Постинг
21.05.2022 12:45 -
Икономическите простотии на българските правителства нямат граница.
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 77 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 21.05.2022 12:48
Прочетен: 77 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 21.05.2022 12:48
Ето ви един пример за икономическа простотия.
Какъв е проблемът?
Трябва да се подадат декларации, във връзка с починал роднина. Тези декларации се подават по местонахождения на имотите, които се наследяват. По стечение на обстоятелствата, те се намират на 220 километра от София. Не стана по интернет. Все нещо не работи, все нещо не се получава. Пък и информацията за попълване на тази декларация се намират събрани в съответната данъчна служба, КОЯТО ГИ ИЗИСКВА ОТНОВО И ОТНОВО ОТ ЛИЦАТА, КОИТО ПОПЪЛВАТ ДЕКЛАРАЦИЯТА. Разбирате ли каква простотия - данъчните имат информация, но отново и отново я искат от гражданите. На практика, ДАНЪЧНИТЕ НЕ СИ ГОВОРЯТ С ДРУГИТЕ ОБЩЕСТВЕНИ ИНСТИТУЦИИ, В ПРИМЕРА Е С ОБЩИНАТА, КОЯТО ИЗДАВА УДОСТОВЕРЕНИЕТО ЗА НАСЛЕДНИЦИ.
И ето случката:
ЕТО НА ТОВА МИ ВИКАМ ИКОНОМИЧЕСКА ПРОСТОТИЯ. ТОЛКОВА МНОГО УСИЛИЯ, ВРЕМЕ, ПАРИ, НЕРВИ И ЗА КАКВО? ЗА ЗЕМЯ, КОЯТО Е ОЦЕНЕНА НА 1000 ЛЕВА ОТ ДАНЪЧНИТЕ!!! ТО КАКВА ТИ Е ФАЙДАТА, АКО ПОХАРЧИШ ПОЛОВИНАТА ОТ ТАЗИ СУМА, ТИЧАЙКИ ПО ИНСТИТУЦИИТЕ?
На мен ми се струва, че новият министър на електронното управление, Божидар Божанов, иска да подобри текущото състояние. Днес, 21.05.2022г. го слушах по една от централните телевизии. Говореше много професионално и аргументирано. ДАНО МУ ПОЗВОЛЯТ ДА НАПРАВИ ТОВА, КОЕТО ДЕСЕТИЛЕТИЯ ТРЯБВАШЕ ДРУГИ ПРЕДИ НЕГО ДА НАПРАВЯТ.
Защо в заглавието говоря за "икономически простотии"? Защото всяка административна простотия, се превръща в икономическа простотия. Тя струва пари и време.Когато администрацията ти е в 20-ти век, а животът е вече в 21-ви век, така се получава.
Но все пак, продължавам да си мисля, че единственият институт за пряк контрол и ефективен натиск върху администраторите на високи постове, това е ПЕРМАНЕНТНАТА ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ. Затова, трябва да работим за въвеждането на тази политическа система в нашия правен мир.
Какъв е проблемът?
Трябва да се подадат декларации, във връзка с починал роднина. Тези декларации се подават по местонахождения на имотите, които се наследяват. По стечение на обстоятелствата, те се намират на 220 километра от София. Не стана по интернет. Все нещо не работи, все нещо не се получава. Пък и информацията за попълване на тази декларация се намират събрани в съответната данъчна служба, КОЯТО ГИ ИЗИСКВА ОТНОВО И ОТНОВО ОТ ЛИЦАТА, КОИТО ПОПЪЛВАТ ДЕКЛАРАЦИЯТА. Разбирате ли каква простотия - данъчните имат информация, но отново и отново я искат от гражданите. На практика, ДАНЪЧНИТЕ НЕ СИ ГОВОРЯТ С ДРУГИТЕ ОБЩЕСТВЕНИ ИНСТИТУЦИИ, В ПРИМЕРА Е С ОБЩИНАТА, КОЯТО ИЗДАВА УДОСТОВЕРЕНИЕТО ЗА НАСЛЕДНИЦИ.
