Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2019 16:53 - Ще правим ли "вагени" в България?
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 216 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 13.07.2019 09:38


 Колко смешна беше тази история за спора между двамата президенти - Радев и Плевнелиев, "кой е по-по-най". И единият и другият твърдяха, че водят преговори на най-високониво, разбирайте по-скоро лобиране, Фолсваген да отвори завод за коли в България.

Но нека да бъдем обективни. Ето фактите:
  1. Досега няма нито един успешен проект за производство на автомобили в България. Преди около 6 десетилетия се правеха опити в Пловдив да се произведе Булгар Рено. Да, произведе се, но нещата не потръгнаха и производството беше спряно. След това беше опитът с Москвич, край Ловеч. Наричаха го Алеко. Правеха го, но търсенето беше малко. След това беше Ровер край Варна. Колата беше здрава, но морално остаряла и клиентите не много. После последва китайския проект в Баховица. Пак нищо не стана, въпреки, че колите не бяха лоши, пък и цените бяха сравнително ниски. Но концептът беше изначало сбъркан. Румънците наложиха на Логан и утрепаха образно казано пазара, а нашите заложиха на малолитражки и на пикапи. При първите има огромна конкуренция, а пикапи в България не се продават по принцип. Това да не ти е Америка. Както и да е, пропадна работата.
  2. Второ, откъде ще се намерят хора за работа. Който е търсил напоследък работници знае - трудно се намират. Тук само пияниците и пройдохите нямат работа. С такива коли не можеш да произведеш. Заводите край Пловдив и по Розовата долина изпращат автобуси, да събират работници от десетки километри разстояние;
  3. Проблемът с нямането на квалифициран персонал се е превърнал в по-тежък за решаване, отколкото е корупцията. Това е проучване на БСК, направено през миналия месец. Да не говорим за заплащането. Очаквам скоро време заплащането на персонала в заводите в България да настигне това в Унгария. Тогава за каква конкурентност ще става дума?
  4. Германците загърбиха Чехия и Словакия за новия завод, заради нездравословно ниската безработица в тези държави и повишаване на цената на труда там. Районът на София, около Кремиковци, е идеален за такава инвестиция. Има на разположение всякаква инфраструктура, но и тук възниква въпроса - да се разположиш край столицата, където безработицата е под 1% си е голям риск за инвеститорите. Трябва да се биеш за работници, а оттам и да си готов да платиш поне 1000 евро заплати.
  5. Не знам дали знаете, но България се намира на 111-то място по трудова етика. На българина много не му пука нито за работниците, ако е капиталист, нито за това какво излиза от ръцете му, ако е работник. Още повече, че самите работници се ядат помежду си. Българинът е индивидуалист и затова тези конвейрни производства нещо не са му по вкуса.
  6. България е малък вътрешен пазар. 
  7. Да, фолсвагени може да се произвеждат от български граждани, но край Измир, примерно. Това е второто най-голямо турско пристанище, милионен град, работна ръка колкото щеш, инфраструктура и готовност на турското правителство да прави отстъпки, само и само да привлече инвестиции. Там правителството така постъпваше преди няколко десетилетия, когато едновременно с това привличаше на своя страна такива фирми като Форд, Пежо и когато правеше инфарструктурата, за да могат турските хотели да станат притегателна сила за туристите от цял свят. Така процедира и да превърне Турция в дестинация за здравен туризъм... Така ще постъпи и сега. Пък и погледнете каква магистрала имат от града до морето. Никога не стават задръствания. 3 ленти във всяка посока и локално платно за всяка посока.
  8. Вагени могат да се произвеждат и край Бурса. Обясненията са същите, като по-горе. Кметът е роден в България, а покрай града се намира най-хубавата планина в Турция. Като гледам Бурса, все едно гледам София, с тази разлика, че планината край Бурса е по-висока от Витоша и скиорите имат повече възможности за ски.
Не ме разбирайте погрешно. Аз също бих искал да видя Фолсваген в България, но засега е реалистично да очакваме, че ще произвеждаме кабели за вагените, отколкото цели коли. Опитът досега показа, че нещо ни липсва, за да имаме такова производство. Поне засега. Така че, мили родни президенти. Не се карайте за нещо, което няма да стане. По-скоро лобирайте през следващите 5-10 години, България да произведе 100 000 програмисти. Те ще правят повече принадена стойност от който и да е завод по света. Дайте възможност българинът да работи това, за което е най-добър - нещо, в което се чувства свободен и важен. ПОТОЧНАТА ЛИНИЯ НЕ Е ЗА НЕГО. НЕ Е В СИНХРОН С ДУШАТА МУ И С МАНТАЛИТЕТА МУ.




Гласувай:
1



1. kolevdobri - Понякога мразя да съм прав.
13.07.2019 09:37
https://dnes.dir/ikonomika/folksvagen-izbra-turtsiya-pred-balgariya-za-noviya-si-zavod

ЗАВОДЪТ ЩЕ БЪДЕ ПОСТРОЕН В ОКОЛНОСТИТЕ НА ИЗМИР.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3220134
Постинги: 6920
Коментари: 4321
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930