Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2015 14:24 - Още веднъж за правото на глас на местни избори.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 245 Коментари: 0 Гласове:
0



 Както вече много пъти съм настоявал за условия, на които трябва да отговаря един гласоподавател, а именно:
  1. Завършено средно образование;
  2. Наличие на имоти, върху които се плащат данъци;
  3. Наличие на вписан постоянен адрес на живеене, на основата на сключен договор за наем;
  4. Вписване лицата в домова книга и в електронен национален регистър.
  5. Наличието на средно образование и имот трябва да бъдат достатъчно основание за право на глас в няколко населени места, общини, кметства и т.н., в това число, когато става дума за чужди граждани. Ако някой е инвестирал в дом в България и плаща данъци върху него, на него не му е все едно кой ще управлява общината и по какъв начин. Защо да не използваме и този потенциал за развитие на демокрацията? Аз имам допълнително жилище в Плевен. Ходя често там не за да гледам Панорамата, а основно заради това, че имам имот там. На мен не ми е все едно дали пътят до жилището ми ще е асфалтиран или не, дали градинките са уредени, дали има канализация или дали престъпността е извън контрол. Няма значение, че живея повече на друго място. Аз инвестирам пари и време и в града, в който не ми е основното жилище и би трябвало да имам право да дам гласа си за някой, който считам, че ще подобри моята инвестиция там. Иначе какъв е смисълът да имам имот там?
  6. Има населени места в които нито избирателите имат средно образование, нито има кандидат със средно образование. Как тогава в това кметство кметът ще води деловоството и кореспонденцията, във връзка с изпълнение на задълженията му, ако е недостатъчно образован или направо да си го кажем, е неграмотен? Като например село Румелия, едно село в Югоизточна България. Според мен ЦИК трябва да има права да изключва тези населени места от листата на местата, където кметовете ще се избират и там да бъдат назначавани кметски наместници от общинския съвет на общината, в която те се намират.

Сега много се дискутира, дали тези, които живеят в чужбина имат право на глас на местните избори. Едни казват да, както е в закона, а други поставят под съмнение това тяхно право.

Нека така да кажа, тези, които живеят в чужбина имат формално основание, защото са регистрирани на постоянен адрес и този адрес е записан в личните им карти. Те трябва да имат минимум 6 месеца пребиваване за последната година, за да имат тези права. Но ние нямаме централизирана информационна система, която да черпи информация от граничните пунктове. Ако тази система има връзка със системата на ЦИК, ще се знае кой колко е отсъствал от страната.

Има и друго, което не е за пренебрегване. Аз съм отсъствал от страната няколко години и всички данъчни, социални и здравни вноски съм ги плащал в друга държава. Дали, ако живея в чужбина за няколко години, но имам адресна регистрация по постоянен адрес, записан в личната карта в даден град, ще имам право да гласувам?


Според мен, това, че живее някой в чужбина, не би трябвало да е основание за му се отнема правото на глас, защото в същото това време дой е данъкоплатец в района, в който е регистриран - плаща данък сгради, данък смет, а в много случаи и данък върху автомобил. За времето в което той се връща в този имот харчи пари, които е изкарал в друга държава и ние трябва да подкрепим едно такова поведение, а не да му отнемаме правото на глас.

Но за да стане този процес по-лесен и евтин за държавата, трябва да се приеме задължително електронно гласуване, особено за тези граждани, които живеят в чужбина. Така страната ни ще спести десетки милиони левове, които сега отиват за организиране на изборни секции в чужбина. Нека бъдем практични и да не робуваме на схоластика, валидна за минали столетия.







Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3248219
Постинги: 6941
Коментари: 4327
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930