И ето случката:
- Вземаме си един ден отпуск, зареждаме 44 литра гориво, което си е 132 лева и потегляме на път. Защо не пътуваме с влака или с автобуса - това е друга тема. Така пътуването става два дена път с камили, както се казва. По-евтино, но мръсно и неудобно, за загубеното време, да не приказваме;
- Попълването на документацията - любимата тема. Едни сложни декларации - без помощ от администрацията, няма как да се мине. Пък те едни "любезни", отвсякъде. Както и да е, попълваме декларацията и заставаме на гишето. Казват, пропуснали сте сроковете, чака ви глоба. Няма проблеми. Пишат ни глобата - идете платете на касата. А тя, няколко етажа надолу. Асансьор няма. Не можем ли да платим тук, нямате ли ПОС? Не, нямаме. Тичаме надолу да плащаме;
- Качваме се горе - не сте попълнили точно декларацията. Как така? Ами ето така, дяловете за наследство са объркани. Как да са объркани, ето ви документ, който вие, като дънъчно сте ни издали, въз основа на представен от нас смъртен акт и удостоверение за наследници, от преди 13 години, въз основа на които вие сте издали съответният документ, въз основа на който НИЕ ПРЕЗ ТЕЗИ ГОДИНИ ПЛАЩАМЕ ДАНЪЦИ. Сега излиза, че сме плащали 13 години данъци като собственици, били сме собственици, признати от данъчното като такива, но следствие на промени ли се обстоятелства, те вече не ни тълкуват като собственици през това време, а според новите обстоятелства и ново удостоверение за наследници, разпределението вече е различно. Казваме им - ние преди 13 години сме ви дали удостоверение. Намерете си го, защото на основата на него вие сте издали удостоверение и сме плащали данъци за имоти. Не, казват, дайте ни го отново. Бе мама му стара, откъде да ти извадя удостоверение, 13 години назад, още повече, че то е ВЪВ ВАШИЯ АРХИВ. Не и не, тъпа история;
- Времето тече, идва краят на работното време. Попълваме грешно декларациите, за да удовлетворим съответната служителка и си запазваме правото да подадем коригираща декларация, когато стигнем до проклетото удостоверение от преди 13 години;
- Сега трябва да обикаляма институциите, за да го получим, но е време да се върнем там, откъдето сме тръгнали. Тоест, 220 километра назад. След няколко дни, това трябва да се повтори, за да се затвори цикъла. Иначе губим наследство, заради вътрешни неуредици и НЕГОВОРЕНЕ МЕЖДУ ДАНЪЧНАТА СЛУЖБА НА ДИМИТРОВГРАД И ОБЩИНА ХАСКОВО.
- Казват ни, идете си платете данъците на имотите. Пак ли да слизам няколко етажа надолу? Да, това е начинът. Тичай пак надолу и нагоре по стълбите!!! След като ги платих, и ги платих на база на погрешно подадена декларация, по настояване на въпросният служител, следващият път трябва да се коригират и данъците, защото се разбира, че са погрешно платени. Тогава пак тичай нагоре, надолу, че да коригираме и плащането. Това е положението.
ЕТО НА ТОВА МИ ВИКАМ ИКОНОМИЧЕСКА ПРОСТОТИЯ. ТОЛКОВА МНОГО УСИЛИЯ, ВРЕМЕ, ПАРИ, НЕРВИ И ЗА КАКВО? ЗА ЗЕМЯ, КОЯТО Е ОЦЕНЕНА НА 1000 ЛЕВА ОТ ДАНЪЧНИТЕ!!! ТО КАКВА ТИ Е ФАЙДАТА, АКО ПОХАРЧИШ ПОЛОВИНАТА ОТ ТАЗИ СУМА, ТИЧАЙКИ ПО ИНСТИТУЦИИТЕ?
На мен ми се струва, че новият министър на електронното управление, Божидар Божанов, иска да подобри текущото състояние. Днес, 21.05.2022г. го слушах по една от централните телевизии. Говореше много професионално и аргументирано. ДАНО МУ ПОЗВОЛЯТ ДА НАПРАВИ ТОВА, КОЕТО ДЕСЕТИЛЕТИЯ ТРЯБВАШЕ ДРУГИ ПРЕДИ НЕГО ДА НАПРАВЯТ.
Защо в заглавието говоря за "икономически простотии"? Защото всяка административна простотия, се превръща в икономическа простотия. Тя струва пари и време.Когато администрацията ти е в 20-ти век, а животът е вече в 21-ви век, така се получава.
Но все пак, продължавам да си мисля, че единственият институт за пряк контрол и ефективен натиск върху администраторите на високи постове, това е ПЕРМАНЕНТНАТА ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ. Затова, трябва да работим за въвеждането на тази политическа система в нашия правен мир.
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 2406